Mno, já sem měl střední díl výfuku nalevo od motoru (tam, kde je původně origo výfuk) a koncovej díl napříč pod zadním nárazníkem.
Bylo to tichý, jelo to dobře. Rozhodne jsem nepozoroval snížení výkonu ... provozoval jsem to do doby, než mi to prohnilo (použil jsem topenářský kolena a trubky) a taky se uvolnilo něco v tom středním dílu (svinskej Bosal) a v určitých otáčkách to rezonovalo.
Zrovna ted dělám pokus číslo 2, tedy oba díly výfuku nad sebou. Oba díly jsou z Fábie 1.4, výroba Tyll. Až to dodělám, nechám to našopovat hliníkem a až pak to přijde od auta.
Ale ta myšlenka s trubkou napříč a výfukem na druhé straně je zajímavá ....
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rapid 130 - Motor 136 - a výfuk z Felicie ?
No veď vravím, ja som počul Felda koncák na Favo motore v Rapide a zvuk bol učite lepší, ako origo 742 výfuk (= tichší)...neviem, ako sa to správalo výkonovo, ale majiteľ sa nesťažoval...a zas, nedá sa povedať, že origo výfuk je origo a je vyrátaný, predsa mnohí majú upravneý motor a tam už origo výfuk sedieť nemusí...
hoj,mam motor favo,koncovy tlumic felda z diesla,udelany svod na origo svody a neni to spatny,urcite lepsi nez origo a zvuk je taky zajimavy.... :-)
-> Vojťas: máš ho na meilu.
-> Discovera: mohl bys mi poskytkout ten planek? docela by me zajimalo co tam mas, a jak narocna by byla vyroba toho. Co se zvuku tyce tak se mi libil ten co ma Rapi1, ale zas bych rad mel vydech vyfuku na druhe strane jako to mam ted, tudiz na strane filtru. Bavi me jak to vzdycky lidi hledaj
Ale prave ze s tim resenim dle obrazku bych se zrejme priblizil tomu feldimu zvuku, coz teda moc nechci. stredak z feldy sam o sobe ma dobrej zvuk. Jen kdyby byl trosku tizsi. V noci to prej budí 


-> Vojťas: Když už tak z feldy...má jemnější zvuk než fávo. Jenže pořád je tam jeden podstatnej problém...a to délka celýho sytému. Když ty díly uřízneš od trubek jen abys to tam nějak narval změní se jak zvuk, tak i jeho schopnost pracovat tak jak má. Když na škodovku připojíš celý komplet tak jak se dává do feldy a nastartuješ, tak uslyšíš feldu! Po ufiknutí trubek a svaření uslyšíš feldo-škodnou a trochu odlišné chování při přidání plynu.
Takže bys musel to táhnout zhruba podobně, jak už tu bylo řečeno svody-střed-trubkou pod motor a na druhou stranu koncák.
Já tam hodím střed a vyrobený nerez koncák z plánku a jsem spokojný.
Takže bys musel to táhnout zhruba podobně, jak už tu bylo řečeno svody-střed-trubkou pod motor a na druhou stranu koncák.
Já tam hodím střed a vyrobený nerez koncák z plánku a jsem spokojný.
-> ferrari: Tak je jasné že ten tlumič výfuku funguje, otázka jak dobře.
Já jen nemám moc rád zkoušení všeho možného bez toho aby to bylo řádně ověřeno výpočtem nebo měřením když tu někdo třeba napíše něco ve smyslu že mu jeho zbastlený výfuk přidal na výkonu.
Navrhnout výfuk není sranda a asi se moc lidí nenajde co by výfuk nasimulovali, vyrobili a potom s tím šli na brzdu...
Koncový díl výfuku není stavěný na to aby vydržel teplotu na kterou je ohříván když před ním není střední díl a odejde tedy dřív...
Pokud nechci auto denně honit v horním otáčkovém pásmu tak by použití obou dílů výfuku bylo vhodnější. Pokud chci motoru v nějakém spektru otáček pomoci s momentem, je lepší mít svody na dané spektrum než laborovat s výfukem, výfuk nikdy na výkonu nepřidává, výfuk výkon pouze ubírá, samozřejmě že každý jinak ale o tom tu debata není :)
Omlouvám se za nechutně dlouhý příspěvek, nikoho jsem tímto nechtěl hanět, nechal jsem se unést... ještě by mohl přijít T#2 a chtít se hádat za svojí pravdu
Já jen nemám moc rád zkoušení všeho možného bez toho aby to bylo řádně ověřeno výpočtem nebo měřením když tu někdo třeba napíše něco ve smyslu že mu jeho zbastlený výfuk přidal na výkonu.
Navrhnout výfuk není sranda a asi se moc lidí nenajde co by výfuk nasimulovali, vyrobili a potom s tím šli na brzdu...
Koncový díl výfuku není stavěný na to aby vydržel teplotu na kterou je ohříván když před ním není střední díl a odejde tedy dřív...
Pokud nechci auto denně honit v horním otáčkovém pásmu tak by použití obou dílů výfuku bylo vhodnější. Pokud chci motoru v nějakém spektru otáček pomoci s momentem, je lepší mít svody na dané spektrum než laborovat s výfukem, výfuk nikdy na výkonu nepřidává, výfuk výkon pouze ubírá, samozřejmě že každý jinak ale o tom tu debata není :)
Omlouvám se za nechutně dlouhý příspěvek, nikoho jsem tímto nechtěl hanět, nechal jsem se unést... ještě by mohl přijít T#2 a chtít se hádat za svojí pravdu

