
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1,6 nemaže
prohledat
49 příspěvků (zobrazeno 1 až 49) od 03.09.2010 do 28.04.2011, založil/a Martin100L
19:57:26
28.04.2011
28.04.2011

zeli
díík za rady, zejtra ho vyměnim 

14:53:25
27.04.2011
27.04.2011

David29
-> zeli: To bude filtrem
14:25:01
27.04.2011
27.04.2011

PRPKO-Bez auta
-> zeli: aky tam mas olejovy filter


09:09:01
27.04.2011
27.04.2011

zeli
ahoj, taky mam problem s mazánim u feldy 1.6.....pokaždý když auto startuju studený, tak trvá dlouho než namaže-svítí kontrolka mazaní.....a když kontrolka zhasne tak to udělá takovej divnej pazvuk....nevíte čim to muže být?? díky za rady 

19:40:33
03.01.2011
03.01.2011

Tommyk
-> suri: paráda 

19:39:47
03.01.2011
03.01.2011

suri
-> Tommyk: však normálne to jazdí len to nesmieš zohriať :-D
19:20:08
03.01.2011
03.01.2011

Tommyk
-> suri: právě že "možno" a už nemám náladu na to, zkoušet to..
je to spotřebák a ten musí jezdit a ne aby stál pořád na dílně kterou ani nemám..




19:06:32
03.01.2011
03.01.2011

Tommyk
-> suri: jj velky to nema vliv.. tak zkusime tu 50ku nebo 60ku, ale to neni řešení, musí to mazat i se 40kou, takže to musím nějak vykutit.. první bude budík abych věděl na čem jsem (ten už zůstane nastálo) a pak se uvidí.. nevíš náhodou jak by šel zvýšit tlak u tohodle čerpadla/motoru? vim že se to dělá na závoďákách když přidáš chladič oleje, ale u AEE nevim jak
18:42:19
03.01.2011
03.01.2011

suri
-> Tommyk: nemá to žiadny veľký vplyv , dnes už sú oleje celoročné nie letné aj zimné , aj prevodový ti urobia 75W / 90 a v zime to spoľahlivo maže a v lete zvláda teplotu
16:12:38
03.01.2011
03.01.2011

afro100
-> Tommyk: na starty ma skor vplyv to prve cislo ... a ja aj na 15w-40 v -20°C startujem napoprve a to to stoji stale vonka ...
16:12:31
03.01.2011
03.01.2011

Tommyk
jinak sem kontroloval olej podle toho testu co byl ve světě motorů a zdá se být dobrej.. tak teda nevim, asi vyběhaný čerpadlo
zase nevím jak je ten test spolehlivej žejo..

zase nevím jak je ten test spolehlivej žejo..
16:07:07
03.01.2011
03.01.2011

Tommyk
-> afro100: ja vim, ale i tak to ma nejakej malej vliv na studeny starty.. nebo myslis ze lze udelat olej kterej je super pri -20 a super pri 100-120°C?
16:05:04
03.01.2011
03.01.2011

afro100
-> Tommyk: ale tych 50-60 je teplotny index za tepla 

16:02:47
03.01.2011
03.01.2011

Tommyk
-> suri: a ne rovnou 10w60?
zas nevim co to bude delat v zime..? precejen nejaky rozdily tam jsou, ikdyz 50-60 je "letni teplotni index" ...

21:59:27
02.01.2011
02.01.2011

suri
-> Tommyk: skúsil by som nejaký 10W/50 Q8 mohlo by to pomôcť
21:52:50
02.01.2011
02.01.2011

Tommyk
-> suri: jj tlakoměr chci taky, ale bohuzel ho nemam, takze musim nekde sehnat nebo koupit.. jinak nad tou 50kou sem taky uz premyslel a vsichni mi rikali ze je to zbytecny... retez nevim jak byl napnutej, rikam, ze jsem na to zapomnel ve spechu kouknout
21:27:07
02.01.2011
02.01.2011

suri
-> Tommyk: a skúsiť nejakú 50 tku by sa nedalo ? ak to robí iba za horúca , tá reťaz bola dosť napnutá? možno by nebolo na škodu dať tlakomer a merať tlak počas jazdy , predsa tá kontrolka je dosť vysoko
21:25:05
02.01.2011
02.01.2011

Tommyk
-> suri: 10W40
21:19:32
02.01.2011
02.01.2011

jarin
-> Tommyk: Ty jo tak ja tam mam teda uplne jiny..
Když to mas tak hezky rozebrany tak skus najit prepustny ventil jestli ho nemas zasekli ... ze treba uplne nedovre .... ja teda nevim kde ho 16ctka ma... ja jsem ho nenasel, nasel jsem jen ve filtru ze peruje nejaky valecek.
Nebo jestli nemas vydreny jedno lozisko na klice... když mas u 5x ulozeny kliky vydreny jedno hlavni ulozeni tak to neni ani sliset ale u rozpalenyho motoru pak tou vuli utika tlak oleje.

