skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jednoduchý postup jak vyměnit motor
prohledat
30 příspěvků (zobrazeno 1 až 30) od 12.05.2011 do 12.05.2011, založil/a Martin/125/
13:24:38
12.05.2011
12.05.2011

Stvivi
ako vymenit???naplut do ruk a .....zvladnes sam
13:15:40
12.05.2011
12.05.2011

Martin/125/
-> sbf: no já nemám nějakej speciální hever ani vozík mám jen ten obyč hydraulickej jakoby na kolečkách z obi za 400,-
11:49:10
12.05.2011
12.05.2011

sbf
ten motor zdvihnes aj bez speci heveru ak ho odstrojis (alternator, sanie+vyfuk, drziaky), na comkolvek co je poruke nanic drzi (je sikmo osadeny)
09:14:55
12.05.2011
12.05.2011

minno
-> Martin/125/ 12.05.11 09:00:48: -> Martin/125/ 12.05.11 09:06:15: áno
09:06:15
12.05.2011
12.05.2011

Martin/125/
Toto je teda jen jedinej takovej problémek,jinak nic dalšího a vše by mělo sedět a pasovat?
09:00:48
12.05.2011
12.05.2011

Martin/125/
Takže netřeba převrtavat na 10...stačí tam dát ty samé štefty co tam byly akorád delší?
09:00:13
12.05.2011
12.05.2011

minno
-> Martin/125/: normálne zakontrovať 2 matky a ideš.
08:57:52
12.05.2011
12.05.2011

Martin/125/
-> minno: a pujdou ty štefty ven dobře? To normálně vyšroubuju? Dam tam 2 matky utáhnu k sobě a zkusim je povolit...nebo nějakym velkym hasákem(kloubákem-herkule
sem) pujde to takto? Nebo jak je dostat jinak ven?
08:55:38
12.05.2011
12.05.2011

minno
-> Martin/125/: vystužoval sa obal prevodovky, tie úchyty s dierami sú na novších prevodovkách viac rebrované a pevnejšie. Literatúra myslím káže pri takejto zámene motorov len vymeniť horné štefty za dlhšie a ponechať ich M8 a ten pravý tiež vymeniť za dlhší, malo by to tak stačiť.
08:55:06
12.05.2011
12.05.2011

MOLSO
-> Martin/125/:
si skus zamontovat fabiovy motor a potom zistis co je docela hodne prace
toto je len 20 sekund s vrtačkou pripadne jedna velkoplosna podlozka pod maticami hornych steftov


toto je len 20 sekund s vrtačkou pripadne jedna velkoplosna podlozka pod maticami hornych steftov

08:52:31
12.05.2011
12.05.2011

Martin/125/
-> minno: dik...takže docela hodně práce... to jsem netušil že to bude takto jiné všechno...nechapu proč to tak dělali... :-(
08:50:46
12.05.2011
12.05.2011

minno
-> Martin/125/: V prevodovke sú diery(otvory). Na motore zo strany ako sa spája s prevodovkou sú štefty (závrtné šróby). Na tvojej prevodovke čo máš v aute (125) sú horné diery na prevodovke veľkosti 10 mm. Na motore 130, ktorý chceš spojiť s touto prevodovkou, budú štefty 8 mm a ešte aj o asi 1 cm kratšie. Tieto štefty treba nahradiť dlhšími a ideálne tam dať redukované štefty z 8 mm na 10 aby sa v tej diere v prevodovke nevaklali. Prípadne štefty z motora vykrútiť von, prevŕtať diery v motore na 10 mm a narezať závit M10 a dať klasické M10 štefty. Taktiež treba nahradiť šteft na pravej dolnej strane šteftom dlhším asi o 1 cm (tam je M10 na všetkých motoroch - malo by byť). Kapito?
08:49:58
12.05.2011
12.05.2011

Martin/125/
-> minno: jj štefty nejsou na převodovce...ale na motoru...ale tak i když by byla nahodou o něco ty 2 štefty užsí u toho 130kovyho motoru...tak by to snad nemělo vadit a do díry 10mm 8mm štefty zalezou a z druhy strany se utahnou matkou...je to tak?
08:45:41
12.05.2011
12.05.2011

minno
-> Martin/125/: si to doplietol, čítaj poriadne.
08:40:09
12.05.2011
12.05.2011

