Utahovaci momenty sroubu v alu hlave

prohledat
49 příspěvků (zobrazeno 1 až 49) od 13.08.2010 do 25.04.2013, založil/a Kuladmin
řadit dle data
07:47:49
25.04.2013
Petr Urban
-> Peťa Klíč: buď ti řeknou pohádku nebo se na tebe vyserou :D
23:15:10
24.04.2013
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Urbi: já zavolám pan Peugeotovi aby mi to řkl
21:53:37
24.04.2013
Petr Urban
-> Peťa Klíč: je možné že chcou aby si např. nové šruby sedly, trochu zmáčklo a sedlo si těsnění...kdo ví proč ještě
16:04:43
24.04.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Peťa Klíč: Bud rad, u nejakyho auta je postup takovej, ze to utahnes nejak, nastartujes, nechas behat na volnobeh X minut, chcipnes, povolis, utahnes :-D
13:34:07
24.04.2013
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> colaczech: já jsem prostě hodil do googlu "Stage 2 (after slackening) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20" 3 3







btw někdo z místních neví proč se to má utáhnout naoko, pak povolit a pak zas utáhnout? je to podle mojí teorie o nových šroubech?
10:34:22
24.04.2013
colaczech
-> Peťa Klíč: hotovy Colombo je z tebe. Ale trefil jsi to o co jde4

No priste se mrknu na peugeot forum zrovna40

Dik vsem zucastnenym.
10:13:37
24.04.2013
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
( after slackening = po povolení )



zajímavá haluzka
10:12:21
24.04.2013
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> colaczech: tady forum.205gti.org/viewtopi c.php?p=156558 se tvrdí



utáhnout na těch 60 nebo kolik, pak povolit, znova utáhnout na 20 počkat a pak o 300°,,,, takovou haluz jsem teda ještě neviděl, asi de v prvý řadě o to usadit těsnění a pak dotahovat postupně?? nebo možná de o to aby si hačly nový šrouby, protože novej šroub může jít poněkud více ztuha a hodil by 20 aniž by byl utažen jak má jen kvuli tomu že se mu tam nechce



(nicméně osobně bych to dělal rukometricky, několikrát jsem to tu popisoval)
10:06:20
24.04.2013
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> colaczech: scan té knížky? nebo odkaz kdes to čtl?
10:01:47
24.04.2013
m8rinek
-> colaczech: noo jenže když něco utáhneš na 58Nm, tak to pak už na 20Nm nepřetáhneš, to hned po nasazení začne momenťák cvakat... Ale jinak nevim...
09:58:44
24.04.2013
colaczech
-> m8rinek: Ja to chapu tak ze:

1. utahnout na 58Nm

2.po utažení všech šroubů utahnout momentem 20Nm

3.utáhnout o dalších 300°



Ale potřebuju aby me to nekdo potvrdil, ze to tak je.
09:17:02
24.04.2013
m8rinek
-> colaczech: mě hlavně hlava nebere ten krok druhej, nejdřív to utáhneš na 58, pak necháš odstaát a utáhneš na 20? Nebo přidáš 20?
00:37:50
24.04.2013
colaczech
Zdravim, potrebuju aby mi nekdo prelozil toto:



Cylinder head bolts (see text):

Torx head bolts:

Stage 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58

Stage 2 (after slackening) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20

Stage 3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Tighten through a further 300°



Nejde o skodovku.

Nerozumim hlavne tomu tretimu kroku. Znamena to utahnout o dalsich 300 stupnu?
10:23:37
14.08.2010
Kuladmin
-> suri: Ok dik
10:09:11
14.08.2010
suri
-> Kuladmin: tie gufierka sa dosť roztiahnu , ja som toto nikdy nezkúmal kúpil som guferá v škodovke alebo mototechne a pasovali
10:05:37
14.08.2010
Kuladmin
-> suri: Jo takhle hmm tak nadit pujde ted jde hold jen o ten prumer skusim na ventilu maznu olejem a uvidim co to udela.
upraveno 1x, naposled 14.08.2010 10:05:50
10:03:25
14.08.2010
suri
-> Kuladmin: to je vodítko univerzálne robí sa len jedno
10:00:31
14.08.2010
Kuladmin
-> suri: JJ cerne, jaj te vykres 3 10,4 je ten prumer co namerim +-0,1 nechci tu gumu moc poskodit. To je voditko pro 7? A pro 8 mas taky?
09:50:38
14.08.2010
suri
-> Kuladmin: img.skoda-virt.cz/forum_u pload/7_539_129957__2010-0 4-05_19-56-03_83.jpg zmeraj si priemer aby pasli na vodítko
09:49:41
14.08.2010
suri
-> Kuladmin: to tam bude pasovať , čierne ?
09:48:44
14.08.2010
Kuladmin
-> suri: EE normal v pytlicku se csuchym zipem a nalepenym stitkem kde jsou ruzne udaje:

0V021025

Tesnici krouzek ventilu FAV
09:45:34
14.08.2010
suri
-> Kuladmin: nie sú to na modrej podložke zatavené igelitom?
09:42:44
14.08.2010
Kuladmin
-> suri: Tak ja je mam s prodejny kde maji jen skodovacky dily.(a spise jen na starsi vozy) Jine znacky nedelaji. Skusim je navlect mimo a uvidim.
09:21:20
14.08.2010
suri
-> Kuladmin: posledne som robil len 7mm a nemeral som nikdy, si to kúp v škodovke a máš istotu ja by som tam po skúsenostiach už guferá z mototechny nedal
21:47:07
13.08.2010
Kuladmin
-> suri: a nahodou kdyz si to nekdy delal nemeril si to novy gufero?
21:23:46
13.08.2010
suri
-> Kuladmin: áno máš 8mm ventily , guferá sú podobné ale tie menšie nenarazíš na 8kové vodítka
20:33:06
13.08.2010
Kuladmin
-> Jarda/felda: jj dik myslel jsem si to tak snad ty gufera tak maji byt snad budou klouzat a ne ze se mi svleknou dole a budou si na ventilech jen tak vyset a litat si nahoru a dolu jak na pouti3
20:29:53
13.08.2010
Jarda/felda
-> Kuladmin: od 7/97 jsou 7mm ventili 4
20:09:06
13.08.2010
Kuladmin
-> suri: Kontrolni otazka favorit (vsechny) a felicie maji normal 8mm drik ventilu je to tak? Az posledni Mpi maji 7mm.? Pac mam ted v ruce ty gufera a merim to a spis vypadaji jak na 7mm drik a ne 8 a pritom je na stitku napsano Favorit, je mi jasny ze se to natahne ale zda se mi to ze nejak az moc
upraveno 2x, naposled 13.08.2010 20:13:19
19:01:34
13.08.2010
suri
-> Kuladmin: uvidíš sám
19:01:05
13.08.2010
Kuladmin
-> suri: Tak vic so nechce se mi sahat na neco co funguje naprosto bez problemu a ty gufera tim ze to jde takhle krasne udelat tak proc ne.
18:59:36
13.08.2010
suri
-> Kuladmin: ja mať tvoje starosti a drbať sa z motorom tak to robím komplexne
18:56:26
13.08.2010
Kuladmin
-> suri: Nebudu tak gufera uz budou hotovy no 3 3 prave ze sahat na hlavu je to posledni co bych chtel.
upraveno 1x, naposled 13.08.2010 18:57:19
18:47:11
13.08.2010
suri
-> Kuladmin: byť tebou zhodím hlavu a všetko poriadne očistím a urobím , máš potom na dlho pokoj , to poznám urobíš guferá a odíde o mesiac tesnenie na sacom alebo pod hlavou a budeš nadávať
18:44:29
13.08.2010
Kuladmin
-> suri: Neboj nebudu to leda kdyz se fakt budu nudit zatim jsou porad ok. A s teplotou problem nikdy u nebyl takze pohoda.

Jen ty gufera udelam snad to prestane papat tolik oleje.

No a o vikendu si dam ten altik ze .... zase grrrr
upraveno 1x, naposled 13.08.2010 18:44:46
18:42:02
13.08.2010
suri
-> Kuladmin: rozvody nerob ak nie sú najhoršie , tiež tak sused vymýšlal pri tých km ale chlap povedal že nemeniť a dobre som urobil 150tkm pôvodné a do jari vydržia , čo sa bojíš o vložky? prehrial si to? lial si tam poriadnu kvapalinu? menil už niekto tesnenie? ja som po druhom zhodení hlavy po 140tkm mal normálne 0,1 presahy
18:07:33
13.08.2010
Kuladmin
-> suri: Jo a s tesnenim hlavy me nestras - NESMI 3 3 3 to delat nechci pac uz vidim pri mem stesti min jednu vlozku niz 3

