skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Bloky motorů Vw
22:04:01
29.06.2011
29.06.2011

anubis
-> vhml: no třináctka tam možná nějaká bude stačí z nějakýho seata bo tak... uvidím jak to bude vypadat...
21:56:16
29.06.2011
29.06.2011

vhml
-> anubis: zkus, 1,1 by urcite mela bejt stejna a plne zamena s 1,3. Jen ta klika a písty k ní.
21:54:11
29.06.2011
29.06.2011

anubis
-> vhml: to by chtělo zajít za někým z vrakoviště kdo to může porovnat... zkusím ti to zjistit pokud tam bude tu 1.1 mít ... 1.6 a 1.8 tam má určitě...
21:51:40
29.06.2011
29.06.2011

vhml
-> anubis: to nevím, nikdy jsem žádnej ten motor v ruce neměl.
21:50:18
29.06.2011
29.06.2011

anubis
-> vhml: jediný o co jde jestli je stejná rozteč válců aby se tam dala nacpat klika.. pokud ano mělo by to jít snad i s tím 2l... pak je otázka jestli by se tam klika s takovým zdvihem otočila... ale jít by to mělo...
jinak já myslím jinou 1.6 já myslím např z octavie 1.6 75kw která má vrtání 81mm akorát má jinej zdvih a hlavně má hliníkovej blok (řešeníkravský váhy 1.8 :-D)... o tom samým motoru psal gemini
jinak já myslím jinou 1.6 já myslím např z octavie 1.6 75kw která má vrtání 81mm akorát má jinej zdvih a hlavně má hliníkovej blok (řešeníkravský váhy 1.8 :-D)... o tom samým motoru psal gemini
21:31:03
29.06.2011
29.06.2011

vhml
Ted jsem nasel:
Motor 1,1: 75 x 59
1,3: 75 x 72
1,6: 76,5 x 86,5
1,8: 81 x 86,5
2,0: 82,5 x 92,8
Verim tomu ze do toho 1,1 bloku pujde klika 1,6. Otazka je jestli se tam vejdou i pisty na 1,8. Nedejboze cela konfigurace 2,0.
Motor 1,1: 75 x 59
1,3: 75 x 72
1,6: 76,5 x 86,5
1,8: 81 x 86,5
2,0: 82,5 x 92,8
Verim tomu ze do toho 1,1 bloku pujde klika 1,6. Otazka je jestli se tam vejdou i pisty na 1,8. Nedejboze cela konfigurace 2,0.
21:22:25
29.06.2011
29.06.2011

anubis
-> Gemini: pokud vím 2L 16V má akorát o 1.5mm větší vrtání (81 vs 82.5) což by asi snesly sériový vložky 1.6 tky ... jinak má kliku s větším zdvihem... jináč napsal jsi to dobře... dá se s tím kouzlit... je to z 90% furt to samý...

15:40:27
29.06.2011
29.06.2011

vhml
-> palinator: jj to je uplne jinej motor.
-> Gemini: prave, o to mi jde. Protoze pokud jo, tak lze legalne na slalomy a vrchy postavit trabanta s motorem 1,8 16V
-> Gemini: prave, o to mi jde. Protoze pokud jo, tak lze legalne na slalomy a vrchy postavit trabanta s motorem 1,8 16V
12:38:21
29.06.2011
29.06.2011

Gemini
-> vhml: zaklad je aby sa tam zmestila kluka, ostatne je uz malina :D
btw, este som tento maly blok v rukach nemal, iba od 1,6 vyssie
btw, este som tento maly blok v rukach nemal, iba od 1,6 vyssie
12:18:46
29.06.2011
29.06.2011

palinator
Sice trochu off-topic, ale jak koukám do seznamu motorů VW, tak je třeba dost výraznej rozdíl mezi 1,6 a 1,6 16v. 1,6 je lehce podčtvercový celohlinikový motor a 1,6 16v je dost nadčtvercovej litinovej motor.
1,6 16v se moc nepovedla, mám takový tušení.