-> death: nuž čo ti poviem, funguje to, zvuk pekný...ako je to výkonovo, neviem...
-> Discovera: no prave ze nevim jak vyrobit nejakej dobrej tlumic, ani se mi do toho nechce, myslis ze komplet vyfuk z feldy nebo fava neni dobry reseni?
-> ferrari: ono to soudruzi z AZNP nebo jak se to tehdy jmenovalo vymysleli asi dobře jako komplet, kdyby tam patřil jen koncový díl, tak by ho tam nejspíš dali... nebo ten výfuk navrhovalo porsche? Vím že porsche pomáhalo s uložením motoru favoritu, s výfukem si tak jistý nejsem
-> ferrari: mrkni do mé karty na videa ,mám ho a sem spokojený 

A neskúšali ste len čisto koncák z Feldy? Ja som to už počul a zvuk bol fajn, isto lepší, ako origo výfuk 742...
-> TechniX: Dám ti klidně odkaz kde koupit slušnou metráž tlumícího matroše 2mx1m ale k vůli ceně ho nekoupíš
1200kč stojí to za to....stěna motoru z obou stran 3 pásky na střechu místo toho pokurvenýho molitanu (pardon) a část na vrcní plato za sedačkami.
...a je klid

...a je klid

-> TechniX: rozmysli si kolik tomu chceš dát času, co od toho čekáš a kolik do toho chceš dát peněz, já mám favorití středový a koncový díl také, možná tu mam i foto
-> Rapi1 24.04.11 15:28:00: Tohle řešení je na prd...nakonec zjistíš, že na straně kde nad sebou leží oba díly výfuků je málo místa a kolínko co spojuje oba díly je namáhané jak prase...dostane to na prdel....praská to tam a když to přeci jen vydrží, tak ti to tam jako první vyhnije...je tam příliš vysoká teplota. Na té opačné straně jak jsem už psal NEMÁŠ žádnou podpůrnou výztuhu a to se ti vymstí...když né hned tak za určitou dobu...navíc na tom vznikají rezonance. Kdybs to měl blbou 3mm pásovinou svařené k sobě ty konce těl, tak bys slyšel rozdíl a né zrovna nepatrný !
Tato varinata je nakonec o ničem a ač sem si v tom liboval, už bych takový balast nikdy nedal do auta...je to na dvě věci.
Nakonec je pravda, že délka celého výfukového systému je rozhodující, a i když použiješ lauf komplet z nějakého auta zvuk NEBUDE ani zdaleka stejný, protože délka trubek tam dělá hodně...nejsem profík a ani tomu nerozumím. Sám bych výfuk nenavrhl...ale tyhle rádoby experimenty mě vyléčily :-)
Tato varinata je nakonec o ničem a ač sem si v tom liboval, už bych takový balast nikdy nedal do auta...je to na dvě věci.
Nakonec je pravda, že délka celého výfukového systému je rozhodující, a i když použiješ lauf komplet z nějakého auta zvuk NEBUDE ani zdaleka stejný, protože délka trubek tam dělá hodně...nejsem profík a ani tomu nerozumím. Sám bych výfuk nenavrhl...ale tyhle rádoby experimenty mě vyléčily :-)
-> Vojťas: Řešení co "nakreslil" je správné....trubku od prvního dílu táhneš mezi motorem a převodovkou a pokračuje na koncák...tam je dobré jej přes nějaký silent zavěsit aby byl koncák už trochu hybnej nebo ti to bude rezonovat jak prase! vyzkoušeno já tot budu dělat taky...je to vůbec NEJLEPŠÍ verze vedení co jsem kdy zkoušel. Střed mám od jendoho klučiny (plánek na výrobu) kdysi mi jej poslal přes meil (on jej používá asi dodnes jako náhradu za sériový a už zvuk samo o sobě skvělej průměr 10cm a na délku asi 30cm)...výroba z nerezi, když už mám ty plechy
a koncák okopírovaný střed buď Fávo nebo felda. Motor š130 s tím lítá jak o závod...táhne za plynem a nedusí se...svody mám nerez 3-1.
A nemá to chybu
...kdepak ...už na to házím bobek s těmi laufy...pořád zkoušet kam nacpat komplet fávo nebo felda výfuk....tohle nemá chybu a celý výfuk se díky malým tělům téměř nezahřívá a chládne to už za prvním dílem
Koncák s trubkou je studenej jak psí čumák a navíc je tam díky malým dílům moře místa.
Tím jsem skončil s debilními experimenty, jaký že to lauf a kde co a jak umístit.
Tečka

