skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
hlavy favorit-Dalsia otazka
prohledat
43 příspěvků (zobrazeno 1 až 43) od 21.03.2010 do 21.08.2010, založil/a Jendo-virtak
Jó zatracený šrouby, vloni jsem chtěl vyndat hlavu a utrhli se mi 3 šrouby, dva jsem vyndal CO2, třetí nešel nijak a stejnak už před tim rupnul blok, takže jsem dával novej motor. Koupil jsem nové šrouby (asi 500kč), promazal závity v bloku, vycuc vodu co v nich byla. Dotahoval jsem podle všeobecných rad-20Nm pak 2X 90 stupňů. Koukal jsem se pořádně na budík co bude ukazovat kolik dává, z toho teda jsem nikdy nebyl moudrý, docela slušné utahovací rozdíly na šroubech, nu co, udělal jsem to tak jak má být. Už je to přes rok co jsem to dělal, a auto jezdí jak drak.
-> vhml: nemá ale má väčšie závity M11 a silenšjší blok , to že tie autá majú 70000000km a ztrhané závity zato už vývojári nemôžu -> Olgoj Chorchoj: neviem načo to riešiť , základ je čisté závity a nové alebo dobré prebehnuté šrouby a skúsiť každú zašroubovať kam patrí či ide na doraz a pod . , jemne naolejovať , vyčistiť závity v bloku dotiahnuť na dve kolá po 20nm a potom po 90st
Favorit už má ocelové závitové vložky nebo ne? Protože já utahuju litinu na 70 místo 55 a už mi to připadá do hliníkovýho závitu dost. A na to fávo kdy čtu že má bejt kolem 100
Nikdy jsem to neřešil, ale v souvislosti s emulzí místo oleje dvakrát po sobě mě napadá zvláštní věc (nakonec asi někde prask blok, to už je teď fuk. Jen sem přemejšlel, co to tak mohlo způsobit).
Nuže: příručka radí u hliníkových palic dotahovat hlavu nejprve na 20Nm přičemž je striktně stanoveno pořadí utahování řekněme "do spirály". Po dotažení posledního šroubu musíme nutně konstatovat, že v pořadí první dotahovaný šroub je dotažen pouze na 15Nm (prostě pod 20) a koneckonců, dá to rozum - hlava stlačuje těsnění, co tahal první šroub na 20Nm teď drží šroubů 10...
Dotahujete postupně všechny šrouby na 20Nm anebo má svůj účel dotažení šroubů uprostřed (první dotahované) relativně menší a na kraji (tedy poslední šrouby) větší?? Poslední dvě dotažení už totiž nejsou na moment anóbrž na stupně, žáno... Pochlubte se jak to řešíte! Dík
Nuže: příručka radí u hliníkových palic dotahovat hlavu nejprve na 20Nm přičemž je striktně stanoveno pořadí utahování řekněme "do spirály". Po dotažení posledního šroubu musíme nutně konstatovat, že v pořadí první dotahovaný šroub je dotažen pouze na 15Nm (prostě pod 20) a koneckonců, dá to rozum - hlava stlačuje těsnění, co tahal první šroub na 20Nm teď drží šroubů 10...
Dotahujete postupně všechny šrouby na 20Nm anebo má svůj účel dotažení šroubů uprostřed (první dotahované) relativně menší a na kraji (tedy poslední šrouby) větší?? Poslední dvě dotažení už totiž nejsou na moment anóbrž na stupně, žáno... Pochlubte se jak to řešíte! Dík
-> Repro: na tri stupne na tých 95Nm
-> Repro: U seriovky staci dotahnout na 90Nm, mam vyzkouseno. Kamarad rikal ze staci i 70 a netrpi srouby. Dilenskym postupem to vychazi na 110Nm.
Zdravím
Viem, že mam hlavu doťahovať na 20nm a potom 2x 90, ale mam momentový kľuč iba od 50-200nm, ale hodnoty sa tu pohybuju od 60-100nm. Neviem aký moment tam mam teda nastaviť.
Viem, že mam hlavu doťahovať na 20nm a potom 2x 90, ale mam momentový kľuč iba od 50-200nm, ale hodnoty sa tu pohybuju od 60-100nm. Neviem aký moment tam mam teda nastaviť.
-> Jendo-virtak: favo,felicia fabia rovnakeee

