skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hladina SEDR - Help
20:16:23
05.05.2012
05.05.2012

Vrba
-> COL: Zajímavý poznatek s tím zaškubnutím okolo 1700otáček.To samé jsem řešil i na svém motoru.Při prudkém přidání zhruba na půl plynu okolo 1300-1800 otáček vynechal zážeh a pak zase jel.Prostě to škublo.Všechny ostatní režimy OK.Měnil jsem palec a kabely.Rozdíl +- žádný.Pomohla až výměna svíček,pak už to nedělalo.Ovšem při cestě na Slovensko se ten problém párkrát objevil znovu.Od te doby zase klid.Myslíš si,že je to spíše vlastnost než porucha?
20:14:48
05.05.2012
05.05.2012

ferrari
Neviem radiť, mne to na 120cke nekuckalo za tepla nikdy...a to som tam mal kadejaké karby...skús ešte raz preveriť tú akc. pumpu, ale úprimne, ani tomu neverím. Ja mám napr. zánovný karbec SEDR22/24 určený pre Ladu a je v podstate nový a má najhoršie prechody...prečo? SEDR...
Možno sú zoxidované kanáliky, naozaj ťažko povedať, ale naozaj, kadejaké problémy so SEDRami na 120cke som mal, ale nejaké kuckanie za tepla v podstate nie (aspoň si už nepamätám).
PS - dif. 22 naozaj nie je na 120cku veľa, predsa EDSR to tak mal roky.
Možno sú zoxidované kanáliky, naozaj ťažko povedať, ale naozaj, kadejaké problémy so SEDRami na 120cke som mal, ale nejaké kuckanie za tepla v podstate nie (aspoň si už nepamätám).
PS - dif. 22 naozaj nie je na 120cku veľa, predsa EDSR to tak mal roky.
19:39:38
05.05.2012
05.05.2012

palinator
-> ferrari:
Tenhle karburátor jsem repasoval v rámci výměny za opravdu špatný SEDR 120. Všechno vyčištěný, víčko akcelerační pumpičky jsem dával z původního karburátoru (nevim jak je to možný, ale raménko na tom SEDRu 22/24 špatně dosedalo na vačku na osce a pumpička téměr nenastřikovala), špatně nastavený klapky bych asi vyloučil, protože to dělá kraviny když je první klapka otevřená a otevřu ji ještě víc. Klapky jsem povolený neměl (nešly mi) a nic jsem s jejich nastavením nedělal. S hladinou jsem taky nic nedělal, měřil jsem ji a nebyla mimo toleranci (napadá mě, jestli by zvýšení hladiny kapku nepomohlo).
A co se týče toho původního, ten měl přidřenou 2. klapku a byl taky křivej jako paragraf, ale v nízkejch otáčkách v přechodech fungoval lépe - pravda, ve vysokých otáčkách fungoval znatelně hůř. Spotřebu nemůžu zhodnotit, dlouhodobá spotřeba je kolem 8 litrů plus mínus autobus, přičemž značnou položkou z uvažovaného období jsou extrémní jízdy. Například zimní klouzání na hřišti, čili 2 kvalt a okolo 3000 ot. při 75% zátěži, pak jsem najezdil spoustu km s vlekem a jinak když jezdim, tak tomu dávám čočku.. na spotřebu jezdim s jinejma autama.
Tenhle karburátor jsem repasoval v rámci výměny za opravdu špatný SEDR 120. Všechno vyčištěný, víčko akcelerační pumpičky jsem dával z původního karburátoru (nevim jak je to možný, ale raménko na tom SEDRu 22/24 špatně dosedalo na vačku na osce a pumpička téměr nenastřikovala), špatně nastavený klapky bych asi vyloučil, protože to dělá kraviny když je první klapka otevřená a otevřu ji ještě víc. Klapky jsem povolený neměl (nešly mi) a nic jsem s jejich nastavením nedělal. S hladinou jsem taky nic nedělal, měřil jsem ji a nebyla mimo toleranci (napadá mě, jestli by zvýšení hladiny kapku nepomohlo).
A co se týče toho původního, ten měl přidřenou 2. klapku a byl taky křivej jako paragraf, ale v nízkejch otáčkách v přechodech fungoval lépe - pravda, ve vysokých otáčkách fungoval znatelně hůř. Spotřebu nemůžu zhodnotit, dlouhodobá spotřeba je kolem 8 litrů plus mínus autobus, přičemž značnou položkou z uvažovaného období jsou extrémní jízdy. Například zimní klouzání na hřišti, čili 2 kvalt a okolo 3000 ot. při 75% zátěži, pak jsem najezdil spoustu km s vlekem a jinak když jezdim, tak tomu dávám čočku.. na spotřebu jezdim s jinejma autama.