A nemá to chybu


Tím jsem skončil s debilními experimenty, jaký že to lauf a kde co a jak umístit.
Tečka

Tak jak jsi na tom s vyfukem? ja tam mam ted stredak z feldy, a rad bych tissi, tak ze premyslim o kompletu tak jak jsi to nakreslil :)
-> Jirik_Tuňák: jasně něco podobného :-) bylo to kreslený v malování, takže proto takovej hrubej nákres
.. zanedlouho budu zkoušet něco uskutečnit z toho tak sem na to zvědavej 
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------
>> A co takhle ještě jakej použít tlumící materiál, kterej by nesál vodu a dobře by tlumil hluk ? A dal se rozumě sehnat :)
Děkuji za nápady ;)


------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------
>> A co takhle ještě jakej použít tlumící materiál, kterej by nesál vodu a dobře by tlumil hluk ? A dal se rozumě sehnat :)
Děkuji za nápady ;)
-> TechniX: Krásnej obrázek.
Ano, něco takového, pokud možno bez pravejch úhlů. Jen si teď nevybavím, kde je nejvíc místa, ale u příčky převodovky určitě.

-> TechniX: spíš bych to viděl pod motorem než nad převodovkou... jinak nápad to je...

-> Jirik_Tuňák: to je výbornej nápad
ale otázka je jestli by pak při tom vracení u toho středového tlumiče a tažení pod motorem nevznikal moc velký odpor, páč to bude přetočen směrem vzad a to už může být znát 


A co ten vejfuk trochu natáhnout a trochu ho přiblížit délce vejfuku u Faka nebo Feldy?
Středovej tam kde je sériovej, ale otočenej protisměrně a trubku přetáhnout u příčky na pravou stranu, kde by byl šikmo pod plechem koncovej díl?
Středovej tam kde je sériovej, ale otočenej protisměrně a trubku přetáhnout u příčky na pravou stranu, kde by byl šikmo pod plechem koncovej díl?
-> Klubko_ 26.04.11 15:32:50: tusim Hrabosh
i Discovera experimentoval s takovym resenim. Ja a jeste jeden majitel garde (jmeno si uz nepamatuju) jsme nezavisle na sobe vytvorili taky oba dily, ale koncak za zadnim celem. Ja uz mam jen koncovej dil a Nouf tohle reseni taky do nedavna pouzival.
-> TechniX: tak uplne rovnake ako favorit to nieje to je dane aj zavesenim motora a vobec koncepciou auta ale je to urcite lepsie ako original vyfuk
-> ozzman1000: nieje dovod na fotke vyzera ze je to blizko ale v skutocnosti je to ine a nic sa neprehrieva a vsetko pekne drzi mal som nad tym vyfukom aj baterku pri motore a vsetko bolo v pohode takze sa toho nemojim

-> ozzman1000: nieje dovod na fotke vyzera ze je to blizko ale v skutocnosti je to ine a nic sa neprehrieva a vsetko pekne drzi mal som nad tym vyfukom aj baterku pri motore a vsetko bolo v pohode takze sa toho nemojim

Ha, Rapi1, fakt pecka
Inak ale, aj čisto koncák bol vcelku tichý...

