-> Pavel P@nkáč:
Nejde ani jedna, ale proč to dělá jen při otáčkách cca 1000? Start je na drc.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia Tdi 81kw,aneb všeobecné motorové problémy
-> Pavel P@nkáč: to by se teoreticky po chvilce ale mělo rozeběhnout ne?.. mě teda nešly dva vůbec a normálně se to po lehoučkym ohřítí chytlo..
-> palinator: jdou zhavky?
Když už je tady téma o TDi 81 kW, tak se taky zeptám na jednu maličkost. Když natočim studenej motor při těchto teplotách 0-10 °C, tak při zvýšených otáčkách zhruba 1000 rpm začne po několika vteřinách běžet nepravidelně (třese s autem) (jak jen na neutrál, tak při jízdě) po chvíli mu "rupne v bedně" a skokově začne běžet v pohodě. Při nižších, ani vyšších otáčkách to nedělá, za tepla také ne. Přijde mi to jak kdyby oscilovala regulace na čerpadle nebo pulsoval předvstřik.
Pokusím se to natočit na video, aby byl slyšet ten změněnej zvuk, ale nevim jestli to bude z videa patrný.
E: možná už je v prdeli nějakej vstřik, bo to studený lehounce pokuřuje (je to vidět třeba proti stínu), za tepla není vidět takřka nic
Pokusím se to natočit na video, aby byl slyšet ten změněnej zvuk, ale nevim jestli to bude z videa patrný.
E: možná už je v prdeli nějakej vstřik, bo to studený lehounce pokuřuje (je to vidět třeba proti stínu), za tepla není vidět takřka nic
-> vhml: tohle se právě jeví čím dál hůř... a spotřeba bych řekl,že je taky výš..jak než normálně běžně,tak i než byla..
-> skodovak: podobnej bordel mi dělal/dělá sharan. Mam praskel BOV - přes váhu jde něco jiného než do motoru. Zajímavý že po nějakým čase se to dokázalo zaadaptovat a necuká to za cenu o cca půl litru vyšší spotřeby.
-> Joki: to je přesně ono.. je to humus a nejvíc pocitově "cítitelný" na 3 rychlostní stupeň.. občas se i déle probírá na jiné kvalty než jakoby nabere druhý dech..
jinak motor je velice podobný a váhy vzduchu tuším stejné..
jinak motor je velice podobný a váhy vzduchu tuším stejné..
Podobný problém u našich na autě...
Plný plyn, chvíli jede normálně a pak, od nějakých 3 tis. začne cukat - jako by vyplo turbo, zaplo, vyplo, zaplo,... Třeba s půl vteřinovou frekvencí. Taky, nevíte?
Jo, není to RS, je to 110 kW ;-)
Plný plyn, chvíli jede normálně a pak, od nějakých 3 tis. začne cukat - jako by vyplo turbo, zaplo, vyplo, zaplo,... Třeba s půl vteřinovou frekvencí. Taky, nevíte?
Jo, není to RS, je to 110 kW ;-)
Nechci zakládat nic nového,tak to píšu do svého..
Octavie I RS: při dání plného plynu cuká,vyloženě jako když,přibrzdí,jede,přibrz dí jede..při mírném ubrání,jakoby tohle vymyzí a motor jde poměrně čistě jen už ne s takovým výkonem.. diagnostika nic,bez chyb.. napadá mě váha vzduchu?..
Octavie I RS: při dání plného plynu cuká,vyloženě jako když,přibrzdí,jede,přibrz dí jede..při mírném ubrání,jakoby tohle vymyzí a motor jde poměrně čistě jen už ne s takovým výkonem.. diagnostika nic,bez chyb.. napadá mě váha vzduchu?..
-> gabo0000: předvstřik je nastavenej přesně na modrou křivku..štelovanej teď při rozvodech..filr vzduchu a paliva + olej rovněž teď,max 1500km
sprav log od 1500 do 4500 a uvidime co ukazuje vaha a aj aky je tlak turba alebo ci nahodou nepada predvstrek. kedy bol meneny palivovy filter?
-> Milan 136: tu to ukazuje taky ok,ale co si budem povídat ono na škodovkách to váhu napíše většinou až když je KO uplně..ovšem když jí odpojím jede to znatelně hůř což je divný leda by nešla správně..do nouzáku mě to nepadá (zatim) výpis chyb 0
-> skodovak: tak pak ta váha nejspíš
-> gabo0000: na klasickém diagnostickém testu turbo tlačí zkoušeno ale jen v otáčkovém rozmezí 1500-3000 tak jak je to popsané v návodu k vagu
nejak nerozumiem
-> gabo0000: na vag-comu dle návodu ve visce jo přesnej průběh nevim...
turbo tlaci? Sprav log a hod ho na net. Ja by som skôr stavil na podtlakove hadicky.
-> Stepan FUN: já myslel že to je před Uhlířskejma Janovicema,ale to je fuk to se doladí popřípadě :-)
-> skodovak: Chyba... ;-) Tohle je cca 4km od Zbraslavic směr Čáslav...
-> Stepan FUN: jj,zhruba vím je to někde u Uhlířských,jezdil jsem tam s Balcarem



-> skodovak: Červené Janovice... ;-)
-> Stepan FUN: a vy máte dílnu kde?páč jestli to umíš taky poznat s křivek tak by to byla další možnost
-> Stepan FUN: zatím si to nekomplikuj uvidíme co vymyslí Radek...jinak díky..ono je skoro jednodušší dát rovnou z funkčního a nebabrat se s tim..pokud nepomůže očista..........a hlavně pokud je to naše závada
-> skodovak: No chtěl jsem Ti vytáhnout oscilogram... Ale bohužel u octávky nějak Workshop v popisu komponent mlčí... Nicméně jedno TDi ASV mi stojí v práci na dvoře, takže bych Ti ho mohl změřit... ;-)
-> Stepan FUN: tak to asi bude někdo jinej

