skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jak správně odvzdušnit?
Pod carou bude voda nad carou bude vzduch mozna trosku kdyz hoodne pozenes cerpadlo a jeste nejlepe nez se otevre termostat pak mozna.
-> MOLSO: holt ale ako pisu vzduch ide hore nejde oto kolko vody vytece ale o vzduch

-> David29: boha ale sak ked to dam sikmo tak bublina v chladici a kureni vystupi do tej hadice lahsie a staci len otvorit ten ventil a voda vytlačí bublinu cez ventil. A motor odvzdusnovat netreba ten je sikovny teen sa odvzdusni sam
ja to robim tak ze vpredu odtvorim odvzdusnovak hadicka do flasky, vzadu na expenasku jak je vyvod prepadu dam hadicu s kompresora a expansku pripacham rukou, takto pretalcim 3-4 litre a nikdy som potom neodvzdusnoval
ja osobne nemam problem to odvzdusnit na miste na rovine, ale neni odveci po par km stoupnout cumakem lehce nahoru a odvudisnit zbytek
-> MOLSO: Jo jenze takhle ti v topeni zustane akorad vzduch 

-> MOLSO: Jenže ty nepotřebuješ, aby tam chcalo vody jak z vodotrysku. Ty potřebuješ dostat ven vzduch. A jak je známo, ten je lehčí než voda, tudíž jde nahoru... Prdnul sis někdy do vody, co to dělá?
Takže čumák dáš nahoru, a bublina vlivem nižší hustoty (či působení vztlakové síly) jde nahoru k odvzdušňováku a pak vyfoukne - začne týct voda a ty ho zavřeš
Takže čumák dáš nahoru, a bublina vlivem nižší hustoty (či působení vztlakové síly) jde nahoru k odvzdušňováku a pak vyfoukne - začne týct voda a ty ho zavřeš
-> MOLSO: nejde o vodu ale o vzduch a ten jak je znamo jde nahoru
-> Nwkt: no schvalne .... kedy bude tiect viac vody cez odvzdusnovak ? takto ?
JA to vzdycky delal rovne a trosku pritom slapal na plyn aby to cerpadlo pekne honilo dokola a nebyl nikdy problem.

-> MOLSO: Tě na základce neučili, že tlak je v celý soustavě stejnej? Navíc potřebuješ zbavit tý bubliny, takže buď rovně nebo mírně nahoru
-> petr s: na toto som cakal
ked mas cumak dole tak mas predny odvzdusnovak nizsie a ide do neho vyssi tlak ( pri motore sa to odvzdusni samo a potrebujes dostat len preč bublinu z hadice medzi chladičom a kúrením) cize čumak dole je vhodnejší

a proto bych to radsi dal na rovinu
a nemusi resit Z nebo DO kopce




-> MOLSO: Bych řekl čumák do kopce
dobře díky chlapy..
čumák dole kopcom naliat expanzku a nastartovat zapnut kurenie trosicku ohriat a za chodu motora odvzdusnovakom v kufri vypustat do flasky / nadoby kym idu bubliny.
stuj na rovine nech to ohrat aby otevrel termostat otevry naplno topeni a v kufru vepredu a u praveho rohu predniho okna mas kohoutek - ideal pri tom jeste trosku slapat na plyn. A hlavne vcas dolit zas zpet do nadrzky.
potřebuji poradit, jak správně odvzdušnit chladící okruh na mé škodovce 130tce.. hledal bych to v pravo nahoře, ale nemám čas a potřebuji to vědět, tak se předem omlouvám.. děkuji