
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Protimrazová zátka
23:04:03
07.03.2005
07.03.2005

REMIX
-> Martin: Já měl totálně zasraný motor ná mém bývalém fáčku od přepáleného oleje..ten olej tam byl snad 20let, byl černý jako bota, no prostě hnus!! Taky sem nechtěl celý motor kuchat, ale bohužel, šel dolů, takže s ním výměna ložisek atd atd.... ale pak to byla krása pohledět:) Jinak, čistil jsem to NAFTOU

22:53:00
07.03.2005
07.03.2005

Martin
-> lipnicak: Díky za rady, snad se to povede, budu spoléhat na vyplachovací olej, že to z motoru dostanu, aniž bych musel demontovat vanu.
10:44:17
06.03.2005
06.03.2005

lipnicak
Ja mel ruplej blok,2x sem znicil napln,nez sem to zjistil.Ten motor doporucuju do sroubku rozebrat a umejt benzinem nebo redidlem. Nech to pak vyschnout a profoukni jeste olejove kanaly. Bacha na saly,ty jen otri cistym hadrem. Co se tyka zatky, tu budes muset asi odvrtat,aby ti zbyl je n takovej prstynek kterej snadno odstranis treba sroubovakem. Tu novou zatku pak zalepit akorat problem cim.V prirucce pisou vsechno na mastnou barvu,ja to daval na Loctite 603 a drzi to.1Je tak do 150st.
10:23:14
06.03.2005
06.03.2005

Martin
-> LordCroft: No to naklepnutí je mi jasné ale vyklepnutí ??? Právě nevím, jak jí mám vytáhnout, asi tam bude fest držet a nerad bych si pokurvil tu dosedací plochu, aby tam pak nová dobře těsnila.
08:15:05
06.03.2005
06.03.2005

LordCroft
jinak olej vzit nejaky stary promaznout to tim starym az nebude ta sracka dole ve vane filtr tam nechej !!! az to bude cisci tak to proplachni zase este nejakym starsim olejem a pak uz jen novej olej a filtr ! hlavne nech motoro zahrat at to sleze ze sten ! ne zadne 5min cisteni

08:12:44
06.03.2005
06.03.2005

LordCroft
vyklepnout u naklepnout novou co vic bys chtel ?
21:55:34
05.03.2005
05.03.2005

Martin
-> minno: Ta zátka je tam proto, aby když náhodou v hlavě zamrzne voda, tak aby led neroztrhal hlavu, ale vytlačil tuto zádku a tím se zabránilo prasknutí hlavy (koriguje to víceméně rozpínání ledu, do jisté míry). No a když tato zádka rupne, tak voda tímto vzniklým otvorem proniká do oleje a vziká následně tato hnusná emulze. Jinak těch zátek je více, tuším, že 3 tyto malé jsou zeshora hlavy a dva podstatně větší jsou ještě v boku hlavy. Nicméně zatím jsem se setkal pouze s tím, že tato zádka byla buď vyražená, nebo prorezlá, takovouto díru jsem ještě neviděl.
21:42:30
05.03.2005
05.03.2005

minno
-> Martin: čo je to zač tá protimrazová zátka? o takom niečom v súvislosti s motorom som snáď ešte ani nepočul. a ako súvisí s vodou v oleji?
21:02:06
05.03.2005
05.03.2005

Martin
Takovéhle sračky jsou úplně všude :-/
21:00:33
05.03.2005
05.03.2005

Martin
detail zátky
20:59:18
05.03.2005
05.03.2005

Martin
Vím, že se to tu již řešilo, ale bohužel nějak nefunguje vyhledávání a zajímalo by mě ještě pár dalších informací...
Dnes jsem s hrůzou odstrojoval motor, neboť jsem měl vodu v oleji a přišel jsem na to, že je snad v háji jen protimrazová zátka. Ale kupodivu není ani vylítlá, ani prorezlá, ale je v ní cca 2mm díra.
Celkem by mě zajímalo, jak se tam taková díra mohla objevit ?
A dále jak bych měl pokračovat, tj, jak co nejsnáze tu zátku vyměnit ?
A také jak dostat ty srágory z motoru ? Je to skoro vazelína a vůbec to z motoru nechce vytéct, myslíte, ža se to pak dostatečně naředí třeba vyplachovacím olejem ? Jak s ol. filtrem vyměnit hned už při vyplachování, nebo by tam mohl na vyplachování ještě zůstat ?
Už mě ten motor pěkně štve, furt samé problémy
, náplně staré 200km a jsou v háji, ach jo...
Dnes jsem s hrůzou odstrojoval motor, neboť jsem měl vodu v oleji a přišel jsem na to, že je snad v háji jen protimrazová zátka. Ale kupodivu není ani vylítlá, ani prorezlá, ale je v ní cca 2mm díra.
Celkem by mě zajímalo, jak se tam taková díra mohla objevit ?
A dále jak bych měl pokračovat, tj, jak co nejsnáze tu zátku vyměnit ?
A také jak dostat ty srágory z motoru ? Je to skoro vazelína a vůbec to z motoru nechce vytéct, myslíte, ža se to pak dostatečně naředí třeba vyplachovacím olejem ? Jak s ol. filtrem vyměnit hned už při vyplachování, nebo by tam mohl na vyplachování ještě zůstat ?
Už mě ten motor pěkně štve, furt samé problémy
