120L typ M, výměna 4q za 5q

prohledat
40 příspěvků (zobrazeno 1 až 40) od 14.03.2005 do 07.04.2005, založil/a awe - zrušená registrace
řadit dle data
21:47:56
07.04.2005
awe - zrušená registrace
To all: lamy 6 6 6, ptám se tu na "špeky", a když už tam narvu 5q převodovku bez vyndání motoru, tak čumim, že 5q musí mít delší štefty!! a desítky.10 No nic, vyrobili jsme si je (sice osmičky, ale z kvalitní oceli a stejně 5q sedí ještě na nosníku 5 ) A už jezdim jak fík...179 Převodovka je jak nová! super! o dost menší rambajz v kabině než 4q. Rovnou jsem vyměnil spojku za novou. Tyč řazení šla ven i dovnitř úplně v poho. Navlíkli jsme na ní kus PVC hadice cca o 3-5mm větší průměr a to jsme ještě dali do 35 novodurový trubky s osazením a přichytli k sobě. super.4 Takže až to někdo budete dělat tak bacha na štefty. Čau
10:52:26
18.03.2005
awe - zrušená registrace
-> Labros: ááááááháááá 3 tak to ju, otáčkoměr.



-> sep: konečně někdo komu to funguje, ulevilo se mi 34 asi to tam taky tak budu mít
10:14:55
18.03.2005
Labros
jo to bude možná tím že mám otáčkoměr 2
19:39:22
17.03.2005
sep
mno ja nevim,ja mam 4kvalt nahon a 5 kvalt asi 2 nebo 3 roky,najeto dost km,a nezlobi nic...
17:52:33
17.03.2005
awe - zrušená registrace
jo, teď kdybych jel podle sluchu s 4q co mám tak v poho, ale když tam dám 5q tak bych se hnedky netrefil do správné rychlosti 4
14:33:42
17.03.2005
Labros
já jezdím s nefunkčním tachometrem už třičtvrtě roku ;-)
13:41:52
17.03.2005
awe - zrušená registrace
Tak to vypadá že se mám začít bát 4q náhonu s 5q převodovkou :o|
09:49:10
17.03.2005
Labros
hm já udělal taky takovej půoblouk pod nohama řidiče, ale nepomohlo to a tušim, že mi kvůli tomu odešlo kolečko náhonu v převodovce. Holt čeká to na teplou zem na jaře.
23:52:31
16.03.2005
5ko
a sakra a taku dobru 5q som si zohnal zo 125ky ma len 25 000 najazdene
23:50:55
16.03.2005
Tuxik
-> 5ko: jj, presne tak
23:48:04
16.03.2005
5ko
ozaj, keby som xcel do zadu vlecku namiesto kivky tak musim zohnat aj suchu prevodovku a polosi, co?
23:43:41
16.03.2005
awe - zrušená registrace
fíha 5 , tak uvidim s tim náhonem, mám jak 4q tak 5q.
21:59:03
16.03.2005
Gryzly
-> lipnicak: Jo tak když máš doma tři zničený budíky na nic, tak na to budeš hledět jinak, ale ted to skoro rok bylo v pohodě až před měsícem jsem jel pro něco do krkonoš a zase to začlo dělat tak jsem vyndal náhon a prolil olejem. Jinak ty větší rádiusy vidím spíš jako mínus. Do toho plastovýho deklu v kufru tam moc větší rádius neuděláš a podle mě je lepší když je bowden rovně a náhon se netře o stěnu bowdenu a na vyndávání budíku mám takovej hmat kdy prostrkuju ruku levým otvorem topení.
21:54:30
16.03.2005
Gryzly
-> Labros 14.03.05 17:09:50: Tož jsem se ptal na ten náhon na pětikvalt. A maj ho u Auto Moto Hejný v Šumperku a maj jich dost stojí 85 Kč. a vubec jí nepřipadlo divný že se ptám na 5q. Tak jestli chceš, tak si zajeť pro něj. 3



