Mix E85 a benzínu

prohledat
52 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 01.10.2010 do 23.04.2011, založil/a vhml
řadit dle data
11:01:54
23.04.2011
vhml
-> Vrba: tak tam mam mozna chybu. Já jedu mix 1:1, protože mám jenom jednu sadu trysek do polma na kterou to funguje. Předstih jsem měl loni 33 stupnu celkem, letos dal 38 a nevim, zda se mi ze to neni ono, ale nedotonovalo to. Zkusim to ubrat zpatky. Když mě to ladění tak nebaví :-D
10:56:15
23.04.2011
Vrba
-> vhml: Je to možný.Mě to zaclo velmi lehce detonovat az kdyz byl predstih 20 stupnu nad idealnim,...ale jezdím čistý e85.Je to celkem problem nastavit,protože už se nejde ridit podle detonací.
23:58:57
22.04.2011
JoseA
Citroenu etanol nechutná, i při poměru 1:1 má problémy studený motor s rozjezdem a zahřátý s volnoběhem. Zato 306 jezdí momentálně téměř na čistý etanol a bez problémů, jenom je trochu cítit lihovar z výfuku. Do nádrže o objemu 60 litrů sem nabral 45 litrů etanolu, něco málo tam bylo benzínu a jezdí krásně.
19:12:57
22.04.2011
vhml
Dnes jsem opět ladil, po zimním probozu na obyčejný benzín jsem zpět nastavil karb na mix E85 a nějak jsem ten loňskej výkon nenašel. Dával jsem vyšší předstih. Je možný, že mám předstih pro ideální výkon vysoký, ale motor nedetonuje?
06:48:28
25.10.2010
werty
Nějaký ten článek na tohle téma... hn.ihned.cz/c1-47474180-l acina-biopaliva-jdou-na-dr acku-ale-mohou-znicit-vuz ..názor si udělejte sami. (Snad vám půjde zobrazit... mě to ještě před 15 min. házelo na placenou sekci a teď už je volně přístupný).
21:59:47
24.10.2010
JoseA
-> Tomaso435: Dneska jsem jel 306 cabrio s motorem 1,8i. Ale mám v plánu nabrat kanystry a jezdit s tím i v citroenu evasion 2,0i. Jenom do motorky si to nedám, tam už bych obavy měl, přecejen auto netočí 12tis/min
21:53:14
24.10.2010
Tomaso435
-> JoseA: tak sem zvědavej na pokračování,hlavně na zkušenost po desetit tisících KM v tomhle poměru :-D taky sem uvažoval o mixu 30L benzínu a 15L e85. nejblíž je sice v kvasinách ale občas jedu takže bych vzal kanistry....

jinak v čem to jezdíš?
21:50:13
24.10.2010
JoseA
Já o tom už delší dobu uvažoval a chtěl to zkusit, ovšem nejbližší benzínku jsem našel ve valmezu a tam jsem zrovna přijel když zavřeli :grr. Tak dneska jsem hodil dva kanystry (2x20l) kámošovi co jezdí do valmezu ať mi to vezme a že to teda zkusím. Moc nemám strach že by to v poměru 1:1 zničilo motor, respektiva možná po xxx tisících km, navíc už samotný e85 obsahuje 15% benzínu. Jenže od kámoše jedu na sirákov a ejhle v rokytnici na benzínce E85, tak hned tam jedu a ptám se odkdy ho mají, pumpařka odpívá že od minulého týdne. Už mi svítila rezerva paliva, takže v nádrži mohlo být pár posledních litrů a já se rozhodl na zkoušku vzít 5 litrů N95 a 5 litrů E85. Zahřátý motor chytnul hned a zpočátku jsem nepoznal žádný rozdíl, ovšem až sem jel na kopec sirákov, tak už jsem měl pocit lepšího tahu motoru, než mě zbrzdila nějaká dech ztrácející felicie :roll.. Na kopci jsem nechal u hotelu auto a šli jsme na rozhlednu, návrat asi za dvě hodiny, motor scela studený a auto opět chytlo okamžitě. Tolik má první zkušenost s tímto palivem. Cestou zpět jsem měl zase pocit, že motor je svižnější. Kanystry jsem si vzal tedy zpět a zítra naberu do zásoby. Ráno jsem zvědavý jak nastartuju, jestli to bude horší, protože teď už bývá pod nulou každou noc.
16:40:38
07.10.2010
Vrba
-> Discovera: Takové věci se ani nemusí zkoušet,na to stačí teorie.Bude se to chovat podobně jako 120ka za studena v -10 stupních a bez sytiče.
13:00:28
07.10.2010
Discovera
-> Vrba: Hádám, žes to zkoušel na obojím (řezané i samotné Ečko). Jak se ten karb chová? tos myslím nikde neupřesnil, když jsi o tom tu psal....nejsem si jistý. Jinak ano jednobod s lambdou se chová přepichově a už jsem v podstatě na čistém Ečku a litá to jak za mlada....jen to gumové těsnění a vše coje v cestě ečku jsem zvědav, kdy se rozpadne.

