skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nastavenie zmesi favorit
-> ab021: Zkus pootočit víčkem sytiče (3 šroubky), tim se seřídí.
Dobrý deň. Ptrebujem poradiť, s nastavením karburátora. Po štarte na studenom motore sú otáčky cca 1500ot/min. Do voľnobežných otáčok sa mi dostane motor až po ubehnutí asi 10km. Dovtedy si stále drží otáčky bez plynu na hodnote 1200ot./min. Až po ubehnutí asi 10 km sa otáčky ustália na 850/min. Po prerušení jazdy a vypnutí motora na 2 min. a opätovnom pokračovaní v jazde sa mi otáčky motora opäť dostanú na hodnotu 1200/min. Karburátor neprisáva vzduch(vymenil som tesnenie pod karburátorom). Poraďte prosím. Jedná sa o Favorit Š136L.
-> Petr Volfik: podložka je nová... skúšal som to nastavovať sám, tak asi som to pokazil 

-> robo447: Jestli to začlo samo bez toho aby se v tom někdo hrabal tak se spíš mrkni na tu gumovou podložku pod karbecem jestli si to nepřisává faleš. Jinak ten volnoběh jde normálně nebo zlobí a houpe?
-> Petr Volfik: keď brzdím motorom tak strieľa
-> robo447: to budeš mit něco s rozdělovačem. vadný víčko, palec, nebo špatnej předstih...
-> robo447: Nejsem si jistej ale zašroubovat a 1,5 nebo 2 otáčky povolit. Pak už podle ucha. Nemůže to bejt spíš něco v elektrice že to střílí? Jestli když brzdíš motorem bez plynu a střílí to tak je to tou směsí no. Jinak ne.
Zdravím
ako mám nastaviť zmes s tým šrobikom ? Striela mi výfuk, niekedy strelí do karburátora a nedrží voľnobeh. Poraďte mi prosím.
ako mám nastaviť zmes s tým šrobikom ? Striela mi výfuk, niekedy strelí do karburátora a nedrží voľnobeh. Poraďte mi prosím.
-> werty: Tak s tím sem se snad ještě nikdy nesetkal, že by byly svíčky černé od přebytků paliva. Ale tak taky nejsem zas tak zaběhlý, že jo... Membrána vypadá jako pravděpodobný scénář, vzhledem k její funkci.
-> PD-TOMMY: neznačí černé svíčky krapet něco jiného?
ono to robi tak ze ked ked ide na volnobeh ho dusi ide vela paliva a sviecky su uplne cierne vicistm to a chvilu to ide a zas cize ide vela paliva a nestiha spalovat aj s vyfuku je dost citit benzin
máš pravdu, keď sa dôkladnejšie pozrieš na Lekr tak dosadacia plocha kde je klapka 1. komory je taká štrbina kde vyúsťuje voľnobežný kanál, takže každým posunom ( nastavením ) voľnobežných otáčok musíš doladiť aj zmes...
-> PD-TOMMY: Pokud ti v pořádku drží volnoběh, tak na ten šroub, co ukazoval -> waca 02.11.10 22:52:40: ani sahat nemusíš. Ten reguluje pouze doraz škrtící klapky, což mění volnoběžné otáčky. Ten druhý šroub, který ukazoval -> afro100 02.11.10 23:17:53: , reguluje přímo bohatost směsi na volnoběh + při přechodu na částečné zatížení (dotažením přiškrtíš směs), ale jakmile motor zatížíš, tak už neovládá nic. (Doufám že nekecám bludy)
Pokud ti moc žere, tak problém bude někde jinde, možná i mezi volantem a pedálama
, ale určitě bych koukl na svíčky a filtry. Jinak moc poradit nejde...
Pokud ti moc žere, tak problém bude někde jinde, možná i mezi volantem a pedálama

