skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
písty 130l
15:39:38
06.12.2011
06.12.2011

fidelmc
-> David.: a ohledne toho nalitku? No co no, stavim si motor s presnosti vychazejiciho slunce :D
15:22:03
06.12.2011
06.12.2011

David.
-> fidelmc: není to zbytečný? povolená tolerance je snad 1g jestli se nepletu
15:17:43
06.12.2011
06.12.2011

fidelmc
Zdarec at nezakladam dalsi tema. Nalitek na pistu zespodu, co je na fotce, je jen na jedne strane, nevite proc tam je? Ze by jen pro polohovani pri obrabeni? Potrebuju shodit necely gram abych svazil pisty . Vim, asi je to prehnane, ale pisty maji hodnoty 313,4g - 313,3g - 313,4g - 313,0g Me to neda, zatim mam vse krome pistu v toleranci 0,1g 

15:27:29
15.02.2010
15.02.2010

steyr
skoda-virt.cz/cz/.../1193
21-piesty-130 moje piesty 130
15:21:23
15.02.2010
15.02.2010

105
kdyz sem je prodaval komplet pistni sadu tak to nikdo nechtel
14:22:13
15.02.2010
15.02.2010

sikula
jo to s těma hlavama si taky myslím, no zatím to téma nechám otevřené a uvidím.
12:57:16
15.02.2010
15.02.2010

AZmotor
-> Olgoj Chorchoj: nekoukal, nepraskly mi ani v mojem upraveném motoru kde byl kp 10,4 a jezdil ve velmi vysoké zátěži....... nebyly prasklé ani v jiným motorech co sem měl doma, nebo sem někde viděl. že praskají hlavy to je známo, ale to je z 90 procent případů z důvodu přehřátí které litina špatně snáší...
12:55:37
15.02.2010
15.02.2010

sikula
vau,tak ted kluci nevím jak budu pokračovat
12:54:15
15.02.2010
15.02.2010

darklord
chlapi, kolko musi mat ten 130 piest nabehane aby bol v stave v akom popisujete? pretoze ma zainca zaujimat kolkokrat uz som presiel cez vasu dokazanu zivotnost....
12:40:23
15.02.2010
15.02.2010

Olgoj Chorchoj
-> AZmotor: Nekouklas na novej 130 píst? Protože všechny motory 130, co sem kdy rozborkoval, měly rozpadlý písty (naopak 120 LS - tzn stejná komprase - ani favo nikdy rozpadlý nebyly)... Favorití písty jsou vývojově dál, to je nesporný. Když praskne přepážka mezi ventilma (to 130, jak známo, ráda), sežene se snáz 105/1000/100 hlava nežli 130cová... Jo -> sikulo: zmíněné hlavy 1000/100 nesmí mít slepici mezi 2 a 3 svíčkou - pak maj malý rozteče mezi ventilma a nejdou moc upravovat (resp. zvětšovat ventily). Jejich použití je nouzový (než se sežene hlava s černou slepicí mezi 3 a 4 svící)
12:30:43
15.02.2010
15.02.2010

Olgoj Chorchoj
není lepší rady než kouknou na Davesovy temné stránky - viz lišta nahoře
KP se měří nalitím spalováku benzínem/olejem (nezapomenout na započítání těsnění pod hlavou). Mezi pístem a hlavou musí bejt aspoň tak 1.2mm prostoru (a zase nezapomenout na započítání těsnění pod hlavou:) Sedla musí udělat někdo s adekvátní mašinkou. Lepší dát na výfuk sedlo tvrzený - dá se jezdit na bezolovo a nehrozí že by praskla "přepážka" mezi ventilama (alternativa je zvětšit jen sací a výfuk nechat, pak je ale poměr ventilů 27-34 a je otázka, jak moc je to optimální:/)