Když to mas tak hezky rozebrany tak skus najit prepustny ventil jestli ho nemas zasekli ... ze treba uplne nedovre .... ja teda nevim kde ho 16ctka ma... ja jsem ho nenasel, nasel jsem jen ve filtru ze peruje nejaky valecek.
Nebo jestli nemas vydreny jedno lozisko na klice... když mas u 5x ulozeny kliky vydreny jedno hlavni ulozeni tak to neni ani sliset ale u rozpalenyho motoru pak tou vuli utika tlak oleje.
20:20:53
02.01.2011
02.01.2011

suri
-> Tommyk: a olej aký?
17:58:51
02.01.2011
02.01.2011

Tommyk
-> jarin: -> jarin: já tam teda řetěz mám... img709.imageshack.us/img7
09/.../37436133.jpg
img42.imageshack.us/img42 /.../31593335.jpg
img52.imageshack.us/img52 /.../34659839.jpg
e. a začíná mě to celkem srát, dneska sem jel do Prahy (cca 60-70km) a jakmile sem zastavil v práglu na křižovatce, tak na mě začla svítit olejnička
ale dělá to jen na volnoběh... najeto od poslední výměny 6500km
img42.imageshack.us/img42 /.../31593335.jpg
img52.imageshack.us/img52 /.../34659839.jpg
e. a začíná mě to celkem srát, dneska sem jel do Prahy (cca 60-70km) a jakmile sem zastavil v práglu na křižovatce, tak na mě začla svítit olejnička

19:33:49
31.12.2010
31.12.2010

jarin
-> Tommyk: Ja Tam zadnej retez nemel... cerpadlo je ve viku motoru rovnou na klikove hrideli
-> Dušan: A co je to v tom filtru?? Neni to pretlakovej ventil?? Kde ma tadle mrcha ventil??
-> Dušan: A co je to v tom filtru?? Neni to pretlakovej ventil?? Kde ma tadle mrcha ventil??
16:29:51
31.12.2010
31.12.2010

Tommyk
A je to tu zas.. už mi zase začíná problikávat kontrolka, tudíž se ptám, jde nějak seřídit to čerpadlo? nevim třeba jestli by nepomohlo dopnout řetěz? bohužel sem na to minule zapomněl kouknout ve spěchu.. 

11:01:29
31.12.2010
31.12.2010

Dušan
-> jarin: je to blbost, ale udelal jsi dobre, ze jsi to radsi rozebral nez to zkousel na slepo a pridrel 

23:47:27
30.12.2010
30.12.2010

jarin
-> suri: To je hezky ale ja tam mam uplne jiny.
-> Dušan: Tak jsem to cely rozebral kos cistej, karbon zadnej, profoukaval jsem kanaly od zhora az dolu, vsechno se tvarilo ok... Zavada byla pravdepodobne ve filtru,,,, dloubnul jsem do nej sroubovakem... je tam neco proti pruzine a to bylo asi sprajcli... pak jsem to skusmo slozil a tlaci to olej jak divi
tak novej olej a filtr... taka picovina a jezdime
-> Dušan: Tak jsem to cely rozebral kos cistej, karbon zadnej, profoukaval jsem kanaly od zhora az dolu, vsechno se tvarilo ok... Zavada byla pravdepodobne ve filtru,,,, dloubnul jsem do nej sroubovakem... je tam neco proti pruzine a to bylo asi sprajcli... pak jsem to skusmo slozil a tlaci to olej jak divi

tak novej olej a filtr... taka picovina a jezdime
09:22:24
27.12.2010
27.12.2010

suri
-> Dušan: www.cc-autodily.cz/cerpad
lo-olejove-1-6?keyword=ol.
.. jednoducho
07:04:46
27.12.2010
27.12.2010

Dušan
-> jarin: to je divny, momentalne nevim jak to ma 1.6ka zarizeny s mazanim, ale to vypada na neco ucpanyho. Karbon je svine. Vylit olej, omrknout a zkusit dal.
00:27:47
27.12.2010
27.12.2010

jarin
-> Dušan: No az povoli ledy tak to pujdu omrknout ale nece se mi tomu verit.... tu vanu jsem mel sundanou pred 5000 km a motor byl cistonkej, navic auto uplne normalne jezdilo bez zadnejch potizi s mazanim co mu ted jeblo to nevim
00:14:00
26.12.2010
26.12.2010

