Zadnej vzorec neexistuje, rozhodne ne exaktni. Obcas byva v literature rozebran teoreticky karburator se vzduchovou kompenzaci - rovnice jsou dlouhy a zjednoduseny (napr. se neuvazuje s emulzni trubici) a jen ti reknou, jak se to priblizne chova, ale prakticky podle nich asi mnoho nespoctes, a stejne se to pak musi tvrde doladit. Asi mohou existovat i nejake empiricke rovnice pro ten ktery karburator, ktere vytvori vyrobce. Obecne se vzdusnik pouziva proto, aby smes pri velkem prutoku vzduchu nebyla moc bohata. Proti tem ucebnicovym karburatorum pracuje vzdusnik na sedru jiz od zacatku, protoze horni rada direk emulsni trubice neni zaplavena. Tady je dalsi problem, protoze v emulzni trubici jsou male dirky a pri vzdusniku treba 210 maji na kompenzacni vzduch pri male zatezi vliv spis prave ty dirky nez vzdusnik. Jak pak dal s rostouci zatezi hladina paliva v trubici klesa a dirky zacinaji pracovat, omezuje prutok kompenzacniho vzduchu vzdusnik..... proste nic, co se da nejak popsat exaktnima rovnicema..... Vysel bych z toho, ze zmensovani vzdusniku obohacuje smes predevsim pri vysoke zatezi, zvetsovani trysky pak pri male. Ikdyz na sedru se mi zdalo, ze vzdusnik s tim hybe v celem rozsahu a tryska ma vliv predevsim dole. Jeste se nad tim zamyslim....
