Olej po milionte :(

prohledat
439 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 30.05.2010 do 07.04.2017, založil/a Matthes, záškodník z TechWebu
řadit dle data
21:22:52
16.02.2017
krtik
-> MVM 16.02.17 21:12:19: Tak to jsem celkem trefil. O té 70°-vé hranici jsem ani nevěděl. Děkuju, žes mi to takto pomohl určit :).



A dál mě právě zajímá jak se to určí přesněji u daného oleje. Protože v technickým listu k oleji jsou sice pěkný informace, ale tak nějak to neumím plnohodnotně využít a porovnat. Neumím si z daných hodnot představit jak se to chová a jak se může chovat jiný olej. Jako nějak zhruba s nadhledem jo, ale cítím, že to je málo. Nedostatek je u mě, ale rád bych to dohnal.
21:12:19
16.02.2017
MVM
-> krtik: Obecně bys směl motor zatěžovat max.točivým momentem od okamžiku kdy máš teplotu oleje alespoň 70°C Provozní je řekněme v rozmezí 70-120°C. Ideální je udržet teplotu okolo 100°C
21:01:20
16.02.2017
krtik
-> MVM 16.02.17 20:42:31: Zrovna řeším digitální měření teploty oleje v motoru. Mám v autě prototyp, dělám přesnější verzi. Ve výpočtech je daná určitá přesnost. Tato přesnost je vysoká. Nicméně mi došlo, že vlastně nevím, kam na stupnici mám umístit střed a horní a spodní hranici provozních teplot oleje. Něco bych tam střelil, jako mám teďka, což je indikovaná provozní teplota od 80°C do 120°C. Beztak vím, že to kecá... Ale neznám přesný pochody toho oleje a teploty v jakých se pohybuje a může pohybovat daný typ oleje. Jde mi fakt jen o to abych to věděl, ale taky věděl proč 40. Pokud by to k něčemu bylo, tak jezdím Valvoline Maxlife 10W40.

To jsou blbý otázky co? 1

*edit: snímač teploty mezi čerpadlem a filtrem
upraveno 1x, naposled 16.02.2017 21:02:23
20:42:31
16.02.2017
MVM
-> krtik: Napiš to na příkladu co konkrétně řešíš a co bys chtěl vědět.
20:37:48
16.02.2017
krtik
-> MVM 16.02.17 20:28:20: Na konkrétní použití to zrovna nemám. Zatím to chci jen vědět, resp. mít přehled s tím, že vím, kde pak najdu přesný info.



Stává se mi, že mám problém se s lidmi pochopit a teď úplně nechápu, jak to myslíš :-D, neber si to prosím zle :). Proto ještě trošku jinak: Nemáš k dispozici veřejně dostupné (určo nechcu tahat tajný pracovní věci) tepelné bilance olejů? případně kuchařku, jak si je zjistit sám z informací od výrobce? I když si hodnoty zjistím někde z netu, tak stejnak nevidím do toho oleje. Rád bych to pochopil abych si dovedl říct: ,,ano teď je olej dobře ohřátý a děje se tam to a to, ale pozor pouze to této teploty apod..



Děkuju 6



*edit: ale zas nějak s mírou, chemie mi moc nešla

Jinak zvládnu něco pogůglit, to nechcu aby za mě někdo hledal. Ale chtě jsem se optat konkrétně nejdřív tu, protože zde je široký záběr znalostí :).
upraveno 2x, naposled 16.02.2017 20:40:30
20:28:20
16.02.2017
MVM
-> krtik 16.02.17 19:33:42: Pokud se zabýváš konstrukcí uplně novýho motoru - tak na tohle rozsah zdejšího virtu nestačí a budeš muset zapátrat po informacích na Googlu. Pokud upravuješ už určitý motor - vycházíš z olejů pro běžný provoz a podle provozních podmínek a úprav zvolíš vhodnější olej.
19:33:42
16.02.2017
krtik
Hele kucí, nemáte někdo nějaký pěkný čtení s nějakýma příkladama použití o olejích? Konkrétně něco o teplotě oleje a jak si ji v různých stavech odvodit z parametrů oleje dostupných z technických listů? Např.: Pro tyto podmínky jsou ty a ty oleje pracující v těch a těch teplotách s makovými parametry, kdy musíme počítat s tím a tím na takovém motoru, apod.?