Dušan
-> jarin: ucpanej saci kos. Osobne bych to uz nestartoval a sundal vanu.
23:10:31
25.12.2010
25.12.2010

Tommyk
-> Syny: byl tam hengst nebo jak se to píše a teď mám Mann
jinak se to začlo projevovat někdy okolo 7t km po výměně oleje
jinak se to začlo projevovat někdy okolo 7t km po výměně oleje
22:52:53
25.12.2010
25.12.2010

jarin
Tak se take pridam do diskuze.... dnes jsem zalezl do plechove garaze ze skusim natocit moji 16 feldici a necham ji probehnout aby se ozivila baterie atd.... pripojim baterku , otocim klicem felda chytla na drc, ALe sviti na me mazani.... tak to zhasnu, zkontroluju olej ... oleje dost tak to znova natocim a rikam si.... je ti zima mas asi zatuhli cidlo..... ale po chvili se zacli lehce ozivat zdvihatka a pri protoceni do visich otacek se mi zvuk moc nelibil
tak jsem to zhjasnul a sel od toho..........
Co jako to muze bejt, pred 2 mesici jsem to normalne zaparkoval... auto slapalo jak hodiny!!

Co jako to muze bejt, pred 2 mesici jsem to normalne zaparkoval... auto slapalo jak hodiny!!
15:57:07
06.09.2010
06.09.2010

Syny
-> suri: No to je mozny, ale ja myslel jakou znacku tam ma on 

15:49:37
06.09.2010
06.09.2010

suri
-> Syny: filter klasický ako na škodovke
15:29:11
06.09.2010
06.09.2010

Syny
-> Tommyk: mno to je taky dobrej typ - jakej tam je filtr oleje?
15:28:10
06.09.2010
06.09.2010

Tommyk
-> Martin100L: nemaže po delší jízdě/zátěži? mě to dělalo taky, za studena pohoda, jakmile se prohřála, začla blikat - svítit kontrolka na volnoběh... sundal sem vanu, vyčistil, vyměnil filtr, olej a pohoda
čidlo nepomohlo

čidlo nepomohlo
13:46:06
04.09.2010
04.09.2010

VooDoo- Ondris
-> Syny: no jasný je to to odvětrání kliky ale u toho kámoše když sme ji vyměnily tak přestalo svítit mazání, mohlo to být tim i nemuselo
13:21:56
04.09.2010
04.09.2010

Syny
-> VooDoo- Ondris: jako tu na viku ventilu? Ta i kdyby tam nebyla, tak je to uplne jedno...
02:47:31
04.09.2010
04.09.2010

VooDoo- Ondris
-> Martin100L: zkontroluj hadici co je od odvětrání klikovky nebo kvuli řemu tam je...kámoš ji měl prasklou a svítilo mu to. vyměnil sem jí a vpohodě ;)
22:36:24
03.09.2010
03.09.2010

Jakub M.
-> Syny: to je hodne slyset .. to se spolehni ... naprosto bezpecne pozna i laik ze neco nehraje
. Vadnej hydrostel nemusi byt az tak slyset .. byva to vetsinou jen takovy lehky cvakani, ale kdyz uz v pripade tehle konstrukce doslo k takovemu opotrebeni, ze motor obcas ztraci tlak, tak v momente kdy tomu dojde, je ten hydrostel hodne hlasity.

22:33:56
03.09.2010
03.09.2010

Syny
-> Jakub M.: Hmmm, tak to je zajimavy... Ale kdyz je az takhle v riti, tak to uz je asi i slyset ne?
22:28:10
03.09.2010
03.09.2010