Jendo-virtak 21.03.10 22:36:41 napsal:
a este jedna otazocka ake tesnenie mam kupit pod hlavu na
135 alebo 136?? ?jsou stejný
a este jedna otazocka ake tesnenie mam kupit pod hlavu na
135 alebo 136?? ?jsou stejný
a este jedna otazocka ake tesnenie mam kupit pod hlavu na 135 alebo 136???
-> suri: sak jasne lebo tu co tam mam je zakarbonovana az az takze nechcem vydet tie ventily a henta ze este pekna zlata ako keby ten motor mal najazdenych par tisic km
-> Jendo-virtak: spalováky áno , kanále sú iné ale to je jedno jazdiť ti to bude , a vždy lepšie dobrá hlava ako nejaká mrdka zahnojená čo netesní
-> suri: akurat som to tu kukal v clankoch ze ked do 135ky dam 136kove piesty tak mam 136ku takze spalovaky v hlavach su rovnake hej?? teda celkovo hlavy su rovnake
-> Jendo-virtak: pasuje .
fotky spalovakov za kvalitu sa ospravedlunujem fotene mobilom
tak v prvom rade sa ospravedlunujem veskym ktorych sa dotklo novo zalozena tema.a k veci mam motor favorit 136 a zohnal som dost zachovalu hlavu a na bloku bolo 135b otazka znie ci mi bude pasovat osobne si myslim ze asi nie ked piestyy maly asi 2mm vybranie ze
-> Jakub M.: záleží ako na čom , na felícii odskúšané a drží , rátam motory kde nebola hlava dole 10x ale dobré bloky
-> suri:
těch 100Nm je až dost...
těch 100Nm je až dost...
-> petr s: áno , rovnaké a funkčné .
-> Matthes, záškodník z TechWebu: najrozumnejšie mi príde tých 100Nm na bloku a hlave ktorá je pekne spasovaná z dobrými šroubami a závitmi , mám trochu slušnejší momenťák a budem veriť jemu a nie tým uhlom , mne to príde nepresné , však aj namazanie závitu robí rozdiely v utiahnutí si myslím ..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Je to stejné jak u favoritu
-> suri: A pak si z toho neco vyber 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: ale zase niektorý múdry ľudia odradujú od uťahovania podľa príručky a radia postupne uťahovať ... druhý múdry hovoria že podľa príručky je málo a pár stupňov pridať , obe skupiny sú múdry ľudia nie nejaký blčekovia z netu ...
príručka fab nové vydanie
príručka fab nové vydanie
-> werty: V pohode 
-> suri: Ja nevim, vyzkousene to nemam. Pred rokem jsem to delal dle dilenskeho postupu.

-> suri: Ja nevim, vyzkousene to nemam. Pred rokem jsem to delal dle dilenskeho postupu.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: OK... Jen vím že jsem se tam o tom taky zmiňoval a že tam pak proběhla na to diskuze tak jsem myslel že tím myslíš mě. Pak je to omyl a nedorozumění z mé strany...
Jakub M. 21.03.10 20:05:02 napsal:
→ MOLSO:
a ve výsledku zjistíš.. že jeden je utažený na 60Nm a druhý na 80 …
pravda , je to nepresná metoda zatiaľ to nie je vyskúšané ale pre tesnenie je podľa mňa lepšie to urobiť na 4 kroky a všetky šrouby na jeden moment ako to urobiť na dva ostré kroky a každá šrouba je utiahnutá inak
→ MOLSO:
a ve výsledku zjistíš.. že jeden je utažený na 60Nm a druhý na 80 …
pravda , je to nepresná metoda zatiaľ to nie je vyskúšané ale pre tesnenie je podľa mňa lepšie to urobiť na 4 kroky a všetky šrouby na jeden moment ako to urobiť na dva ostré kroky a každá šrouba je utiahnutá inak
-> werty: Ja to hledat nebudu, my jsme se o tom bavili ustne a zadny zaznamy na to nejsou 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Psal jsem to tam taky... nechce se mi tu diskuzi hledat.
-> werty: Tys to nebyl
Jedine ze bys tam na TW mel dvoji registraci
Toho borca znam osobne a ma to vyzkousene.


