skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
volnoběh š - 120 problém
,ale nastavit si to dokazem,mozes niekomu dat precitat aj literaturu aj tak nepochopi,caute
Tak-tak, toť citácia z "Aby jezdili i v rode 2000":
sklad.obrazku.cz/obr40391 0_ScreenHunter002.jpg
sklad.obrazku.cz/obr40391 1_ScreenHunter003.jpg
sklad.obrazku.cz/obr40391 0_ScreenHunter002.jpg
sklad.obrazku.cz/obr40391 1_ScreenHunter003.jpg
-> lacko: keby si si zohnal nejaku literaturu beznu k tomu a nespekuloval, tak by si vedel, ze tento postup je tam napisany ;)
toto by ma ani vo sne nenapadlo, ale neni to zle,ja som toto robil skarbikom podla dobre nastaveneho som nastavil ten druhy,darmo kto spekuluje vynajdesa .
Asi najspoľahlivejšie to je tak, ako píše Afro...
sklad.obrazku.cz/obr40242 8_PICT0006.jpg
sklad.obrazku.cz/obr40242 9_PICT0003.jpg
sklad.obrazku.cz/obr40242 8_PICT0006.jpg
sklad.obrazku.cz/obr40242 9_PICT0003.jpg
je dobre mat mudru knihu, ale ked ju nemas spekulujes, doma si to nastavis podla cisiel daj ho potom na pristroj, a ked nebudes musiet stelovat si dobry nie som ani ja vseved.
kazdy mame iny system,alebo ak mas druhy nastavit podla neho, alebo pozri na kamosovej ako to ma ak ti dovoli,ja som raz zobral susedovi rozobral,povedal ze su vysoke hladiny tak ubral nahodil ,musel som drzat plynovi pedal aby do nezdochlo,ze nech to prebehnem ono sa to upravi,ale neupravilo poslal som ho do ..... tak som to rozobral a spekuloval, chvalabohu som nasiel doma zdruheho motora ten bol zablombovany podla neho som nastavil hladiny,nemusel som slapnut na plynovi pedal pekne to naskocilo a volnobech to drzalo vpohode,sused velky opravar mal doma paltest, chcel som len vediet ci su dobre nastavene,cvalabohu nic ine nesteloval tatra613,bolo to davno
-> lacko: ty si z ktorej visne padol? Ked vytiahne ten plovak s vekom, tak bude mat tu hladinu potom nastavenu vysoku a bude sa to ulievat. Robi sa to na nadobe, nie na karbeci.
BTW: byva dobrym zvykom v diskusiach, ze ked neviem, tak mlcim ;)
-> rambaldi: hladinu nastavis tak, ze odsrobujes viko, zoberes nejaku nadobu a prilozis na nu viko, pumpujes dovtedy, pokym to ide. Hladina sa nastavuje 20mm +/- 1mm od hornej hrany tej nadoby, teda si to zmerias metrom alebo pravitkom. Ak je to OK, tak to len poskladaj. Ak to treba nastavit, tak sa musis pohrat s plieskom na plovaku u ihloveho ventilu. Prihnut bud hore alebo dole.
BTW: byva dobrym zvykom v diskusiach, ze ked neviem, tak mlcim ;)
-> rambaldi: hladinu nastavis tak, ze odsrobujes viko, zoberes nejaku nadobu a prilozis na nu viko, pumpujes dovtedy, pokym to ide. Hladina sa nastavuje 20mm +/- 1mm od hornej hrany tej nadoby, teda si to zmerias metrom alebo pravitkom. Ak je to OK, tak to len poskladaj. Ak to treba nastavit, tak sa musis pohrat s plieskom na plovaku u ihloveho ventilu. Prihnut bud hore alebo dole.
-> lacko: ojojóóój, Lacko, také jednoduché to nebude...
daj dole veko, odober benzin,neviem ci je tam nejaka riska vplavakovej komore, pokial by mal bit benzin,veko len tak poloz naspet a natiahni ac punpou benzin, ked uz pojde na volno daj veko dole uvidis pokial je a nastavuje sa to na plavaku to vies ako
škoda 105L MTX 06.05.10 12:34:04 napsal:
Já jsem měl stejný problém – zkus malinko zvýšit hladinu
v plovákové komoře a celkovou bohatost stáhni na hlavních šroubkách
kterými se to klasicky seřizuje
od té doby s tím nemám
problémcim sa nastavi hladina?a co robi zla hladina?
Já jsem měl stejný problém – zkus malinko zvýšit hladinu
v plovákové komoře a celkovou bohatost stáhni na hlavních šroubkách
kterými se to klasicky seřizuje

problémcim sa nastavi hladina?a co robi zla hladina?
vsetky.ide na 4 valce.normalne
davaju iskru setky sviecky?
-> rambaldi: moze
slabunko. ale stale myslim. som si myslel ze to su zle nastavene predzapaly. nemoze to byt?
-> rambaldi: vycisti sitko v karbeci a v pumpe.Pripadne prefukaj trisky v karbeci. A ako moc to trha? (slabo a stale alebo silno a len obcas alebo nejak inak)
-> mishom: ok dam ti vediet, len mi povedzte co je s autom
-> rambaldi: keby si ten edsr nahodou daval prec rad sa ho ujmem