Jakub M.
-> Martin100L: mě to na autě dělalo taky .. vždycky začal tak jako zvonivě ťukat a ztratilo to tlaky ... stačilo vypnout, nechat sednout natočit a mazalo to. Byl v háji zpětnej ventil v jednom hydru. ...
více tady:
Kontrola hydraulických hrníèkových
zdvihátek
Potřebné speciální nářadí, přístroje a
pomůcky
- listové měrky
- dřevěný případně plastový klín
Upozornění:
- Vadné zdvihátko vyměnit vždy jako celek (nelze je seřizovat ani opravovat).
- Nepravidelný hluk ventilů krátce po nastartování motoru je normální.
- Po montáži nových hrníčkových zdvihátek se nesmí motor asi 30 minut nastartovat.
Hydraulické vyrovnávací .elementy si musí "sednout". (Jinak dosednou ventily na dno pístu.)
- Demontovaná hrníčková zdvihátka pokládat
pracovní plochou (strana vačky) dolů na čistou podložku.
Kontrolní postup
- Nastartovat motor a nechat jej běžet tak dlouho, až dojde jednou k sepnutí ventilátoru chladiče.
- Zvýšit na dobu dvou minut otáčky motoru na asi 2500 1/min.
Pokud jsou po této době zdvihátka ještě hlučná, zkontrolovat všechna zdvihátka následujícím způsobem:
- Demontovat víko hlavy válců.
- Otáčet klikovým hřídelem ve směru hodinových ručiček tak dlouho, až vačka kontrolovaného zdvihátka směřuje nahoru.
- Stlačit zdvihátko pomocí dřevěného nebo plastového klínu směrem dolů. Jestliže lze
listovou měrku 0,20 mm vsunout mezi vačkový hřídel a hrníčkové zdvihátko, je nutnné zdvihátko vyměnit.
ehm .. dovolil jsem si citovat dílenskou příručku
-> Syny:
no jasně že souvisejí, pokud je ten hydroštel nadměrně opotřebenej, tak u tohoto typu hrydroštelu je docela běžný, že dojde k poklesu tlaku oleje
více tady:
Kontrola hydraulických hrníèkových
zdvihátek
Potřebné speciální nářadí, přístroje a
pomůcky
- listové měrky
- dřevěný případně plastový klín
Upozornění:
- Vadné zdvihátko vyměnit vždy jako celek (nelze je seřizovat ani opravovat).
- Nepravidelný hluk ventilů krátce po nastartování motoru je normální.
- Po montáži nových hrníčkových zdvihátek se nesmí motor asi 30 minut nastartovat.
Hydraulické vyrovnávací .elementy si musí "sednout". (Jinak dosednou ventily na dno pístu.)
- Demontovaná hrníčková zdvihátka pokládat
pracovní plochou (strana vačky) dolů na čistou podložku.
Kontrolní postup
- Nastartovat motor a nechat jej běžet tak dlouho, až dojde jednou k sepnutí ventilátoru chladiče.
- Zvýšit na dobu dvou minut otáčky motoru na asi 2500 1/min.
Pokud jsou po této době zdvihátka ještě hlučná, zkontrolovat všechna zdvihátka následujícím způsobem:
- Demontovat víko hlavy válců.
- Otáčet klikovým hřídelem ve směru hodinových ručiček tak dlouho, až vačka kontrolovaného zdvihátka směřuje nahoru.
- Stlačit zdvihátko pomocí dřevěného nebo plastového klínu směrem dolů. Jestliže lze
listovou měrku 0,20 mm vsunout mezi vačkový hřídel a hrníčkové zdvihátko, je nutnné zdvihátko vyměnit.
ehm .. dovolil jsem si citovat dílenskou příručku
-> Syny:
no jasně že souvisejí, pokud je ten hydroštel nadměrně opotřebenej, tak u tohoto typu hrydroštelu je docela běžný, že dojde k poklesu tlaku oleje
22:24:36
03.09.2010
03.09.2010

Martin100L
Kdyby bylo čerpadlo vyběhlý, tak by spíše nemělo tlak pořád, nebo by to dělalo pravidelně v nějakém okamžiku.... a tohle nemaže úplně náhodou....
22:10:13
03.09.2010
03.09.2010

Syny
Jak hydrostely souvisi s tlakem oleje? I kdyby byly hydrostely na kasi, tak prece to nic nerika o tom jestli je tlak oleje v poradku nebo ne, ne?
22:04:54
03.09.2010
03.09.2010

Martin100L
-> Jakub M.: To by mohlo být, páč to trošku klepalo a vypadalo to na ty hydroštely.... Já tedy 1,6 nedělám.... je to nějak složité?
22:03:04
03.09.2010
03.09.2010

Jakub M.
Ať otestuje hydroštely, kontrolka tlaku je - pokud vim - až na konci hydroštelový lišty, pravděpodobně v nejzašším místě mazací soustavy.
21:57:33
03.09.2010
03.09.2010

Syny
-> Martin100L: A nemuze bejt nejak vybehany cerpadlo?
21:53:42
03.09.2010
03.09.2010

Martin100L
Ne ne, má to v pracce náš dvorní mechanik a říkal, že sací koš je v pohodě. Teď na to nemá čas, tak se v tom nehrabe. Jen shodil vanu a tam nic není.
21:49:48
03.09.2010
03.09.2010

Syny
Co saci kos? Neni zadelanej?
21:48:00
03.09.2010
03.09.2010

Martin100L
Zdravím, bráchova felda 1,6 někdy maže, někdy ne. Chvíli kontrolka svítí, chvíli ne. Vyměnil policajta je to to samé. Nemáte s tím někdo zlušenost? Nedělalo Vám to někomu? Děkuju za príspěvky.