skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Topi az po otevreni termostatu
a kdyz tak vzpominam, zacalo to delat od te doby, co mi menili prevodovku panove v servisu a je mozny ze nejak prehodili hadice
jeste jedna vec, proc mi zacne topeni topit az kdyz otevre termostat? dyt je prece soucasti toho okruhu bez chladice...sakra neni mozny aby tou odvzdusnovaci hadici sel proud pres vymenik obracene :-o ja uz v tym mam gulas

mne z teho uz jebne...tak dneska sem jel do prace a daval sem temu naprdel, co to slo... a to tam nemam porad ten termostat...a teplota nevylezla ani ke ctvrtine hranatyho budiku... mam takovy dojem, ze to bude pumpa...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nenamítám nic,ale rozhodně se neuvaří i bez termostatu...podle mě to je těsnění pod hlavou nebo tyhle závažnější problémy..jezdil jsem na LPG předstih 20 , 5 ,7 prostě při pokusech když jsem měl problém ale vživotě jsem díky tomu nepozoroval na teplotě nic závažnýho,a defakto to LPG tomu taky nijak nepomáhá...
-> dj.kimmi: Pokud jsi to teda uvařil i bez termostatu tak bych to viděl skutečně na těsnění pod hlavou a spol. Ale pokud chceš mít jistotu, že oprava dopadne jak má, svěř to raději někomu kdo to dělá, nějakému meloucháři apod. Já tohle taky řeším přes známého, nechá vždy i otlakovat a srovnat hlavu, zkontrolovat přesahy atd. atd.
-> skodovak: No kdyz mas blbej predstih tak motor topi vic, nerikej ze ne..
-> dj.kimmi: sfrézovat ti to musí frézař nebo někdo kdo má frézku.tobě stačí nářadí na demontáž hlavy,následný utažení(nejlíp momenťákem) a posuvný mřítko,nebo nožoví pravítko či cokoli uplně rovnýho na přeměření vložek,když to moc preženu stačí ti to skontrolovat na světlo když nemáš měrky..ale to je opravdu krajní případ
no jenze nejaky ty meraky na presahy nebo sfrezovat to tak, jak ma, to opravdu nemam... mam asi az moc zakladni vybaveni

-> dj.kimmi: +přefrézovat tu hlavu..!
-> dj.kimmi: Vždycky to skončí přinejlepšim u těsnění,to je tak vždycky. Třeba se ti někdo ozve já jsem uplně z jinýho konce...vypadá to poprvý strašidelně ale zvládl bys to sám pokud máš trochu základního nářadí a garáž..

jo toto sem zakladal sam, a vsechny rady babky korenarky sem vyzkousel, odvzdusneni, vycisteni apod.... bude to fakt tim tesnenim... neni tu nekdo ze Zlina, Prerova, Kromeriza a okoli, kdo by to udelal?
-> dj.kimmi: Každopádně tohle to dělalo kamarádovi,nedávno jsem mu to dělal a bylo to těsnění pod hlavou..Případně si přečti důkladně tohle celé téma máš tu všechny potřebný informace k výměně..! ale jak řikám neváhej..(ještě taky jestli jsi to dobře odvzdušnil!!)
-> skodovak: Skontroluj jestli nemáš vodu ve voleji,a taky se podívej když to běží jestli ti to netlakuje vzadu do nádobky,pokud jo je to jasný a je to těsnění pod hlavou(utopený vložky atd..) většinou to bejvá fouklý těsnění pod hlavou.
no zas to kua zaclo varit... a dneska sem jel rano s vydelanym termostatem a skoro celych 30 km nevysla teplota ani k 50 stupnum, pak najednou buch a lezlo to ke 120... expanzka plna pary...
-> dj.kimmi: S předstihem to co dělat nemá,má to co dělat s vysokou teplotou systému..když je vysoká teplota začnou cvakat ventily..to je běžný..spíš si skontroluj proč ti to vaří,než bude pozdě
jesli to tady este nekdo precte a osvetli mi: je nejaka spojitost velkyho predstihu a prehrivani? protoze, kdyz mi auto zacalo varit, tak zacaly aj zvonit ventily, at uz sem pridal jenom trochu nebo vic...
Tak abych napsal, jak to vsecko dopadlo... odvzdusnil sem, auto zaclo topit... vymenil sem vicko od expanzky - dal sem tam 0,04 - auto se prestalo prehrivat... a zaroven taky procistil prepadovou hadicu, byla uplne nepropustna, je mozny, ze to melo taky svuj podil...ted resim jinou vec...v tunelu se mi zlomil ten maly držák na bowden plynu...
-> Labros: Cervena je moje (svetluska) a tu varim :) Bila je 125L a ta je oficialne tatovo, ale jezdi s ni vsichni a ta konci... 

