skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jak zvednout výkon na Bmm ?
půjde dát řídící jednotka z felicie 50kw do formana 40kw a může se to vůbec pomůže to?
-> Stromek: aha tak to jsou pěkný mrtvoly teda ty stříkačky přitom je zajímavý že jednobod felda válí uplně jinak
hele to moje když je pod 2800 otáček a šlápnu na to tak to jse spíš dolů než nahorů, akorát se zvýší hlučnost ale rychlost nebo vykon určitě ne.. musíš jen 110 na 4 a pak až řadit na pětku.. jednou jsem jel do prahy po dalnici a myslel jsem, že vyskočím z auta, bo jsem byl do kopců pomalejší než náklaďáky a když už jsem byl náhodou rozjetej tak mi tam zase nekdo vjel, takže jsme musel přibrzdit, ze jsme spadl pod 100a pak to prez nej zase dostat ... no na 5 nemožné, navíc ten můj fanda je nad 120 už dosti vratkej
nikdo nic? katalizátor jsem měl venku a je v pohofě průchozí a ten hukot se ozývá jako ze vstřikování , jinak jsem měl možnost ozkusit si o víkendu feldu 1.3 bmm 40kw a to blo uplně něco jinýho
-> petr s: no z výfuku jde voda jo a mohlo by to být něčím jiným ? zítra zkusím vndat kat jinak forman má najeto 157 000km
-> filcek: Třeba že se auto dusí tak bývá vysypaný kat
-> petr s: kat ne a jak poznám že je kaput a dělaá to?
-> filcek: Kat taky?
nokdo nic neví a ještě v tom hučí jak jak když je to přidušené ale nikde nic vyfuk kmplet novej

neví někdo čím by to mohlo být?
-> Kuladmin: bylo mi řečeno že tyhle první stříkačky nejedou ale zdá se mi to až moc aby to takle nejelo 

-> filcek: No normalni to urcite neni.
se zeptám ještě je normální že favorit 1.3 BMM 40kw má tendenci k dušení při prudším sešlápnutí ? a když zařadím 5 na rovině tak víc jak 110kmúh ani ťuk a auto prázdný?
-> Crestik: Mícháš Chipa a Dejla s Bodiem a Doylem




-> suri: jasně, záleží co kdo dodává, dal jsem jen příklad 

-> Tommyk: exisutujú aj vačky ktoré idú odspodu ako séria a v strede majú ťah ..
-> suri: záleží co kdo chce... mě třeba u 1.6 vyhovuje zátah od 2000ot. a do běžnýho provozu bych nechtěl vačku kterou musím držet v 5tisících 

-> Tommyk: ak tak tak by som išieľ aj do vačky
-> Crestik: ja viem že je to tak ako píšeš ale proste je to odbrzdené a nezvýši to v prípade feldy nič , na bmm to robí citelné rozdiely lebo tam je to od výroby dosť nepresné -> vhml: neviem , niesom obdivovateľ BMM ale aspoň to funguje podľa aktuálnej teploty a zaťaženia motora , za druhé hlavná výhoda je zapalovanie elektronika z iskrov 30000V oproti 20 000V je rozdiel za druhé je to riadené na veľkom priemere zotrvačníka presným snímačom a predstih nezávisí od vyťahaných pružiniek v rozdelovači a od ufo membrány
-> suri: tak on se výkon zvyšovat nemusí, ale třeba se jen přesune do jiných otáček a to je ten pocit - že to líp jede.. a upřímně, o to by mě šlo, aby to líp jelo...
kdybych chtěl nějakej extra výkon, tak pujdu po vačce hlavě atd.. je mi jasný že jen přeprogramováním to nepujde
kdybych chtěl nějakej extra výkon, tak pujdu po vačce hlavě atd.. je mi jasný že jen přeprogramováním to nepujde
-> suri: mám upravenou jednotku do 1,3 ještě z doby, kdy čip znali lidi jen ve spojední s dojlem. Max výkon (5000+) se asi nezvednul, ale v rozmezí 1500-4tis je podstatně znatelný nárust Mk, zklidnily se přechody, vyžehlilo to cuknutí při přeřazení a při prudkém přidání, spotřeba šla dolů...takže za mě úprava přínosná, hlavně pro spektrum, kde se auto pohybuje 100% času. A jsem toho názoru, že dobře vybraný a přizpůsobený karb na tom bude líp, než zkoušet ladit jednobod.
-> Tommyk: skoda-virt.cz/cz/.../5806
4-bmm-50kw-cimbu-chip?goto
post=9... prečítaj a sleduj príspevky od člena Dedla a Vici a ak ti to nestačí inak ťa nepresvedčím , tiež som to mal išlo to na pocit lepšie ale verím že tam rozdiel vo výkone ani kruťaku nebol a to ani z motorexcel jednotkou , z oboma išli motory lepšie hladšie ale 100% s rovnakým výkonom pred aj po
-> suri: já zas vím od těch co si nechali dělat 1.6mpi (bez vačky) že je to fakt znát..
-> Tommyk: z bmm nie ale z mpi áno , je to pocitovo lepšie ale výkon to nezdvihne , bolo to brzdené predtým aj po prehodení a rozdiel žiadny .
-> suri: máš s tím zkušenost?
-> Tommyk: však je len poukazujem nato že je to blbosť , a nefunguje to
-> suri: zkušenost nemám, jen ukazuju možnosti..
-> Tommyk: akurát že sú to výmysly a žiadna taká zmena tam nie je ... je to len na pocit a ten klame , síce pri bmm to má največšiu zmenu na pocit , pri mpi tam nie je skoro žiadny rozdiel pretože je to dosť dobre nastavené z továrne
-> Stromek: cimbu.cz/index.php?page=e
cu&a...
-> suri: nazývat přetlakový karburátor BMM vstřikováním je docela odvážné




