-> albunda: www.tym-motorsport.cz/cz/
.../Ovladani-plynu
skoda-virt.cz/cz/.../1259
40-ovladani-plynu-na-webru
-5-kanal?gotopost=2...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dva dvojité karburátory Dellorto
-> albunda: sytič je na tý páčce nahoře, vedle víčka, jeho úchyt je vidět v levo, řeší se to dlouhym lankem, který propojuje oba karbce.
Plyn se dá vyřešit třeba páčkou ze Sedra z boku na osičku, nebo kolíbkou na střed (má to venni v deníku), nebo klikopákem ze š110r napojenym na původní kouli v prostřed karbců. Zvolení kotevního bodu je na Tobě...
Plyn se dá vyřešit třeba páčkou ze Sedra z boku na osičku, nebo kolíbkou na střed (má to venni v deníku), nebo klikopákem ze š110r napojenym na původní kouli v prostřed karbců. Zvolení kotevního bodu je na Tobě...
tu fotku toho zapojení plynu nikdo nemá???Asi budu za blbce na těch dellorto je tam zapojení nějakýho sytiče????nebo nevíte kdo se s tím zabývá a poradil by mě s montáží????Díky.
Nedávno mi jeden človět tvrdil že když drží cca 2km plnej knedlík cca 7,5 ot/min (asi 998ccm a 1x 40DCOE) tak že mu to střední facet neutáhne a musí jezdit dva
Nu nevim co je na tom pravdy,ale přijde mi to jako cypovina,musel bych to vidět na vlastní oči...

já to rozseknu-říkalo se,že třeba na okruhu na plnou 5ku za hranicí 7000 otáček to 1 facet nestíhal.Nevim,zkušenosti tady asi nemáme,navíc krmíme většina jednou pumpou,někdo i sériovou a všem nám to trhá asfalt
-> Tuner#2: bez Tvých menstruačních problémů by to tu bylo podstatně lepší.
Samozřejmě máš i kloudné příspěvky, jenže těch citových výlevů slečinky je bohužel více.

-> vhml 04.02.11 13:40:05: A má to cenu tady? Když to povím, stejně to zas někdo zpochybní svým "zaručeným" argumentem, že to není možné... Kdo má zájem ví kde se mě zeptat.
-> DanT3: difuzor nemáš 40
Jasný, díky.
Téměř seriovej motor nepotřebuje tolik, kolik jsou schopný ty dvojitý karburátory dát.
A teď co se týká cesty sání. Když budu brát např. tyhle Dell´Orta o průměru 40mm, který maj i ten difuzor 40mm svedu sacím potrubím k hlavě, která má seriová vstupní díru - kanál 25mm, ale sací ventil o průměru 34mm, to mi tam asi bude dělat dobrý brikule, co?! Tam bude docházet k venturiho efektu, ne?
Tzn. pokud bych tyhle karburátory chtěl instalovat, musim dodržet průměr sacího potrubí, resp. i kanály v hlavě na nějaký minimální hodnotě, takže ideálně kolem těch 34mm, je to tak?
Jo, jasně, sacích potrubí je víc, přímý, přes hlavu apod. Ale aby to fungovalo pintlich, měl bych jeho průměr mít ideálně po celý cestě hodně podobnej.
Téměř seriovej motor nepotřebuje tolik, kolik jsou schopný ty dvojitý karburátory dát.
A teď co se týká cesty sání. Když budu brát např. tyhle Dell´Orta o průměru 40mm, který maj i ten difuzor 40mm svedu sacím potrubím k hlavě, která má seriová vstupní díru - kanál 25mm, ale sací ventil o průměru 34mm, to mi tam asi bude dělat dobrý brikule, co?! Tam bude docházet k venturiho efektu, ne?
Tzn. pokud bych tyhle karburátory chtěl instalovat, musim dodržet průměr sacího potrubí, resp. i kanály v hlavě na nějaký minimální hodnotě, takže ideálně kolem těch 34mm, je to tak?
Jo, jasně, sacích potrubí je víc, přímý, přes hlavu apod. Ale aby to fungovalo pintlich, měl bych jeho průměr mít ideálně po celý cestě hodně podobnej.
-> DanT3: na téměř sériový třináctistovce (Škoda) budou velký karburátory vždycky spíš na škodu. Nikdy nedosáhneš takových požadavků, abys využil možnosti dvou dvojitejch karbů.
Ale odpovědi na tvoje otázky jsou: NE a ASI JO.
Ale odpovědi na tvoje otázky jsou: NE a ASI JO.
-> DanT3: Karburátory ti udělají stejnou směs na vyladěnym motoru a stejnou na seriovým motoru..ostrá vačka ti udělá akorát to že se jí dostane víc do spalovacího prostoru....
takže seriovej motor to pobere..ale lepsi je udelat motor a pak koupit karbce..

