skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
nastaveni ventilovych vuli u 265°/265°
prohledat
39 příspěvků (zobrazeno 1 až 39) od 24.03.2010 do 30.06.2012, založil/a Lukáš Černý
-> jarda.u1: ten teda je :P
Ten nadpis je teda uzasnej 

-> Gemini: Mně Chovanec taky tvrdil 0,10 a 0,45 za tepla
-> Urbi: ja bych do toho sel, na motorovou brzdu se clovek jen tak nedostane a ladit za provozu muzes potom kdykoli.
Navic zajizdeni elektromotorem bez zateze je podlemne nesmysl. Vzhledem k tomu, ze cely ucel "zajizdeni" je hlavne poradne usadit kruhy, aby co nejlepe drzely tlak ve valci, nejake prazdne toceni motorem nejenomze neni k nicemu, ale rekl bych, ze i skodi.
Takze poskladat, zahrat, a hned tomu nalozit plnou zatez na brzde :)
Navic zajizdeni elektromotorem bez zateze je podlemne nesmysl. Vzhledem k tomu, ze cely ucel "zajizdeni" je hlavne poradne usadit kruhy, aby co nejlepe drzely tlak ve valci, nejake prazdne toceni motorem nejenomze neni k nicemu, ale rekl bych, ze i skodi.
Takze poskladat, zahrat, a hned tomu nalozit plnou zatez na brzde :)
-> Urbi: Zdenda mi nikdy taku volu nepovedal, riadim sa vseobecnym nastavenim pre zavodne vacky, od Mucka som mal doporucenie 0,45-0,45 za tepla
-> fidelmc: Doporučuje to výrobce, bylo by to na jeho zodpovědnost. 0,15 za tepla bych se vůbec nebál.
-> vhml: Pootevřené nezůstanou, pokud nebude venkovní teplota pod 0. V zimním provozu doporučuje 0,20 za tepla. Já si několikrát ověřil že roztažnost teplý vs studený motor je u hliníkových tyček max. 0,05mm a u železných 0,10mm, při teplotách 15 C a teplý 85-90 C. Takže s vent. vůlí 0,15 bych neviděl problém pokud se jezdí za okolních teplot nad 0 st.
-> Alenka: Mám nabídku jít na přímou motorovu brzdu (motor v rámu) a celý den mohu zkoušet všechna nastvení, ale nevím zda se mi na to bude chtít chystat ten motor a nechávat zajíždět elektromotorem, zřejmě si to budu chtít odladit až za provozu.
-> vhml: Pootevřené nezůstanou, pokud nebude venkovní teplota pod 0. V zimním provozu doporučuje 0,20 za tepla. Já si několikrát ověřil že roztažnost teplý vs studený motor je u hliníkových tyček max. 0,05mm a u železných 0,10mm, při teplotách 15 C a teplý 85-90 C. Takže s vent. vůlí 0,15 bych neviděl problém pokud se jezdí za okolních teplot nad 0 st.
-> Alenka: Mám nabídku jít na přímou motorovu brzdu (motor v rámu) a celý den mohu zkoušet všechna nastvení, ale nevím zda se mi na to bude chtít chystat ten motor a nechávat zajíždět elektromotorem, zřejmě si to budu chtít odladit až za provozu.
Ještě, že ty naše pekáče maj jen vosum ventilů 

-> fidelmc: kdyz za tepla nastavim 0.10, tak tam proste je 0.10 a neni duvod, aby horely ventily. To bych se spis bal, ze pak za studena nenastartuju, navic vyzkousenim jsem mel na mysli par testovacich mereni, zadne tisicikilometrove zatezove zkousky :)
-> Alenka: To nevim, jestli je dobre, behem zkouseni bys treba podpalil ventily? Jak jako poznas ze to je dobre nastaveny, neco nastavis, bude se ti to zdat ok a za 5tis km abys delal repas palice? Nevim
-> Urbi: neridil bych se nicim. Vyzkousel bych oboje a co by fungovali lip, to bych nechal :)
-> Urbi: věřím že to fungovat bude, ale skoro bych měl strach co to udělá při studeným motoru. Aby nezůstaly pootevřený, jelikož tepelná roztažnost vychází právě někam na 0,15mm
-> Alenka: Ještě mi řekni zda by si se řídil rady výrobce a dal na Chovancovu 296st. vůle 0,10 až 0,15 sací a 0,45 výfuk za tepla. Případně důvod proč ano či ne.
-> fidelmc:
na 265° je 35/40 za tepla
na 278° je 40/45 za tepla.......... mám vyzkoušené, výborný volnoběh, dobrý krouťák v nízkých otáčkách.
přihodím stupidní selskou starou známou poučku, ale vyzkoušenou.
menší vůle=motor jede lépe v otáčkách
větší vůle=motor má lepší krouťák v nižších otáčkách
takže nizké vůle na 296 vacce které je stejně jen na závody a pojede jen v otáčkách jsou opodstatnitelné..
na 265° je 35/40 za tepla
na 278° je 40/45 za tepla.......... mám vyzkoušené, výborný volnoběh, dobrý krouťák v nízkých otáčkách.
přihodím stupidní selskou starou známou poučku, ale vyzkoušenou.
menší vůle=motor jede lépe v otáčkách
větší vůle=motor má lepší krouťák v nižších otáčkách
takže nizké vůle na 296 vacce které je stejně jen na závody a pojede jen v otáčkách jsou opodstatnitelné..
-> Gemini: Ale taky ti ten zdenda říkal ať tam dáš 0,10 co ? Nepátral ses po tom zeptat se ho proč tak ? Mě řekl jen že kvůli výkonu a nemám se bát.
-> Alenka: To zní taky logicky
-> Alenka: To zní taky logicky