Tady by bylo asi lepší to hodit na plyn
11:08:11
07.10.2010
Vrba
karbec nemůže jet ani na řezaný a na cisty uz vubec ne.To jedině motory,co mají stříkačku a zpětnou vazbu z lambda sondy
upraveno 1x, naposled 07.10.2010 12:46:09
00:02:02
07.10.2010
Matsoft
-> Discovera: nejdriv na par km temer cisty a ted cca v pomeru 1,25:1. Benal:e85
23:47:21
06.10.2010
Discovera
-> Matsoft: a ty to máš jen s E85 nebo řezané?
23:41:16
06.10.2010
Matsoft
-> Discovera: nezkousej to... VW Jetta co mam ma v podstate Lekr... proste karbec a rozteci stejnej s Lekrem... a fakt to skace na e85 jak koza...
23:33:54
06.10.2010
Discovera
-> Matsoft: -> Alenka: když natankuji řezanou, tak to nemůže být úplně mrtvé a zkusil bych jej trochu poštelovat. Hold ŘJ a lambdu na karbu nemám. Hlavně, že monotronic si s tím už poradí s přehledem. A když to na karb nepojede tak to hold řešit nebudu 6
22:21:35
06.10.2010
Matsoft
-> Alenka: nu... rekl bych ze pojede, ale spis to bude poskakovani a na volnobeh za studena to bude chcipat....
15:11:29
06.10.2010
Alenka
-> Discovera: do serioveho LEKRa to ani nezkousej, pokud vubec nastartujes, tak rozhodne nikam nepojedes :)
22:33:18
05.10.2010
Matsoft
-> Discovera: tak 1.6 jette to nechutna.... kucka, chce vic tocit a smrdi jak bolava noha...
22:24:28
05.10.2010
Discovera
Tak jsem si teď uvědomil, že bych mohl přidat do vínka své zkušenosti s E-čkem 5 Už třetí nádrž okupuje z 80% ethanol a musím říct, že na monotronika VW Polo 1,0i kombi s katíkem z roku 92 je to super svezení.....mám pocit, že mám za prdelí pořád nějakej lihovar 3 a samotný motor se cítí jako za mlada...připadne mi to jako bych měl 1,2ku než litr. Teď se uvidí co na to gumový těsnění v palivovem okruhu 1 a starty ve 3st. nad nulou super. Tak až budu mít škoduli hotovou tak to zkusím na seriového LEKRA co mám na 5-kanále...jsem i zvědav. Jinak spotřeba stejná na plnou 40l nádrž těch 800km najedu jak nic. Takže spokjenost
19:28:33
02.10.2010
Vrba
-> elbacil: Je to málo čitelný,mohl by jsi napsat která křivka je která?Třeba horní benzín,prostřední ethanol atd,...díky.
19:20:54
02.10.2010
elbacil
Sorry nejak to nezobralo
zvětšit Mix E85 a benzínu - obrázek od elbacil vložen 02.10.2010 19:20:54
19:20:10
02.10.2010
elbacil
Aj toto patrí k tomu
18:47:48
02.10.2010
elbacil
Keby to náhodou niekoho zaujímalo
zvětšit Mix E85 a benzínu - obrázek od elbacil vložen 02.10.2010 18:47:48
18:05:28
02.10.2010
palinator
-> vhml:

Volnoběh při závodech nepotřebuješ, ne? 47
16:18:40
02.10.2010
vhml
Jinak já už jsem asi doladil, alespoň narychlo a i to funguje.



Směs 1:1, difuzory 25/25, první klapka 200/140, druhá 140/150. Auto jede ve všech otáčkách bez zaváhání, jenom kolem 2500 je to takový nepřesvědčivý, ale co chtít s difuzorem 25 a 280 vačkou. Občas to při prudkým přidání škytne, ale nic co by stálo za řeč a potřebu řešit. Problém je trochu s volnoběhem, jelikož nejčistší chod to ma na uplne zavrenej sroub volnobehu, prisuzuju to velky trysce 1.stupne a asi vetsi trysce volnobehu, jelikoz jsem 40 ztratil tak jsem tam dal 50. A zase se bojim aby to se zavrenym sroubem nebylo moc chudy a nedelalo to nejakej bordel s propalenim pistu, prehrejvanim atd...