12:29:15
15.02.2010
15.02.2010

AZmotor
-> sikula: písty jsou už sem ti psal
-> Olgoj Chorchoj: ještě sem neviděl vylámané přepážky u 130pístu, ale za to sem viděl spoustu vylámaných přepážek u 136 pístů, favorit pístů a taky rozpadlé mpi písty, kde je chyba? žadný píst nepraskne při bežném užívání, praskne když si hluchej a neumíš si seřídit motor tak aby neklepal.... u 130 problém je ten že tam každý leje 91 oktan a motor si vesele detonuje až do rozpadnutí.
-> Olgoj Chorchoj: ještě sem neviděl vylámané přepážky u 130pístu, ale za to sem viděl spoustu vylámaných přepážek u 136 pístů, favorit pístů a taky rozpadlé mpi písty, kde je chyba? žadný píst nepraskne při bežném užívání, praskne když si hluchej a neumíš si seřídit motor tak aby neklepal.... u 130 problém je ten že tam každý leje 91 oktan a motor si vesele detonuje až do rozpadnutí.
12:22:51
15.02.2010
15.02.2010

sikula
no tak to zní hezky,vím o čem se bavíme a tak akorád jsem to nikdy nedělal a nemám tu zkušenost ani někoho na radu tak se právě ptám
12:20:03
15.02.2010
15.02.2010

jarda.u1
-> sikula: jak psal -> Olgoj Chorchoj: ,pouzit hlavu ze 105-ky,zvetsit spalovaky na pozadovany KP a dat vetsi ventily.
12:17:56
15.02.2010
15.02.2010

m8rinek
a detail Mpi ma o 0,3mm vyšší píst...
12:17:44
15.02.2010
15.02.2010

sikula
co by to teda přesně obnášelo s tou hlavou
?kuji
?kuji
12:07:21
15.02.2010
15.02.2010

jarda.u1
-> sikula: vsechno jde,ale musis si pohrat s tou hlavou

12:06:51
15.02.2010
15.02.2010

sikula
tak jsem mu psal jestli ty písty jsou a podle toho uvidíme
12:00:45
15.02.2010
15.02.2010

sikula
čau klucí a o to jde jestli to zmáknu udělat na fazole písty,respektivě mám písty s vložkama z mpi felicie,takže vetší ventily a poladit hlavu ju
09:34:55
15.02.2010
15.02.2010

jarda.u1
-> Olgoj Chorchoj: tak s tema 130 pistama mas pravdu,uz jsem jich videl taky spoustu prasklejch.Otazka je,jestli -> sikula: je opravdu takovej sikula a bude se s tim chtit upravovat.

00:48:36
15.02.2010
15.02.2010

Olgoj Chorchoj
hlavu upravíš, ventily se daj větší (třeba fazolácký) a bude to šlapat jak turbopes - kočkopsa se neboj:-) Je to lepší varianta než používat aušusový písty ze stotříci (i origa jsou z cukru, ještě sem neviděl starší píst bez vylámanejch přepážek mezi kroužkama)... fávo je má bimetalický, tenčí kruhy... jasná volba!
23:56:42
14.02.2010
14.02.2010

jarda.u1
-> m8rinek: to se tu resilo nedavno,ze?Jenze 105-ka ma mensi ventily a spalovak nebude uplne nejvhodnejsi.
23:54:23
14.02.2010
14.02.2010

m8rinek
-> sikula: dat za Fa a hlavu 105, jinak to je slušnej kočkopes a vykašlal bych se na to...
23:44:02
14.02.2010
14.02.2010

jarda.u1
23:41:31
14.02.2010
14.02.2010

jarda.u1
-> sikula: nedavno tu byly v inzerci,zkus to tu trosku projet
23:41:13
14.02.2010
14.02.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
Tak kdyz ty pisty mas tak proc je shanis? Jaky mas problem?
23:40:05
14.02.2010
14.02.2010

sikula
mám vypouklé písty,nemůžu je nikde sehnat? chtěl jsem se zeptat jestli to jde nějak udělat,nahradit to písty z favorita nebo tak,asi se potom musi nějak upravit hlava nebo tak děkuji za pomoc.