skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
motor 120 Ls
20:36:49
26.02.2015
26.02.2015

Evž@
Neznáte někdo dobrý eshop kde seženu pístní čepy a poudra?Stavím se možná do krámu ale poslední dobou už slyším že tyhle věci už nevedou a nebo koupím polovinu z toho co potřebuju a zbytek beztak musim objednat.
21:15:17
22.02.2015
22.02.2015

Evž@
-> MVM: jo já ti věřil...chtěl sem vědět konkrétně proč.Dle foto je to jasné.
21:12:28
22.02.2015
22.02.2015

MVM
-> Evž@: Dyť já to psal (sz) že tam dole tomu "něco" vadí .. protože jsem to kdysi dávno ve snaze ušetřit práci zkoušel spodem,, Prostě 120ne 

20:49:57
22.02.2015
22.02.2015

peti
-> Evž@: pre toto nie, ani u 68 mm
20:42:25
22.02.2015
22.02.2015

vhml
-> Evž@ 22.02.15 20:40:20: u 68mm pístů by to asi mohlo jít.
20:40:20
22.02.2015
22.02.2015

Evž@
-> vhml: to platí ve směs asi pro všechny bloky že
20:02:08
22.02.2015
22.02.2015

Jozka
-> Evž@: Spíš když se to vyndavá rozsekaný po kouskách.. 

19:51:04
22.02.2015
22.02.2015

vhml
-> Evž@ 22.02.15 19:41:31: vadí tomu dole nějaký nálitky bloku.
19:46:43
22.02.2015
22.02.2015

Evž@
-> Jozka: dle toho jak je vylítanej píst ne? :D
19:42:32
22.02.2015
22.02.2015

Jozka
-> vhml: Někdy jo..



19:41:31
22.02.2015
22.02.2015

Evž@
-> vhml: dík..důvod? :)
19:37:58
22.02.2015
22.02.2015

vhml
19:35:42
22.02.2015
22.02.2015

Evž@
Nevím kam to hodit tak zkusím tady.Dotaz zní:Lze vyjmout píst s ojnicí ze spodní strany motoru?(120 LS)
08:32:58
25.04.2010
25.04.2010

ferrari
m8rinek 19.04.10 16:42:42 napsal:
Ano na motor 120LS můžeš použít hlavu 110LS,
protože vrtání je stejné a oba motory mají vypouklé písty, rozdíl
v objemu (1174 a 1107ccm) připadá různému zdvihu (72 a 68). Dokonce bych
tvrdil, že i kanály budou stejným, nepatrnej rozdíl je ve ventilech.
otázny bude iba KP, pretože ak by mali 110LS a 120LS rovnako vypuklé piesty, tak kompresný pomer bude cca 10:1...čož by ešte bolo v poho...
Ano na motor 120LS můžeš použít hlavu 110LS,
protože vrtání je stejné a oba motory mají vypouklé písty, rozdíl
v objemu (1174 a 1107ccm) připadá různému zdvihu (72 a 68). Dokonce bych
tvrdil, že i kanály budou stejným, nepatrnej rozdíl je ve ventilech.
otázny bude iba KP, pretože ak by mali 110LS a 120LS rovnako vypuklé piesty, tak kompresný pomer bude cca 10:1...čož by ešte bolo v poho...
23:58:51
22.04.2010
22.04.2010

Peto-89
-> afro100: maš recht
23:19:04
21.04.2010
21.04.2010

afro100
-> Peto-89: no, preto by som ho radsi vymenil hned ... co to je olej za par stovak ked na motoru moze byt omnoho vacsia skoda ...
23:16:44
21.04.2010
21.04.2010

Peto-89
jo, proto tam olej necham rači iba chvilku a budu dufat že auto pojede jak ma 

18:13:32
21.04.2010
21.04.2010

m8rinek
-> Peto-89: tak tos tomu motoru asi udělal radost hliníkovejma pilinama...
17:35:38
21.04.2010
21.04.2010

tomas120GLS
-> Peto-89: ano, z toho vypliva ze netreba vrtat do toho co funguje...



