skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
škubání motoru
-> kapa120: O-kroužek na injektoru určitě NE, ten s tím má co dělat tolik jako pneumatika na kole,nic. Pokud je těsnění pod svody nové a obě příruby byli rovné a nepohnité, jak hlava, tak sací, tak se mrkni na rovnost příruby karburátoru, podsáváním pod ním je hlavní příčinou, dále také (hlavně pokud má karburátor naježděno více jak 120 tis.km) sání vzduchu kolem vyběhaných osiček, hlavně u prvního stupně, s tím nenaděláš nic, to je na výmenu tělesa karburátoru, takže celej karbec jinej. Pak se podívej na rovnost víka, popřípadě srovnej ve svěráku, injektor musí nastřikovat na 10 plných zdvihů plynu 6-7 ml, zacpi si malou stříkačku do které to budes odstříkávat a 10x dej plný plyn, nastav dorazové šrouby klapek na 0,120mm od uzavřené polohy klapy...viz. knížka ANDRT. Celý karburátor pečlivě vyčisti, na hrubou špínu aceton - trysky vzdušníky, pozor však na gumové věci. Překontroluj zda ti funguje podtlaková regulace rozdělovače, vytahni hadičku z karbce a zkus intenzivně pusou nebo velkou stříkačkou vysávat rychle vzduch, musíš vidět že celá deska v rozdělovači se malý kousek hýbe. Překontorluj předstih, zvyšuj do doby než auto při prudkým přidávání plynu začne detonovat, pak ho maličko sniž. Přeměř tlaky ve válcích. Vyměn svíčky, určitě dej nové kabely ke svíčkám (nejlépe značku TESLA - stojí cca 100,-) - mě ty kabely ke svíčkám při škubání pomohli nejvíce. Když tohle všechno nepomůže, zkus i výměnu indučky, výměnu celého karburátoru nebo celého rozdělovače. Jak ani tohle, můžeš zkusit obohatit první stupen, dát hlavní trysku 120, nejlépe však 118 pro zachování dobré spotřeby. První zkus ty kabely, svíčky a přetěsnění karburátoru, případně obohacení směsi na 1st a tlaky ve válcích. Pak pokračuj dle instrukcí od shora. Pokud vše dodržíš, musíš na závadu přijít. Dej vědět jak to dopadlo.
Mne to robilo keď som mal príliš malý predstih.
me to 120LS začla delat pred 14 dny a je to cim dal tim horsi musim se na to podivat presne jak popisuje kapa120 taky mam podezreni na karbec nejhorsi je že palivovej filtr sem tam dal cca pred 1000km možna sem ho tam mel dat hned po generalce
Sací potrubí mám pečlivě přetěsněné, podtlakové hadice nové. Budu muset kouknout na ten karbec. Mohlo by to přisávat falešnej vzduch i někde jinde? Nemohl by to třeba dělat ten O-kroužek na injektoru?
-> Urbi: Máš sice pravdu, ale tam je problém v karbu né v motoru. Já mám LEKRa a na něm to šlape jak víno...s tím zinkovým šmejdem mi to dělalo taky.
Na druhou stranu to byla procházka růžovým sadem
...dnes sem vezl svoje Polo litr z r. 92 do servisu a takovou skákačku jsem ještě nezažil....olej plný benálu a víko rozdělovače na sračky....a pak že nový díly origo BOSCH je záruka kvality....hajzlové...to bude peněz...

Na druhou stranu to byla procházka růžovým sadem



A jinak já sem zatím neviděl 130-ku která by v určitém režimu motoru aspon trochu neškubala.
Řešilo se :
skoda-virt.cz/cz/.../1404 15-cuka-skkube
skoda-virt.cz/cz/.../1419 53-prosim-o-pomoc-uz-si-fa kt-nevim-rady
Pročti, vyzkoušej na autě.
skoda-virt.cz/cz/.../1404 15-cuka-skkube
skoda-virt.cz/cz/.../1419 53-prosim-o-pomoc-uz-si-fa kt-nevim-rady
Pročti, vyzkoušej na autě.
-> kapa120: A akcelerační pumpička je OK? Jinak u ní je ještě jedna kulička...
Kulička je samozřejmě na svém místě :-)
Jestli si měl rozebranej karb, tak ti dost možná vypadla skleněná kulička, co se nachází přímo pod injektorem...
snad zasvinenej karb me to delalo takz na sedr3223 tak sem ho zrepasoval ale delato stejne sic uz min nebo nastavit klapky

-> kapa120: nechtělo by to třeba zkontrolovat ventilový vůle ? pak jedině pročistit karbec. a zkontroluj, jestli ti injektor dobře stříká 

Zdravím pánové, mám dotaz pro znalce. Motor š130, pětiknál. Studený běží krásně, po vypnutí sytiče a delší jízdě z kopce(brždění motorem) a následném přidání zhruba půlky plynu začne škubat, ale po chvíli se rozjede. Když se otevře druhá komora karburátoru, tak to přestane. Když budu pomalinku s citem přidávat plyn, tak to taky dělat nebude, nebo minimálně. Dělá to hlavně po větším přidání plynu, ale jen na první komoru! Karburátor š 130, hladina ok, směs ok, natryskování série. v čem může být problém? podobný problém jsem zde nenašel, děkuji.