Startování - problém

prohledat
22 příspěvků (zobrazeno 1 až 22) od 06.06.2010 do 31.07.2011, založil/a Kounect
řadit dle data
22:47:21
31.07.2011
maruz
Zdarec, díky za rady. Jestli to cvaká nebo ne, to mi řidička není schopná říci. já měl ted auto půjčené, nestalo se mi to ani jednou, a jí za dva dny. Zkusím nějak prozkoumat tu spínačku či startér. díky
19:55:48
31.07.2011
Markop
-> maruz: Na diagnostice v servisu říkáš...

Pokud se ozývá místo rozběhu starteru jen cvakání, bude to buď stykačem ve starteru (vysouvá pastorek ale nespíná hlavní proud), nebo poškozeným vinutím rotoru starteru. Nebo špatným přítlakem uhlíků.

Pokud to ani necvaká, nemusí jít do ovládací cívky proud (měl jsem tady jednu spínačku která po zahřátí interieru vozu blbla), nebo vadným vinutím této cívky, nebo může být vyklepaný kabel od spínačky, jeho faston na starteru může mít špatný kontakt.

Je jasné, že pokud se to projevuje nepravidelně, je diagnostika závady znesnadněná.

Já bych ti v servisu vyměnil starter (kus za kus), a vidělo by se. Pokud by to nezmizelo, je to spínačka.



Nebo máš v motoru trpaslíky, co je jim vedro a tak ti odpojují kabel od starteru :-)
19:01:18
31.07.2011
papek
maruz - To štartovanie myslíš tak , že ked ideš štartovať tak raz ti iba tak cukne a nepretočí štartér??? Ak áno tak je štartér v čudu. Cievka ti vysunie ale šatrtér nepretočí.
21:49:55
30.07.2011
maruz
Zdravím a prosím o radu. Auto škoda favorit 135, jede,startuje, a z ničeho nic otočíš klíčkem, kontrolky se rozsvítí, ale startér se ani nehne. Pak 2 měsíce vše Ok, a pak zase. Bylo to celý den na diagnostice, ve dvou servisech, a na nic se nepřišlo. Stává se to, když je auto zahřáté. Tedy, dojedu na benzínku, naberu, a už neodjedu. Počkám hodku a pak odjedu (auto má moje maminka, no je z toho neštastná, že neví, kde zůstane) Díky moooc.
00:14:52
11.06.2010
TAZ1500
prvni bych se kouknul na předstih pokud ti to nechce chytnou tak když sundas vičko u rozdělovače je tam takovej zažez na tělese to ti když se ti to sejde se středem palce tak bys mel bejt ryskou na řemenicipribližne u 5stupnu pokud netak to musis nastavit mužeš tam dat klidne 10 az 15 stupnů na nastartovaní to muže bejt pak to doladiš bud stroboskopem nebo poslechem jinak funguje ti dobre ten termositič je tam nekolik veci na sobe zavislejch a pokud neco z toho nejde tak je problem spíš to protžespravneby ti to melo jit takle pri každym startu seslapnout plnej plyn a točit dokud to nechytne v okamžiku kdy to chytne pustiš plyn v podtate ve stejnym okamžiku v zime maximalne par vteřin ti oběmovej ovladač pootevře příveru sitiče tohle muže bejt prvni problembud praskla membrananebo hadička atd tenhle ovladač je propojenej termo ovladačem kerej zase pravepo tom startu upouští podtlak kerej je taženej z pod škrtící klapky do toho obemovyho ovladače ajak mile se term. ohreje na určitou teplotu takpraveuzavře odpouštění podtlaku a podtak jde do obemovyho ovladačekde pootvírá přivěru nebudu se tu moc rozepisovat možna ti radim snečim co to dělat nemusí ale hlavne se podivej na to zapalovaní přemeř si civku jak na tom je u tohodlezapalovaní musis mit řadně nabitou baterku jinak to nekdy aninenatočíš starter ti bude točit ale n a zapalovaní ti už nebude zbejvat proud tak tam bud etak slaba jiskra že to nechytne no skus napsatjak je na tom zapalovaní
23:54:03
10.06.2010
Kounect
Werty -> Pokud to myslíš takhle, tak prostě nejsem levota, vezmu knížku a přečtu, výsledek se dostaví, pokud nechápu, vezmu knížku na místo a znovu zkouším pochopit, asi nejjednodušší postup. Teď jsem se zeptal na fóru co by to mohlo být a popisuju na co jsem narazil a co vím jak nejlépe umím. Nic víc, nic míň jsem nedělal. Ani jsem nikde netvrdil, že tomu rozumím, proto se ptám a měl jsem za to, že to z toho jasně plyne. Pokud ne, tak má chyba a omlouvám se.

