skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
kolisanie teploty
odvzdusnene je poriadne...predok nemusis mat zdvihnuty....nadrzku mas vo vyssej polohe ako ventil v kufri...secko je odvzdusnene...ten budik musim vymenit...inac uz nekolisa tak ani sa neprehrieva...vystupa na teplomery na 60...takze v skutocnosti ma prevadzkovu nejakych 80 °C....alebo par stupnov cez...mozno 2 stupne...a zachvilu klesne ale o 5 stupnov...takze nechapem tomu...ale sak zakial sa neprehrieva je dobre...vydrzal dnes v pohode 70 km...:)...dufam ze tych par dni doklepe a potom prehodim motor do druhej skodovky...ale fakt tomu nechapem...tesnenie som menil ked som mal hlavu dole...kurenie secko ide...nechapem fakt...nevysvetlitelny jav...:D ...som rozmyslal aj nad tym termostatom...reku ked sa nahodou niekedy zacne prehrievat....vyhodim odtial termostat a uvidim co to bude robit...ak bude teplota stala...zistim kde je chyba...ak by sa stale prehrieval tak potom uz fakt neviem...napadaju ma uz kraviny ci nemoze s tym mat nieco prevodovka...lebo ked radim ,blbo sa radi pakou a obcas skrkne ako keby synchron v prevodovke...ze ci ta nejak olej moc nezohrieva alebo ja nefim uz...uz som mal aj nocnu moru z toho
a ako vies ze je tesnenie hlavy dobre (vymenil si ho?)
take kolisanie teploty tazko bude termostatom
a je to poriadne odvzdusnene (so zdvihnutym predkom auta)?
take kolisanie teploty tazko bude termostatom
a je to poriadne odvzdusnene (so zdvihnutym predkom auta)?
-> alfik5: Tak pokud byl termostat obráceně, tak z něj nešel vzduch a otevřel pozdě, termostat mohl být OK. Koukni se na hadici spojující domeček termostatu a expanzku, pokud je prověšená, tak se ti to neodvzdušní, otevře později a pak ti tam nalítá hodně chladný vody a problém je na světě.
Takle na dálku se radí špatně, možností je moc, jdi postupně po elektrice, když to nebude v elektrice je to termostat. Záleží co je pro tebe snažší, zda vyměnit znova termostat za ten původní nebo elektrika. Každopádně ti držím palce ať to zdárně vyřešíš
Takle na dálku se radí špatně, možností je moc, jdi postupně po elektrice, když to nebude v elektrice je to termostat. Záleží co je pro tebe snažší, zda vyměnit znova termostat za ten původní nebo elektrika. Každopádně ti držím palce ať to zdárně vyřešíš

pred vymenou termostatu to zacalo takto...teplota v pohode...cca....pri jednej dlhsej trase sa mi utrhol klinovy remen...samozrejme sa motor zohrial na viac...nez som zastavil vedla cesty...mal som nahradny remen tak som ho vymenil ...na najblizsej pumpe som dolial destilku...kedze vyvrelo trocha...odvzdusnil som a prisiel 10 km domov...teplota ako tak OK ale kolisala...na druhy den ked som nastartoval tak sa zas prehrieval...takze nastala vymena termostatu za novy...stary bol namontovany naopak...teplota vystupila vysoko a zas sa schladila...po vymene cidla a utesneni seckych hadic teplota vystupa normalne...cca na prevadzkovu teplotu ale zachvilu sa schladi o 20 °C....cize sa neprehrieva ale kolise....samozrejme secko hovorim podla budiku...hlava motora je dobra...tesnenie tiez...karburator nastaveny presne...emulzia na viecku nieje...odvzdusneny je...ked skusim po nejakej dobe odvzdusnit okamzite ide voda...takze vzduch tam nieje
-> alfik5: Ještě jedna otázka, před výmenou se teplota chovala jak (podle budíku)?
no skusim vymenit druhy budik...ale nejde mi do hlavy ze vystupa teplota a potom klesne o 20 stpnov pomaly...mozno este skusim termostat vytiahnut a uvidim co to bude robit bez neho...ak to bude v pohode termostat je zly...a od*bem ho Dobiasovi o hlavu...Matoo asi vie o kom je rec...takze to moze byt aj tym tym budikom?
-> alfik5: niekedy ani nové termostaty nefungujú 100%. Akú značku termostatu si tam dal? Ak je všetko naozaj v poriadku tak ako píšeš, tak treba hľadať problém buď v tom termostate (skús tam dať iný kus) alebo v elektrike. Ak je problém v elektrike a čidlo v hlave je dobré, natiahni si sólo ukostrovací káblik k budíku teplomera, je to zaručený spôsob, ako ručička prestane ukazovať blbosti i keď je všetko ostatné v poriadku.
-> alfik5: Značka termostatu? Motor je 120? Jinak kostra budíků, kostra motoru, zkusil bych jiný čidlo případně jinej budík.
-> alfik5: mal si odpojeny aj kabel z cidla teploty, ze? tak potom hladaj chybu v ukostreni...
ten termostat co som menil som stary vytiahol a dal tam novy...
poprosim o radu skusenejsich...teplota mi kolise o 20 °C....ked sa zohrieval motor moc...tak som vymenil termostat ktory ku podivu bol namontovany naopak...ten predomnou asi nevedel moc o autach...dal som ho spravne...potom uz sa neprehrieval tolko ale po kratkej dobe jazdy sa zas zohrieval...napadlo ma ci nenasavam vzduch...presiel som hadice secky dobre utesnil...skontroloval som hlavu motora aj tesnenie...vymenil som čidlo teploty...odvzdusnil som...voda sa netraca...ani sa nezavzdusnuje...ale teplomer ukaze na 63 °C (v skutocnosti ma motor prevadzkovu teplotu nejakych 80)...a potom pomaly klesne rucicka na 45°C...(v skutocnosti asi 65°C)...este ma napadlo ze by mohlo pomoct vymena teplomera...len nechapem ci moze byt tepomerom ze tak kolise ta rucicka...skuste poradit prosim...DAKUJEM