skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Taz 1500 do škodovky
09:09:59
08.12.2011
08.12.2011

rc007
sešlo z toho...
20:42:13
04.08.2011
04.08.2011

David V6
-> rc007: postav si co chceš ty,a jak chceš,tady ti moc lidí neporadí dobrou věc protože je to prostě názor lidí který nic nepostavili a jen melou o hovnech.
máš moji podporu a kdybys chtěl s něčím poradit tak klidně napiš
máš moji podporu a kdybys chtěl s něčím poradit tak klidně napiš
08:10:31
04.08.2011
04.08.2011

Gemini
-> JáraMTX: u NG nie je treba otacat diferak pre moje pouzitie
19:26:28
03.08.2011
03.08.2011

vhml
Na téma převodovka a její tuhost bych poprosil pokračovati zde:
skoda-virt.cz/cz/.../1507 21-vyztuzeni-obalu-prevodo vky
skoda-virt.cz/cz/.../1507 21-vyztuzeni-obalu-prevodo vky
17:54:59
03.08.2011
03.08.2011

JáraMTX
U převodovky UN1 lze diferák otáčet ať byl motor před či za převodovkou,u NG otočit bohužel nelze,tak aby fungovala.
forum.renaultcc.sk/viewto pic.php?f=3&t=...
forum.renaultcc.sk/viewto pic.php?f=3&t=...
18:23:45
19.02.2011
19.02.2011

Gemini
tie renoltacke prevodovky su dva hlavne druhy , skupina UN (poradie prevodovka-motor) a skupina NG (motor-prevodovka) ja davam do R5 prevodovku NG3 povodne z R Fuego 1,6 turbo.......daju sa kupit, ceny su rozne
diferaky sa daju samozrejme otocit, ale neni treba ked mam taku prevodovku k dispozicii
diferaky sa daju samozrejme otocit, ale neni treba ked mam taku prevodovku k dispozicii
17:06:14
18.02.2011
18.02.2011

Vrba
To nebude tak jednoduche vyrobit ram aby se kroutil méně než skřín.Aby tam nakonec nemel funkci jen okrasnou.
13:51:14
18.02.2011
18.02.2011

anubis
-> vhml: zkusím, to je taky fakt... zkusím zjistit co je větší problém ale podle mě bude problém spíš s kroucením obalu
13:45:17
18.02.2011
18.02.2011

vhml
-> anubis: zkus neco crtnout.
Hlavni otazka je, jestli je problem v tom, že se skrin nakrouti, nebo roztahne do sirky.To je zasadni rozdil vzhledem ke konstrukci toho ramu
Hlavni otazka je, jestli je problem v tom, že se skrin nakrouti, nebo roztahne do sirky.To je zasadni rozdil vzhledem ke konstrukci toho ramu
13:41:23
18.02.2011
18.02.2011

anubis
-> petr s: já myslel že jich je víc druhů... že nějaká z obyč dvoulitru je jiná...
13:40:04
18.02.2011
18.02.2011

anubis
-> vhml: já taky ne ale když nad tím logicky popřemýšlím pokud upneš rám okolo skříně diferáku a uchytíš ho za šrouby který držej ty boční dekly tak tím zamezíš aby se ta skříň kroutila a pokud ten rám protáhneš dozadu a přišroubuješ ho k těm šroubům co držej obal pohromadě tak by ten rám měl pojmout ty síly a ty nebudou působit na obal nebo resp budou ale ten rám zamezí tomu pracování obalu... zkusím něco nakreslit mám určitou představu pak mě kdyžtak zkritizujete a na něco nakonec přijdem



13:13:34
18.02.2011
18.02.2011

vhml
-> anubis: nemáš nějakej obrázek toho rámu? Spousta převodovek na to trpí, spousta lidí o rámu mluví, ale nikdo ho nikdy neviděl...
13:07:16
18.02.2011
18.02.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Gemini 18.02.11 12:17:44: Zatím snáší 460HP + ve Škodovce dobře 