Staci ze az se budu nudit ze udelam rozvody (trosku zacinaji chrastit ale nis hroznyho ale je to ted to nejhlasitejsi na aute - tedy krom obcasneho pusteni muziky na vice .. volume 1 )
18:04:42
13.08.2010
Kuladmin
Akorad ted vlastne jeste mi dle fotky doslo musi i ten krajni pryc je tam ten plech pod nalevacim hrdlem tak pujde ten a treti 1
17:59:07
13.08.2010
Kuladmin
-> suri: Jasny diky za nej. Prosychr nez se zacnu hrabat naostro v aute jeste skusim vsechny na tom zkusebnim hracim motoru.

A ted mi doslo ze tudle prirucku mam taky ale jak to ma clovek jen v elektronicky podobe tak na to porad zapominam3

Jinak delam to proto ze kdyz naleju hladinu oleje k horni rysce tak to slupne jak malinu a pak se to drzi nastesti tak nejak kousek nad spodni ale i tak to papa pomalu ale jiste takze my vychazi kdyz to drzim dole tak asi 3l-4l od vymeny do vymeny.(Dle toho jestli ji dopravam 3)
upraveno 3x, naposled 13.08.2010 18:01:53
17:57:09
13.08.2010
suri
-> Kuladmin: viem pri dobrom motore to ide ale ja som to robil na zakarbonovanej mrdke kde tie vahadlá poriadne nechodili , nevadí moment máš 30Nm a to bola otázka
17:55:41
13.08.2010
Kuladmin
-> suri: EE vubec staci my vysroubovat tydle dva (on by stacil jeden ale pripravek mi nedosahne na posledni protilehly ventil) a to je sroubuju navic je proto abych mohl misto nich zasroubovat ten pripravek a pak staci povolit nadoraz sroubek na stelovani ventilu trosku posunout (je tam pruzinka) vahadilko na stranu vytahnu tycku uplne ven a vahadilko preklopim do noveho prostoru o 90st a mam k ventilu krasny pristup 1 Jo samozdrejmne pist nahoru a misto svicky sem strcil jen tycku o prumeru cca 4-5mm.
zvětšit Utahovaci momenty sroubu v alu hlave - obrázek od Kuladmin vložen 13.08.2010 17:55:41
upraveno 2x, naposled 13.08.2010 17:57:33
17:54:00
13.08.2010
suri
-> Kuladmin: ale stejne máš 15 ročné auto zo 107tis km tesnenie už bolo menené? aby si to nerobil zachvíľu , ja to beriem radšej komplexne , hlava dole , kontrola a príp. zrovnanie , zabrúsenie ventilov aj ked pri rých km a tej hlave zbytočnosť a nové guferá orig
17:52:37
13.08.2010
suri
-> Kuladmin: a ako? vybrať čep? a skladať odznova? to som sa snažil tiež ale nešlo to
17:52:34
13.08.2010
suri
-> Kuladmin: je to tam položka 5
zvětšit Utahovaci momenty sroubu v alu hlave - obrázek od suri vložen 13.08.2010 17:52:34
17:50:13
13.08.2010
Kuladmin
-> suri: Prave ze nemusim sem to zkousel 1 kdybych musel tak do toho nejdu vim co to udela.
upraveno 2x, naposled 13.08.2010 17:52:38
17:49:30
13.08.2010
Kuladmin
Takze tam neni stanoveny moment? (to by vysvetlovalo proc ho nemuzu najit 3 )
17:49:30
13.08.2010
suri
-> Kuladmin: 30Nm a je to v poriadnej knižke , inak kamarát nerob to ber to ako radu od človeka čo to robil , musíš povoliť krajné imbusy hlavy , urobil som to a fúklo tesnenie .
17:46:49
13.08.2010
vhml
Přiměřeně jako každou jinou 8 šroubek
17:44:58
13.08.2010
Kuladmin
Mam jeden dotaz hlava felicia, nikde nemuzu najit utahovaci moment sroubu 4x M8 (ty kratky jen v hlave) co drzi v hlave ,,hridelku,, s vahadly.

Pac jsem si na skusebnim motoru zjistil/odskousel supr jednoduchy postup vymeny gufer driku ventilu a staci mi vysroubovat dva tydle srouby a bez sundavani hlavy apod.

Ale nevim prave ty momenty pro zpetnou montaz.

Predem diky moc.
Extreme Tyres