Celkový předstih mám v otáčkách kolem 33stupnu. Zatím nevím jestli s ním budu hejbat
16:07:06
02.10.2010
vhml
-> Vrba: dobra, nebudu se v tom teda radsi vrtat, jenom mi to zaujmulo
15:32:09
02.10.2010
Vrba
-> vhml: S tím otevřením klapek už moc nenaženeš.Při otvírání klapek se průtok nezvyšuje lineárně a v té poslední fázi už ti motor víc škrtí sací potrubí než karburátor.Teda pokud beru v úvahu klasické potrubí pro spádový karbec.
15:10:52
02.10.2010
Vrba
Pro info.Jehlák mám 2mm ,difuzuzory 20,24 - s 22,24 už byl problém odspodku to odladit.,Motor sériová 136 z rapida. Předstih +8 stupnů oproti odladění na 95ku,coz bylo na mojem motoru cca -2stupně.Jak píše alenka-při původním 1,5mm jehláku to vysoušelo plovákovku na druhém stupni. Na prvním stupni je obohacení dost podstatné,na druhém jen minimální.
10:05:48
02.10.2010
vhml
Ještě jeden dotaz. DCHD má otevření klapek 78 stupnu. Chape nekdo vyznam tohoto? A nestalo by za uvahu probrousit dorazy na 90?
22:01:12
01.10.2010
Crestik
-> vhml: tak si zjisti základní info, jakou to má oproti benzínu výhřevnost apod, bo např směšovací poměr to chce tuším 1:9, což je oproti benzínovému 1:14,7 celkem rozdíl, takže toho E85 tam musíš dostat skoro dvojnásobek
13:06:33
01.10.2010
vhml
-> Alenka: zase takhle divoce se mi to ladit nechce a v tomhle případě pro mě převládaj zápory ( nová cívka atd) nad kladama. Na benzín to lítá pěkně, E85 beru jako variantu jednoduchýho přidání pár koní a vzheldem k tomu že za tejden jsou už závody tak nějaký velký harakiri není čas.
12:59:23
01.10.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik 01.10.10 12:24:32: Bylo to myšleno tak jak to Venca pochopil.



-> Alenka 01.10.10 12:32:29: Jasný, mohlo to být kusem. Ještě dotaz, když jsi to tady zminil, jaký odtrh jsi jezdil na NGK na benzín, respektive jak bych měl sklepnout svíčky já? Sorry za OT.
12:51:38
01.10.2010
Alenka
-> vhml: na benzin se vykasli, nastaveni pro benzin a E85 je uplne jiny a pokud to ma nejak slusne jet na E85, tak na benzin to bude bohaty jak prase a pri trose smuly to hned uchlastas a ani nenastartujes.



Smes to snese velmi bohatou. Pokud te nezajima nejak extra dlouha zivotnost honovani na vlozkach, tak tam napras to nejbohatsi nastaveni, pri kterem to jeste dobre jede a necuka a nech to tak, protoze to je nastaveni, ktere ti poskytne nejlepsi kroutak/vykon.

Potom se ti ale muze taky stat, ze prestane stihat seriova civka a budes muset poridit nejakou lepsi. Ja nakonec skoncil u 60kV civky MSD v kombinaci s NGK svickami s 1,1mm odtrhem a jezdilo to paradne.



Jaky jsem jezdil predstih netusim, ladil jsem to se sluchatkama na usich a stopkama v ruce, ne stroboskopem, takze presne hodnoty neznam, ale rozdelovac mel asi polovicni rozsah regulace proti 880 bezkontaktu a odstredivka koncila kolem 4500 otacek. Celkove casovani zapalovani ale bylo velmi podobne tomu, co mi fungovalo na benzin, jen zakladni predstih jsem mel o neco malo vyssi, ale bylo to jen par stupnu, nic dramatickeho.
12:37:39
01.10.2010
havlik
-> Alenka: já neřikam že je to optimáílní4 jen konstatuju40
12:36:45
01.10.2010
vhml
-> Alenka: a vrtakem jsi ladil jak velkym ? :_D



Já mám tu možnost jak jsem psal dát 200/140 a 140/150. A nebo pak použít vzdušník jako trysku ( soudruzi v itálii nebyli blbci jak v jikovu a udělali stejnej závit), tj 200 a k tomu ze 112tek navrtat nějakej vzdušník. ale z toho už mám dost strach.



Já pořád nemám předstau jak dalece bohatou směs to snese, protože včera při montáži 140 na první klapku na benzín už to bylo moc bohatý a nejelo.



A předstih jsi jezdil jakej?
upraveno 1x, naposled 01.10.2010 12:39:03
12:36:10
01.10.2010
Alenka
-> havlik: ja to ted jezdim na seriove vylagrovane 135 s k.p. 8.5:1 a taky se to nejak hejbe 3
12:33:54
01.10.2010
havlik
-> vhml: aha no ale spousta lidí jak si již zmínil to jezdí na seriovym motoru vrba snad má kompres uplně seriovou tzn 10:1
12:32:29
01.10.2010
Alenka
-> Tuner#2: podlemne pricinou te havarie byla proste spatna klika.