Inak ale, aj čisto koncák bol vcelku tichý...
-> Rapi1:
ja by som to asi ešte odizoloval od tých hadíc nejakou minerálnou tkaninou
ja by som to asi ešte odizoloval od tých hadíc nejakou minerálnou tkaninou
-> Rapi1: výbornej nápad !!
... a je to stejně tiché s porovnáním jako Favorit ? i když jedeš ? 


Mozem potvrdit, Michalov ( Rapi1 ) vyfuk som videl aj pocul a je to tichucke ...
-> anubis: jo diky som s tym spokojny a odporucam :)
-> Rapi1: pecka... možná se inspiruju někdy v budoucnu...

ja som to mal na skodovke takto oba tlmice z favorita cez vlnovec a jeden silent na priecke zvuk suoer auto ide pokne potichu stratu vykonu som nepocitil motor spodok 742.136 vacka favo 136x hlava felda 136bmm a bez problemu

TechniX 21.04.11 23:43:26 napsal:
protože když je to namontováno na felicii na 1.3mpi co má výkon cca 50KW a
jde to bez problému a spotřeba normální
Lenže nezabúdaj na to, že Felda má inak dlhé potrubie (a teda iný odpor vzduchu), takisto nemá iba koncový tlmič...
protože když je to namontováno na felicii na 1.3mpi co má výkon cca 50KW a
jde to bez problému a spotřeba normální

Lenže nezabúdaj na to, že Felda má inak dlhé potrubie (a teda iný odpor vzduchu), takisto nemá iba koncový tlmič...
-> palinator: to je kravina



-> TechniX:
Tak tam dej vejfuk z Porsche Turbo a budeš mít 309 kW.
Tak tam dej vejfuk z Porsche Turbo a budeš mít 309 kW.

ok, děkuji ;) zkusím mu napsat a uvidím ..
myslím si že by to mělo být tišší a se spotřebou a výkonem by to mělo být vynikající, protože když je to namontováno na felicii na 1.3mpi co má výkon cca 50KW a jde to bez problému a spotřeba normální 


Ja som Rapa s týmto výfukom iba počul a zvuk bol super...ako to je s výkonom, a so spotrebou, to veru neviem...
skoda-virt.cz/cz/.../1302
-peca-rapid-136
pokud vím má to Peca... zkus mu napsat jaké s tím má zkušenosti... ale řekl bych že by to mohlo fungovat... zas tolik to nepřiškrtí a bude to mít hladší zvuk...
pokud vím má to Peca... zkus mu napsat jaké s tím má zkušenosti... ale řekl bych že by to mohlo fungovat... zas tolik to nepřiškrtí a bude to mít hladší zvuk...
Čau škodovkáři
, měl bych dotaz mám Rapida původně 130tka a dělám do něj motor postavenej v rapiďáckém bloku 136, akorát sací potrubí rapid 136 přes podložku a na tom napasovanej JIKOV LEKR 28-30 upravenej s vynuceným oteviráním druhé komory a upraveným termosityčem, vačka 265°/265°, bezkontaktní zapalování z Favorita, hliníkové rozvodové ventilové tyčky na sacích ventilech z Favorita, snížená hlava, atd ... takové základnější upravy
ale zajímá mě jaký použít výfuk aby motor nebyl přiškrcenej a zase nestojím o ty tuningářský uhřvaný výfuky..
Chtěl bych mít to tišší, dočetl sem se že asi nejlepší řešení mít tichej výfuk je použít koncovej tlumič z Felicie 1.3 a to upravit ho na výfukové potrubí z rapida přes vlnovec a výfuk uchytit nějakým držákem k příčce přes nějaký gumový silentblok aby nepřenášel rezonance .. zkoušel to někdo stímto výfukem ? :) jak je to po stránce výkonu a spotřeby stejné nebo horší? ..
Na rapidu ještě udělám kompletný vytlumení interiéru, tak kdyby někdo věděl i jakej použít tlumící materiál tak budu jen rád za rady :) ...
Děkuju moc



Na rapidu ještě udělám kompletný vytlumení interiéru, tak kdyby někdo věděl i jakej použít tlumící materiál tak budu jen rád za rady :) ...
Děkuju moc
