nastaveni ventilovych vuli u 265°/265°

prohledat
39 příspěvků (zobrazeno 1 až 39) od 24.03.2010 do 30.06.2012, založil/a Lukáš Černý
řadit dle data
10:11:41
30.06.2012
Vrba
-> jarda.u1: ten teda je :P
11:44:42
29.06.2012
jarda.u1
Ten nadpis je teda uzasnej 1
11:01:43
29.06.2012
kury
-> Gemini: Mně Chovanec taky tvrdil 0,10 a 0,45 za tepla
07:49:52
29.06.2012
Alenka
-> Urbi: ja bych do toho sel, na motorovou brzdu se clovek jen tak nedostane a ladit za provozu muzes potom kdykoli.

Navic zajizdeni elektromotorem bez zateze je podlemne nesmysl. Vzhledem k tomu, ze cely ucel "zajizdeni" je hlavne poradne usadit kruhy, aby co nejlepe drzely tlak ve valci, nejake prazdne toceni motorem nejenomze neni k nicemu, ale rekl bych, ze i skodi.

Takze poskladat, zahrat, a hned tomu nalozit plnou zatez na brzde :)
07:48:15
29.06.2012
Gemini
-> Urbi: Zdenda mi nikdy taku volu nepovedal, riadim sa vseobecnym nastavenim pre zavodne vacky, od Mucka som mal doporucenie 0,45-0,45 za tepla
06:38:18
29.06.2012
Petr Urban
-> fidelmc: Doporučuje to výrobce, bylo by to na jeho zodpovědnost. 0,15 za tepla bych se vůbec nebál.

-> vhml: Pootevřené nezůstanou, pokud nebude venkovní teplota pod 0. V zimním provozu doporučuje 0,20 za tepla. Já si několikrát ověřil že roztažnost teplý vs studený motor je u hliníkových tyček max. 0,05mm a u železných 0,10mm, při teplotách 15 C a teplý 85-90 C. Takže s vent. vůlí 0,15 bych neviděl problém pokud se jezdí za okolních teplot nad 0 st.

-> Alenka: Mám nabídku jít na přímou motorovu brzdu (motor v rámu) a celý den mohu zkoušet všechna nastvení, ale nevím zda se mi na to bude chtít chystat ten motor a nechávat zajíždět elektromotorem, zřejmě si to budu chtít odladit až za provozu.
upraveno 1x, naposled 29.06.2012 06:39:19
15:20:12
28.06.2012
Nepér
Ještě, že ty naše pekáče maj jen vosum ventilů 3
15:12:02
28.06.2012
Alenka
-> fidelmc: kdyz za tepla nastavim 0.10, tak tam proste je 0.10 a neni duvod, aby horely ventily. To bych se spis bal, ze pak za studena nenastartuju, navic vyzkousenim jsem mel na mysli par testovacich mereni, zadne tisicikilometrove zatezove zkousky :)
10:46:14
28.06.2012
fidelmc
-> Alenka: To nevim, jestli je dobre, behem zkouseni bys treba podpalil ventily? Jak jako poznas ze to je dobre nastaveny, neco nastavis, bude se ti to zdat ok a za 5tis km abys delal repas palice? Nevim
09:11:26
28.06.2012
Alenka
-> Urbi: neridil bych se nicim. Vyzkousel bych oboje a co by fungovali lip, to bych nechal :)
08:26:31
28.06.2012
vhml
-> Urbi: věřím že to fungovat bude, ale skoro bych měl strach co to udělá při studeným motoru. Aby nezůstaly pootevřený, jelikož tepelná roztažnost vychází právě někam na 0,15mm
08:21:44
28.06.2012
Petr Urban
-> Alenka: Ještě mi řekni zda by si se řídil rady výrobce a dal na Chovancovu 296st. vůle 0,10 až 0,15 sací a 0,45 výfuk za tepla. Případně důvod proč ano či ne.
upraveno 1x, naposled 28.06.2012 08:22:08
11:12:59
26.06.2012
AZmotor
-> fidelmc:



na 265° je 35/40 za tepla

na 278° je 40/45 za tepla.......... mám vyzkoušené, výborný volnoběh, dobrý krouťák v nízkých otáčkách.



přihodím stupidní selskou starou známou poučku, ale vyzkoušenou.

menší vůle=motor jede lépe v otáčkách

větší vůle=motor má lepší krouťák v nižších otáčkách



takže nizké vůle na 296 vacce které je stejně jen na závody a pojede jen v otáčkách jsou opodstatnitelné..
upraveno 1x, naposled 26.06.2012 11:13:58
20:21:46
25.06.2012
Petr Urban
-> Gemini: Ale taky ti ten zdenda říkal ať tam dáš 0,10 co ? Nepátral ses po tom zeptat se ho proč tak ? Mě řekl jen že kvůli výkonu a nemám se bát.

-> Alenka: To zní taky logicky 4
08:58:39
25.06.2012
Gemini
-> Alenka: chovancovu 296ku sme jazdili s volami za tepla 40/45, rozum mi tam nedovoli dat mensie vole
20:23:27
24.06.2012
Alenka
-> Urbi: uvaha je spravna, ale dele a vice otevreny ventil ne vzdy znamena, ze se ti pres nej dostane do valce vic vzduchu.

