
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
u koho si nechat dělat motor?
-> afro100: : stejně nemam co dělat 

hmm po precitani tohto vlakna som sa tak trosku zamyslel .......a pytam sa co vsetko upravit na 120LS spodku rozmyslal som uprava bloku, ojnice, odlahceny zotrvak remenica, vacku tu mame nejaku 300 a piesty s vacsim vrtanim napr 72,5 alebo aj viac(kolko je zdrave pre seriove vlozky?) pripadne nieje niekde nieco take napredaj?....
alebo co by bolo lepsie 110R s vacsim vrtanim alebo 120LS s vacsim vrtanim....? ked pouzijes rovnaku vacku atd...LS by malo ist viac od spodu a R viac v otackach nie?....
alebo co by bolo lepsie 110R s vacsim vrtanim alebo 120LS s vacsim vrtanim....? ked pouzijes rovnaku vacku atd...LS by malo ist viac od spodu a R viac v otackach nie?....
-> T: aj tak by som sa do toho licovania nehrnul ... ono sa to uzda ale su za tym dni prace
-> afro100: : to je mi jasný, proto to vypadá jen na slícování
-> Nwkt: : chápeš správně

-> Nwkt: : chápeš správně

-> ondie: fábia je drahšia a budeš mať lepší krúťák odspodu , z dobrou vačkou aj výkon
-> ondie: o tom je celý tohle tema, máš li peníze (a nevyhodíš je za leštění:)) tak fabie je lepší volba, ale cenově o řád jinde.... ale tak to snad vyplývá, ne? ;)
Trošku využiju tema..předpoklad stejný jako -> T: ,moje hlavní otázka je,zda-li jsou (při vyšší pořizovací ceně) rentabilní střeva z FAB namísto z FE..bude to stát více (jak po stránce pořizovací,tak po stránce úprav - klika,setrvák) ..ale bude to opravdu při stejné konfiguraci všeho okolního ten rozdíl znát ?? (rozdíl těchto dvou typů střev..chápu,že zvednu objem a asi i trochu výkon..ale o kolik,spíš lépe se zeptat,zda se opravdu vyplatí si připlatit..)
Ale chápu,že mi tu každej spíš poví,ať dám 8kanál :)..ale to u mě v tomto případě nelze.
Moje očekáváná priorita od motoru je hlavně větší životnost,spolehlivost a kultivovanost než u origo 130ci..
Samozřejmě každej poník vítán,ale primárně nejdu slepě po výkonu..
Hlava by byla 105.
Ale chápu,že mi tu každej spíš poví,ať dám 8kanál :)..ale to u mě v tomto případě nelze.
Moje očekáváná priorita od motoru je hlavně větší životnost,spolehlivost a kultivovanost než u origo 130ci..
Samozřejmě každej poník vítán,ale primárně nejdu slepě po výkonu..
Hlava by byla 105.
-> Šediváček: GO ked planuje na dalsi rok iny motor ?
Budeš taky dělat GO motoru k těm úpravám?
-> T: moc by som neznizoval ... len tak v ramci medzi
skoda.daves.cz/Zmena_komp resniho_pomeru_pri_snizova ni_hlavy
a taka technicka: pokial ale pocitas do dalsej sezony s fabijou tak je myslim ta praca na hlave k nicomu ... si budes musiet upravit 105 hlavu ...
skoda.daves.cz/Zmena_komp resniho_pomeru_pri_snizova ni_hlavy
a taka technicka: pokial ale pocitas do dalsej sezony s fabijou tak je myslim ta praca na hlave k nicomu ... si budes musiet upravit 105 hlavu ...
-> Nwkt: Takhle zase ano
-> petr s: Do 130 bloku se 130 hlavou pokud ho správně chápu
-> T: Svody do fabie nepůjdou
tak jsem se rozhodl jak to udělám....tak jsem zvědav na ohlasy
až seženu hlavu na 130(nechci se vrtat v té mojí), tak slícuju sací a výfukový,necham ji snížit,"zaoblim" ; ventily,C-vahadla, koupim vačku tak +- 260 a svody 3do1 a uvidim, jak mi půjde slícování, tak se pak rozhodnu jestli kanály zvětšim nebo ne.....jinak ty svody jsou protože jako další evoluci bych rád do tý 130 dal fabii, takže tam pasujou taky, ne?
jinak to snížení....je nějaká doporučená hodnota na tyhle úpravy?
tak a teď do mě

až seženu hlavu na 130(nechci se vrtat v té mojí), tak slícuju sací a výfukový,necham ji snížit,"zaoblim" ; ventily,C-vahadla, koupim vačku tak +- 260 a svody 3do1 a uvidim, jak mi půjde slícování, tak se pak rozhodnu jestli kanály zvětšim nebo ne.....jinak ty svody jsou protože jako další evoluci bych rád do tý 130 dal fabii, takže tam pasujou taky, ne?
jinak to snížení....je nějaká doporučená hodnota na tyhle úpravy?
tak a teď do mě

