skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Klika Mpi
17:39:28
02.06.2015
02.06.2015

stepan
-> Klubko_: Pak sem s nim dojel ještě asi 1000km, takže celkem 3000km a nic mu nebylo, jenom sem už měnil motor za jinej zase.
15:49:16
02.06.2015
02.06.2015

afro100
-> Klubko_: Yo, to je ono. Uz mi bolo tiez poradene. Dík.
14:36:36
02.06.2015
02.06.2015

Klubko_
-> Antony: stepan tenkrat (duben 2014) psal, ze ma najeto 2000. Ja jsem od doby montaze moc nenajel. Ano i na fabii.
Jen bych doporučil koupit aspoň 2 kroužky. První jsem při naklepávání pochopitelně zkur*il
myslím jsem ho musel kousek upilovat, abych zmenšil průměr. ...nebo to bylo někde jinde, kde jsem to montoval? Tyjo, už nevím 
Jen bych doporučil koupit aspoň 2 kroužky. První jsem při naklepávání pochopitelně zkur*il


11:00:54
02.06.2015
02.06.2015

Antony - zrušená registrace
-> Klubko_: a dá se to použít jako trvalé řešení, nebo jen jako nouzovka? Předpokládám, že je to stejné i u kliky z fabky. .
09:01:51
02.06.2015
02.06.2015

Klubko_
-> afro100: tadaaa: Pouzdro kluzné, ocel-PTFE KU 1520
proprumysl.cz/pouzdro-klu zne-ku-1520
poradil mi to tenkrát stepan
skoda-virt.cz/cz/.../1009 63-co-jste-dnes-podelali? g otopost=3389586#p3389586
proprumysl.cz/pouzdro-klu zne-ku-1520
poradil mi to tenkrát stepan
skoda-virt.cz/cz/.../1009 63-co-jste-dnes-podelali? g otopost=3389586#p3389586
15:47:48
01.06.2015
01.06.2015

afro100
vytiahnem kostru ..
vie mi niekto napisat typ klzneho kruzka, co sa da pouzit do kluky mpi aby to sadlo na zadomotorovu mrkvu prevodovky? Ide o to aby sa nemusel rozoberat motor a sustruzit diera na lozisko.
Niekto to tu davnejsie pisal, ale nezapamatal som si kde a nedari sa mi to najst .. dik.
vie mi niekto napisat typ klzneho kruzka, co sa da pouzit do kluky mpi aby to sadlo na zadomotorovu mrkvu prevodovky? Ide o to aby sa nemusel rozoberat motor a sustruzit diera na lozisko.
Niekto to tu davnejsie pisal, ale nezapamatal som si kde a nedari sa mi to najst .. dik.
19:00:35
19.07.2012
19.07.2012

suri
-> fidelmc: od 5/98 kuželové na všetkom -40/50kw
18:59:17
19.07.2012
19.07.2012

jarda.u1
-> fidelmc: myslim,ze nic neobvyklyho
18:20:19
19.07.2012
19.07.2012

fidelmc
felda 50kW rok 2000 , ma 7mm driky a jednu kuzelovou pruzinu, je to mozny? Na motoru se nikdy nic nedelalo,
17:48:20
19.07.2012
19.07.2012

skodovak
-> jarda.u1: do rapiďáckýho bloku jsem to chtěl..
17:37:32
19.07.2012
19.07.2012

jarda.u1
-> skodovak: no,zalezi do ceho to chces,pokud do 742,tak tu kliku budes muset upravit,ale myslim,ze je to zbytecna investice...
14:50:37
19.07.2012
19.07.2012

skodovak
-> jarda.u1: snad až po 97 už je bez díry pro ložisko a jinou řemenici,ale nevim jistě.. tady o tom dole něco málo taky je.. myslel jsem že bych dal teoreticky pevnější kliku :-)
14:45:30
19.07.2012
19.07.2012

jarda.u1
-> skodovak: ja mel ve Felde MPI kliku z fava,takze tam jde....
14:12:28
19.07.2012
19.07.2012

skodovak
Tak dá se teda použít MPi klika do bloku fáva bez úprav? 

