skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sedr zvecenie difuzorov
-> Martin100L: -> m8rinek: ok, Dakujem
-> 4dams: Ty dorazové šroubky se Ti za chvíli zaklepou, takže určitě nastavit. Pokud už je nemáš zaklepané. V chytré knížce (Andrt) je to popsané, ale nechá se to i nahradit přivřením cigaretového papírku, nebo měrky 0,05mm klapkou ke komoře.
-> 4dams: tak aby co nejvíce těsnily...
este mam jednu otazku, ked montujem spet klapky, tymi srobami nastavovacimi som nehybal a klapky som som oznacil ktora kde bola a ako otocena, treba ich nejak nastavovat?
-> vhml: u Sedru to je stejně jedno :D
ja som vrtal na stojanovke a ten karbik isiel perfektne
Vona kdyby se vzala normální vrtačka ruční... :-D
-> petr s: ok, jenže tady ferda to hodlá prorvat rovně.... To vlastně lze i na stojanovce :D
-> m8rinek 15.01.11 09:44:58: Na otočném stole tvarovou frézou
-> m8rinek: máš pravdu, upne sa to za dieru...no, na fréze iba urobíš väčšiu dieru...ale to by na jemné zväčšenie stačiť mohlo, či nie?
to uz budem muset rucne vyhladit tie hrany jemnymi frezami co sa kanale lestia a pod...
-> ferrari: ne, je to to nejjednoduší, upne se za díru klapky a netočí se závratnejma otáčkama, aby se nemusel vyvažovat, chtěl bych vidět jak to frézuješ do tvaru jakej má dif. mít...
-> sep: presne presne, extrémne zväčšenie už bude nanič, už to nebude karburátor...ja tak odhadujem, že ešte ako-tak rozumné zväčšnie bude tak na 24/27-28...-> m8rinek: nooo, upnúť karbec dobre do sústruhu, to by bola fuška...
Jen maličkost,není to jen o díře v difuzoru,ale i o jeho tvaru,je potřeba po zvětšení upravit to co vznikne na trochu rozumný tvar aspoň připomínající difuzor a ne trubku.Další věc je průměr klapky,když už se udělá díra jak studna tak by stálo za přemýšlet o klapce třeba z karbu pro 613ku,tzn. 34.případně dle možností.Ve finále s tím bude práce jak na horní palubě Titanicu a laborace s nastavením teprve čeká a klidně se může stát že i přes veškerou snahu bude skutečný přínos v dálce za očekávaným.
-> 4dams: a proč frézovat, když jde jednoduše soustružit?
4dams 14.01.11 14:04:33 napsal:
Ako prve, neviem ci to uz niekto riesil a za druhe je to iba moj navrh.
Idem si dat k sustruznikovy vyfrezovat difuzory na mojom SEDR z 20/23 na 22/24
lebo sa tazko zhanaju tieto karburatory, pripadne su drahe a vyfrezovanie stoji
asi 8 eur… A tak ma napadlo ze dam mu este jeden karbec na vyskusanie,
zvecit difuzory na maximum co je zhruba 31/31 alebo 29/31 a pod. Navhodnejsi sa
mi zda byt EDSR na to. Ak to uz niekto skusal a je to nezmysel, tak mi usetri
8 eur. Ma to napadlo ako MOZNO dobra nahrada za Polmo a pod… Ked to nikto
neskusal, takto vyskusam ja.
dobre pises, to musis vyskusat, ja som skusil, pocit je lepsi ale cas horsi ked prekrocis isty rozmer
Ako prve, neviem ci to uz niekto riesil a za druhe je to iba moj navrh.
Idem si dat k sustruznikovy vyfrezovat difuzory na mojom SEDR z 20/23 na 22/24
lebo sa tazko zhanaju tieto karburatory, pripadne su drahe a vyfrezovanie stoji
asi 8 eur… A tak ma napadlo ze dam mu este jeden karbec na vyskusanie,
zvecit difuzory na maximum co je zhruba 31/31 alebo 29/31 a pod. Navhodnejsi sa
mi zda byt EDSR na to. Ak to uz niekto skusal a je to nezmysel, tak mi usetri
8 eur. Ma to napadlo ako MOZNO dobra nahrada za Polmo a pod… Ked to nikto
neskusal, takto vyskusam ja.
dobre pises, to musis vyskusat, ja som skusil, pocit je lepsi ale cas horsi ked prekrocis isty rozmer

-> Gemini: ja to nerobim pre seba natrvalo do mojho motora bude 22/24 ,ale len na vyskusanie co to spravy take difuzory
-> 4dams: vidim, ze tomu moc nerozumies.....daj si radsej komplet karburator upravit a nastavit, lebo bude potom laborovat s tryskami a odpalis piesty
-> vhml: tak potom nema ziadny vyznam to robit, hlavne ked to chcem skusat na 5 kanal... nevadi, vyskusam... mozno to po pridani plynu zdochne
-> 4dams: Zatímco saješ u webru jenom z jednoho difuzoru kolem 30mm (každej válec má svůj) tak u SEDRu saješ ze dvou difuzoru, který mají ve výsledku větší plochu. Sice je tam nějaké překrytí sání mezi válcema...
Je prostě rozdíl sát ze dvou jednokomorových a jednoho dvoukomorového karburátoru.
Je prostě rozdíl sát ze dvou jednokomorových a jednoho dvoukomorového karburátoru.
Tiež si myslím, že záleží aj na konštrukcii...
nechapem... moc webre nepoznam, tam sa otvaraju naraz obe klapky, ne? tak ako nesaje z oboch naraz
-> 4dams: jenže u webru nesaješ z obou komor najednou.
ked ma niekto na 100vke webra 40dcoe, preco ne sedr 29/31
A v čem je problém, kdyby se třeba udělal karbec 22/26? S představou, že by to jelo dobře odspoda a ve vysokých otáčkách dobře po otevření 2. komory. To by byl špatnej ten přechod?
Jj, záleží na aký motor...ale 19/31 je už brutus,neverím, že to vôbec pôjde...na 1200ccm motor by som dal tak 22/25 a na 1300ccm motor 23/26-27...
Vyzkousej, poreferuj. Delal bych maximalne tak 24/28
Ako prve, neviem ci to uz niekto riesil a za druhe je to iba moj navrh.
Idem si dat k sustruznikovy vyfrezovat difuzory na mojom SEDR z 20/24 na 22/24 lebo sa tazko zhanaju tieto karburatory, pripadne su drahe a vyfrezovanie stoji asi 8 eur... A tak ma napadlo ze dam mu este jeden karbec na vyskusanie, zvecit difuzory na maximum co je zhruba 31/31 alebo 29/31 a pod. Navhodnejsi sa mi zda byt EDSR na to. Ak to uz niekto skusal a je to nezmysel, tak mi usetri 8 eur. Ma to napadlo ako MOZNO dobra nahrada za Polmo a pod... Ked to nikto neskusal, takto vyskusam ja.
Idem si dat k sustruznikovy vyfrezovat difuzory na mojom SEDR z 20/24 na 22/24 lebo sa tazko zhanaju tieto karburatory, pripadne su drahe a vyfrezovanie stoji asi 8 eur... A tak ma napadlo ze dam mu este jeden karbec na vyskusanie, zvecit difuzory na maximum co je zhruba 31/31 alebo 29/31 a pod. Navhodnejsi sa mi zda byt EDSR na to. Ak to uz niekto skusal a je to nezmysel, tak mi usetri 8 eur. Ma to napadlo ako MOZNO dobra nahrada za Polmo a pod... Ked to nikto neskusal, takto vyskusam ja.