-> skodovak: Ale Jelda tuším nemá ASV... ;-)
-> Stepan FUN: díky tohle zkusit můžu...Svoboďák mi teda slíbil,že sežene (zřejmě od Jeldy nevím)na test jinou ale za tohle nic nedám...osciloskop na bosch diagu bych taky dokázal zařídit to je fakt..
-> skodovak: Něco podobnýho jsem teď řešil na 2.0 HDI. Prostě to nejelo. Po chvíli laborace (myšlenka byla taky na regulaci turba a jiné věci) bylo zjištěno, že váha vzduchu sice nějaký hodnoty dává (zkoušeno diagnostikou OBD2 kompaktibilní), nicméně ty hodnoty stojej za ho... Po napíchnutí na osciloskop bylo skoro okamžitě jasno.Ta křivka byla velmi "placatá" , takže si jednotka myslela, že zatížení motoru je minimální... V tomhle případě ji stačilo vyčistit - vyfoukat vzduchem, následně čistič brzd a pak zase vzduch... A hned to jelo úplně jinak...
-> vaclav3: No v nejvíce případech to tak je,standarty má na grafu při daných podmínkách dle visky ale chce to nějakého fanšmejkra kterej přesně ví jak kdy a co to má dávat,ona jít může ale na nic...každopádně jak řikám tohle je jak D felicie s lehkym zafouknutim turba...neurazí,ale nenadchne
Na 90% je špatná váha vzduchu. U konkurenční značky ji v servise zkoušeli napojenou diagnostikou při jízdě. Vzpomínám jen na pokyn mechanika zařadit čtyřku a protí mírnímu kopci dát plný plyn. A hned hlásil, jaké hodnoty ukazuje a kolik by by ukazovat měla. Po její výměně se auto chovalo úplně jinak.
-> Milan 136: asi jo ale dle pohledu v zrcátku je tak 1,5 cm...takže funguje ovšem rozsah přesně nevim
-> skodovak: no tak o ten zdvih, co hýbeš rukou, tak musí po startu zajet
-> Milan 136: ok,jdu se podívat,pokud poznám že zapla naplno

-> skodovak: ty 3 cm chodu dózy jsem asi přehnal když uvážím rozměr dózy. pokud to jsou ty 2 cm, tak je to asi ok. Vypni motor, sáhni na tu páčku nebo tam nějak koukej a někdo ať Ti nastartuje. Musí se to naplno zatáhnout. pokud to neudělá nic, tak je v háji buď ta dóza a nebo nemá podtlak
-> Nwkt: neni prdel
nemám jak testovat


-> skodovak:




tak kamarádova váha je uplně KO tomu když ji odpojim jede auto líp

Janak tak jak to jede + teda žere,tak turbo člověk lehce pocítit že jde,ale se zvyšováním otáček už to více nijak extra neakceleruje,až zase to samé na další kvalt...abych to popsal přesněji kapánek
s odpojenou váhou to je prostě obyčejnej Diesel bez turba dá se říct,jede normálně do těch dvou dvou a půl tis když mu naložim je to mrtví..
-> Milan 136: to je tak odhadem 1-2cm
-> skodovak: u nas bol problem ventil N75
-> skodovak: je tam podtlaková dóza, která tahá za páčku na tom turbu
-> Milan 136: ta doza to je ten jakoby podltlak? a ta páka je na něm?
-> palinator: to je pravda
ale rady dostal i tady, takže ok

-> Milan 136:
Jasný, že tady s tím někdo může mít zkušenosti (a má), ale přeci jen na DIESELPOWERu víc hlav víc ví. Vím, že EGR nejde jen tak zaslepit kvůli softu, ale spousta lidí to podstoupila a nelituje. Máš pravdu, že softwarově jde jen omezit.
Jasný, že tady s tím někdo může mít zkušenosti (a má), ale přeci jen na DIESELPOWERu víc hlav víc ví. Vím, že EGR nejde jen tak zaslepit kvůli softu, ale spousta lidí to podstoupila a nelituje. Máš pravdu, že softwarově jde jen omezit.
-> Milan 136: ok díky kouknu na to,doza je obal turba či co?
-> Nwkt: funkci jde omezit, ale úplně vypnout podle mně ne. To bys musel asi dát nějakej jinej soft, kterej s tím už nepočítá
-> Milan 136: Stačí nastavit normálně přes VAG? Zatim zaslepeno nemám a přemejšlím jestli to vůbec dělat
-> skodovak: tak tam sáhni na tu páčku u dózy. musí mít tak 3cm chod. pokud se nehýbe, tak turbo ven, rozebrat a vyčistit, rozhýbat
-> palinator: hranatý váhy měly první starý keply AHF. ASV má normální kulatej. A proč by se nezeptal, spousta lidí tady TDI má a druhá spousta tomu rozumí. a jen tak zaslepit zpětný vedení bez úpravy softu taky jen tak nejde, to není felicie
-> palinator: hranatý váhy měly první starý keply AHF. ASV má normální kulatej. A proč by se nezeptal, spousta lidí tady TDI má a druhá spousta tomu rozumí. a jen tak zaslepit zpětný vedení bez úpravy softu taky jen tak nejde, to není felicie
-> palinator: Pár lidí se skušenostma i dokonce majitelé stejného motoru se tu naje,a každá rada drahá...
o pierburgu jsem to četl taky,že je lepší...nejdřív je třeba to ale zjistit pak teprve kupovat
o pierburgu jsem to četl taky,že je lepší...nejdřív je třeba to ale zjistit pak teprve kupovat