nerád sa zapájam do takýchto diskusií, ale chcem upozorniť že to čo sa nastavuje je iba voľnobeh, všetko ostatné je na Lekri fixne dané, teda pokiaľ sa nerozhasí niečo iné...
šroub na otáčky ( doraz klapky 1. stupňa ) je na nastavenie voľnobežných otáčok, šroub bohatosti je na nastavenie voľnobežného systému ( zmesi na voľnobeh )...
a sotrebu odráža hlavne vodič a ostatný stav motora...
šroub na otáčky ( doraz klapky 1. stupňa ) je na nastavenie voľnobežných otáčok, šroub bohatosti je na nastavenie voľnobežného systému ( zmesi na voľnobeh )...
a sotrebu odráža hlavne vodič a ostatný stav motora...
-> waca: teraz si mi vysvetlit nastavenie zmesi ( vzduch benzin ) alebo nastavenie volnobehu (visie nisie otacky ) ja potrebujem vediet ked ide vela benzinu tak to nastavim tou klapkou?
-> PD-TOMMY: Nechci být nějaký špatný rádce, ale jestli ten šroubek (regulační šroubek zapuštěný v tom odlitku je zakápnutý tím lepidlem, tak bych ho asi neštelovat. Pošteloval bych ten šroubek se kterým se šteluje klapka, jak jsem ukazoval před tím než mi afro100 řekl, že to je na tu klapku :) Takhle jsem to pošteloval já, jenom tu klapku, stačilo málo a volnoběh mi drží cca přes 900ot/min což chci, protože to nemá takovej ten tach tach tach zvuk, ale pěkně si ten motor vrní a spotřeba?Spotřebu mám 7-8l/100km - bydlim tam, kde jsou samý kopečky, takže i ta spotřeba se nějak nezvedla - jednou jsem udělal PET lahev zkoušku že jsem nalil 1litr a napíchnul na benzínový okruh jezdil dokud motor nechcípl. Nakonec mi tahle zkouška vyšla 7,15l/100km
tak teraz to je uz na 100% nastavenie zmesi?
-> afro100: Sorry za mou blbost, jasně že máš pravdu. Musel jsem si dojít i pro knížku na karbec. Je to tak jak myslíš, ten zapuštěný šroubek (je většinou zakáplí žlutým (či jiná barva) lepidlem)
-> afro100: ten zvrchu vedla klapky je co ? na fotke to neni
-> afro100: Mě se v tom jednou týpek na STK hrabal a zrovna tohle tam šteloval, rozházel mi to jako sviňa, na každý křižovatce jsem musel furt startovat. Tenhle šroubek jsem doma zase vyšteloval aby mi to furt nechcípalo...Máš nejspíš pravduže to bude na tu klapku....
-> PD-TOMMY: hladaj pod tym vyhrievacim ufom, je to hned za ovladanim klapky na kraji karburatora
-> PD-TOMMY: tak potom som mal pravdu

tak ja som stoho teraz retard kto teda vie ako sa natsavuje zmes
-> waca: to je ale kravina nie ? tym sa nesteluje zmes, ale otvorenie/doraz klapky
-> waca: klaniam sa ti presne toto som cel dikes a vsetkym vam prajem prijemny vecer a nech vam te veterany funguju
blbě se k tomu dostává, ale když prostrčíš tou dírou šroubovák, tak nemůžeš na nějaký jiný šrůbek narazit ;)
afro100 02.11.10 22:37:03 napsal:
→ PD-TOMMY 02.11.10 22:35:52: vsetko len to ne :D
→ PD-TOMMY 02.11.10 22:35:52: vsetko len to ne :D

-> PD-TOMMY 02.11.10 22:35:52: vsetko len to ne :D
-> castrol: tak aj tak dik hadam to uz najdem diki vlemi moc ludia vlemi ste mi pomohly boh vam to oplati na detoch
-> PD-TOMMY: nemam favo
-> afro100: to otvoril 1 najdene
hadam postaci 


-> castrol: a aka je tam anvigacia ktory srobik to je?
-> castrol: tyjo to je ale nejake nekomplet
-> Tomaso435:



makaj nebud lenivy urcite tu budes do polnoci svietit an virte
-> PD-TOMMY: smůla, ráno vztávám a je po večerníčku tak dobrou noc :-D sám si ztratil, sám si hledej



-> Tomaso435: tak vidim ze sa nudis skus to najst a hod to sem
-> Tomaso435: presne, pochopil si ... tie cisla bol len priklad
-> PD-TOMMY: fotku sem se dával do nějakýho tématu když sem se na to ptal zkus pohledat,,, karburátor, směs seřízení či nějakou podobnou frázi a najdeš ;)
-> afro100: pravda no,. ale tak zhruba aspo ví kam šáhnout..... :-D
jinak ja jezdim na nádrž kolem 700km takže 45litrů nádrž děleno 7 je spotřeba 6,4 :-D to jde :-D tak to asi bude nastavený správně
jinak ja jezdim na nádrž kolem 700km takže 45litrů nádrž děleno 7 je spotřeba 6,4 :-D to jde :-D tak to asi bude nastavený správně
-> Tomaso435: apsom niekto ma tu pochopil snad to najdem a nejaake foto toho srobika bi nebolo nech viem o co sa jedna presne
-> Tomaso435: u facka to tak ae nejde, ano, zhruba to nastavis, ale mozes na jednu nadrz ujst 350 km a pri spravnom nastaveni aj 420km ..
otevřeš kapotu, vemeš si na karbci tam bude díra a v ní šroubek, a tam si s tím šteluješ :-D teda myslim že to je tím, potřeboval sem tam šáhnout jenom jednou jinak to jezdí pořád na stejný nastavení co tam dali ve výrobě :-D
takže si šteluje a po každých 1OO km koukni na svíčky jak to vypadá .. toť muj názor :-D a nebo je to blbost?
takže si šteluje a po každých 1OO km koukni na svíčky jak to vypadá .. toť muj názor :-D a nebo je to blbost?
chalani som vam vdacni ze mi takto pomahate ale nemozte mi to napisat hned? staci par slovami
a hladaj, uz sa to tu riesilo, staci zadat do vyhladavania LEKR
-> PD-TOMMY: doma to nespravis
neviem ci tu bola takato tem vvysvetlite mi prosim po lopate ako nastavim zmes na favorite pripadne aj foto moze bit dikes