Potřebuju doplnit znalosti. Teď to vypadá, že budu mít rozumný/důvěryhodný měření teploty a nevím úplně jak moc počítat s tolerancí, kam na stupnici umístit nejpřesnější hodnoty a kam signalizaci apod.. Jako je to o jednotkách stupňů, ale rád bych si v tom celkově udělal jasno.



Děkuju za jakoukoli radu :).
06:50:49
03.12.2016
rsvancara
-> Nwkt: V laboratorních podmínkách ne, reálně ano :-D
22:35:50
02.12.2016
Nwkt
-> palinator: Podle normy?
19:56:34
02.12.2016
palinator
-> Tomaso435:

To asi nepůjde, protože to přes půl kanystru do další výměny sežere. 3
19:54:22
02.12.2016
Tomaso435
-> palinator: do TSI ten kterýho je méně, pač když toho je pulka co normálně, je to ekologický 3
19:50:44
02.12.2016
palinator
Tak kterej do TSI a kterej do TDI? 3
zvětšit Olej po milionte :( - obrázek od palinator vložen 02.12.2016 19:50:44
upraveno 1x, naposled 02.12.2016 19:50:54
19:11:31
17.11.2016
RoboSK
zdravíčko vespolek ... kolko oleju ide do motoru TAZ 1500 s hlinikovou vanou ? A jakú značku filtru odporučíte ? Dík
22:14:12
21.09.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Sejki: taky mi prijde, ze to mam volnejsi, ale zadne cukani s tim spojene nepozoruji...
22:12:24
21.09.2016
minno
-> krtik: zagooglil som, a asi to bude pravda:

www.olejcentrum.sk/Valvol ine-Synpower-10W-40-4L-d84 .htm
22:06:35
21.09.2016
krtik
-> minno 21.09.16 20:48:02: Zkus se optat Molsíka, ten v tom Durablendě taky jede 4.
20:48:02
21.09.2016
minno
Včera som si objednal v autodieloch olej Valvoline Durablend 10W40 (zrovna nemali skladom) v modrom obale, ktorý dávam do obidvoch domácich vozov. Dnes som si ho bol vyzdvihnúť a predavač mi vraví, že im poslali miesto toho Valvoline SynPower 10W40 v šedom obale a vraj Durablend sa už prestal vyrábať. Tak som ho zobral. Má niekto podobnú skúsenosť? Je to API SM (ale to už bol naposledy aj Durablend), ostatné normy moc nesledujem. Podľa mňa je to beztak stále +/- to samé, len iný názov a obal inej farby :)
upraveno 1x, naposled 21.09.2016 20:48:37
16:23:50
21.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Jarda: myslim, kdyz pridas a uberes tak cukani jak kdyby byl spodni silentblok v haji a lital motor... ja mam ale vse nove...
upraveno 1x, naposled 21.09.2016 16:24:47
16:10:46
21.09.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Sejki: mluvis o 1.6? me to dost cuka pod 2000/min. - podezrivam protizaslehovky, ze kolem nich jde falesny vzduch, ostrejsi vackou to snad nebude... jinak pri ostrem pridani to necuka a nad 2200 uz take vubec ne
16:03:42
21.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Jarda: hele taky ti pri ubrani a pridani plynu to cuka jak kdyby byly silentbloky na motoru v haji? Ja mam vsechny novy a stejne to je takovy divoky, klapku mam vycistenou, jen jsem jeste nedelal zakladni nastaveni tak jestli to muze delat to ?...
upraveno 1x, naposled 21.09.2016 16:04:04
15:58:21
21.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Jarda: kousek od svodu? to mas nejak jinak?
15:55:54
21.09.2016
Jarda - zrušená registrace
-> Sejki: me se tam taky vubec nelibi, jak je ten filtr kousek od svodu, premyslim je obalit paskou... nekdo je uz varil, tak snad budou drzet...
upraveno 1x, naposled 21.09.2016 15:56:25
15:50:52
21.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Jarda: nebude to tim, ze byl predchozi ucpanej? taky zalezi na "jemnosti" filtru
15:47:33
21.09.2016
Jarda - zrušená registrace
muzu dat na feldu 1.6 filtr co mam mann na 1.3? nasroubovat tam jde, ale ma trochu jine parametry, ted jsem dal fram, myslel jsem, ze to jsou kvalitni filtry, ale motor je po nastartovani chvilku hlucnejsi nez tomu bylo predtim :( jinak olej ME 10W40
23:05:25
20.09.2016
krtik
Když je tu rozjeté vlákno a řeč o filtrech, vetřu se :).