Já dal na 40kW motor ve feldě 50kW jednotku z fáčka a po drobný úpravě jednotky (oříznutí 2 výstupků, aby šel zastrčit konektor) to jelo líp při stejný spotřebě a žádný nedostatky jsem nepozoroval a jezdí to tak do dneška



-> Stromek: v celku jednoducho, pri výmene rozvodov vymeň aj vačku za 136B, hlavu daj stiahnuť 0,8-1mm a 50kW RJ si s ostatkom poradí...
-> Stromek: na bmm 50kw?
hlavu , vačku , riadiacu jednotku , škrtiacu - vstrekovaciu klapku , + hlavu mierne znížiť
hlavu , vačku , riadiacu jednotku , škrtiacu - vstrekovaciu klapku , + hlavu mierne znížiť
a pro tu přestavbu musím co všechno vyměnit ?
-> Stromek: jednotku bmm robí jedine motor excel , hlavu znížiť nemôžeš halabala a vačku tiež nemôžeš použiť hocijakú preto radím motorexcel od ktorého jazdí kopa hláv . za druhé jeden člen felda1,6 tu dávnejšie predával hlavu motor excel na jednobod , dokúpiš k tomu vačku a jednotku a bude to jazdiť ale najlacnejšie je j tak prestavať to na 50kw bmm
o kolik snižovat a tak ...
no já myslel něco jako dát tam sníženou hlavu z feliny 50kW mpi, jinou vačku a jednotku ... aby to nebylo moc do očí na technické ... chtěl jsme zjisit jaý máte zkušenosti s těma chiplejma jednotkama s BMM
-> Olgoj Chorchoj: podľa mňa je blbosť pokaziť vstrekovanie a dať tam karbec ... ak chce najlacnejšie tak urobiť 50kw BMM ak chce trošku drahšie ale lepšie tak 50kw mpi
no, na vepřa by šlo převařit sání na spádovýho wébra, žigokarbec, případně DDSR (ublejvací felície bude megahustá:), k tomu je třeba zapalování z favorita (případně kladívka ze stodvacítky:) a snížená, zalícovaná hlava z 50kW filcky, komplet případně ovačkovat. Pojede to, za pár šupů to je, nesmí se to a bude to asi trochu žrát. Víc alternativ nevidim
-> Stromek: lepšie ti nikto neporadí , záleží či ti ide moc o legalitu
zožeň si hlavu z felicie mpi alebo prinajhoršom BMM 50kw , zníž ju aby si sa dostal na kompresiu 10:1 , daj tam mpi vačku na malé uloženie , a keby to má za dačo stáť postavím to na mpi elektroniku - to znamená
sacie potrubie , vstrekovače , rampa , škrtiaca klapka , zapalovacia lišta , elektrika , riadiaca jednotka , lambda sonda , termostat z čidlom z mpi , záslepka rozdelovača , prehodiť to na motor a dať urobiť riadiacu jednotku aby nepotrebovala imobilizér inak máš o kopu roboty viac . potom to bude jazdiť ako 50kw Mpi a myslím že za tie ceny sa to oplatí , tie diely zánovné u vás kúpiš za pár korún minule boli v inzercii , horšie že je to nelegálne , z bmm by som sa nezapodieval to nikdy nepôjde dobre veľa ludí to má vyskúšané a ak trváš na voľbe bmm tak píš rovno do motor excelu , ale radšej volaj
zožeň si hlavu z felicie mpi alebo prinajhoršom BMM 50kw , zníž ju aby si sa dostal na kompresiu 10:1 , daj tam mpi vačku na malé uloženie , a keby to má za dačo stáť postavím to na mpi elektroniku - to znamená
sacie potrubie , vstrekovače , rampa , škrtiaca klapka , zapalovacia lišta , elektrika , riadiaca jednotka , lambda sonda , termostat z čidlom z mpi , záslepka rozdelovača , prehodiť to na motor a dať urobiť riadiacu jednotku aby nepotrebovala imobilizér inak máš o kopu roboty viac . potom to bude jazdiť ako 50kw Mpi a myslím že za tie ceny sa to oplatí , tie diely zánovné u vás kúpiš za pár korún minule boli v inzercii , horšie že je to nelegálne , z bmm by som sa nezapodieval to nikdy nepôjde dobre veľa ludí to má vyskúšané a ak trváš na voľbe bmm tak píš rovno do motor excelu , ale radšej volaj
no paráda, ale to je moc drahý... na to jako student fakt nemám
-> Stromek: nachystaj peniaze a píš sem www.motor-excel.cz
Čau, mám motor z favorita 1.3 BMM 40 kW takže 135, chcis se zeptat jak na to zvednout výkon? Jestli měnit vačku, snižovat hlavu nebo tam dát třeba feldu mpi hlavu a o kolik ji snížit, aby motor jel ale taky něco vydržel. D8l by mě zajímalo jestli máte někdo zkuženosti s čipováním BMM jednotek a tak. Já jednou zkusil dát jednotku a střik z 50kW BMM a nijak moc to nepomohlo, jen se zvýšila spotřeba asi na 12 litrů místo 8l, protože si to asi s motorem s jinou vačkoua kompresí nerozumělo.
Díky za radu.
Díky za radu.