skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Utahovaci momenty sroubu v alu hlave
-> Peťa Klíč: buď ti řeknou pohádku nebo se na tebe vyserou :D
-> Urbi: já zavolám pan Peugeotovi aby mi to řkl
-> Peťa Klíč: je možné že chcou aby si např. nové šruby sedly, trochu zmáčklo a sedlo si těsnění...kdo ví proč ještě
-> Peťa Klíč: Bud rad, u nejakyho auta je postup takovej, ze to utahnes nejak, nastartujes, nechas behat na volnobeh X minut, chcipnes, povolis, utahnes :-D
-> colaczech: já jsem prostě hodil do googlu "Stage 2 (after slackening) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20"
btw někdo z místních neví proč se to má utáhnout naoko, pak povolit a pak zas utáhnout? je to podle mojí teorie o nových šroubech?


btw někdo z místních neví proč se to má utáhnout naoko, pak povolit a pak zas utáhnout? je to podle mojí teorie o nových šroubech?
-> Peťa Klíč: hotovy Colombo je z tebe. Ale trefil jsi to o co jde
No priste se mrknu na peugeot forum zrovna
Dik vsem zucastnenym.

No priste se mrknu na peugeot forum zrovna

Dik vsem zucastnenym.
( after slackening = po povolení )
zajímavá haluzka
zajímavá haluzka
-> colaczech: tady forum.205gti.org/viewtopi
c.php?p=156558 se tvrdí
utáhnout na těch 60 nebo kolik, pak povolit, znova utáhnout na 20 počkat a pak o 300°,,,, takovou haluz jsem teda ještě neviděl, asi de v prvý řadě o to usadit těsnění a pak dotahovat postupně?? nebo možná de o to aby si hačly nový šrouby, protože novej šroub může jít poněkud více ztuha a hodil by 20 aniž by byl utažen jak má jen kvuli tomu že se mu tam nechce
(nicméně osobně bych to dělal rukometricky, několikrát jsem to tu popisoval)
utáhnout na těch 60 nebo kolik, pak povolit, znova utáhnout na 20 počkat a pak o 300°,,,, takovou haluz jsem teda ještě neviděl, asi de v prvý řadě o to usadit těsnění a pak dotahovat postupně?? nebo možná de o to aby si hačly nový šrouby, protože novej šroub může jít poněkud více ztuha a hodil by 20 aniž by byl utažen jak má jen kvuli tomu že se mu tam nechce
(nicméně osobně bych to dělal rukometricky, několikrát jsem to tu popisoval)
-> colaczech: scan té knížky? nebo odkaz kdes to čtl?
-> colaczech: noo jenže když něco utáhneš na 58Nm, tak to pak už na 20Nm nepřetáhneš, to hned po nasazení začne momenťák cvakat... Ale jinak nevim...
-> m8rinek: Ja to chapu tak ze:
1. utahnout na 58Nm
2.po utažení všech šroubů utahnout momentem 20Nm
3.utáhnout o dalších 300°
Ale potřebuju aby me to nekdo potvrdil, ze to tak je.
1. utahnout na 58Nm
2.po utažení všech šroubů utahnout momentem 20Nm
3.utáhnout o dalších 300°
Ale potřebuju aby me to nekdo potvrdil, ze to tak je.
-> colaczech: mě hlavně hlava nebere ten krok druhej, nejdřív to utáhneš na 58, pak necháš odstaát a utáhneš na 20? Nebo přidáš 20?
Zdravim, potrebuju aby mi nekdo prelozil toto:
Cylinder head bolts (see text):
Torx head bolts:
Stage 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
Stage 2 (after slackening) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
Stage 3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Tighten through a further 300°
Nejde o skodovku.
Nerozumim hlavne tomu tretimu kroku. Znamena to utahnout o dalsich 300 stupnu?
Cylinder head bolts (see text):
Torx head bolts:
Stage 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
Stage 2 (after slackening) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
Stage 3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Tighten through a further 300°
Nejde o skodovku.
Nerozumim hlavne tomu tretimu kroku. Znamena to utahnout o dalsich 300 stupnu?
-> suri: Ok dik
-> Kuladmin: tie gufierka sa dosť roztiahnu , ja som toto nikdy nezkúmal kúpil som guferá v škodovke alebo mototechne a pasovali
-> suri: Jo takhle hmm tak nadit pujde ted jde hold jen o ten prumer skusim na ventilu maznu olejem a uvidim co to udela.
-> Kuladmin: to je vodítko univerzálne robí sa len jedno
-> suri: JJ cerne, jaj te vykres
10,4 je ten prumer co namerim +-0,1 nechci tu gumu moc poskodit. To je voditko pro 7? A pro 8 mas taky?