Já udělal takovej velkej rádius pod nohama řidiče, ale na koncích to asi mělo velkej zlom myslím v místě kde to vstupuje do kufru a kde to jde pod příčkou sedačky pod sedačku. Když jsem jezdil normálně do práce a tak, tak to bylo v pohodě, ale když jsem jel nějakou trasu větší jak 50 km v kuse a rychlostí 80km/h a víc tak se to tam asi zahřívalo a pak to začlo drhnout nejdřív se ozíval z tahometru takovej tikavej zvuk, pak se ručička začla trochu klepat asi tak o 5 km a zvětšovalo se to až třeba po ujetí dalších 50km v kuse rozkmitalo tak že ta ručička lítala +-30 km. několikrát se mi stalo že se mi ta ručička těma kmitama urazila o doraz a zvostala ležet na dně budíku. Ted jsem to udělal tak že mám oblouček pod mou sedačkou a když to vstupuje do tunelu tak tam je takovej plynulej přechod a i ten obluk je větší jak vepředu. Ale jak to začne ještě jednou zlobit tak nasadím kratší náhon. To zas bude jebačka s výměnou.
21:52:06
16.03.2005
lipnicak
akorat proc tam davat kratsi bovden 5q,kdyz tam das delsi 4q tak muzes udelat vetsi radiusy a lip se vyndava pristrojovka.
19:23:58
16.03.2005
Jirik - zrušená registrace
-> King2: Já jsem si na 5q 4.22 a 136 taky už zvyk. 3 3
15:28:01
16.03.2005
King
2 Labros: Mrcha je stalej prevod vleckovyho petikvaltu v kombinaci s neuplne se otvirajicim karbem4 Na 3,9 uz jsem si zvyk :)
22:08:53
15.03.2005
5ko
ja som xcel dat zase 105kovu hlavu na 120ku motor ale nakoniec asi dam motor z fava takze uz to necham tak
21:28:35
15.03.2005
awe - zrušená registrace
a jestli plácám blbosti tak mě nebijte, ale vysvětlete mi to pls. díky 34
18:50:26
15.03.2005
awe - zrušená registrace
5

OK, dám na to majzla. Jináč mám ještě dotaz, jestli jde dát 110 hlava na 120? Prej to de a jezdí to jak fík? 9 1
16:46:13
15.03.2005
Labros
-> King2: Ten stálej převod je mrcha, co 4
16:41:39
15.03.2005
King
Jo a kdyz Jirik zminil ten bowden plynu....To jsem si ho ja tukan pribindroval (prichytil vazacim cvrkacim plastovym paskem :) k hadici, aby se mi neplet do operacniho pole a jak na me vsichni mluvili, zapomnel jsem na to. Samozrejme tam byl docela malej radius a vlnka na strune byla na svete. Strasne jsem se pak divil, jak auto po zakroku zlenivelo :) A ejhle, klapka se otevira jenom do 3/49
16:40:15
15.03.2005
Labros
hm já tam ty hadice dal tak aby se tam vešly :(

16:38:24
15.03.2005
King
Jj, priznam se, za hadice a bowdeny jsem tahal presne podle fotky z otevrenyho Andrta vedle auta na spalkach - to originalni vedeni ma neco do sebe :) Povedlo se mi totiz kdysi pri vymene "brejli" na konci tunelu natahat hadice od topeni krapitek jinou trasou a jedna z hadic se mi omlatila o prevodovku a vesele a potaji pustila zilou chladicimu systemu :(
19:45:21
14.03.2005
Jirik - zrušená registrace
Já jsem nechával náhon tachometru stejnej, tj. 4-qualtovej a normálně to šlape.

Nemusel jsem ho ani zastrkávat do vnitřku kastle ani vytahovat. Podle mě je jeho délka akurátní jak pro 4q, tak pro 5q.