-> vhml: ja 110L 260 chodila pekne , a tá 280 bol zázrak počuť z každých úst
-> Gemini: jak říkám, možná je to konkrétním typem vačky, ale to co mám, se dole nechová o nic hůř než eRková vačka, i když mám na 1.klapce difuzor 25 na objemu 1174. A nahoře je to pak paráda.
-> Gemini: 

-> Čokin: tak na to som zabudol






-> Gemini: Závody se jezdí hlavně o víkendu




-> vhml: na vikendove jazdenie je 280tka zbytocnost
A co se týče vačky, tak už bych do 260tky nešel. Mám 10-248-1152, tovární 280 ze 120S a to je něco nádhernýho. Dole to funguje standartně, bez nějakých neduhů a od 4000 to má parádní nástup. Ale může to bejt načasováním konkrétního typu, protože Daves zkoušel nějakou taky původem tovární 290, a dole ani ťuk...
jen tak letmo sem kouk a nic se tu nějak nezměnilo, hádky o všem možnym ale motor to co bylo hlavní u této diskuze nějak pokulhává, nechci nikoho naštvat to ne, ale podle mě to tu vypadá na hádku.
pokud to někoho zajímá mam nové fotku u auta
pokud to někoho zajímá mam nové fotku u auta

-> afro100: to nemá smysl, rozprávka s poraženym kaštanem bude přínosnější ;).
uááá ... ja to jebem ...
To mereni jsem provedl jen pro uplnost. Kdyz si prectu prispevky o tom co je lepsi jestli 5ti kanal, nebo 8mi kanal, tak je tu amerika objevovana dost casto ne? Myslim ze je to prinosnejsi prispevek, nez hnojeni vlakna tim, jestli jsem ojevil ameriku nebo ne. A odkaz na C vahadla tu uz je.
-> fidelmc: jseš cyp jak hřip!
-> fidelmc: ty vole, ty si objavil ameriku s tymi ceckami ...
MOLSO 02.11.10 19:50:31 napsal:
→ Shader: skoda-virt.cz/cz/.../1810 -c-vahadla
dneska uz si nakecal dost kravin, takze pohladit 130 a sup spat ...
MOLSO 02.11.10 19:50:31 napsal:
→ Shader: skoda-virt.cz/cz/.../1810 -c-vahadla
dneska uz si nakecal dost kravin, takze pohladit 130 a sup spat ...
-> m8rinek: Cepek
nojo no. Jinak ta C vahadla, mam doma hlavu ze 135 rok 1992-3 a C tam jsou, jen pro zajimavost jsem je omeril a porovnal se 130 1987, rozdil je, ze to raminko na Cckach kde je otvor pro sroubek je kratsi, tim je dan jiny prevod ze. A nejsem cyp ale Prazak