-> Kuladmin: img.skoda-virt.cz/forum_u
pload/7_539_129957__2010-0
4-05_19-56-03_83.jpg zmeraj si priemer aby pasli na vodítko
-> Kuladmin: to tam bude pasovať , čierne ?
-> suri: EE normal v pytlicku se csuchym zipem a nalepenym stitkem kde jsou ruzne udaje:
0V021025
Tesnici krouzek ventilu FAV
0V021025
Tesnici krouzek ventilu FAV
-> Kuladmin: nie sú to na modrej podložke zatavené igelitom?
-> suri: Tak ja je mam s prodejny kde maji jen skodovacky dily.(a spise jen na starsi vozy) Jine znacky nedelaji. Skusim je navlect mimo a uvidim.
-> Kuladmin: posledne som robil len 7mm a nemeral som nikdy, si to kúp v škodovke a máš istotu ja by som tam po skúsenostiach už guferá z mototechny nedal
-> suri: a nahodou kdyz si to nekdy delal nemeril si to novy gufero?
-> Kuladmin: áno máš 8mm ventily , guferá sú podobné ale tie menšie nenarazíš na 8kové vodítka
-> Jarda/felda: jj dik myslel jsem si to tak snad ty gufera tak maji byt snad budou klouzat a ne ze se mi svleknou dole a budou si na ventilech jen tak vyset a litat si nahoru a dolu jak na pouti

-> Kuladmin: od 7/97 jsou 7mm ventili 

-> suri: Kontrolni otazka favorit (vsechny) a felicie maji normal 8mm drik ventilu je to tak? Az posledni Mpi maji 7mm.? Pac mam ted v ruce ty gufera a merim to a spis vypadaji jak na 7mm drik a ne 8 a pritom je na stitku napsano Favorit, je mi jasny ze se to natahne ale zda se mi to ze nejak az moc
-> Kuladmin: uvidíš sám
-> suri: Tak vic so nechce se mi sahat na neco co funguje naprosto bez problemu a ty gufera tim ze to jde takhle krasne udelat tak proc ne.
-> Kuladmin: ja mať tvoje starosti a drbať sa z motorom tak to robím komplexne
-> suri: Nebudu tak gufera uz budou hotovy no
prave ze sahat na hlavu je to posledni co bych chtel.


-> Kuladmin: byť tebou zhodím hlavu a všetko poriadne očistím a urobím , máš potom na dlho pokoj , to poznám urobíš guferá a odíde o mesiac tesnenie na sacom alebo pod hlavou a budeš nadávať
-> suri: Neboj nebudu to leda kdyz se fakt budu nudit zatim jsou porad ok. A s teplotou problem nikdy u nebyl takze pohoda.
Jen ty gufera udelam snad to prestane papat tolik oleje.
No a o vikendu si dam ten altik ze .... zase grrrr
Jen ty gufera udelam snad to prestane papat tolik oleje.
No a o vikendu si dam ten altik ze .... zase grrrr
-> Kuladmin: rozvody nerob ak nie sú najhoršie , tiež tak sused vymýšlal pri tých km ale chlap povedal že nemeniť a dobre som urobil 150tkm pôvodné a do jari vydržia , čo sa bojíš o vložky? prehrial si to? lial si tam poriadnu kvapalinu? menil už niekto tesnenie? ja som po druhom zhodení hlavy po 140tkm mal normálne 0,1 presahy
-> suri: Jo a s tesnenim hlavy me nestras - NESMI
to delat nechci pac uz vidim pri mem stesti min jednu vlozku niz
Staci ze az se budu nudit ze udelam rozvody (trosku zacinaji chrastit ale nis hroznyho ale je to ted to nejhlasitejsi na aute - tedy krom obcasneho pusteni muziky na vice .. volume
)