Největší vejprc je s hadicema, na ty bacha ať se ti tam neskřípnou mezi kastli a čelní víko převodovky. Taky bacha ať si neskřípneš bovden k plynu.
18:25:51
14.03.2005
awe - zrušená registrace
Díky za vyčerpávající info 4 . Ještě že mám v garáži montážní kanál. Juknu na to jen co budu mít čas. Ještě jsem měl slíbenou LS hlavu ale nejací spoluobčané jí čórli a odnesli do šrotu, f*ckt! byla by skoro zadarmo. 10 10 po totál GO s novou vačkou. bych rád věděl kolik halířů za to dostali v kovošrotě.
17:35:29
14.03.2005
lipnicak
jedinej rozdil v nahonech 4q a 5q je delka.Pokud pouzijete 4q muze te si udelat vetsi radiusy a bovden se tak bude mene namahat.U nas je rozdil mezi 4q a 5q nahonem asi 100Kc 5q je smozrejme drazsi :-)). Jinak ta tyci pokud je s kostkou ,tak neni problem ji vyndat a pokud je tam ta cinka tak to de pekne na pikacu.Ja tam misto pruchodky nabouchal novodurovou trubku a chodi to v pohode.
17:22:37
14.03.2005
Gryzly
No nevím ale poptám se, já měl opakovaný problémy s náhonem a po diskuzy se Sepem jsem se dověděl že se dělali i kratší náhony na 5q a když jsem koukl na lístek tak jsem zjistil že na učtence je napsáno náhon 4q tak jsem myslel že jde sehnat i na 5q.
17:09:50
14.03.2005
Labros
-> Gryzly: Náhon tachometru pro 5q už se nedostane. Jestli víš, kde se dostane, napiš to.
17:09:08
14.03.2005
Labros
Já s tou výměnou táhla mám taky tu nejhorší zkušenost. Jestli někdo říká, že je to jednoduchý, tak má možná ten druhej typ táhla. Ale tohle je ta nejhorší práce co jsem na škodovce dělal, zvlášť když pod tim člověk leží tři hodiny na zádech a hrabe se v něčem kolem ksichtu a ruce už pomalu necejtí. Jo a nakonec jsem tam tu ségrovku stejně nedal a nechal to na kámošovi 3
17:02:02
14.03.2005
Gryzly
-> lipnicak: na 99% má. Taky bys mohl vyměnit náhon tachometru. Minulej tejden jsem zjistil že jsou ruzný délky na 4q a 5q.
16:40:36
14.03.2005
Tomáš SK
-> lipnicak: Samozrejme ma.
16:18:07
14.03.2005
lipnicak
ted si nejsem jistej jestli 86 ma uz nadrz na 5q a upravenej tunel.Chce to zjistit,aby si nemel starosti navic az to rozeberes. Ja mam 88 a nacpat tam 130 komplet ramena vcetne prevodovky nebyl zadnej problem az na par drobnosti (palivova trubka,horni mysky tlumicu)
13:10:44
14.03.2005
King
Dovolil bych si poznamenat, ze vymena tahla je peknej "vejmrd" :) tahlo (ta rozplacnuta cast) neprojde pres pruchodku do tunelu a musi se to vyndat i pruchodkou a zase namontit zpatky (takze pri vymene je dobry mit tu pruchodku vc. tesniciho o-krouzku novou)
12:50:31
14.03.2005
Tuxik
-> awe: problem s vyndanim neni, kdyz mas venku prevodovku (na ni je to pridelany takovym koubem, kterej ma v sobe sroubek kterym je to prisroubovany k prevodovce). pak jen uvolnis spoj mezi kulisou razeni a tou tyci (je v prostoru pod vickem lanovodu rucky) a normalne tu tyc vyndas
12:43:14
14.03.2005
awe - zrušená registrace
Ok, jen není problém s vyndáním té tyče?
12:25:35
14.03.2005
Labros
-> awe: Tak to jo, musíš vyměnit táhlo řazení, nejlépe i kulisu řazení. Ten kloub je součástí táhla, jsou dva typy, podle toho jakou máš průchodku do tunelu, tak to má buď dva klouby nebo jeden. Musíš se kouknout jakej typ máš teď a podle toho vybrat tu pětikvaltí (je stejná akorát o pár cenťáků kratší.)
12:07:24
14.03.2005
awe - zrušená registrace
-> Labros 14.03.05 12:01:14: He, :) a co kulisa řazení, nebo řadící tyč? ta se taky mění ne? A prej tam byly dva typy, nějakej pogumovanej krychel :) a takovej pendrek kloub. Kterej je lepčí a proč? Mám oba. dík
12:01:14
14.03.2005
Labros
-> awe: Nezhorší se akcelerace, 5q pro stopětadvacítky má stejný stálý převod a stejnou jedničku, dvojku, trojku. Čtyřka je pomalejší (logicky) a pětka je navíc 1 Pětikvalt má trochu jinačí řazení (je přesnější, ale většinou tužší.) Můžeš si u někoho s 5q vyzkoušet.
11:41:47
14.03.2005
awe - zrušená registrace
Ahoj chlapi, mám dotaz ohledně výměny (viz topic). Jsou u toho nějaké záludnosti a co všechno musím spolu s rychlostkou vyměnit? Jaká má tato výměna pozitiva/negativa? Dávám to tam pro to, že už nechci motor tolik točit :) tak aby to mělo tišší chod. Zatím jsem byl spokojenej se vším co to auto umělo. Nejsem žádnej tuningář ani tuzér tak pls poraďte. Mám 120L, r.v. 10/1986,4q, všechno seriový, max. rychlost 155km/h tachometrových. Ahorát jsem tam udělal odvětrání ventilové skříně do nádobky aby mi to nezadělávalo karbec, zkontroloval jsem sání a výfuk aby nikde nebyly otřepy a přesahy a aby to bylo slícované. No a fakt to bylo9 čumim, moje první sériovka u ktéré vše lícovalo. Akorát jsem vyměnil SEDR za starší, protože byl pjekně prohlej ale né víčko, ale dole a emise byly hrozný. Tak jen se chci zeptat jestli se s 5q zhorší akcelerace, a vůbec jak to na tu 5q jede. Díky za info
Extreme Tyres