Jak je to zapojené bezproblémů překreslím a dám do schématu, to je to nejmenší, pak si můžeš udělat obrázek jak to bylo. Mezitím jsem však dal samozřejmě na vaše rady a pořídil rozdělovač originál na Favo, takže ideální zítra tam půjde a snad k nějakému výsledku ( nejlépe pozitivnímu ) dojdu.

Jo a o povyšování jsem neřekl ani slovo...já jenom řekl, žes mi vůbec ale vůbec v Tvém prvním příspěvku neporadil něčím, co by mě pomohlo. A jestli se chováš povýšeně, tak to já soudit nemůžu, neznám Tě, toť.
13:18:27
10.06.2010
werty
-> Kounect: No podívej... pokud máš pocit že jsem se snad chtěl touhle otázkou nad tebe povýšit tak máš pocit špatný... tohle nemám zapotřebí. Ale trochu to koresponduje s tím na co se tu vůbec ptáš... Pokud nemáš přehled v tom co je to komínek rozdělovače a jak vypadá rozdělovač bez něj a sním pak mě docela udivuje že jsi nějakým záhadným způsobem schopen kombinovat a zprovoznit elektronický spínač bezkontaktního tranzistorového zapalování s kontaktním rozdělovačem akumulátorového zapalování... viz to co jsem napsal v prvním příspěvku. Ano ono sice existuje kontakty řízené tranzistorové zapalování, ale to je svou konstrukcí někde jinde. Jediné o co mi touto otázkou šlo bylo přijít na to jak na tom skutečně jsi s tím co víš a co nevíš aby jsme si i mohli udělat lepší představu a podle toho ti i poradit. Prvně totiž bude vůbec potřeba přijít na to jak to s tím zapalováním skutečně vůbec máš nebo respektive co tam vlastně máš. Ale dělej jak myslíš...



-> petr s: Taky mám ten pocit...
12:48:58
10.06.2010
Kounect
Werty : Kdybych se vyznal, tak se tu neptám. Co je to komínek asi chápu resp. si domyslím. Dokonce jsem už i pochopil, že lepší než odpovědět, liší se to v tom a tom, je říct Ty se v tom asi moc nevyznáš viď?

No nechci Tě urazit, já budu rád za jakoukoli pomoc, ale popravdě o takovéhle příspěvky nestojím, takže to stejně asi skončí tak, že to všechno ponakoupím, nějak poskládám dohromady, samozřejmě se u toho poučím, protože chybami se člověk učí ( a ač si myslel, že by to mohl díky fóru trochu eliminovat, asi tomu tak nebude ) a pro příště budu vědět. Díky díky díky.
08:22:47
10.06.2010
petr s
-> werty: Taky mám podezření jestli to není regulátor
23:15:27
09.06.2010
werty
-> Kounect: Víš co je to komínek neboli držák rozdělovače? Nic ve zlém, ale ty se v tom moc nevyznáš viď? Mimochodem můžeš mi vyfotit jak to tvé zapalování máš zapojené? Moc se mi to nezdá...
22:31:10
09.06.2010
Kounect
A ještě prosík - jaký je rozdíl dole na kompletním rozdělovači? Co koukám, tak Favo jsem nikde neviděl to šnekoidní kolo ale akorát dva výstupky, to tam něco chybí nebo je to jinak? A je to zaměnitelné, případně vyměnitelné?
19:36:08
09.06.2010
Kounect
Já vám všem věřím, že kombinuju nekombinovatelné, ale bohužel mám taky vlastní zkušenost, kdy jsem s autem 14 dní po koupi bez absolutního problému jezdil a jezdilo jako drak ( start na cink, perfektní odezva na pedál plynu atd. ). Proto tady píšu a ptám se, proč to asi fungovalo a ještě tak jak to fungovalo, když všichni říkáte že by nemělo.

Paralelně samozřejmě jdu omrknout inzeráty a shánět rozdělovač z Fakana, pokud by jste někdo měl, klidně prosím nabídněte.
18:07:25
09.06.2010
werty
-> Kounect: Možná bys prvně mohl pochopit že kombinuješ nekombinovatelné... Bezkontaktní zapalování je to proto, protože v rozdělovači je namísto klasických kontaktů specifický induktivní snímač který vytváří impulsy pro elektronický spínač podle kterých se řídí sepnutí a rozepnutí proudu do zapalovací cívky atd. Tyto impulsy z induktivního snímače mají specifické hodnoty a tvar který se dále v elektronickém spínači zpracovává a nedají se ničím dost dobře nahradit.