-> Alenka: chovancovu 296ku sme jazdili s volami za tepla 40/45, rozum mi tam nedovoli dat mensie vole
-> Urbi: uvaha je spravna, ale dele a vice otevreny ventil ne vzdy znamena, ze se ti pres nej dostane do valce vic vzduchu.
Na ne uplne skvele upravene hlave mas vzdy lepsi, kdyz se ti ventil diky vetsi vuli rychle otevre a rychle zavre, pricemz tech par desetinek milimetru na maximalnim zdvihu vubec nepoznas, nez kdyz ho mas vic otevreny a na delsi dobu, coz ti sice prida dva kone v 7000 otackach, ale ve vetsine rozsahu otacek prijdes treba o 3Nm, takze celkove budes pomalejsi.
A to plati tuplem pro upravce, kteri maji stale pocit, ce cim vetsi sedlo, kanal, ventil atd., tim lepe :)
Na ne uplne skvele upravene hlave mas vzdy lepsi, kdyz se ti ventil diky vetsi vuli rychle otevre a rychle zavre, pricemz tech par desetinek milimetru na maximalnim zdvihu vubec nepoznas, nez kdyz ho mas vic otevreny a na delsi dobu, coz ti sice prida dva kone v 7000 otackach, ale ve vetsine rozsahu otacek prijdes treba o 3Nm, takze celkove budes pomalejsi.
A to plati tuplem pro upravce, kteri maji stale pocit, ce cim vetsi sedlo, kanal, ventil atd., tim lepe :)
Vysvětlení té poslední věty prosím ? Sem možná špatně uvažoval, že když dáš ventilové vůle menší, máš ventil déle otevřený, takže jakoby zvětšíš stupně otevření, zvětšíš si zdvih a tím pádem by to mohlo mít ve vyšších ot. větší výkon. špatná úvaha ?
-> Urbi: zalezi jak presne je ta vacka nabrousena, od toho se potom odviji ty spravne vule.
Obecne ale mensi vule mene namahaji cely rovodovy mechanismus, na druhou stranu s vetsimi vulemi mas lepsi prubeh otevreni ventilu a tim padem lepsi objemovou ucinnost.
Obecne ale mensi vule mene namahaji cely rovodovy mechanismus, na druhou stranu s vetsimi vulemi mas lepsi prubeh otevreni ventilu a tim padem lepsi objemovou ucinnost.
-> Alenka: Chovanec doporučuje ke své vačce z odlitku 296/296 vůle za tepla 0,10 až 0,15 sací, v zimě 0,20 a 0,45 výfuk, prý to takle jede nejlépe. Věděl by si zda nehrozí nebezpečí podpálení nebo ztráty mazacího filmu na vačce když je tam tak malá vůle ?
a jak by to bylo u 282 stupňové vačky ale aby to bylo za studena a na 130 motor
-> Alenka: Nojo, za tepla mi to vlastne taky rikal
ja zapomel. 35/45 tak tak. Kazdopadne musim poridit presnejsi sparove merky a to tyto po 0,01
www.kovonastroje.cz/Merid la/.../Merky-sparove-0-02- 1-0-delka-100mm-17ks-listu -na-ventily.html

www.kovonastroje.cz/Merid la/.../Merky-sparove-0-02- 1-0-delka-100mm-17ks-listu -na-ventily.html
Za tepla Cepek rika na 265 35/45 a na 278 to same, pripadne 45/50 na nejake to sportovnejsi pouziti.
-> fidelmc: mel ti rict kolik je za tepla, za studena je to na ho...
tak to jsem provařil
omlouvám se

-> lukynn105l: Pozri si dátum príspevku, kedy to Vrba riešil 

-> ZdeněkH: to jako proč ??
-> lukynn105l: A pak ses probudil a vrátil se v čase
-> Vrba: -> Vrba: Ahoj, poslal jsem ti sz s nastavovacíma vůlema pro vačku 265/265 od chovance.
A nebude to nastavenie pri 135/136 iné, ak sú použité bimetalové zdvíhacie tyčky? Tiež by ma to dosť zaujímalo a síce presne pre 265/265 od ME.
Trochu ozivim tema. Vacka ME 265/265 , motor 130(takze litina, na fa/fe je to nastaveni asi jine), bylo mi receno panem Cepkem, ze za studena 0,28 / 0,37. (to ze mi motor nejede jak ma, bude v necem jinem)
-> Vrba: To co napsal petkar
-> havlik: no to je dalsi moznost ;) :)
Má tady někdo vačku 265 od Chovance?Zapomněl jsem jak byly vůle...prosím jen 100pro odpovědi.Doměnku mám svoji.
-> Lukáš Černý: lepší máš tam zavolat

j diky moc .. to je dneska hrozny s tema objednavkama ..
Prave do motor excel jsem psal taky jaky nabizej vacky atd. , ale ty ani neodepsaly .. tak jeste jednou diky 


Sorry to jsem zapomněl dodat že za tepla.
-> Petkar1: Ale na ohřátém motoru
Vidíš to, mě zase Engitec neposlal pro změnu nic ani vačku. Tak jsem u nich zrušil objednávku a jdu do Motor Excelu. Jinak ty vůle zkus 0,35 sací 0,40 výfuk.
Zdravim, mam takovy dotaz . Kupoval jsem si vacku 265°/265° pres internet a psaly ze soucasti jsou i instrukce jak spravne nastavit ventilove vule. Instrukce jsem nedostal a ani neodpovidaji na email, tak muj dotaz zni ,jestli treba nekdo tuto vacku mate, na jake hodnoty mate nastaveny vule ventilu? Diky moc 