ak dobre viem 20nm + 90 + 90 = 115Nm
-> werty: Jestli si to neplete se 16 v ale proč by se najednou po 20 letech měnil utahovací moment
-> Jendo-virtak: já utahoval už X hlav, a všechny tak na těch 90Nm, mělo by se ale utahovat snad jen na 65-70Nm, nevím to přesně. Ale jak říkám 90Nm a pohoda

-> petr s: Petře mě taky... Co vím (jsem se dočetl) tak Marek pracoval v autorizovaným servise Škoda, ale tohle mám pocit mu trochu ujelo. Fakt je že když čtu jeho příspěvky tak většinou vždy ví o čem mluví a docela dost jsem si od něj vzal, ale tohle se mi taky nezdálo proto jsem to na TW nadhodil.
-> werty: To se mě zdá málo utaženo
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Borec o kterém mluvíš to netvrdí jen to info předhodil ke zkoumání a diskuzi... mimochodem jsem to byl já. A činil tak z důvodu, že to jednak někde slyšel a také to zahlédl na ladaklubu kde to psal člověk, který je tam považovaný za jakéhosi guru (obdobně jako zde např. petr s). Viz příspěvek od uživatele: Marek forum.ladaklub.com/viewto
pic.php?t=11292
"Nejideálnější je dotahnout hlavu u Felicie na 70 - 75 Nm. Je to nově určený dotahovací moment pro Fabie 1,4 MPi, který se má používat i pro Feldy a Favority. Matice M8 pod svíčkami se dotahují na 25 Nm."
"Nejideálnější je dotahnout hlavu u Felicie na 70 - 75 Nm. Je to nově určený dotahovací moment pro Fabie 1,4 MPi, který se má používat i pro Feldy a Favority. Matice M8 pod svíčkami se dotahují na 25 Nm."
-> MOLSO:
a ve výsledku zjistíš.. že jeden je utažený na 60Nm a druhý na 80 ...
-> Jendo-virtak:
osobní zkušenost mám takovou .. že je absolutní nutnost mít co nejvíce čisté závity jak v bloku tak na šroubech - musí to jít zašroubovat až nadoraz zlehka rukou. Důležitou věcí je zjistit zda šroub nedosedne dřív na konec závitu před tím, než na utáhne hlavu. Pak se dá bez problémů utánout hlava až na 95Nm .. já jsem si na posledním motoru trošku zariskoval a mám tam 100Nm a už bylo citit v momenťáku že zlehoulinka povoluje materiál bloku (což není zrovna OK)
a ve výsledku zjistíš.. že jeden je utažený na 60Nm a druhý na 80 ...
-> Jendo-virtak:
osobní zkušenost mám takovou .. že je absolutní nutnost mít co nejvíce čisté závity jak v bloku tak na šroubech - musí to jít zašroubovat až nadoraz zlehka rukou. Důležitou věcí je zjistit zda šroub nedosedne dřív na konec závitu před tím, než na utáhne hlavu. Pak se dá bez problémů utánout hlava až na 95Nm .. já jsem si na posledním motoru trošku zariskoval a mám tam 100Nm a už bylo citit v momenťáku že zlehoulinka povoluje materiál bloku (což není zrovna OK)
-> suri: Jeden borec z TW rika, ze na serii staci dokonce jen 70Nm.
-> MOLSO: na novom motore ale nerýpem :) stačí momenťákom na 110Nm ale postupne 30 70 110 nie naraz
-> Jendo-virtak: a ma sa tahat na 20 Nm a potom 2x o 90° to len tak medze rečou 

-> Jendo-virtak: proč zakládáš další téma nech to všechno v jednim tématu nebo si založ jedno téma Jendo a motor
mam este otazku ked nemam ten momentovy kluc na stupne ale iba na NM moze ju dotiahnut na 90NM viac alebo menej??lebo kamarat ju tahal na 90Nm