23:16:50
20.04.2010
20.04.2010

Peto-89
tak hoši.....záhada vyriešená :D bez nejakej špecialnej diagnostiky, všecko v poradku motor 120LS a hlava 110LS kludne možú ostat spolu, nevadia si navzajom . ale oznam pre takich tunerov jak som ja , ktori si daju veko ventilov take čo tam nema byt a potom steny veka obmedzia prvy a posledny ventyl vo volnom chode... :D ventylove veko si otec daval kedisi robit na zakazku, ale musel nanho prisposobit števty, ktore ho držia- tie boli zohnute do jednej strany jednak aby nevadili ventilom a jednak aby šlo veko ventilov lahko nasadit. lenže ja , majster Peterko som si povedal že števty su dake zohnute a celkovo zavity už mali niečo zasebou, tak som tam hodil novšie, rovné števty. lenže pri došrubování veka ventilov na motor sa ventilove pružiny 1a 8 ventilu opreli o stenu veka a začalo to robit zlobu. došiel som nato tak že som zhodil veko a nahodou som sa pozrel z vnutra nan. poviem vam pekne boli vyfrezovane miesta opretia
. takže tunermani alebo chalani , ktori dostanete auto po otcovi ako ja, predom prekonzultujte , čo a kvoli čomu sa na aute všedko robilo aby potom nevznikol taky primitivny problem ako nastal umna
zajtra hodim fotku pre ilustraciu


22:58:49
20.04.2010
20.04.2010

TAZ1500
je to tak palice sou skoro stejny skladam 120 LS motor a sehnal sem si i jednu 110 LS kvuli vačce vahadlum a chadiči oleje
16:42:42
19.04.2010
19.04.2010

m8rinek
Kdyby platilo, když nevim tak mlčim tak by tu bylo prázdno.
-> Peto-89: Ano na motor 120LS můžeš použít hlavu 110LS, protože vrtání je stejné a oba motory mají vypouklé písty, rozdíl v objemu (1174 a 1107ccm) připadá různému zdvihu (72 a 68). Dokonce bych tvrdil, že i kanály budou stejným, nepatrnej rozdíl je ve ventilech.
-> Peto-89: Ano na motor 120LS můžeš použít hlavu 110LS, protože vrtání je stejné a oba motory mají vypouklé písty, rozdíl v objemu (1174 a 1107ccm) připadá různému zdvihu (72 a 68). Dokonce bych tvrdil, že i kanály budou stejným, nepatrnej rozdíl je ve ventilech.
15:37:44
19.04.2010
19.04.2010

Peto-89
dakujem za prispevky, snad nato už konečne pridem , ked v zámene hlavy nieje chyba
15:36:41
19.04.2010
19.04.2010

Peto-89
neska ide hlava dolu podla mna budu podpalene zabrusovane posledne dva ventily...už pri pomisleni že hlava ide po x-té dolu mi je zle..
21:21:48
18.04.2010
18.04.2010

afro100
no tak ma zastrelte, takto mi bolo povedané, keď som sa ja pýtal, ako som kúpil tak predávam ...
21:15:12
18.04.2010
18.04.2010

MOLSO
-> afro100:
vraj gufera

21:03:28
18.04.2010
18.04.2010

petr s
-> afro100: Jediná pravda je že hlavy jsou záměnné ostatní je blbost
21:01:49
18.04.2010
18.04.2010

afro100
all-> neriešte pikačoviny, odpovedzte na otázku
-> Peto-89:
hlavy 110LS a 120 LS sa líšia len v tom, že pri 120 LS sú použité guferá na ventiloch a ventily sú hrubšieho priemeru (asi 8mm, u 110 LS sú drieky 7mm myslím, z hlavy neviem), taktiež je trocha inak tvarovaný spaľovací priestor, čo je ale zanedbateľné ...
teda odpoveď na otázku: hlavy sú zámenné
sám mám na 110R hlavu 120 LS a funguje to všetko v pohode ...