ok.tak neham tento.a co robit ked mi pocas jazdy trha s autom? nastavit predzapal?
vystelovat ten karburator? ci co tomu je?
vystelovat ten karburator? ci co tomu je?
-> rambaldi: zalezi aky SEDR, ale co mam ja skusenost tak SEDR je zlo, ja radsi ten EDSR
ok dik.a mam doma este jeden.SEDR. ktory je lepsi? vymenit ich?
-> rambaldi: ha, ty mas EDSR, to znamena ze tie srobiky su na stranach, ten mensi je vpravo tak sikmo na spodnej prirube (je na fotke) a ten vacsi je na lavej stranevedla tej hadicky k filterboxu, nastavenie ako pisali nizsie, len su tie srobiky inde
ako nastavim tento karburator?nasiel som tam vpredu len jeden srobik
-> rambaldi: otacky znizis vzduchom doprava. zavrety srob je uplne v pravo.
-> rambaldi: blby predstih, upchate kanaliky v karburatore, zla hladina, alebo celkovo zly stav kraburatoru/zapalovania
-> darklord:
myslim ze nie. aj ked pridam rychlo plyn tak motor najprv zvrci.a az potom sa zacnu dvyhat otacky
cim to moze byt?
myslim ze nie. aj ked pridam rychlo plyn tak motor najprv zvrci.a az potom sa zacnu dvyhat otacky
cim to moze byt?
-> rambaldi: a nemas skorej zaseknutu klapku?
no ja mam zas takyto problem.na volnobehu ma moc velke otacky.okolo 2000. na sitici vyse 3000.ktorym srobom ich znizim? vzduchom?
a este daco.zavrety srob je zakruteny doprava?
dik
a este daco.zavrety srob je zakruteny doprava?
dik
spodny je bohatost, horny vzduch. Mudra kniha vravi bohatost 4x 180°od uzavretej a vzduch 2x. avsak nastavenie ako pise ojouch je realnejsie (pouzita fotka clena mino snad sa nenahneva)
-> darklord: ale to je na EDSR
-> OJOUCH: zakladne nastavenie je 4x180 velky (vzduch) a 5x180 maly (bohatost)
Zakladni nastaveni je Na vzduch utahnout a povolit o 2,5otacky a bohatost o 1,5 otacky!

-> Kounect: na SEDRu? Velkej na vzduch, malej na bohatost.
Je tu někdo kdo dokáže popsat laikovi kde se nachází klasické šrouby kterýma se to seřizuje a který kde je? Nějaké základní nastavení? Díky 

Já jsem měl stejný problém - zkus malinko zvýšit hladinu v plovákové komoře a celkovou bohatost stáhni na hlavních šroubkách kterými se to klasicky seřizuje
od té doby s tím nemám problém

mal som ten isty problem, vyriesil som to bohatsou zmesou na volnobeh + mierne zvysenie predstihu....bud to dosiahnes tak ze prevrtas trisku volnobehu na prvej komore z 50tky na 60tku( tu najdes pod skrutkou na boku karburatora) alebo tiez pridas bohatost skrutkou bohatosti aj ked otacky sa uz nemenia.... To chcipanie sposobuje to ze si to prisaje viac vzduchu a motor sa z toho nestihne spamatat - vela ludi to oznacuje ako nasavanie falosneho vzduchu , ale ja som tiez zgeneralkoval vsetko co sa dalo na karbeci aby to nikde neprisavalo ale doriesil som to az tymto sposobom...
prosím o radu, mám 120 (M) rok 1988 a při brždění motorem, např. při dojezdu ke křižovatce když klesají otáčky motoru, tak už se nevrátí do volnoběhu, ale zhasne. Stejně tak udělá, když jí pořádně prošlápnu naprázdno a pak při poklesu otáček jakoby "zabreptá", otáčky spadnou pod normální volnoběh, nebo úplně zhasne.
Motor má po GO najeto asi 6.000 km, po výskytu popisovaného problému jsem vyměnil rozdělovač (fungl nový), vyčistil a přetěsnil karburátor, dal nové víčko karburátoru, vyměnil hadici podtlaku k posilovači brzd, vyměnil membránu v posilovači, hl. brzdový válec, membrány v karburátoru, elektromagnet. ventil volnoběhu na karburátoru, víčko AC pumpy, membránu v AC pumpě, benzinové hadičky, vše jsem seřídil (i na analyzátoru výfukových plynů) a problém se mi stále nedaří odstranit. Zapalování mám komplet z favorita (tyrystor a rozdělovač). Už jsem fakt zoufalej, prosím poraďte mi. Děkuji.
Motor má po GO najeto asi 6.000 km, po výskytu popisovaného problému jsem vyměnil rozdělovač (fungl nový), vyčistil a přetěsnil karburátor, dal nové víčko karburátoru, vyměnil hadici podtlaku k posilovači brzd, vyměnil membránu v posilovači, hl. brzdový válec, membrány v karburátoru, elektromagnet. ventil volnoběhu na karburátoru, víčko AC pumpy, membránu v AC pumpě, benzinové hadičky, vše jsem seřídil (i na analyzátoru výfukových plynů) a problém se mi stále nedaří odstranit. Zapalování mám komplet z favorita (tyrystor a rozdělovač). Už jsem fakt zoufalej, prosím poraďte mi. Děkuji.