12:04:49
29.06.2011
29.06.2011

vhml
Vznesu-li tedy konnkrétní dotaz. Blok Trabant/Polo 1,1 a jeho vetsi derivaty, mají stejnej blok, vcetne typoveho oznaceni?
Pripadne co vsechno se do tohoto ,,malého" bloku nechá preskladat z vetsich motoru? Tudiz do bloku 1,1 nacpat vnitrnosti 1,8 atd...
Pripadne co vsechno se do tohoto ,,malého" bloku nechá preskladat z vetsich motoru? Tudiz do bloku 1,1 nacpat vnitrnosti 1,8 atd...
08:13:20
29.06.2011
29.06.2011

Gemini
robime s VW motormi autokros a ono je to vsetko stale to iste, stale rovnake diely, rovnaka rozpravka, daju sa tam robit zaujmave veci a par veci ma aj sklamalo.....
napr rozsireny 1.8 16v, da sa preskladat na 1.6ku (piesty maju rovnake vrtanie), prehodi sa 16v hlava a je to hotovo, 2L ma od 1.8 este vacsie piesty, hlavy su tiez 2.0 8v aj 16v, napr z tej 2litrovej sa hodia vacsie ventily do 1,6tkovej hlavy, a 2L motor ma velky potencial, nevyhoda je vsak jeho kravska hmotnost :/
napr rozsireny 1.8 16v, da sa preskladat na 1.6ku (piesty maju rovnake vrtanie), prehodi sa 16v hlava a je to hotovo, 2L ma od 1.8 este vacsie piesty, hlavy su tiez 2.0 8v aj 16v, napr z tej 2litrovej sa hodia vacsie ventily do 1,6tkovej hlavy, a 2L motor ma velky potencial, nevyhoda je vsak jeho kravska hmotnost :/
03:21:40
29.06.2011
29.06.2011

anubis
možná to bude tím že ten motor vychází pořád ze stejného principu... např máš motor který má určitý rozvojový potenciál tak nebudeš konstruovat novej... max zvětšíš vrtání, dáš kliku s větším zdvihem, dáš lépe navrženou hlavu, optimalizuješ mazání, dáš lepší vodní pumpu a do určitý míry můžeš pořád stavět na stejným motoru... (škodovka je toho zářným příkladem)... potom přijdou ale požadavky např na vyvažováky na klice popř chceš větší vrtání tak zachováš základní princip toho motoru akorát zvětšíš rozteč válců a přizpůsobíš tomu hlavu, kliku, vačky a ostatní věci... ale konstrukčně máš pořád stejnej motor... např lancery EVO poháněl léta ten samej motor akorát neustále vylepšovanej... a nová generace má už novej motor (s hliníkovým blokem místo litiny) ale nevěřím tomu, že je to úplně nová konstrukce co nemá se starým shodnej ani šroubek... spíš navrhli novej blok ale jinak vyšli ze starýho motoru... prostě osvědčený věci je lepší vylepšit než stavět úplně nový
schválně taky něco napíšu ohledně bloků od vw... třebas tím někomu dám inspiraci na zajímavej motor
pokud vezmeš např 2.0 gti 16V z GIII tak je to ideální motor (točivý DOHC) jedinej problém je v jeho váze... a právě to se dá řešit... vw postavil pro golfa IV a jeho deriváty (octavia atd) motor 1.6 s hliníkovým blokem (75kw) a tenhle motor je až na pár detailů konstrukčně shodnej (rozteč válců, mazací kanály, olejový kanály, štefty a závity pro šrouby) právě s litinovejma 1.8 ... takže to přeházet do jinýho bloku... jedinej problém by byly vložky pro větší vrtání toho 2l jináč by se z toho nechal postavit slušnej motor... samo je jasný že stejnou službu by udělal např motor alfa romeo popř nějakej japonec ale zas na vw motory jsou skvěle sehnatelné různé kitové díly... 
schválně taky něco napíšu ohledně bloků od vw... třebas tím někomu dám inspiraci na zajímavej motor


23:30:03
28.06.2011
28.06.2011

vhml
Trochu téma mimo, leč možná zajímavé.
Tuší někdo v čem se konkrétně liší bloky motorů Trabant 1,1 Wartburg/Polo 1,3 Felicia 1,6 a Golf 1,8?
Pořád to vychází z jednoho typu bloku, ale je přímo ten blok stejný, nebo je jiný, třeba kvůli tomu aby se tam vlezla klikovka, vložky atd?
Tuší někdo v čem se konkrétně liší bloky motorů Trabant 1,1 Wartburg/Polo 1,3 Felicia 1,6 a Golf 1,8?
Pořád to vychází z jednoho typu bloku, ale je přímo ten blok stejný, nebo je jiný, třeba kvůli tomu aby se tam vlezla klikovka, vložky atd?