-> fidelmc: Čapek napsal Dášenku, cype...
-> T:
Mam podobny zamer se 130motorem a tak jsem se vydal do Motorexcel za panem ing. Capkem. Hodinu jsme spolu debatovali o tom, ze bych rad motor s trochu vetsim vykonem na bezne jezdeni s prevodovkou 5q 3,9SP. Dodam mu starsi blok a vsechna streva-vse nove a svazene(to si delam sam) krome vacky, kterou bych u nej poridil. Hlavu budu resit pozdeji. Takze vyvazeni kliky, setrvaku, snizeni bloku a vlozek, vacka, nacasovani, prace cca 15tis. Je to dost, taky premyslim ze si blok a vlozky udelam sam, ALE. Dalsi vec je hlava, to je, jak vsichni vime dost podstatna vec co se tyce nahnani koniku do motoru. Ta by stala dalsi peniz. Takze dodane dily cca 13tis+ uprava v profi firme 15tis to jsme na 28tis na spodku motoru. Da se asi usetrit na praci a snizeni bloku a vlozek, to si muzu udelat sam, nacasovani a vyvazeni si sam neudelam. Upravu hlavy snizenim mi v MEM pripade nedoporucoval vzhledem ke zmene tvaru spalovaku(vzdyt by to byla prace pro nej a tim i penize) jasne ze se spalovaky upravujou, ale to v MEM pripade neni zapotrebi. Dalsi vec je ta, ze zbytek a to je karbec, vyfuk , hlava bude serie(u te hlavy neberu jako upravu slicovani a oste kliny v sacim potrubi to je zaklad, upravu jako zvetseni kanalu a ventilu asi delat nebudu)
Mam podobny zamer se 130motorem a tak jsem se vydal do Motorexcel za panem ing. Capkem. Hodinu jsme spolu debatovali o tom, ze bych rad motor s trochu vetsim vykonem na bezne jezdeni s prevodovkou 5q 3,9SP. Dodam mu starsi blok a vsechna streva-vse nove a svazene(to si delam sam) krome vacky, kterou bych u nej poridil. Hlavu budu resit pozdeji. Takze vyvazeni kliky, setrvaku, snizeni bloku a vlozek, vacka, nacasovani, prace cca 15tis. Je to dost, taky premyslim ze si blok a vlozky udelam sam, ALE. Dalsi vec je hlava, to je, jak vsichni vime dost podstatna vec co se tyce nahnani koniku do motoru. Ta by stala dalsi peniz. Takze dodane dily cca 13tis+ uprava v profi firme 15tis to jsme na 28tis na spodku motoru. Da se asi usetrit na praci a snizeni bloku a vlozek, to si muzu udelat sam, nacasovani a vyvazeni si sam neudelam. Upravu hlavy snizenim mi v MEM pripade nedoporucoval vzhledem ke zmene tvaru spalovaku(vzdyt by to byla prace pro nej a tim i penize) jasne ze se spalovaky upravujou, ale to v MEM pripade neni zapotrebi. Dalsi vec je ta, ze zbytek a to je karbec, vyfuk , hlava bude serie(u te hlavy neberu jako upravu slicovani a oste kliny v sacim potrubi to je zaklad, upravu jako zvetseni kanalu a ventilu asi delat nebudu)
-> T: já bych se té 130tky taky nebál. Pokuch chceš zachovat originalitu, proč ne. Zajeď za Geminim, domluv se s ním, poradí ti a něco společně vytvoříte. A budeš mít jistotu že to pojede

-> suri: tak to je možný.. nemeřil jsem je.. ale je mi divný že co 136 tak vždy tam C bylo.. možná to bylo od nějakýho roku nebo tak něco.. ona myslím ani fabie tam C nemá..
-> upír 130: C napísané nie je ale sú to prevodom C vahadlá
-> m8rinek: sam sem na to koukal jak puk.. prostě C tam nebylo.. tak jsem usoudil že 135 je nemají.. 135 jsem dělal jedenkrát.. jinak vždy 136..
-> upír 130: chtěl bych vidět Fa motor bez...
-> petr s: myslím že favorit 135 je neměl.. nebo se možná pletu, ale v posledním motoru co jsem dělal nebyly..
-> Shader: 

-> MOLSO: ooo... dikes

-> Shader: Všechny favority a felicie je mají
-> Shader: skoda-virt.cz/cz/.../1810
-c-vahadla
-> petr s: Měly nějaké sériové škodovky C-vahadla?? Nebo se dělají čistě jen pro závodní stroje?? Nechci otravovat, ale celkem mě ty C-vahadla zajímaji

-> T: je strašlej rozdíl, mezi motorem kterej má bůh ví kolik najeto a motorem po GO... Proto vydechlá...
-> m8rinek: : psal sjem když to vyjde, za tyhle peníze nee a proč píšeš vydejchaná 130?
-> petr s: : aha další věc,co nevím....
to je přesně důvod, proč se do toho nechci pouštět sám 

-> petr s: : aha další věc,co nevím....


petr:mám najeto přes 30 tisíc..vložky jsou sériové..
-> havlik: dobrý ale tady se bavíme o vydechlý 13cce ;)
-> m8rinek: dyk jo

-> havlik: Jde rozvrtat
-> havlik: dá, ale na Tého motor je to finančně utopie. Má to smysl jen ve chvíli kdy chceš jezdit nějakou kategorii a potřebuješ se objemem dostat na její horní hranici...
-> T: C vahadla otvírají více ventil a jdou udělat z favoritových
-> T: na takovejhle motor je dvojitej karbec škoda peněz (investice cca 7-10kč)
S výkonem nebuď jak malej, jestli Tě to zajímá nech to odbrzdit a uvidíš. Budeš na tom lépe jak se serií...
S výkonem nebuď jak malej, jestli Tě to zajímá nech to odbrzdit a uvidíš. Budeš na tom lépe jak se serií...