Ten motor nebyl zadna extra pila a kdyz to lidem udrzi 230Nm na turbu, tak tech mych 140 - 145Nm to muselo vydrzet s prehledem a ten k.p. nebyl nijak extra vysoky, vzhledem k vacce, kterou jsem jezdil.

Dukazem budiz seriove tesneni Temac, ktere na tom motoru vydrzelo pres 70,000km a prezilo vsechno to ruzne ladeni a praseni, co ten motor zazil :)
12:28:57
01.10.2010
Alenka
-> vhml: nejaka konkretni cisla se ti ze me vytahnout nepodari, protoze trysky jsem "ladil" vrtackou a cinem, ale v konecnem dusledku se mi to povedlo vypiplat tak, ze to jelo jak strikacka. Tahlo to plynule ve vsech rozumnych jizdnich rezimech a ani to moc nezralo.



Delal jsem to na LEKRu, takze na Weberu, ktery ma zvlast trysku a emulzky pro prechody to asi bude slozitejsi, ale mel jsem na 1,4 difuzory 23/28 a nebyl s tim zadny problem, jenom kdyz jsem ke konci zbastlil naporove sani, tak jsem musel na 2. stupni zrusit vzdusnik, protoze emulzkou nestihalo protect dost paliva bez ohledu na velikost trysky pod ni a bylo to chude ... ale to bude asi problem jen u LEKRa, kde jsou vzdusniky a emulzky nalisovane.



Na co bych se jeste zameril je i prumer jehloveho ventilu, protoze E85 snese neskutecne bohate smesi a cim je to bohatsi, tim to lip jede, takze v zatezi to umi udelat poradny vir v plovakovce a se seriovym prumerem LEKRoveho ventilu mi kolikrat vyschla plovakovka uz na jednicku v 6500 otackach 3

Takze bacha na to, protoze pak muzes ladit jak chces a porad to pojede na pendrek.
12:26:32
01.10.2010
vhml
-> havlik: správná komprese na E85 je asi kolem 14:1
12:24:32
01.10.2010
havlik
-> Tuner#2: proč by to nevydrželo?
12:23:45
01.10.2010
vhml
Nu kompresi mám 10,8 s kterou hýbat nehodlám. Což na plný využití čistý E85 bych měl mít o hodně víc o čem vím.



S hardwarem už nic dělat nehodlám, teď už to jen na to naladit...
upraveno 2x, naposled 01.10.2010 12:25:04
12:22:36
01.10.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml: Dost těžko tam uděláš takový KP jako měl Alenka aby to taky něco vůbec vydrželo...
12:21:29
01.10.2010
vhml
-> Tuner#2: jo, je to ve stovce. A litinová hlava je spatne? Neco mi asi uniklo :-)
12:19:25
01.10.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 01.10.10 12:14:08: Aby jsi pak ale nedopadnul jako Alenka, klika v p*či... Přece jen máš litinový 5ti kanál ne? Teda pokud to testuješ na tom co myslím.
upraveno 4x, naposled 01.10.2010 12:20:46
12:14:08
01.10.2010
vhml
-> Alenka: Jo? rád si nechám poradit.



Což by znamelo obohatit ještě víc než mám teď že? Problém je, že nedoladím přechody, protože nemám žádné přechodové trysky ani emulzky jiný. Takže musím namíchat co největší poměr, ale jenom v omezených možnostech nastavení karburátoru.



A difuzory zkusit spíš větší nebo menší? Mám možnost 23/23, 23/25 a 25/25. Vzhledem k tomu že E85 si nese kyslík už v sobě tak teoricky bych nepotřeboval tak velkej dif. a přechody by tak byli lepší a směs bohatší. Nebo to prostě otevřít těma velkejma a děj se vůle boží?



Nejbohatší nastavení který dokážu je 200/140 na první a 140/150 na druhý a jejich kombinace...
12:08:20
01.10.2010
Gemini
E85 moze byt dobra na zavody, len spotreba bude dvojnasobna :)
11:57:46
01.10.2010
Alenka
-> vhml: mixovat benzin a E85 je kokotina dobra tak pro kolenovrty, kteri chteji jezdit se seriovym nastavenim motoru a zaroven usetrit par desitek haliru za palivo, pokud chces maximalni vykon bez ohledu na spotrebu, jezdi to ciste.
11:29:12
01.10.2010
vhml
Ale taky jenom na čistej ne?
11:21:27
01.10.2010
havlik
-> Jarda/felda: myslíš Alenka
Extreme Tyres