13:03:44
18.02.2011
18.02.2011

petr s
-> anubis: Tak já jsem ji našel hned za 1500 s motorem
12:49:40
18.02.2011
18.02.2011

anubis
-> Gemini: co znamená lacinějš? já jsem ji nesehnal... a to jsem docela hledal... ono jich asi zas tolik nebude pokud se bavíme o UN-1.. do jakejch renaultů se ještě dávala? já slyšel něco že např espace v6 myslím 2gen ji měl...
12:25:54
18.02.2011
18.02.2011

Pavel P..
-> havlik: vim že jsem mu jí pomáhal hledat ale jak to dopadlo už nevim..
12:24:09
18.02.2011
18.02.2011

havlik
-> Pavel P..: šak on jí i sehnal :) jen ta stavba je nějakej furt ve stejném bodě jako předtím
12:19:21
18.02.2011
18.02.2011

Pavel P..
-> Gemini: takovou onehdá sháněl Gabriel když tu ještě byl a stavěl tu 4×4 škodovku.
12:17:44
18.02.2011
18.02.2011

Gemini
da sa zohnat lacnejsie alternativa ku skodovackej prevodovke, z renaulta R21 Turbo, R25,R30
vyzera presne tak isto, akurat je mohutnejsia a s oblubou sa pouziva pri stavbe replik Lambo a pod......znesie 400 PS
origo bola v Lotus Esprit, Espace, R21 apod
vyzera presne tak isto, akurat je mohutnejsia a s oblubou sa pouziva pri stavbe replik Lambo a pod......znesie 400 PS
origo bola v Lotus Esprit, Espace, R21 apod
09:40:59
18.02.2011
18.02.2011

anubis
-> Vrba: přesně jak říkáš... ona škodovácká převodovka není zas taková tragédie jak se traduje... jsou tam dva problémy... nejdřív si nechat udělat kolečka aby to vydrželi a pak udělat něco jako malej ocelovej výztužnej rám na skříň diferáku aby to nepracovalo (obal) a nemělo to tendenci lámat ozubení SP. možná ho i trochu protáhnout dozadu... pak by tam šlo mít i přes 200koní a vydrželo by to...
10:35:47
17.02.2011
17.02.2011

darklord
-> Vrba: no uz ked zadok porsche tak isto na to nedavat zostarnutu skodovacku OHV parodiu na motor
10:28:33
17.02.2011
17.02.2011

Vrba
-> TAZ1500: Tak hlavně seriovou převodovku můžeš odrovnat i na vyhoněné 130cce,ale je nutno podotknout,ze po nevelké opravě a úpravě udrží i mnojem slilnější motor než je TAZ. Zadek z Porsche bych bral jedině s celým autem 

23:01:35
16.02.2011
16.02.2011

afro100
-> TAZ1500: tak pokial s tym bude jazdit clovek ako kkt, tak prevodovka nevydrzi ani obyc. seriove favo ... inak viz.m8rinek 10.02.11 10:11:58 napsal:
→ Vrba: měl to Danda a sežralo mu to při gumovačce
převodovku :D.
→ rc007: slepá kolej…
→ Vrba: měl to Danda a sežralo mu to při gumovačce
převodovku :D.
→ rc007: slepá kolej…
22:52:49
16.02.2011
16.02.2011