18:22:18
05.05.2012
05.05.2012

vhml
Spoustu problémů se SEDRem například vyřeší jeho zahození :-D :-D :-D
17:41:07
05.05.2012
05.05.2012

ferrari
No, na úvod poviem, že každý motor a každý starší karbec sú originál, preto sa ťažko nájde odpoveď. A sranda je, že trebárs na mojom Favo motore sa za studena dá ísť opatrne s temer každým karbom (aj bez zapojeného výhrevu sa nia), kdežto na tatkovej 120tke skáče každý..
Ale to, čo popisuješ, isto to nie je vlastnisť karbu 22/24, predsa 22/23 bol na 120 sériovo. Naozaj nie.
A skúšal si iný karbec? Lebo ak to iný nerobí, tak bude jasnačka chyba v samotnom karbe, ale aká? Nesprávne pracujúca akc. pumpa (možno by predsa len mala streknúť), pripchatý nejaký prechodový kanálik, nesprávne nastavené klapky, ad.
Ale to, čo popisuješ, isto to nie je vlastnisť karbu 22/24, predsa 22/23 bol na 120 sériovo. Naozaj nie.
A skúšal si iný karbec? Lebo ak to iný nerobí, tak bude jasnačka chyba v samotnom karbe, ale aká? Nesprávne pracujúca akc. pumpa (možno by predsa len mala streknúť), pripchatý nejaký prechodový kanálik, nesprávne nastavené klapky, ad.
11:00:23
05.05.2012
05.05.2012

palinator
-> ferrari:
Vzhledem k tvým zkušenostem s vícero karby můžu napsat i můj problém, ale tam to nebude otázka jedný věci. Na 742.12 SEDR 135, když jedu třeba po městě při nějakých 1500 ot., to znamená nepatrně sešláplý plyn a zkusím lehounce přidat (tak aby pumpička nenastříkla), tak to několik zápalů vždycky vynechá a pak se chytí. Za studena to dělá hodně výrazně (to se dá pochopit), za tepla to zcela nezmizí. Zajímalo by mě, zda je to přirozená vlastnost karbu dif. 22/24 na tomhle motoru nebo zda je první komora moc chudá (vzhledem ke KP se mi moc nezdá).
Ovšem předesílám, že auto má přes 94 tkm, původní rozvody (dle zvuku vytahaný jak trenky), původní rozdělovač a Brisky svíčky.
E: při středních otáčkách to takřka neudělá a při vysokých snad nikdy. Když na to "dole" hupsnu (plná dávka pumpičky), tak to zabere okamžitě bez zaváhání
Vzhledem k tvým zkušenostem s vícero karby můžu napsat i můj problém, ale tam to nebude otázka jedný věci. Na 742.12 SEDR 135, když jedu třeba po městě při nějakých 1500 ot., to znamená nepatrně sešláplý plyn a zkusím lehounce přidat (tak aby pumpička nenastříkla), tak to několik zápalů vždycky vynechá a pak se chytí. Za studena to dělá hodně výrazně (to se dá pochopit), za tepla to zcela nezmizí. Zajímalo by mě, zda je to přirozená vlastnost karbu dif. 22/24 na tomhle motoru nebo zda je první komora moc chudá (vzhledem ke KP se mi moc nezdá).
Ovšem předesílám, že auto má přes 94 tkm, původní rozvody (dle zvuku vytahaný jak trenky), původní rozdělovač a Brisky svíčky.

E: při středních otáčkách to takřka neudělá a při vysokých snad nikdy. Když na to "dole" hupsnu (plná dávka pumpičky), tak to zabere okamžitě bez zaváhání
10:52:57
05.05.2012
05.05.2012

minno
-> COL: -> ferrari: ono to skube len pri určitom jazdnom režime, napríklad po meste na trojku pri cca 2200 otáčkach, alebo do kopca pri 2500, alebo na štvorke pri nízkej záťaži a cca 2000, ale nerobí to vždy, napríklad keď idem dlhú trasu tak to proste v určitom jazdnom režime poskubáva a v inom jazdnom režime (iná záťaž, iné stúpanie) to zas v tých istých otáčkach nerobí.
No ale ako na potvoru dnes to akoby zázrakom prestalo
Spravené 70 km a motor šiel ako drak, mňa z toho asi trafí šľak
No ale ako na potvoru dnes to akoby zázrakom prestalo


07:33:33
05.05.2012
05.05.2012

ferrari
-> minno: to nebude hladinou v karburátore a povedal by som, že ani nastavením bohatosti. Naozaj popíš, kedy to šklbe. Ale čo tak akceleračná pumpa? KO pružinka, membránka, netesný injektor...za tepla by to šklbať nemalo..
23:09:10
04.05.2012
04.05.2012