Martin/125/
-> minno: takže jestli tomu rozumím tak na převodovce jsou ty štefty...a na ty 125převodovce jsou nějaký štefty horní a třeba ještě nějakej tlustší než na ty převodovce 130kový? Takže u toho motoru ze 130ky bude stačit jen přinejhoršim zvětšit ty díry a bude to ok?
08:39:42
12.05.2011
12.05.2011

MOLSO
-> minno: nechajme to tak uz teraz som dopleteny a to som este neni v praci 

08:38:59
12.05.2011
12.05.2011

minno
-> MOLSO: prečítal som si to dobre :) ty píšeš, že horné diery v prevodovke majú 8 mm a bude ich možno treba prevŕtať na 10 mm :) ja píšem že diery v 125 prevodovke sú 10 mm a štefty v jeho motore 130 8 mm :)
08:37:07
12.05.2011
12.05.2011

minno
-> Martin/125/: tak je to tak ako píšem, budeš sa musieť pohrať so šteftami. S hornými dvoma + s pravým dolným. Ostatné sú myslím vždy rovnaké.
08:34:36
12.05.2011
12.05.2011

minno
-> MOLSO: no práveže naopak. On chce dávať do 125 motor 130. Všetky prevodovky na 125 majú horné diery 10, pričom jeho motor 130 môže mať kratšie štefty M8 (1984-87), málo pravdepodobné je že bude mať štefty M10 (87-88, motory 130 sa vyrábali pokiaľ viem len do 88).
08:32:05
12.05.2011
12.05.2011

Martin/125/
-> minno: no je to motor z roku 86 a ta shade 125l je z r.89...jak to teda je? Takže to bude jiné? :-o
08:30:57
12.05.2011
12.05.2011

MOLSO
-> minno: tie 2 horne diery maju 8 mm a mozno ich bude treba prevrtat 10 - 10,5 vrtakom.
08:28:44
12.05.2011
12.05.2011

minno
-> Martin/125/: u motoru 130 bacha na ročník, pravdepodobne ti nebudú sedieť niektoré štefty na spojenie s prevodovkou ak je to motor ročník starší ako 1987-8. Skontroluj na tom 130 motore, či horné dva štefty sú veľkosti M8 alebo M10. Prevodovka 125 má horné diery M10 a sú dlhšie a tiež aj spodné otvory pre šróby sa líšia (dĺžkou).
08:25:17
12.05.2011
12.05.2011

MATTESS
Já jsem měl ještě zvedlý auto, aby se mi nezvedl zadek po odlehčení. A podložil jsem převodovku a odpojil táhlo řazení. Taky byla výhoda, že jsem měl stále přesně proti sobě motor a převodovku. Motor byl na manipulačním vozíku
08:24:02
12.05.2011
12.05.2011

MOLSO
-> Martin/125/: von je to jednoduche
v čase spojkových problémov som mal do 20 minút motor vonku
len potom nahadzovanie naspat trvalo dlhšie. 125->130 by malo byt bez problemov 
v čase spojkových problémov som mal do 20 minút motor vonku


08:19:54
12.05.2011
12.05.2011

kubo980
Ale si pred tým ešte niečím podlož prevodovku.
08:19:41
12.05.2011
12.05.2011

Martin/125/
-> MOLSO: Takže to není zas až tak složité? Budu dávat do 125ky motor ze 130ky...tak doufám že tam pasuje...ale asi by neměl být žádnej problém?
08:19:04
12.05.2011
12.05.2011

Tom.MBG
odojis hadice od vody lanka plynu a sitce,kabely od altiku a inducky,hadici od benzinu u pumpy, sundas krici plechy pood motorem podepres si prevodovku povolis srouby co drzi motor s prevodovkou pohromade pod motor das pojiznej hever povolis pricku motoru,motor ti padne na hever a uz jedes do zadu a je venku. alespon ja sem to tak delal a sam



08:17:15
12.05.2011
12.05.2011

MOLSO
-> Martin/125/: odpojis vsetko od motora povolis ho od prevodovky das si pod nehoo hydraulicky hever povolis priecku motora a jednoducho ho vytiahnes
spat uz ide tazsie a lepsie sa robi dvom ludom
spat uz ide tazsie a lepsie sa robi dvom ludom

08:12:59
12.05.2011
12.05.2011

Martin/125/
Jak vyměnit motor u shadesky? Jednoduchy postup v domacích podmínkách...vyndané zadní čelo mám co ted a na co si mám dávat pozor? a v kolika lidech se to dá udělat? nemám žadnej jeřáb na zavěšení motoru apod.