-> vhml: ja bych v tom nic vic nehledal ...
-> Zazaa: tomu rozumím, ale z T2 příspěvku jsem pochopil, že by 2 pumpy najednou měli mít i další vliv. Nebo jsem si to špatně vyložil?
-> vhml: no jak sem psal ja a nebo gemini ... proste jedna je zalozni pokud by jedna vypadla tak druha to bez problemu uzivi
Připojim jeden dotaz:
dva dvojitý karburátory jsou schopný krmit ten motor až až, ale má to přece návaznost na časování vačky, je to tak? Když budu mít téměř seriovou třináctistovku s obyč vačkou, stačí bejt ventily po čas sání otevřený tak dlouho, aby se tam dostala všecka směs, kterou mi ty karburátory jsou schopný dát?
Nebo se ty karburátory daj osadit tak, aby to seriovej motor "pobral"?
dva dvojitý karburátory jsou schopný krmit ten motor až až, ale má to přece návaznost na časování vačky, je to tak? Když budu mít téměř seriovou třináctistovku s obyč vačkou, stačí bejt ventily po čas sání otevřený tak dlouho, aby se tam dostala všecka směs, kterou mi ty karburátory jsou schopný dát?
Nebo se ty karburátory daj osadit tak, aby to seriovej motor "pobral"?
Tuner#2 04.02.11 10:47:51 napsal:
Ano Bohoušek má zapojené obě Facetky naráz, ano za jízdy zapíná obě
dvě a má to své ověřené opodstatnění…
A povíš nám, jaký opodstatnění to je?
Protože já zatím čerpám malým pierburgem a nikdy jsem nepocítil potřebu něčeho většího
Ano Bohoušek má zapojené obě Facetky naráz, ano za jízdy zapíná obě
dvě a má to své ověřené opodstatnění…
A povíš nám, jaký opodstatnění to je?
Protože já zatím čerpám malým pierburgem a nikdy jsem nepocítil potřebu něčeho většího
-> Gemini: takže jde jen o poruchovost, s průtokem to nemá nic společného... ?
-> Tuner#2: nepřeháníš to už? Nikdo tady o nikom konkrétním nepsal, to že sis to zase vztáhnul o něčem svědčí. Se trochu uklidni!
Ty woe to se fakt už nedá tady!!!
V sousedním tématu urážky pána, který si to absolutně nezaslouží a tady zas kydy mistra světa...
Ano Bohoušek má zapojené obě Facetky naráz, ano za jízdy zapíná obě dvě a má to své ověřené opodstatnění...
Co se týče spotřeby tak tu má auto vždy na nejvyšší kvalt před dosažením max. rychlosti a v tu chvíli to dokáže vyprázdnit plovákovku daleko rychleji než při zrychlení 1,2,3 kdy při řazení a tím pádem ubrání se to stihne zas doplnit.
V sousedním tématu urážky pána, který si to absolutně nezaslouží a tady zas kydy mistra světa...
Ano Bohoušek má zapojené obě Facetky naráz, ano za jízdy zapíná obě dvě a má to své ověřené opodstatnění...
Co se týče spotřeby tak tu má auto vždy na nejvyšší kvalt před dosažením max. rychlosti a v tu chvíli to dokáže vyprázdnit plovákovku daleko rychleji než při zrychlení 1,2,3 kdy při řazení a tím pádem ubrání se to stihne zas doplnit.
dve pumpy sa davali od cias, kedy boli elektricke pumpy dost poruchove a tento zvyk pretrval dodnes. Su zapojene paralelne a idu obe naraz.......myslim ze ked jedna odide a druhu musis zapnut, mas po zavode, pretoze trva asi 5-6 sek, tym to natlaci oba karburatory
ahoj díky za rady nechám teda origo pumpu....jinak nemáte ještě někdo fotku jak tám máte zapojen plyn(bowde a lanko)díky moc.....
-> rOMAN: to by tam bylo "a rostenky premyslej, kde nechaly pustenej nezapalenej sporak"
-> U-Geen: ale ja prece zadnou benzinovou pumpu nepotreboval ne? :)
-> U-Geen: :o)))
-> U-Geen:




-> U-Geen: tam jsem nikdy nebyl :(.
-> m8rinek: uplne se mi vybavil Hrochac
-> m8rinek:







-> m8rinek: :D :D :D
-> Zazaa: ještě bych viděl jeden důvod, představ si sychravý den, slunce polehoučku vystupující z mraků, někde na konci dráhy, náš hrdina se za mohutného bublání motoru připlazí ke startovní čáře. Startér ukazuje 15, drajvr odjistí leteckou pojistku na vypínači, startér otáčí cedulku na 10, myšlenky se rozplývají a už běží odpočet 5-4 drajvr přepíná vypínač do polohy ON a konečně je reaktor plnohodnotně nakrmen, konečně se na světlo světa dostanou výkony, které je schopen nám naservírovat 3-2 motor těsně pod omezovačem 1... auto za mohutného řevu zaklekne a mizí v oblaku kouře z hořících pneumatik. Hrdina se ztrácí z dohledu.... a roštěnky vlhnou:))).
Uplně vidim ten scénář, celovečerák hadr :))). Doufám, že nebudu na pranýři, všechny události jsou smyšlené a slouží jen k pobavení čtenářů:))).
Uplně vidim ten scénář, celovečerák hadr :))). Doufám, že nebudu na pranýři, všechny události jsou smyšlené a slouží jen k pobavení čtenářů:))).
-> m8rinek: me to vysvetlovat nemusis ja sem se s tema karbcema uz neco najezdil :)
mimochodem pri rozjezdu tam neni o nic vetsi spicka nez kdyz to drti na plnej kotel treba na 3ku, tak jako tak tam protece nejvic tolik co pustej trysky :)
mimochodem pri rozjezdu tam neni o nic vetsi spicka nez kdyz to drti na plnej kotel treba na 3ku, tak jako tak tam protece nejvic tolik co pustej trysky :)
-> Zazaa: ono totiž neznamená, že když máš velkej karbec, že bude spotřeba několikanásobně vyšší, tj mám li v ideálním případe v motoru nastavenu ideální směs, tak mám nějakou spotřebu, ve chvíli, kdy dám jiný karburátor odpovídajících parametrů a nastavení tak přeci ideální směs je stále stejná, razantní zvýšení spotřeby by znamenalo zvýšení bohatosti, čímž by jsme přišli o tu ideální směs...
Je možné, že dvěma Facetkama chtěl eliminovat startovní špičku, kdy se prudce otevřou klapky a vysaje se plovákovka, jenže i jeden Facet to musí zvládnout doplnit dostatečně rychle, pokud ne znamená to spíš malej jehlovej ventil...
Je možné, že dvěma Facetkama chtěl eliminovat startovní špičku, kdy se prudce otevřou klapky a vysaje se plovákovka, jenže i jeden Facet to musí zvládnout doplnit dostatečně rychle, pokud ne znamená to spíš malej jehlovej ventil...
-> m8rinek: ty si fakt navedenej kdybych to věděl tak to napíšu...
-> jok3r: -> havlik: a proč tomu tedy tak je? ;)
na mediasportu bylo video Valouška s Octavii WRC na pražským rallysprintu 09 a tam měl zaplé 1 čerpadlo, to kikslo auto začalo skákat, tak zapnul 2 čerpadlo a ok.
-> m8rinek: no nebudu se tu hádat já to špatně napsal ale vim co sem slyšel
no ale to ze zapina obe zni logicky
-> Zazaa: jsem rád, že jsi tu :)))
-> havlik: viz Zazaa :))), to že pustil obě, tak mohl eliminovat právě výpadek, ale jinak to je cypovina, 13cku nakrmí snad i ta nejmenší Facet kostka ;).
-> havlik: viz Zazaa :))), to že pustil obě, tak mohl eliminovat právě výpadek, ale jinak to je cypovina, 13cku nakrmí snad i ta nejmenší Facet kostka ;).
-> Zazaa: dyk rikam ze sem se upsal
-> m8rinek 03.02.11 20:12:07: tak tady pisu chybu:) viz
img.skoda-virt.cz/gallery _upload/.../254_21674_190. jpg
img.skoda-virt.cz/gallery _upload/.../254_21675_190. jpg
tady mas zapojeni
img.skoda-virt.cz/gallery _upload/.../254_21674_190. jpg
img.skoda-virt.cz/gallery _upload/.../254_21675_190. jpg
tady mas zapojeni
-> havlik: ta druha je fakt zalozni ... privod byl vydycky jednou hadici do obou karbu
a ono koneckoncu by tema banjama a ventilkama nedokazalo protect ani tolik benzinu co da jedna ta pumpa :)
a ono koneckoncu by tema banjama a ventilkama nedokazalo protect ani tolik benzinu co da jedna ta pumpa :)
havlik 03.02.11 14:59:22 napsal:
→ albunda: normal ac pumpa je fakt nepřeplaví
lidi
co s tim závodí tam maj dvě velký Facet pumpy pro každej karbec jednu aby
to bylo spravně nakrmený
ale tady se píše pro každej karbec jednu...
→ albunda: normal ac pumpa je fakt nepřeplaví

co s tim závodí tam maj dvě velký Facet pumpy pro každej karbec jednu aby
to bylo spravně nakrmený

ale tady se píše pro každej karbec jednu...
-> m8rinek: ne dva v jednom:D
-> havlik: mi chceš říct, že má ke každému karburátoru vedení zvlášť?
-> m8rinek: no zeptej se pana bohouše krejčího :) mě teda tvrdil a i dokonce při sprintu zapínal obě naráz
-> havlik: jenže dvě facetky tam jsou, aby byla jedna záložní, nejsou obě zapnuty na ráz...
Hele já to sem teda taky přidám je lepší Facet nebo normál? Taky o tom uvažuju Dík
-> vhml: ano to já tam mít budu:) ale ono má nějakej docela slušnej průtok

-> havlik: ukrmi to bohate i to maly kulaty cerpadylko pierburg :-)