COL
-> minno: a kdy to skube? Pokud jsou to nizke otacky a plnej plyn, muze to byt klidne v zapalovani.... pokud motor jede s malym predstihem, zapaluje se blizko HU a pokud je plny plyn, tak v okamziku zapalu uz vlivem vysokeho tlaku smesi nemusi preskocit jiskra. To muze nastat i v otackach, ktere jsou hodne pod otackama optimalniho plneni (tam se sice plni lepe, ale je vetsi predstih a v okamziku zapalu muze byt okamzity tlak ale nizsi). U mne kdyz tohle zlobi, tak to zlobi nekde u 1700 ot/min.
21:53:31
04.05.2012
04.05.2012

minno
-> COL: ono to ide dobre, motor má super ťah, štartovanie, spotreba, všetko OK, akurát že to v určitých otáčkach poskubáva. Predtým to nerobilo. A robil som s tým len to, že som zamenil kontaktný rozdeľovač za benzkontakt, potom začali problémy, už tam mám teraz ale nazad kontaktný rozdeľovač čo tam bol (takmer bez vôle), predstih mám vyladený aby to nedetonovalo (krivka približne sedí s predpísanou krivkou), sviečky medzitým vymenené v rámci pravidelného intervalu, no stále to robilo, tak som aj zhodil a vyčistil karbeč, nastavil nanovo správnu hladinu (po demontáži karbu bola hladina cca 18 mm, nastavil som na 20) no skubanie neprestalo, sanie by malo byť riadne vytesnené, karbeč je rovný, ešte som preistotu aj pretesnil ventil na brzdovom posilňovači, no žiadna zmena. Mám ale podozrenie že už budem mať asi vyšteľovanú bohatosť zmesi skrutkami prídavného vzduchu a benzínu, ale podľa ucha to lepšie nastaviť neviem....
Zajtra poskúšam a uvidím....Musím zhodiť rozdeľovač a vybrať aj komínok, či tam v tom nie je zádrhel problému....
Zajtra poskúšam a uvidím....Musím zhodiť rozdeľovač a vybrať aj komínok, či tam v tom nie je zádrhel problému....
21:41:31
04.05.2012
04.05.2012

COL
-> minno: a jede to normalne akorat se ti svicky zdaji bile, nebo to ani normalne nejede? Skladas ten karbec dobre? I kdyz mne nenapada, co by slo udelat spatne aby to jelo "jen trochu spatne", pokud to slozis z dilu, ktere jsi z toho vyndal.
21:31:23
04.05.2012
04.05.2012

minno
-> COL: Sviečky sú správne. Ono to predtým s touto istou konfiguráciou nerobilo, začalo to robiť až potom, ako som sa do toho začal montovať a nenechal funkčné veci na pokoji. A teraz som to už asi rozbabral tak, že to nikto nedá dokopy :))
Zajtra to ešte popozerám a uvidí sa.
Zajtra to ešte popozerám a uvidí sa.
21:24:39
04.05.2012
04.05.2012

COL
-> minno: Nojo, jenze zadna pouzitelna stelovatka tam nejsou, pokud tedy stelovatko nerikas rozborce a vymene trysek a vzdusniku... :-) chtelo by to ten lambdametr.... a svicky mas "spravne teple"? Ono by to chtelo jiny postup - nejprv zastavit smes, aby byla jaka si prejes, pak nastavovat prubeh predstihu a pak vybrat svicky se kterejma to bude dobre chodit :-).
21:19:21
04.05.2012
04.05.2012

minno
-> COL: no práveže asi to potrebujem obohatiť, len neviem či to obohatiť hladinou, alebo doladením bohatosti šteľovátkami :-)
Podľa sviečok je to asi mierne chudobné, izolátor je z jednej polovice úplne biely (čistý) a z druhej polovice (asi časť natočená smerom k piestu) má na sebe trochu taký poprašok do hneda, ale nie moc.
Podľa sviečok je to asi mierne chudobné, izolátor je z jednej polovice úplne biely (čistý) a z druhej polovice (asi časť natočená smerom k piestu) má na sebe trochu taký poprašok do hneda, ale nie moc.
21:12:48
04.05.2012
04.05.2012