-> Peto-89:
hlavy 110LS a 120 LS sa líšia len v tom, že pri 120 LS sú použité guferá na ventiloch a ventily sú hrubšieho priemeru (asi 8mm, u 110 LS sú drieky 7mm myslím, z hlavy neviem), taktiež je trocha inak tvarovaný spaľovací priestor, čo je ale zanedbateľné ...
teda odpoveď na otázku: hlavy sú zámenné
sám mám na 110R hlavu 120 LS a funguje to všetko v pohode ...

15:57:24
18.04.2010
18.04.2010

LiMaK - 742 forever
Motor Škoda 110LS:
Tento mal rovnaký zdvihový objem, ako motor 110, avšak vďaka odlišnému vačkovému hriadeľu, vahadlam ventilov a karburátoru dosahoval výkon 38 kW.
# zdvihový objem: 1107 cm³
# vŕtanie x zdvih 72x68 mm
# stupeň kompresie: 9,5
Škoda 742.12X
Jednalo sa o motor so zdvihovým objemom zhodným s motorom 742.12, avšak úpravami dna piestov sa dosiahlo vyššieho kompresného pomeru.
# Zdvihový objem: 1174 cm³
# Vŕtanie/zdvih: 72/72 mm
Stupeň kompresie: 9,5
Tento mal rovnaký zdvihový objem, ako motor 110, avšak vďaka odlišnému vačkovému hriadeľu, vahadlam ventilov a karburátoru dosahoval výkon 38 kW.
# zdvihový objem: 1107 cm³
# vŕtanie x zdvih 72x68 mm
# stupeň kompresie: 9,5
Škoda 742.12X
Jednalo sa o motor so zdvihovým objemom zhodným s motorom 742.12, avšak úpravami dna piestov sa dosiahlo vyššieho kompresného pomeru.
# Zdvihový objem: 1174 cm³
# Vŕtanie/zdvih: 72/72 mm
Stupeň kompresie: 9,5
15:46:42
18.04.2010
18.04.2010

LiMaK - 742 forever
na 120 ls jedine 120ls hlava.
pokud teda pominu silene upravovani jinych hlav... než 110ls, to radeji necham predelat 120l hlavu....
jentak mimochodem, 120ls motory jsem jezdil nekolik hodně let a řekneme že jsem se celkem zasobil temito hlavami...jo to je hold daň závodních strojů v běžném provozu :-)
pokud teda pominu silene upravovani jinych hlav... než 110ls, to radeji necham predelat 120l hlavu....
jentak mimochodem, 120ls motory jsem jezdil nekolik hodně let a řekneme že jsem se celkem zasobil temito hlavami...jo to je hold daň závodních strojů v běžném provozu :-)
15:45:22
18.04.2010
18.04.2010

Jendo-virtak
nelisia sa tieto dva motory len tym ze 110 ls ma inu vacku.mne sa tak zda ze 110siny maju tiez objem 1,2 nie ak sa mylim opravte ma
15:33:05
18.04.2010
18.04.2010

Petkar1
ať ti radši poradí 5-ti kanálisti, ale co vím já, tak 120LS hlava má vybrání kvůli vypouklým pístům a nevim jeslti to 110LS hlava má taky, aby nenaráželi...
15:13:01
18.04.2010
18.04.2010

Peto-89
zdravim, mam otazku, može byt na motori š 120 LS hlava zo š110 LS? ak ano/ nie prečo? može to byť okrem menšich sacich a vyfukovych kanalov aj napr. inačimi myskami nad vačkou alebo rozdiel dlžok zdvíhacích tyčiek na ventiloch? dakujem za odpovede je to premna doležite