16:51:08
08.04.2010
08.04.2010

suri
-> BeBe: tak potom to bolo mpi , na bmm som čidlo klepania na bloku nevidel ak nebol menený blok
16:50:14
08.04.2010
08.04.2010

BeBe
-> suri: jasne mozem sa mylit,len cidlo klepania by malo byt az od mpi,je pravda ze som nezistoval ci maju piesty presah,pretoze som ziadene presahy neriesil,bolo to bud alebo,nemal som v noci naladu rozoberat pol motora a znovu usadzat vlozky,som len lizol hlavu a zlozilto .... kazdopadne uz je to jedno ,len tej hlave som sa trosku podivil lebo v knizke co som mal v garazi neboli este mpi,na bloku bolo 135B a na hlave jedna pruzina,rano som si pozrel servisny manual a tam to bolo,nuz zas som o nieco mudrejsi

15:25:22
08.04.2010
08.04.2010

suri
-> BeBe: ani bmm nemá otvor na na pumpu , iba náliatok a niektoré už ani to
15:07:01
08.04.2010
08.04.2010

BeBe
-> suri: fakt som to niak neskumal,clovek stym rano potreboval jazdit a ruplo mu tesnenie,len som sa pozastavil nad tou jednou pruzinou,podla mna to bolo 40kw mpi,ktoremu niekto preklepol cislo a spravil sneho bmm,pretoze bmm nemaju senzor klepania a maju este otvor na ac pumpu..... a neskor ho zas namontoval do mpi v ktorom bolo predtym 50kw mpi -cko pretoze jednotka bola na 50kw rovnako aj udaj v papieroch ....,ale to si len myslim ...
13:37:28
08.04.2010
08.04.2010

suri
-> darklord: áno menší kanál jedna pružina , potom od kuželových bol len jeden typ na 135-6 -> BeBe: piesty má mpi vyššie aj v prevedení 135 len sú vybraté , je to teda mpi motor alebo bmm? ono prvé mpi boli kadejaké čo zostalo z bmm sa použilo okrem blokov , preto má kamoš doma 4nové bloky BMM za fabriky z čias 97 roku kedy potrebovali mpi bloky a ja tu nový mpi blok nejdem zohnať
09:51:50
08.04.2010
08.04.2010

Jakub M.
-> aceboss:
jeeee no tos nemel coveceee
ses mel optat Petra jak se to dela 
jeeee no tos nemel coveceee



08:21:13
08.04.2010
08.04.2010

BeBe
-> suri: jj prave som to pozeral v dielenskej prirucke,135M len jedna pruzina,menil som na tom tesnenie po hlavou a cely ten motor je niaka divocina,v papieroch to ma 50kw MPI,no cislo na bloku to ma 135B,piesty ako 135,jednotka 50kw ma to senzor klepania a nema to uz otvor na ac pumpu,takze je to isto mpi motor 40kw ,cislo motora som neskumal, niak mi to vnoci netrklo ,ze na konci by malo byt M a nie B asi to bude mat divoku historiu
07:58:31
08.04.2010
08.04.2010

darklord
-> suri: to akoze fakt setrili este aj na takych to veciach? no, dalsia pre mna novinka, budem vediet ze to neni krpa az to uvidim 

06:33:42
08.04.2010
08.04.2010

suri
-> BeBe: áno to je správne 135 motor mal jednu pružinu -> darklord: ale vyšlo každá MPi 40kw to tak mala , a asi aj jednobody
00:04:33
08.04.2010
08.04.2010

darklord
-> BeBe: jedna valcova pruzina je podla mna hlupost. z vyroby si myslim nic take nikdy nevyslo (pokial v MB fungovala poriadne vystupna kontrola dielov). bude to nejaka domorobo uprava
23:59:11
07.04.2010
07.04.2010