COL
-> minno: to je potreba vyzkouset, 19mm od vika by melo vest na bohatsi smes a ta vetsinou neskube (pokud to tedy neni extrem) a ten rozdil je i tak maly na to, aby to zpusobilo nejaky fatalni problem. Pokud chces nejak obohatit smes, zkus to. Ale chtelo by to lambdatester :-).
21:10:11
04.05.2012
04.05.2012

minno
-> ferrari: s chytaním za studena nemám problém, skôr problém so skubaním za tepla, a mám 20 mm. Potrebujem to vedieť len preto či mám aj upraviť radšej hladinu, alebo hľadať problém inde.
21:06:29
04.05.2012
04.05.2012

ferrari
Že vraj to potom ľahšie chytá za studena a toľko to nechcípa na sýtič. Predpísaných je 20+-1 Isto radšej 19, ako 21 mm.
20:28:55
04.05.2012
04.05.2012

minno
Jedna otázočka. Minule tu ktosi písal, že u SEDRa je lepšie nastaviť o niečo vyššiu hladinu, miesto predpísaných 20 mm od vika s tesnením že je lepšie nastaviť 19 mm. Čo je na tom pravdy? Môže mať 1 mm taký vplyv na chod motora, hlavne čo sa týka skubania, prípadne správnej bohatosti zmesi?
21:20:50
20.02.2005
20.02.2005

COL
Tak to bylo tou zahadnou tekutinou - smrdelo to jak benzin, benzin v tom mozna byl, ale neceho jinyho tam bylo asi vic. Vzal jsem lih, ma podobnou hustotu jako benzin (asi 1,07x vyssi) a nastavil jsem hladinu na cca 21mm pod hranu, komory, takze na benzin by to melo byt OK. Jazycek zamackavajici ventil uz je v romune poloze :o).
22:21:02
17.02.2005
17.02.2005

King
2 lubosgls: Je fajn, ze mas nejake pocity - aspon nejses "studenej cumak"
Ale skutecne plati 12mm pro sedr a 10mm pro edsr aspon se na tom shoduji hlavni skodovkarske "korany" - Andrt, Cedrych....Amen


19:26:30
16.02.2005
16.02.2005

lubosgls
-> King2: ja se nechci hadat, ale mam takovej pocit ze pro sedr je hladina 10mm kdyz to delas pres kulatinu u edsr nevim tam je jina ze by tech 12??
15:11:15
16.02.2005
16.02.2005

COL
2King2: Jenze technickej bych musel koupit, ale budiz... S tesnenim to pochopitelne merim a 7milimetrove rozhodne nemam :o) - nehlede na to, ze by se chyba takto zpusobena projevila opacne :o). Uplne blbej nejsem, takze to merim ve svisle poloze - dokonce v te, jak ma to byt :o). Jeste zkusim jiny plovaky - ma jeste nejake dalsi kousky, ale nemyslim, ze to tim bude. Nejspis to bude tim, ze ten sajrajt, co jsem pouzil jako benal sice tak smrdi, ale asi nejaka jeho podstatna slozka bude neco jineho....
14:58:17
16.02.2005
16.02.2005

King
Ja myslim, ze pri pouziti technickyho benalu jednak nechcipnes smradem a chyba bude zanedbatelna
Natural z auta bych rozhodne do baraku netahal :) Jeste kontrolni otazka - meris to i z tesnenim? A druha kontrolni otazka: pri pouziti kulatinonve metody mas doufam viko karbu svisle(?)

14:19:08
16.02.2005
16.02.2005

COL
Pouzil jsem benzin. Pro enormni mnozstvi smradu se mi to nechce opakovat, ale budu asi muset.... Hmm. Ja jsem mel v pameti taky ulozeno 12mm, ale pak jsem kouknul do papiru (celkem novejch) na T613 a tam je u SEDRu 10mm. S temi 12mm to ovsem bude jeste horsi. Zkusim pouzit benzin z auta, snad se to bude tim. Tenhle byl neznameho druhu a puvodu.
09:32:55
16.02.2005
16.02.2005

King
2 COL: Doporucenej prumer kulatiny pro SEDR je 12mm
= dutej plastovej plovak (10mm je pro EDSR s takovym tim "polystyrenovym " plovakem)

00:15:49
16.02.2005
16.02.2005

Gryzly
taky jsou dva druhy plováku, pokud vím.
23:24:29
15.02.2005
15.02.2005

lipnicak
pouzil si vodu nebo benzin?? ma to rozdilny vytlak plovaku.Jinak ten figl na kulatinku pouzivam taky a nemam stim zadny problem.
22:44:38
15.02.2005
15.02.2005

COL
Zdravim, mam problem s nastavenim hladiny na SEDRu. Pokud pouziju metodu kulatina prumer 10mm a lekce se dotykajici jazycek, pak pri zkousce celeho vika v pruhledny nadobe se jehlovy vetnil zavre asi 27mm pod hranou. Melo by to byt 20mm. Pokud hladinu nastavim tak, aby ventil zaviral kolem tech 20mm od hrany, tak se pak pri "kulatinove metode" jazycek nedotyka ani nahodnou. Osobne bych vice veril metode mereni hladiny, ale ten jazycek je pri nastaveni podle ni uz v dost neprirozeny poloze. Vse zkouseno na dvou vikach, jedno z 1203 jedno 136 s ruznymi ventily - vysledky u obou v podstate stejne. Co s tim?