skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tdi moc žere
Sundej sání a pořádně vyčisti sací svody, klapku a EGR. pak se mrkni po nastavení a těsnosti čerpadla a neměl by být problém. Na rozvody bych to neviděl, můj tip je špatně nastavený čerpadlo. dělá se to dle diagnostiky a jestli to nějakej odborník "hodil" od oka, tak je to jasný....
-> Hurdis:
tak proto jsem tu spotřebu vyjádřil tím intervalem .. protože jsou i tací brzdo/plynaři... Urban legend je mi jasná
. Já TDi doma nemám .. protože není důvod, mám ale několikaset kilometrovou zkušenost s autem, kt. bylo ze zvláštních podivných důvodů a argumentací majitele záměrně podtáčeno (OI TDi 81kW), prý to tak míň baští (víme, že se mýlil). Prvních pár set km byla spotřeba kolem 7,5 ... poté jsem začínal mít dojem, že auto zlehounka ožívá, začíná být pružnější .. a spotřeba klesala .. nakonec 6,5. Jel jsem tak nějak normálně .. lehká noha.. žádné zbyteční vytáčení .. (max cca 3700ot/min) pynulá jízda. Což teda poukazuje na fakt, že podtáčet není ku prospěchu věci.
tak proto jsem tu spotřebu vyjádřil tím intervalem .. protože jsou i tací brzdo/plynaři... Urban legend je mi jasná

no 8 až 10l normální není. určitě zkontrolovat předvstřik, teplotní čidlo, váhu, regulaci turba a třeba to taky pořádně protáhnout a vypálit zanesenej katík
-> Jakub M.: Tak 4,5 je taková klasická urban legend, ale 8 je už extrém, leda by to bylo úmyslné či tupé zacházení za kormidlem.
Jelikož se i při svém stylu jízdy, který si s pravidly silničního provozu až tolik netyká a otáčkoměr na turbodehtech se nejednou dotkne červeného pole dostávám dlouhodobě na destitísích km pod 6 l/100 km. O tahání vleků nemluvě. Styl brzda/plyn jsem se nikdy nenaučil, takže se to při stovkách km bez zbytečného brzdění zase vykompenzuje.
Navíc si z účetních důvodů vedu na autech pečlivé knihy jízd se všemi lístky od čerpacích stanic za celou dobu životnosti auta, takže to mám na dvě desetinná místa černé na bílém.
Služebáky jsou navíc napojeny na systém webdispecink.cz/login.php , kde jsem firemním adminem systému. Takže údaje jsou zcela podloženy a legendy tímto mohu snadno vyloučit.
Jelikož se i při svém stylu jízdy, který si s pravidly silničního provozu až tolik netyká a otáčkoměr na turbodehtech se nejednou dotkne červeného pole dostávám dlouhodobě na destitísích km pod 6 l/100 km. O tahání vleků nemluvě. Styl brzda/plyn jsem se nikdy nenaučil, takže se to při stovkách km bez zbytečného brzdění zase vykompenzuje.
Navíc si z účetních důvodů vedu na autech pečlivé knihy jízd se všemi lístky od čerpacích stanic za celou dobu životnosti auta, takže to mám na dvě desetinná místa černé na bílém.
Služebáky jsou navíc napojeny na systém webdispecink.cz/login.php , kde jsem firemním adminem systému. Takže údaje jsou zcela podloženy a legendy tímto mohu snadno vyloučit.
2 pripady z praxe....1. tecuce cerpadlo,po vymene spotreba namiesto 10 litrov asi 6 na sto...2.pripad...zle vymenene rozvody,o jeden zub...nasledne spotreba okolo osem aj daco...a na volnobeh cez liter,este by som kukol aj tu vahu vzduchu popripadne tesnost palivovej sustavy :)
tak možná bude problém v tom, že to TDi má při normální jízdě spotřebu mezi šesti až osmi ... když někdo tvrdí že jezdí za 4.5 .. tak se mu vlastně směju .. protože to jeho auto "nejede" za 4.5 .. ono se plazí :) skusit diagnostiku .. zamyslet se nad stylem jízdy (netvrdím že někde vznikají chyby na straně řidiče .. ale je to to nejjednoduší) ...
superb prvej generacie 96 kw ... kolo 6 litrou
-> venni: údajně 180tis
-> Acryll: má pravdu ten chlapec.Já bých šel po čerpadle...Kolik má udajně najeto?
-> ElvisB732: 7-8 je dost, diagnostika napoví.
Na CRDi 85 kW mám průměr za 135 000 km 5,75
na TDi 77 kW za 60 000 km 5,7
s TDCi jezdím kolem 8,5 podle karosářské verze a nákladu, v Německu 10-11
Na CRDi 85 kW mám průměr za 135 000 km 5,75
na TDi 77 kW za 60 000 km 5,7
s TDCi jezdím kolem 8,5 podle karosářské verze a nákladu, v Německu 10-11

-> ElvisB732: Když jakkoliv s motorem "hejbu", tak jsem kolem těch 3000tis. A když prostě už jedu a není potřeba zrychlovat či zpomalovat, tak to nechám brblat třeba na 1500tis...
-> David29: néé s feldou 1,3 sem to pořát točil okolo třech tisíc,naftáka beru jako nízkootáčkového


-> ElvisB732: Tak na benzinu, jenom 2tis, to si děláš prdel, ne?
Nic ve zlym

Nic ve zlym

problem moze byt aj v zle nastavenych rozvodoch
-> ElvisB732: A to si s benzinem jezdil do 2000?

jasan,tak já ji budu víc šlapat,hold já mám chrochtátko poprvé,sem zajetej na benzínech

Já jezdim taky teď za 7 81kW
Máme podobnej problém, Passat B5, 1,9TDi 88kW a ať člověk jede s lehkou nohou, ať jede normálně, nebo palbu tak je spotřeba pořád 10l :/.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak rozjezdy z křižovatek, provoz v Praze, taky to točim kolem 4tis, ale na pohodu jezdim kolem těch třech...
406 popozenem aj do 4 ale to uz nema tah ... od 2. do 3. je ideal
Ja s TDDi a TDCi jezdil bezne pres 4000

-> ElvisB732: Nevim jak Octavie, ale já Pežouta 1.9, taky nafta s turbem, točim do 3tis
-> ElvisB732: U kamarada to byla vaha, ale to chce diagnostiku...
Jezdit porad do 2000 je demence.
Jezdit porad do 2000 je demence.
-> David29: takže to mám točit přes 2 tis?

-> ElvisB732: Přes 2tis točim i já nákladák, takže v tom bude asi celej problém...
-> afro100: no nohu mám lechkou,a točim to tak do 2tis.Máti s passatem jezdí v poho do 5ti litrů a to tam má stejnej motor

-> ElvisB732: mi sa nezda ze moc, zalezi na nohe
Ahoj,mám čerstvě oktávku v TDI 66 Kw rok 98,a mám problém že mi celkem hodně bumbá.kombinovaná spotřeba je tak okolo 7-8 litrů,nevíte kde by náhodou mohl bejt problém??? za dva tejdny sem objednanej ke kamarádovi na diagnostiku ale třeba mi tu někdo poradí,a nějak krátké trasy nejezdím