BeBe
Caute,nebudem zakladat new prispevok tak to hodim sem,dostal sa mi do ruk motor 781-135B je to jedna z prvych feld s mpi rok 96,hlava valcov ma jednu valcovu pruzinu vonkajsi priemer 31mm,dlzka 45mm hrubka drotu 4mm.Myslel som si ze tam su varianty s dvomi valcovymi,alebo jednou kuzelovou videl to uz niekto, nemam tu po ruke servisny manual a v Cedrychovi sa take nieco nespomina.
21:18:15
07.04.2010
07.04.2010

aceboss
-> Jakub M.: A já blbec si nechal dělat řemenici novou



21:14:37
07.04.2010
07.04.2010

Jakub M.
-> aceboss:
pry to funguje ta izolacka .. zarucene

pry to funguje ta izolacka .. zarucene


20:52:13
07.04.2010
07.04.2010

aceboss
-> petr s: A to máš z jaké příručky nebo zkušenost z praxe?
-> Jakub M.:

-> Jakub M.:

20:00:06
07.04.2010
07.04.2010

Jakub M.
-> aceboss:
to já ale nedělám .. čti níže
to já ale nedělám .. čti níže

18:53:56
07.04.2010
07.04.2010

petr s
-> aceboss: Omotáš izolačkou
18:52:25
07.04.2010
07.04.2010

aceboss
-> Jakub M.: Ne vždy se vyplatí rozlišovat typy motorů jen podle průměru dříků ventilů a typu ventilových pružin.......
Já bych se podíval na kliku a její průměr pro řemenici,aby se potom člověk nedivil,že mu 120-tková řemenice nepasuje

Já bych se podíval na kliku a její průměr pro řemenici,aby se potom člověk nedivil,že mu 120-tková řemenice nepasuje

18:48:52
07.04.2010
07.04.2010

aceboss
-> 1Vendy: Obecně se předpokládá použití lepších materialů oproti Š136 a fávu.....

18:37:27
07.04.2010
07.04.2010

1Vendy
Takže řemenice jde použít ze 120, takže snad by to mělo mít kroužek. Ale nemá to ani nálitek na palivovou pumpu a jelikož jsem sehnal ještě slušný motor z favorita tak asi použiju ten. Nebo je na motoru MPI kromě větší komprese ještě něco lepšího?
14:52:21
07.04.2010
07.04.2010

suri
-> Jakub M.: však práve iné ventily 8mm a valcové pružiny . ale rozdiel je
12:14:28
07.04.2010
07.04.2010

Jakub M.
-> suri:
hlava je stejná .. liší se pouze 40kW/50kW a 7/8mm dříky ventilů ...
hlava je stejná .. liší se pouze 40kW/50kW a 7/8mm dříky ventilů ...
07:12:59
07.04.2010
07.04.2010

suri
-> Jakub M.: motor z prvých mpi je z 1996 , s inakšou hlavou , a práve malá vačka , kluka starý typ
07:12:26
07.04.2010
07.04.2010

suri
-> 1Vendy: 97 môže mať kľudne aj starú aj novú kluku , poznáš to jednoducho podľa veľkosti šroubu remenice ak je 30mm máš starú kľuku na ktorú pasuje aj remenica zo 120 , ak je to na klúč 24 tak máš klukovku novú na ktorú pasuje už len remenica z mpi . je tam rozdiel 32mm primer - starý typ a 30mm nový typ , ak je motor originál tak súčasne pri novej kľuke je aj vačka na veľké uloženie
21:46:31
06.04.2010
06.04.2010

Jakub M.
mělo by to bý tak jak píšeš ... mám tu jeden takový motor .. je jedno z prvních MPiček .. klika taktež měla ještě nalisovanej kroužek a řemenice pasuje vpohodě.
21:44:11
06.04.2010
06.04.2010

1Vendy
Je na klice u prvních motorů MPI(rok 97) ještě kroužek místo kterého se dá dát ložisko nebo už je třeba kliku upravit? A ještě další dotaz, řemenice se na tento motor dá použít ze 120? Díky za rady.