Nevíte někdo, jak to je teď s dostupností olejových Purfluxů? Chtěl jsem do Feldy na porovnání s léty prověřeným MANNem, ale Purflux téměř nesehnatelný...?
10:26:24
20.09.2016
Petr Urban
-> zajoch: To je v důsledku levný-drahý díl. První je levná nákupní cena, posléze velmi drahé a časově náročné opravy.
06:34:22
20.09.2016
zajoch
Hej mozna malinko problem ze uz ty vika filtry mam 1 shit, takze nic, koupit dalsi... Sem si rikal ze to vydrzi a oproti tomu lepsimu co meli v krame to bylo o 40kč levnejší na kus.... Tak sem si rek ze 80korun dobrejch kdyz su student 3 nic, tak spíše 160 v píč.. 3
19:54:04
19.09.2016
Petr Urban
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: 3 3 3 To je úplně presný český člověk. To resim denně s pacienty... dycky mi někdo řekne že měl ten díl přece za 500, dejme tomu výfuk, tak za to je to přece super, co na tom že vysvětluji pul hodiny že to jede hůře než série. Byl přece za 500 korun a to je perfekt a bude tam 3
15:28:46
19.09.2016
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> rsvancara: Tak jasně, že 12,- CZK dobrech... hlavně když máš denně potřebu dát aspoň 3 kousky a krabku cigár... 3
15:16:50
19.09.2016
rsvancara
-> MVM: Ty to nechápeš,.... 12,- kč když vezmeš Viku dobrejch ne? :-D
13:57:37
19.09.2016
MVM
-> minno: Zpětný ventil by nebyl ještě to nejhorší pro OHV škodovku4 Ale netěsný obtokový ventil s neurčitou hodnotou přepouštěcího tlaku,nebo netěsná filtrační vložka z filračního materiálu kdovíjaké kvality a filtrace je o dost horší.. A proto je to Vika na každým druhým motoru když otevřu náhodou kapotu 3
13:29:45
19.09.2016
minno
-> zajoch: obvykle nemajú spätné ventily, resp. nefungujú.
13:21:36
19.09.2016
zajoch
-> palinator: co je na vika ffiltrech spatne, ze nevydrzi interval 3-4 tisice?? 1
13:08:20
19.09.2016
palinator
-> zajoch:

Tohle stačí ale filtr dej pořádnej, aspoň Filtron.



E: např. Champion za 49 Kč
upraveno 1x, naposled 19.09.2016 13:09:56
13:05:46
19.09.2016
zajoch
Hosi, co myslite, ude tohle a vika filtr stacit na pruplach od karbonu ve fabii jak se to resilo xx prispevkach níže?? Mužu ho mit za dobrou cenu ze sudu. :D
zvětšit Olej po milionte :( - obrázek od zajoch vložen 19.09.2016 13:05:46
12:16:42
19.09.2016
castrol
prestante tu kydat na castrol 40
09:03:48
19.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> minno: tak vim o tech co se tahali nekde z madarska nebo odkud a tady se jen prelepila etiketa...ale jestli to je primo ten olej to netusim...
09:00:30
19.09.2016
minno
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Hlavnou nevýhodou Castrolu je to, že táto značka je veľmi obľúbená u "padělátorov" a tak človek nikdy nevie, čo kúpi.... A potom vznikajú aj tie fámy, že Castrol je zlý.... Preto radšej kúpiť niečo iné...
07:59:14
19.09.2016
suri
-> MOLSO 18.09.16 22:43:19: plynový motor je takto čistý každý , aj ako ho necháš na najlacnejší neaditívovaný olej
07:04:38
19.09.2016
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> rsvancara: Sedi. Filtruju jen a pouze pres Ekvitu. Proto mi nebylo lito vykoupit sklad s filtrama. Nejlip laboratorne vychazelo prave stary ZTS-ko a Ekvita.
upraveno 2x, naposled 19.09.2016 07:05:41
06:09:01
19.09.2016
rsvancara
Tak já nevím, furt chcete teflonovou nanovrstvu a když vám ji tam olej udělá, tak řvete. Se podávejte na pánev, je průhledná? Není, tak musí být na tom hliníku vidět3 3 3



