skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Voda v oleji hned po výměně těsnění...
-> rapidak47: medeny krouzek patri na olejovy kanal u 4 valce
-> rapidak47: tak tesnenie sa na motor opacne snad dat neda ... :)
Ještě jedna otázka, těsnění se má dát měděným kroužkem nahoru?
No tak něco málo tam kápnout mohlo, ale zas né tolik.. Olej s vodou jsme vypustili, když jsme viděli že tam je voda a nalili tam novej.. A zase to znovu vodnatělo
len sprosta otazka .... mal si dobre vypustenu vodu z hlavy a bloku ? nemohlo natiecť do oleja ?
-> rapidak47: Hlavu nech hlavou,sundej ventilvíko a vanu,natlakuj chladicí soustavu a čum,vono se to někde objeví,já to měl pod 4.vložkou.
-> rapidak47: ano ale take su aj pod ventilmi ale mensie
Hele nejsem v tom moc zběhlej.. mrazovky jsou na 2 stranách hlavy?? Takový to kolečko??
-> rapidak47: Nemáš třeba špatnou mrazovou zátku
-> rapidak47: mrazovky v hlave su v poriadku?? ci sa im daco nestlalo pri manipulacii s hlavou ?
hlava na 20 nM a 2 krát 90 stupnu eště otočeno každym šroubem (podle jedný knížky).. A když sme viděli jak tam jde ta voda, tak jsme to utáhli eště víííc, ale voda šla pořád
-> rapidak47: a hlava je dotahnuta spravne? teraz som mal rovnaky problem sice na liatine ale bola tam malo dotiahnuta hlava ...
Hlava je hliníková (motor favorit). Olej byl předtím celou dobu v pořádku (skoro novej).. A až po výměně těsnění zvodnatěl.. Prasklá hlava by bejt neměla.. předtím bylo vše ok až na to vaření.. A přesahy měřil kámoš takovym měřákem, že tam byla rovná plocha, která se měla přiložit na rovinu bloku a pak tam byl budík z kerýho vedl kužel (trn) a když ten kužel přiložil na vložku tak to ukázalo 10 (0.10 ) u všech vložek, To bylo prej správně
A jak si kontroloval ty presahy??? A pokud bylo foukly tesneni tak si vymenil olej a vodu?? a voda teda ubyva?? moznost praskla hlava a predpokladam ze je to hlinikova hlava.
Protože kuli termostatu motor trošku vařil, potom i bez termostatu (v kolonách a v horku) rozhodl jsem se vyměnit těsnění pod hlavou a protože jsem měl možnost i snížení hlavy, tak jsem jí nechal o 0.4 mm snížit. Potom jsem hlavu správným postupem a momentem 20 Nm a 2 krát 90 stupnu utáhl. BOHUŽELjsem ale neměl měrky na ventily tak sem je neseřídil.. Zkusil jsem to nastartovat.. běželo to asi jen na 2 válce.. asi 5 minut.. TAk jsem ty ventyly seřídil aspon podle přeloženýho plechu od plechovky.. Potom to už běželo ok, ale objevila se voda v oleji. Když jsem nechal oddělaný víčko na ventily na chvilku tak už tam stoupal olej s vodou (světle šedej).. Co ted? Může to bejt opět špatný těsnění?? .. Jo eště přesahy vložek jsem taky zkontroloval, a s motorem nebylo samozřejmě hejbáno při sundaný hlavě.. Děkuju za radu