Na ne uplne skvele upravene hlave mas vzdy lepsi, kdyz se ti ventil diky vetsi vuli rychle otevre a rychle zavre, pricemz tech par desetinek milimetru na maximalnim zdvihu vubec nepoznas, nez kdyz ho mas vic otevreny a na delsi dobu, coz ti sice prida dva kone v 7000 otackach, ale ve vetsine rozsahu otacek prijdes treba o 3Nm, takze celkove budes pomalejsi.

A to plati tuplem pro upravce, kteri maji stale pocit, ce cim vetsi sedlo, kanal, ventil atd., tim lepe :)
19:48:33
24.06.2012
Petr Urban
Vysvětlení té poslední věty prosím ? Sem možná špatně uvažoval, že když dáš ventilové vůle menší, máš ventil déle otevřený, takže jakoby zvětšíš stupně otevření, zvětšíš si zdvih a tím pádem by to mohlo mít ve vyšších ot. větší výkon. špatná úvaha ?
19:38:31
24.06.2012
Alenka
-> Urbi: zalezi jak presne je ta vacka nabrousena, od toho se potom odviji ty spravne vule.

Obecne ale mensi vule mene namahaji cely rovodovy mechanismus, na druhou stranu s vetsimi vulemi mas lepsi prubeh otevreni ventilu a tim padem lepsi objemovou ucinnost.
19:32:54
24.06.2012
Petr Urban
-> Alenka: Chovanec doporučuje ke své vačce z odlitku 296/296 vůle za tepla 0,10 až 0,15 sací, v zimě 0,20 a 0,45 výfuk, prý to takle jede nejlépe. Věděl by si zda nehrozí nebezpečí podpálení nebo ztráty mazacího filmu na vačce když je tam tak malá vůle ?
13:43:55
24.06.2012
RomanTyle
a jak by to bylo u 282 stupňové vačky ale aby to bylo za studena a na 130 motor
upraveno 1x, naposled 24.06.2012 13:49:46
11:46:40
24.06.2012
fidelmc
-> Alenka: Nojo, za tepla mi to vlastne taky rikal18 ja zapomel. 35/45 tak tak. Kazdopadne musim poridit presnejsi sparove merky a to tyto po 0,01



www.kovonastroje.cz/Merid la/.../Merky-sparove-0-02- 1-0-delka-100mm-17ks-listu -na-ventily.html
upraveno 2x, naposled 24.06.2012 11:58:58
11:25:28
24.06.2012
Alenka
Za tepla Cepek rika na 265 35/45 a na 278 to same, pripadne 45/50 na nejake to sportovnejsi pouziti.
10:03:02
24.06.2012
Dušan
-> fidelmc: mel ti rict kolik je za tepla, za studena je to na ho...
09:31:32
24.06.2012
lukynn105l
tak to jsem provařil8 omlouvám se
09:17:31
24.06.2012
radar75
-> lukynn105l: Pozri si dátum príspevku, kedy to Vrba riešil 3
08:43:37
24.06.2012
lukynn105l
-> ZdeněkH: to jako proč ??
08:39:10
24.06.2012
ZdeněkH - zrušená registrace
-> lukynn105l: A pak ses probudil a vrátil se v čase
08:26:44
24.06.2012
lukynn105l
-> Vrba: -> Vrba: Ahoj, poslal jsem ti sz s nastavovacíma vůlema pro vačku 265/265 od chovance.
07:34:16
24.06.2012
ferrari
A nebude to nastavenie pri 135/136 iné, ak sú použité bimetalové zdvíhacie tyčky? Tiež by ma to dosť zaujímalo a síce presne pre 265/265 od ME.
02:49:24
24.06.2012
fidelmc
Trochu ozivim tema. Vacka ME 265/265 , motor 130(takze litina, na fa/fe je to nastaveni asi jine), bylo mi receno panem Cepkem, ze za studena 0,28 / 0,37. (to ze mi motor nejede jak ma, bude v necem jinem)
upraveno 2x, naposled 24.06.2012 02:50:56
13:42:35
25.03.2010
petr s
-> Vrba: To co napsal petkar
12:30:24
25.03.2010
Lukáš Černý
-> havlik: no to je dalsi moznost ;) :)
12:28:25
25.03.2010
Vrba
Má tady někdo vačku 265 od Chovance?Zapomněl jsem jak byly vůle...prosím jen 100pro odpovědi.Doměnku mám svoji.
12:27:04
25.03.2010
havlik
-> Lukáš Černý: lepší máš tam zavolat4
12:25:11
25.03.2010
Lukáš Černý
j diky moc .. to je dneska hrozny s tema objednavkama ..8 Prave do motor excel jsem psal taky jaky nabizej vacky atd. , ale ty ani neodepsaly .. tak jeste jednou diky 4
23:39:18
24.03.2010
Petkar1
Sorry to jsem zapomněl dodat že za tepla.
23:31:44
24.03.2010
petr s
-> Petkar1: Ale na ohřátém motoru
23:29:56
24.03.2010
Petkar1
Vidíš to, mě zase Engitec neposlal pro změnu nic ani vačku. Tak jsem u nich zrušil objednávku a jdu do Motor Excelu. Jinak ty vůle zkus 0,35 sací 0,40 výfuk.
23:16:17
24.03.2010
Lukáš Černý
Zdravim, mam takovy dotaz . Kupoval jsem si vacku 265°/265° pres internet a psaly ze soucasti jsou i instrukce jak spravne nastavit ventilove vule. Instrukce jsem nedostal a ani neodpovidaji na email, tak muj dotaz zni ,jestli treba nekdo tuto vacku mate, na jake hodnoty mate nastaveny vule ventilu? Diky moc 4
Extreme Tyres