TAZ1500
tak jen podotku motor taz 1500 se delal jen v oběmu 1433 ccm a nikdy jinak a jeste doplnim s tim upravovanim motoru. V osrtave maj hasiči nevim jakej je to zbor narazil sem na ne nahodou jednu 1203ku do kery si davaj motor po uprave aby ho pripravili na zavod a rikali my že použival motory o obsahu 1760 a tendle motor když ho proženou tak jim žlikviduje prevodovku dokonce jim praskla i poloosa což u 1203jek praskla jedna z desetitisice to je dalsi duvod tam tendle motoru nedavat a už vubec ne po uprave skodovacka prevodovka reknete samy nevydržela nic moc tak ja bych se dotoho nepouštel nebo pak druha varianta prispusobit jineou prevodovku pokud možna i s napravou prej se nech apredelat celej zadek ze staryho posrche pripadne po rozšireni kastel zadek z tatry když by na tom nekdo maknul a odskousel to tak bych do toho sel možna taky protože motor TAZ 1500 i když nekdo rika konstrukčne zastaralej tak ma ty hlavny prvky celkem moderni a pomerne dlouhou zivotnost a spolehlivost se škodovkou nesrovnatelny naka 120Ka byla po 50 tis km vyjeta kdežto taz skotva zajetej jen když už by ste do toho sli tak celka neduha tohodle motoru je klika delala se ve dvou verzich slovenska z trnavy ta byla honde pretavena a prasklala za poslednim lagrem ale opotrebeni na styčnejch plochach temer zadny kolikrat byla uplne filalova když sem pak delal nakej motor a druha verze je plzenska klika ta už byla dobra sice se rychlejs opotrebovavala než ta slovenska ale nepraskala jdou od sebe požnat tak že plzenska ma znas škoda a slovenska nema zadnej znak
15:48:49
13.02.2011
13.02.2011

anubis
-> Ladik 136x: vím o tom svoje... jeden dvoulitr jsem pomáhal servisovat a běhal jsem na něj... to už je dobrej hukot... problém je prostě s tím velkým vrtáním a malýma vložkama... pak vím o tom, že někdo převařoval kliku na tenhle motor - upravoval ji kvůli vyššímu zdvihu... těžko říct jak moc tohle pomůže ale výslednej produkt jel peckově ale jen opravdu na závodech...
14:47:31
13.02.2011
13.02.2011

Ladik 136x
Zdravim dam i svoji trochu do mlyna z uprav hasickejch strikacek.... Motor taz 1500 se delal ve dvou verzich ojemu novejsi mel 1430 a starsi typ 1490ccm (+- neco malo)... známe pořekadlo že objem ničim nenahradis tak se to zda lepsi volba nez favorit ale urco s tim favem se daj delat lepsi věci.... pro normalni provoz nechat prevrtat max na tech 1,6.... vic ani ranu... pro specialy do PS12 (hasiči) se delaj objemy 1,8, 2,0 ale to je extrem ty vlozky valcu pak vypadaj jak srulovanej papirek.... motor pak muze jet tak cca 5 minut pak je šlus.... (z mich zkušenosti) a ty penize za upravu příruby pro převodovku.... karburatory, vrtání.... urco bych nesel do motoru, ktrej je cca pres 50 let starej existujou urcite levnejsi varianty a to uz treba ten fazol a prebouchat ho... (50 kW, 136x) urco jede lip nez ten taz a cenově? seriovka a mnoho min prace s uchycenim.... to je muj nazor TAZ je dobrej na ty upravy těch hasickejch PS 12ctek :-) :-) :-) ale proti gustu zadnej disputat... jestli sem neco napsal spatne tak tu bude aspon dobra diskuze...
11:14:14
12.02.2011
12.02.2011

Vrba
Pokud by to slo vymyslet za nejaky rozumny peniz,zkusil bych ho tam dat.A kdybny to chodilo,poohledl bych se po upravach pro hasičské čerpadla a zvyšoval bych objem.
20:41:26
11.02.2011
11.02.2011

afro100
-> TAZ1500: o kapotu sa netreba bat ... rebelove.webzdarma.cz/dan
/dan7.jpg
rebelove.webzdarma.cz/dan /dan5.jpg
rebelove.webzdarma.cz/dan /motor%2003.JPG
rebelove.webzdarma.cz/dan /dan6.jpg
rebelove.webzdarma.cz/dan /dan5.jpg
rebelove.webzdarma.cz/dan /motor%2003.JPG
rebelove.webzdarma.cz/dan /dan6.jpg
20:34:53
11.02.2011
11.02.2011

