tak jsem dal nakonec do 1.6 tento
autodilyhulin.cz/3113-tot
al-quartz-racing-10w-50-1l
.html je to s nim o dost tišší, dokonce i hydrostely po nastartovani studeneho necvakaji a studeny nebzuci

myslel jsem, ze to dela kladka a ted nevim, co to delalo, kolegyne rikala, ze to mam jak vcelku :) jedine, co se mi moc nelibi, ze se nejak rychle spini (asi rozpousti nejaky bordel) ten mogul extreme 10W40 byl i po stovkach km krasne cistej a tento po cca 50km kdyz kapnu na prst, tak v nem jsou takove tmave mapy, no dyztak treba po 1000km radeji vymenim filtr... filtr jsem dal origo fram, ono filtry favo/felda 1.3, lada a felda 1.6 jdou zamenit, ale kazdy ma jiny tlak ventilu ve filtru, treba mann jsem nezjistil, ktery tam patri... do 1.3 davam tento
motoil.cz/cz-detail-12199
41-olejovy-filtr-mann-filt
er-w-712-43.html a ted jsem ho dal i do nivy, tak doufam, ze tomu neublizim, tam jsem daval tento
www.autodily-online.cz/cs
/.../W_914~2 a do 1.6 jsem teda dal tento:
www.autodilyraus.cz/Olejo
vy-filtr-Felicia-1-6-Fram-
d198.htm
Napred jsem daval jakejkoliv filtr, ale pak prestaly fungovat AQ a vika, tak jsem presel na Fram filtry, ktere se mi zdaly velmi dobre, az jsem jich potom koupil v akci 10ks po 39kc, jenze tekly v pertlu, v chorvaskiu se mi to nedarilo utesnit ani silikonem, musel jsem tam koupit nejaky jiny, ktery tam sel nasroubovat a jak jsem prijel domu, tak jsem ho hned vymenil, protoze jsem vubec nevedel, co je to zac, od te doby davam jen mann a ted jsem teda koupil do 1.6 ten fram
-> MVM: jeste jednou diky, za doporuceni toho castrolu 75W90 GL4+
tendle olej je maly zazrak, vcera jsem ho dal u nivy do hlavni prev. 1,7l a do redukcky 0,9l pak jsem s tim najezdil asi 100km a bylo to cimdal tissi, az hlucnost motoru presahla hlucnost prevodovek
Dokonce i to sumeni lozisek v prevodovce se zmensilo, tak na 1/3. Jen trosku piska petka, ale asi o polovinu min. Zlepsilo se i razeni redukce, ted to pri male rychlosti dokazu i ja s meziplynem bez zachrasteni.
Dnes rano - 3°C jsem to nastartoval a bylo to hlucnejsi, ale kvalty tam padaly krasne, po cca 20km uz to bylo tichounke...
Kdyz to porovnam s PP90 v prevodovce, tak rano pri zapornych teplotach to bylo tiche a neslo poradne radit, taky jsem na magnetu nasel pekneho jezecka :/, jak se to prohralo, tak se razeni trochu zlepsilo a zacalo to byt hlucne...
A v redukcni prevodovce jsem mel ten olej (asi PP80H s prisadou LM) 30 tis. km, na magnetu to nebylo uplne nejhorsi. Chtel jsem do redukcky zkusit 85W140(H), tim bych hlucnost urcite snizil, ale taky bych zvedl spotrebu, tak ten budu davat jen do diferaku, ale nevim, jestli bude vhodny k tomu 70% samosvoru - precijen je v tom torsenu asi 13 kolecek, tak aby se to dobre mazalo...
GL4+ pisi, ze zvlada i hypoidni prevod, ale to zkouset nebudu...
Kdysi jsem tento olej chtel dat do 5q u rapida, ale po precteni diskuzi jsem nabyl dojmu, ze urcite koupim cinskej falzifikat, tak jsem se na to vykaslal a vymenil jsem (teda Vrba) synchrony, po cca 50tis. km uz tam pri razeni zase citim takove zadrhnuti, tak tam dam tento, ten to snad odstrani... Dela to teda vic pri studenem a mam tam PP80.