-> Army: Tu jednotku sis od p. Jandy odvezl, nebo ji i tam i on montoval? A která verze softu v ní je? Upravená je ta jednotka na sériovej motor, nebo věděl, že to bude na takhle mechanicky upravenej motor? Vačka je od koho? Víš přesný časování???
Moc otázek najednou. Vím. Ale je to jako s karburátorem a rozdělovačem. Pokud změníš mechaniku motoru, je potřeba hnout s předstihem (v extrému i s regulací předstihu), nastavit jinak bohatost, jinak natryskovat... To samý se musí udělat s tou jednotkou. Jenomže bohužel tohle je činnost, kterou u jednotky doma neuděláš. To že je jednotka upravená na sériovej motor a jede to neznamená, že po úpravě to nebude ještě horší než se sériovou jednotkou. Záleží na tom, jak je nastavená...
Začal bych to asi řešit tím, že bych se domluvil s p.Jandou (předpokládám, že při úpravě jednotky nevěděl o úpravě která se chystá na motoru) a snažil se s ním vymyslet nejaký řešení pro nastalou situaci. Ale pokud o tý vačce víš pouze to že má 278/278° a zdvih, tak toho moc nevymyslíte... :-/ Určitě bude chtít vedět přesný časování a další úpravy... Co vím tak mi posledně nabízel víc verzí úprav jednotky, právě kvůli předpokládaným úpravám motoru a byla s ním velice dobrá komunikace.
-> Marty_pv: Viz to co jsem napsal výše... Ono je problém ladit software na nějakej max. výkon, když nevíš co je v tom motoru... U série je to prostě nastavený tak, že si to poradí s většíma "tolerancema", ale tou optimalizací se dostaneš právě v určitejch hodnotách kamsi jinam a po úpravě mechaniky je to úplně mimo ideál. Takže věřím, že v určitejch situacích může sériová jednotka jet na upraveným motoru líp, než v nejlepší víře upravená jednotka na sériovou mechaniku...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mpi 1,3 předělat na karburátor
-> Marty_pv: a potom si dal postaviť motor na zákazku od Srajda Motorsport a ten sa tiež moc nepoved
-> Army: A jednotka je chipla od Cimbu. já už tuším kde je problém
Mám v živé paměti jak někdo na feliciaklubu řešil že je vačka od ME špatná, že to nejede, že jsou posunutý rozvody - všechno zlo ale bylo v CI*BU jednotce se kterou to jelo hůř než se sériovou 


Zdravím, mám podobný problém.Mám postavený motor-odlehčený setrvák,hlava 2mm dole,vačka 278/278 zdvih 7,7.Tvrdší pružiny na ventilech.Snimáč otáček vše jak má být.Dnes dodělávme snimáč klepání.Původní motor bez snimače klepání jel jak měl.Ale tendle má tzv. pytel na plynu.chytne se až od 3tisíc otáček ,ale od spoda se zbýrá tak 5-8 vteřin.A jednotka je chipla od Cimbu.Už nám dochází napady.Poradtě prosím 

Jako sériovej karburátor na tom nepojede líp, než MPI se sériovou jednotkou...
Nech to tam a šetři na tu čipnutou ECU.
Nech to tam a šetři na tu čipnutou ECU.
-> Jezevec33: Hmm koukám, že legalitu a nějaké STK neřešíš jinak je Ti jasné že karbec je cesta zpět....

Přesně tak. Než budu mít dost peněz tak dám karbec z fáčka..pak buď vrátím MPi s chipem a nebo pořídím Webery...to až časem ale..
-> Dale_Estelle: skôr je to o tom že to chce asi čo najlacnejšie , k jednotke treba vačku , poriešiť hlavu, výfuk a ostatné veci
-> suri: tak pak tedy mlcim, pak teda at prebastli cely auto na karburator, vznikne z toho neco, co bude vazne stat za to, nacpe do toho vice nez dost a nedej boze aby tam pak musel hledat nejaky problem....do tohoto bych nesel ani kdyby me prosili. kdo hleda, najde.
-> Jezevec33: vis jak se to rika, tvoje auto, tvoje volba....dej si tam co chces.
-> Jezevec33: vis jak se to rika, tvoje auto, tvoje volba....dej si tam co chces.
a jak sem psal na začátku..fávo karbec bude jen na začátek. Do léta bych chtěl webery nebo něco jiného...
přesně o tom to je...jednotek je spousta ale pouze s přehraným softem kde vyměníš jednotku upravenou za tu seriovou. Ale není laděná na tu 280 vačku. S tím si karbec poradí líp...
-> Dale_Estelle: jednotiek zase tak dobrých dosť nie je , a určite nie nejaké chlievy postavené k vačke 280/280 a líznutej hlave
-> Jezevec33: jak tu reklo mnoho lidí, rozhodně dělat takovejhle bastl je složitější než si myslíš. rozhodně bych v tomto případě MPi neopouštěl, projdi spíše izeráty, chipnutých jednotek na feldu 1.3 je poměrně dost, a rozhodne budou cenove dnes uz dost pri zemi.
-> Jura_Favorit: tak tak