Jestli chceš plnohodnotně provozovat zapalovaní ať už kontaktní nebo bezkontaktní tak vždy jako celu soupravu! Poloviční řešení nikdy dost dobře fungovat nebudou.
18:03:12
09.06.2010
petr s
-> Kounect: Dej tam co tam patří a potom seřizuj
17:48:33
09.06.2010
Kounect
Tak nový poznatek - startuje, běží. Přidám plyn a dusí se. Pokud hejbu rozdělovačem po směru hodinových ručiček ( od základní polohy pro 120 ), otáčky padají. Pokud proti, stoupají a i se plynem dostanu do vyšších otáček, ale řekl bych max. 3000.



Otázka : Jak se seřizuje odtrh? Vyměním kladívka, ať mám ve všem jistotu, ale v moudré knize postup pro debila nic moc popsaný.



Může na to mít vliv karburátor? Předevčírem to ale vrčelo do jedné chvíle přímo ukázkově.



Eventuelně nemůžete doporučit někoho v Praze kdo by na to mrknul? Případně i někdo z Vás kdo by byl ochoten mrknout na to? Klidně přijedu a odvezu odkudkoli. Děkuju, už fakt nevím co dál.



Nebo mám shánět rozdělovač origo na favo a teprve pak laborovat?
17:13:39
08.06.2010
Kounect
Pro bezkontakt je jiná cívka a ta tam je.

ETZ tu už bylo zastavěné od předchozího majitele a to právě s kontaktním rozdělovačem a popravdě? Funguje to. Včera jsem nastartoval. Sice budou ještě nějaké problémy k řešení, ale všechno pozapojované na hulváta a povedlo se.
10:04:48
08.06.2010
Evž@
-> Kounect: tak ty máš klasický kontaktkní rozdělovač a k tomu ETZ ?(tu krabičku).....ETZ se pouužívá spolu s bezkontaktem.....A jinak mam pocit že pro bezkontakt a kontakt jsou jine civky...ja to vždycky měnim
11:49:08
07.06.2010
vhml
Vyměnil bych cívku. Taky mi házela jiskru, ale natolik slabou že na zapálení nestačila
10:22:52
07.06.2010
shrekzv
no ked raz favo zapalovanie tak favo a ked skodovka tak skodovka, ta diera na podtlak do lpg nie je sytic ale podtlakovy ventil, teda ked naburas a zhasne motor tak lpg nepojde ale odstavi



a k startovaniu, mas pekny hybrid asi ked mas rozdelovac skodovka, zapalovanie favo, a karbec favo, favo karbec ma inu podtlakovu a odstredivu regulaciu ako sedr, preto ked sa dava do skodovky favo zapalovanie prekladaju sa pruzinky na odstredivke a podtlakovka do favo rozdelovaca aby to malo pozadovany priebeh pre sedr, ked si tam dal favo karbec tak treba k nemu aj favo rozdelovac s favo odstredivkou a podtlakovkou, a ten podtlak do lpg bud zaslep alebo zapoj...a zavri ventil na hadici...z tade to prisaje bzduch a bodaj by ti to startovalo



asi tak vsetko, ked to to potom nebude chciet startovat tak sa ozvi2
09:50:51
07.06.2010
Kounect
Rapid s motorem Favo = řeší se favo. ( Co jsem vyčetl v chytré knize, tak jsem koukal, že favo má bezkontaktní rozdělovač, já mám ještě s kladívkem, je to možné a mění to něco? )



Díky

Honza
22:55:27
06.06.2010
lacko
co mas za auto
21:23:10
06.06.2010
Kounect
Ahoj všichni, potřeboval bych poradit co vyzkoušet a na co kouka...jsem trochu v koncích.



Motor favorit, karbec favorit, LPG ale to neřeším ( v rámci laborování jsem odpojil ) a nestartuje to.

Jiskru háže, ale slabší. Teď jak jsem měl odpojený LPG a sundaný sání, tak to občas při startu a přidání plynu šlehlo ze sání.

Jediné čeho si jsem vědom, že je divně, je že v sání je navrtaná dirka cca 2mm ( sytič LPG ) a to jsem při tom startu odpojil - díra rovnou z venku do sání - může na to mít takový vliv? Jakože falešné přisávání?

Myslím, že by to mělo chytit i tak ne?

Když je slabší jiskra ale je ( bezkontaktní krabička, rozdělovač s kladívkem ) nemohlo by to být tím bezkontaktem?

Jinak víčko nové, palec nový, kabely nové, svíčky nové.
Extreme Tyres