skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
přdstih Lpg
15:56:24
22.05.2011
22.05.2011

Vojtisek
jaký baste dali předstih na favorita LPG s motorem 136x?
08:42:24
18.10.2010
18.10.2010

michalkatka
-> matoo: asi tak že ak chceš ak chceš jazdiť hlavne na LPG tak kľudne aj cez 10°
ak chceš benzín zachovať v plnom rozsahu tak určite menej ako 10°...
všetko záleží aj na stave rozvodov, rozdeľovača, aký máš KP, aké tlaky, a na stave VN sústavy...
ak chceš benzín zachovať v plnom rozsahu tak určite menej ako 10°...
všetko záleží aj na stave rozvodov, rozdeľovača, aký máš KP, aké tlaky, a na stave VN sústavy...
22:42:41
17.10.2010
17.10.2010

matoo
ked sa to zosumarizuje, tak aky je najlepsi predzapal na LPG?
07:47:17
17.10.2010
17.10.2010

michalkatka
-> King: tak vidíš že sme sa k niečomu dopracovali... :)
22:09:23
16.10.2010
16.10.2010

King
-> michalkatka: Vzhledem k tomu, že 100 oktanovej benzín už snese, po stránce detonační odolnosti, srovnání s LPG, pak ano. Ovšem předpokládá se, že lpgista vozí v nádrži obvykle nejlacinější natural 95....
22:04:35
16.10.2010
16.10.2010

michalkatka
-> King: v podstate maximálny koľko motor na benzín znesie tak aby moc nedetonoval...
22:02:31
16.10.2010
16.10.2010

King
-> michalkatka: Čili, jinými slovy, používáš vyšší předstih, než je doporučení pro benzín

20:07:37
16.10.2010
16.10.2010

michalkatka
-> King: no, ja som s predstihom pomerne veľa laboroval, nad 15° už niekedy pri štarte mal štartér čo robiť aby to pretočil, okolo 8° je tak ideál, ostatný chod motora pocitmi bez zmeny aj pri 5°, nejazdím ako pretekár, inak mám KP10,2:1 a benzín používam 100oct a takto na benzín detonuje občas veľmi jemne... a jazdím viacmenej stále na LPG...
21:35:27
15.10.2010
15.10.2010

King
-> michalkatka: "....tie rozdiely v spotrebe zasa tak markantné niesú…"
Pokud nevadí kombinace mírně vyšší spotřeby, menší akcelerační pružnosti (nižší max. výkon) a rizika podpalování ventilů (v kombinaci s chudou LPG směsí) , pak je doporučená hodnota zákl. předstihu pro benzín jasná volba
Pokud nevadí kombinace mírně vyšší spotřeby, menší akcelerační pružnosti (nižší max. výkon) a rizika podpalování ventilů (v kombinaci s chudou LPG směsí) , pak je doporučená hodnota zákl. předstihu pro benzín jasná volba

21:31:00
15.10.2010
15.10.2010

King
-> michalkatka: Skutečně znám jenom pár solitérů, který mají LPG v autě jako rovnocennou alternativu benzínu - většina lidí, z pochopitelných důvodů, jezdí skoro výlučně na LPG a benzín se používá jako backup, případně pro nastartování a "proplach trubek". Proto jaxi není důvod podřizovat optimální nastavení zákl. předstihu benzínu. Pokud několik procent km pojedu na benzín není problém tomu přizpůsobit styl jízdy tzn. nebudu se snažit akcelerovat na plnej knedlík z 1500 RPM a pod....
12:56:07
15.10.2010
15.10.2010

michalkatka
-> King: máš pravdu za predpokladu že auto bude jazdiť výlučne na LPG, ja som názoru že pokiaľ máš možnosť prevádzky na benzín tak nech je nastavený tak ako má, tie rozdiely v spotrebe zasa tak markantné niesú...
22:48:35
14.10.2010
14.10.2010

King
-> michalkatka: Vzhledem k tomu, že LPG směs hoří pomalejc, než benzínová, nevidím důvod proč se u auta, který bude primárně jezdit na LPG, zbytečně okrádat o výkon a jezdit se zbytečně vyšší spotřebou, jenom kvůli tomu, že na benzín to v některejch režimech může "klepat"......
22:27:35
14.10.2010
14.10.2010

michalkatka
-> King: aby to príliš moc neklepalo ( detonácie )... ale to predsa vieš...
08:12:47
14.10.2010
14.10.2010

King
-> rapid120: Obecně vyšší, než na benzín (o 5-10st.).
-> michalkatka: Co znamená "znesie na benzín"?
-> michalkatka: Co znamená "znesie na benzín"?
16:08:39
13.10.2010
13.10.2010

michalkatka
koľko najviac znesie na benzín, samotné LPG znesie aj 15-20° ale to sa može prejaviť pri štarte na LPG že to nepretočí, osobne by som nedal viac ako 10°...
15:57:24
13.10.2010
13.10.2010

rapid120
jaky předstih na LPG větší nebo menší