Staci ze az se budu nudit ze udelam rozvody (trosku zacinaji chrastit ale nis hroznyho ale je to ted to nejhlasitejsi na aute - tedy krom obcasneho pusteni muziky na vice .. volume

Akorad ted vlastne jeste mi dle fotky doslo musi i ten krajni pryc je tam ten plech pod nalevacim hrdlem tak pujde ten a treti 

-> suri: Jasny diky za nej. Prosychr nez se zacnu hrabat naostro v aute jeste skusim vsechny na tom zkusebnim hracim motoru.
A ted mi doslo ze tudle prirucku mam taky ale jak to ma clovek jen v elektronicky podobe tak na to porad zapominam
Jinak delam to proto ze kdyz naleju hladinu oleje k horni rysce tak to slupne jak malinu a pak se to drzi nastesti tak nejak kousek nad spodni ale i tak to papa pomalu ale jiste takze my vychazi kdyz to drzim dole tak asi 3l-4l od vymeny do vymeny.(Dle toho jestli ji dopravam
)
A ted mi doslo ze tudle prirucku mam taky ale jak to ma clovek jen v elektronicky podobe tak na to porad zapominam

Jinak delam to proto ze kdyz naleju hladinu oleje k horni rysce tak to slupne jak malinu a pak se to drzi nastesti tak nejak kousek nad spodni ale i tak to papa pomalu ale jiste takze my vychazi kdyz to drzim dole tak asi 3l-4l od vymeny do vymeny.(Dle toho jestli ji dopravam

-> Kuladmin: viem pri dobrom motore to ide ale ja som to robil na zakarbonovanej mrdke kde tie vahadlá poriadne nechodili , nevadí moment máš 30Nm a to bola otázka
-> suri: EE vubec staci my vysroubovat tydle dva (on by stacil jeden ale pripravek mi nedosahne na posledni protilehly ventil) a to je sroubuju navic je proto abych mohl misto nich zasroubovat ten pripravek a pak staci povolit nadoraz sroubek na stelovani ventilu trosku posunout (je tam pruzinka) vahadilko na stranu vytahnu tycku uplne ven a vahadilko preklopim do noveho prostoru o 90st a mam k ventilu krasny pristup
Jo samozdrejmne pist nahoru a misto svicky sem strcil jen tycku o prumeru cca 4-5mm.

-> Kuladmin: ale stejne máš 15 ročné auto zo 107tis km tesnenie už bolo menené? aby si to nerobil zachvíľu , ja to beriem radšej komplexne , hlava dole , kontrola a príp. zrovnanie , zabrúsenie ventilov aj ked pri rých km a tej hlave zbytočnosť a nové guferá orig
-> Kuladmin: a ako? vybrať čep? a skladať odznova? to som sa snažil tiež ale nešlo to
-> suri: Prave ze nemusim sem to zkousel
kdybych musel tak do toho nejdu vim co to udela.

Takze tam neni stanoveny moment? (to by vysvetlovalo proc ho nemuzu najit
)

-> Kuladmin: 30Nm a je to v poriadnej knižke , inak kamarát nerob to ber to ako radu od človeka čo to robil , musíš povoliť krajné imbusy hlavy , urobil som to a fúklo tesnenie .
Přiměřeně jako každou jinou 8 šroubek
Mam jeden dotaz hlava felicia, nikde nemuzu najit utahovaci moment sroubu 4x M8 (ty kratky jen v hlave) co drzi v hlave ,,hridelku,, s vahadly.
Pac jsem si na skusebnim motoru zjistil/odskousel supr jednoduchy postup vymeny gufer driku ventilu a staci mi vysroubovat dva tydle srouby a bez sundavani hlavy apod.
Ale nevim prave ty momenty pro zpetnou montaz.
Predem diky moc.
Pac jsem si na skusebnim motoru zjistil/odskousel supr jednoduchy postup vymeny gufer driku ventilu a staci mi vysroubovat dva tydle srouby a bez sundavani hlavy apod.
Ale nevim prave ty momenty pro zpetnou montaz.
Predem diky moc.