-> Jezevec33: kvoli cene cipu by som nesiel technologiou do zadu. Kym vymenis vsetko a potom naladis do kopy bude Ta stat mozno viac (aj nervov) ako ta upravena jednotka.
-> castrol: asi už mě znáš a víš, že pro dementy mám slabost 

-> Jura_Favorit: ja som vedel ze to napises 

-> havlik 22.03.11 13:51:44: No potreboval motor na karburator ne? Stejne jako do skodovky se 4q nemuzes dat motor z favorita pac ma 5 rychlosti 

castrol 22.03.11 18:46:20 napsal: → Janatka.Radek – zrušená registrace: takze bude klud
To je ale škoda...
-> KARBEC: pravdivé, ale docela zbytečně ostré
To je ale škoda...



-> KARBEC: pravdivé, ale docela zbytečně ostré

-> Janatka.Radek - zrušená registrace: takze bude klud
-> KARBEC: nezbývá než souhlasit :D.
m8rinek 22.03.11 13:54:45 napsal:
→ Janatka.Radek: OMG, když nevíš tak mlč…
→ Jezevec33: hlavně toho radila neposlouchej…
není to krok zpět?
b)
bude nutné dodat náhonové kolečko na vačku (pokud tam není)
komínek s rozdělovačem
cívku a krabičku
karburátor
Víc snad třeba není, předělat na karbec je mnohem míň práce než
naopak…
Janatku neřeš je to kokot.
→ Janatka.Radek: OMG, když nevíš tak mlč…
→ Jezevec33: hlavně toho radila neposlouchej…
není to krok zpět?
b)
bude nutné dodat náhonové kolečko na vačku (pokud tam není)
komínek s rozdělovačem
cívku a krabičku
karburátor
Víc snad třeba není, předělat na karbec je mnohem míň práce než
naopak…
Janatku neřeš je to kokot.

-> Jezevec33: omg nech MPi a sežeň nějakou čipovanou jednotku, když ti to je moc kupovat nechat udělat. Kdyby to bylo BMM tak neřeknu...
Jinak co ta ŘJ? Bude mi po otočení klíčkem ukazovat palivo,otáčky a teplotu? Startování bude lepší udělat asi přes tlačítko,ne?
@suri
dík
dík
Krok zpět to z důvodu vačky není. Jasně že když se na to podívám tak je blbost měnit ele za karbec ale je to realita...s karbecem ta vačka pošlape líp. Teď ještě půjdu k autu a podívám se na to kolečko na vačce ať vím.
-> m8rinek: kolečko na vačké má každá MPi felicia
-> havlik: ja nevim jak je delana hlava na MPI ja sem u BMM vymenil podlozku pod karbl a mel sem klid
-> Janatka.Radek: OMG, když nevíš tak mlč...
-> Jezevec33: hlavně toho radila neposlouchej....
a) není to krok zpět?
b)
- bude nutné dodat náhonové kolečko na vačku (pokud tam není)
- komínek s rozdělovačem
- cívku a krabičku
- karburátor
Víc snad třeba není, předělat na karbec je mnohem míň práce než naopak...
-> Jezevec33: hlavně toho radila neposlouchej....
a) není to krok zpět?
b)
- bude nutné dodat náhonové kolečko na vačku (pokud tam není)
- komínek s rozdělovačem
- cívku a krabičku
- karburátor
Víc snad třeba není, předělat na karbec je mnohem míň práce než naopak...
-> Janatka.Radek: a k čemu ti je výměna hlavy nebo motoru když chceš karbec:D
no v motoru mám normálně díru na rozdělovač..já si myslím že stačí udělat okruh aby karbec šlapal a pojede to. Jen nevím jestli pojede při otočení klíčku ŘJ z důvodu ukazování paliva a otáček atd atd..
jo jestli chces mam tu karbl + bezkontaktni zapalovani ( komplet rozdelovac civka etz ) z favorita 136
jestli mas zajem pisni pres SZ
jestli mas zajem pisni pres SZ
vymen hlavu( popripadne motor nevim jak to je delany ) natakni par dratu co sou ke karblu dej rozdelovac a vymem nadrz
takhle sem to udelal u fava s BMM
takhle sem to udelal u fava s BMM
Zdravím. Mám dotaz... Na svém voze Felicia MPi (1,3) sem si udělal úpravu motoru. Je tam vačka 280/280 a snížená hlava. Ted sem dostal radu dat tam karbec který nechám až bude zase více peněz přetryskovat. Pro začátek to musí stačit s obyčejným z fáčka,později možná weber.... Mám vše co k tomu potřebuju-karbec,etz,cívk
u,rozdělovač,sání a svody.. Máte někdo s takovou úpravou zkušenosti? Za chip chcou ve zlíně 8000 a to já nedám. Auto není na běžný provoz. Jezdím sním jednou do týdne ale tu jízdu si chci užít. Poradíte mi teda někdo,na co si mám dát pozor nebo jak na to? Děkuji Jezevec