TAZ1500
no je fakt že pokud tam chces mit nejakej vykonej motor za malo penez tak je lepsi upravit favo. TAZ je motor lenochod zadny extra zrychlení a kroutak strasne nizko čili prijde velkej kopec a uvidis jak otačkomer pojede dolu cca na 2500 ot.min kde je nejvetsi sila 105 nm pak pada dolů, s maximalnima otačkama to je neco kolem 4500 až 5000 podle zajetí motoru spiš min než vic a neni dobry ho držet v tehle otačkach to vše vypovida o faktu že je to nadčtvercovej motor, vrtani 72 zdvich 88 maximalni vykon 42 kw pri 4500ot a celkem nizkej kompresni pomer 8,7 což je na 91 oktanu kvuli dobe vyroby a levnesimu specialu než supru , spotreba je docela děsivá teda soudim z TAZky nevim co ve skodovce ale o moc dolu to nepujde. Kdž budes tenhle motor chctit upravit na sportaka tak si priprav velkej štos bankovek za jednu sportovni upravu taze udelas 3 favority. Dalši vec je spojeni motoru s prevodovkou budes muset vyrobit mezikus na miru protože u taze je skrin spojky na motoru kdežto u 120ky na prevodovce z toho odpovida i prispusobeni starteru kerej je u taze na motoru a u skodovky na prevodovce a tim sou i jinak zuby na setrvaku dalsi vec je jestli pak zavřeš kapotu u auta tohle je stojatej motoru a docela vysokej ja osobne bych do toho nesel. i když životnost TAZe v Tazovy je cca 200 000km pri dodavkovym zachazeni pri dedkovsky jizde i víc a ve škodovce jeste vic
11:20:46
10.02.2011
10.02.2011

ZdenoR
rebelove.webzdarma.cz/dan
/novy_motor_napravou_prevo
dovkou_3.JPG
Stejně budeš muset použít mezikus tak proč nepopřemýšlet o něčem zajímavějším třeba 1.6ka z CRXa nebo podobné hračky
Stejně budeš muset použít mezikus tak proč nepopřemýšlet o něčem zajímavějším třeba 1.6ka z CRXa nebo podobné hračky

10:25:41
10.02.2011
10.02.2011

Vrba
-> m8rinek: No vida,...
10:11:58
10.02.2011
10.02.2011

m8rinek
-> Vrba: měl to Danda a sežralo mu to při gumovačce převodovku :D.
-> rc007: slepá kolej...
-> rc007: slepá kolej...
09:39:59
10.02.2011
10.02.2011

Gemini
ked ono to neni objemom ani 1,5ka, liatinovy 6-kanal, taky polomrtvy motor.....ked sa vsak prekope na 1,6-1,9 so zvodmi a Webrom to moze mat az 190 Nm (zivotnost tak rok na cestach)
osobne by som do toho nikdy nesiel.....
osobne by som do toho nikdy nesiel.....
07:00:21
10.02.2011
10.02.2011

Vrba
-> rc007: Kdysi dávno to měli borci z Rebelklubu škoda v Rapidu a jelo to pry slušně.Já bych mu dal ještě vačku z hasičské PS2 a zkusil to.
06:47:49
10.02.2011
10.02.2011

Dušan
1500 je starej motor s velkym obsahem, dej tam radsdi FAVO
00:47:52
10.02.2011
10.02.2011

darklord
No, tak s prevodovkou z litra by si si moc nezajazdil. Ked uz motor z trosky tak tam daj 5q, kolecko 4 rychlosti daj zo 4q a piatu rychlost z tej trosky z ktorej je ten motor.
00:45:19
10.02.2011
10.02.2011

rc007
ahoj ,stavim 120tku na srazy a nechci v tom mit nakou mrtvolu, mam pekne chodici motor z taze 1500 kompletne se vsim, myslite ze by stalo za to ho tam soupnout? ale taz ma spis silu nez vykon,tak aby to nebylo line jako obyc 120 :D a nejakej tuning motoru taze to by vyslo draz nez udelat dobre facko.., jen by me zajimalo jak by to jelo kdyby se tam dal bez uprav ten motor...byla by 4q prevodovka z litru... jeste chci porovnat prevodovky z taze a ze sade jestli by se musel delat mezikus nebo ne...