Myslím, že se musí sejít tři věci. Nechcípnout filtrace oleje (ono je hezký že Castrol, ale že to mělo filtr Vikä, to už nikdo neřekne), nepřetočit nájezdem, nepřepálit teplotou.
05:11:00
19.09.2016
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Rapi1: No, auto melo pri koupi najeto 68.000 bez LPG takze to jen tim takzvane cistsim plynem nebude... takze se hadat muzem, protoze kdyby nebylo podchycene od zacatku stejnym olejem a s pravidelnou vymenou, tak stejne smolik.



LPG se dalo az nejakou dobu po koupi auta. Nekdy po 72-75.000 km.



-> Sejki: 15W40 MAGNATEC takze sracka nejsrackovatejsi. Vymena do 70.000 dle narizeneho servisu v servisce, pak kazdych 10.000 km.



-> Jirik_Tuňák1983: Propagace ne, ale po tom co posloucham jaky je Magnatec svinstvo jsem si rypnul. Nerikam, ze to je to nejlepsi, ale kdyz posloucham, jake ty usady to dela a jak to muselo z motoru, protoze to udelalo tu vrstvicku na ktere se to pak rychleji usazuje tak se musim smat. Osobne si myslim, ze u vetsiny kvalitnich oleju kde se ten olej neprejizdi by to melo vypadat nejak podobne. Nicmene u me proste dlouhodobe dobry. 4
upraveno 2x, naposled 19.09.2016 05:19:15
22:48:24
18.09.2016
MOLSO
-> palinator: pri stahovani sa mi pomiesali nove s jazdenymi tak som skusal ktore su ktore 40
22:47:23
18.09.2016
palinator
-> MOLSO:

Nemáš tam těch rozvodů na jedno auto nějak moc? 3
22:43:19
18.09.2016
MOLSO
-> suri: je to grc, castrol magnatec by som si nenalial do motora dobrovolne asi nikdy, moj motor v plynaku po 90 000 km je stale hlinikovy krasny cisty zvnutra .... ani naznak nejakej usadeniny ... jazdim na total a menim po 10 000 4



fotky z vymeny rozvodov - najazdenych 90 000 km od zlozenia
zvětšit Olej po milionte :( - obrázek od MOLSO vložen 18.09.2016 22:43:19
22:32:12
18.09.2016
suri
-> MOLSO 18.09.16 22:13:46: a toto je zle ? vidím jemne farebný film , žiadne uhlie ani veľké kusy niečoho , čistejší ten motor na niektoré oleje prípadne s plynom bude ale 99% bežných motorov v dobrej údržbe vyzerá takto
22:31:45
18.09.2016
palinator
-> MOLSO:

Myslíš na plyn jo? 3
22:26:17
18.09.2016
MOLSO
-> palinator: motory na podradne paliva nerozoberam 4



-> Jirik_Tuňák1983: dobre ty 3 3
22:17:33
18.09.2016
palinator
-> MOLSO:

Rozeber někdy diesel. 3
22:16:36
18.09.2016
Jirik_Tuňák1983
-> MOLSO 18.09.16 22:13:46: To je recesistická poznámka z jeho strany a nepřímá propagace sračky, pardon značky. 1
Extreme Tyres