-> Syny: ty už tady ty svoje auta zase nemáš, takže pro mě je těžký se v nich orientovat, ale jednu jsi nedávno vyvařoval, takže to určitě není ta co půjde do šrotu.
-> Labros 05.01.10 14:57:55: No za deset dni konci TK a bohuzel dalsi nebude, tedy urcite ne legalni cestou a i tou nelegalni uz to je o hubu. Je to shnily a uz to neni ani moc bezpecny dle me. Teda neze by to nedky nejak extra bylo, ale ted uz to je fkat o hubu...
-> Syny: a na to myslíš dojde?
-> peti: No tak to je mozny... Fakt uz si to nepamatuju a ze to bylo enco z vicka nebo tak neco je mozny. Proste ta hadice nebyla pruchozi...
-> Labros: Vsak taky mi bude lito ji dat do srotu, kdyz v ni jezdim od svejch 2 let :(
-> Labros: Vsak taky mi bude lito ji dat do srotu, kdyz v ni jezdim od svejch 2 let :(
-> Syny: Aha, tak to jsi šáde-guru 

-> Syny: mne sa raz stalo na jednej skodovke ze sa majitelovy asi volakedy rozpadlo viecko a ta spodna cast nadherne zapasovala do otvoru v expanske, prislo sa nato nahodou, neviem kolko to tam bolo a ci to volaco robilo, ja som tam vtedy menil fridex a vtedy si vsimol
-> Labros: 125L je v rodine od roku 89 (a za 10 dni ji konci posledni TK) :) To, ze nebyla moje jeste neznamenalo, ze sem se v ni s tatou nevrtal uz driv :) Svou mam 5 let.
-> Labros: Ne on, jeho otec 

-> Syny: Ty máš šáde tak dlouho? ;) To ji máš dýl než já..
-> dj.kimmi: No abych pravdu rekl tak si nejsem uplne jistej ktera to byla, je to asi 8 let zpatky. Pamatuju si jen ze sem ji odpojoval od expanzky a nesla prostouchnout. Ale tusim, ze to byla prave ta od expanzky k pumpe... Ale pro jistotu zkoukni obe. Kdyz budes mit ucpanou tu horni, tak se te nebude odvzdusnovat termostat a muze se drzet privrenej a to zpusobovat problemy...
-> Syny: takze dotaz: myslis tu hadici od termostatu do expanzky nebo z expanzky dolu k pumpe?
ted sem jel na sklad a akorat jednou mi sepl termostat a ta hadice z i do expanzky je tvrda, ale ta co je dole z vodni pumpy do trubky (jenom takovy zaobleny siroky kousek) jde krasne zmacknout tak, ze proti sobe citim oba prsty
ted sem jel na sklad a akorat jednou mi sepl termostat a ta hadice z i do expanzky je tvrda, ale ta co je dole z vodni pumpy do trubky (jenom takovy zaobleny siroky kousek) jde krasne zmacknout tak, ze proti sobe citim oba prsty
-> Kočislav: Nevim, bylo to jak kdyz tam je betonovej spunt. Neslo to ani prostouchnout, musela se dat nova. Nechapu... Bylo to jak vodni kamen, ale ten nez by to ucpal, tak by byl zanesenej celej motor. Fakt nevim 

ale dam si rict
pro to bych se na to neptal


ale on si dýdžej fakt nedá říct.. to je marná práce.
-> dj.kimmi: Mně tu kdysi někdo doporučil ocet, vyzkoušel jsem, celkem to i pročistilo, tuším že jsem použil 2l. Musí se to potom ale dobře vypláchnout, protože to dost smrdí.
Edit: Nechal jsem to tam relativně chvíli - prostě aby motor chvíli s otevřeným termostatem běžel, nejvýš jsem to krátce projel.

Edit: Nechal jsem to tam relativně chvíli - prostě aby motor chvíli s otevřeným termostatem běžel, nejvýš jsem to krátce projel.
-> dj.kimmi: ocet, citron do čaje a fixinela a pořádně
pohledej někde jsem o tom měl hezký referát tady.

co doporucujete na vycisteni okruhu a jak dlouho to tam nechat?
-> Syny: Čím to prosímtě bylo ucpané? Vždyt ta hadice je celkem silná...

-> dj.kimmi: Vzdy kdyz mi u skodovky poprve otevrel termostat tak teplota klesla o cca 5 - 10°C nez se ohrala i voda v chladici a trubkach... Pokud te to netopi a hreje se te to, tak bych vsazel na vzduch v soustave - mozna sem to prehlid, ale zkousel si to odvzdusnovat?
Ale neodpustim si jeden pribeh co se nam uz davno stal s tatou. Jeli sme z Klatov a najednou z niceho nic rucicka na 110°C a vzadu para z kapoty, tak sme to necahali vychladnout, dolili vodu a jeli dal, o 3km dal to same, takze sme usoudili, ze to bude asi problem... Znovu sme to zopakovali a jeli dal a opet to same... Takze sme se v 1 rano odhodlaly k vyndani termostatu. Ten sme vyndali, nalili vodu a jeli. Celou cestu ok, tak sme usoudili, ze se sek termostat. Koupil se novej a dej se zacal opakovat, opet se vyndal a zacalo to delat i bez nej. Tak hlava dolu a vymenit tesneni. Tesneni se vymenilo, presahy ok a auto varilo dal
To uz sme byli bezradny a napadala nas jen praskla hlava, tu sme ale vizualen kontolovali pri vymene tesneni a nic... No a nakonec pri uplnem rozebrani chlazeni sme prisli na to, ze byla ucpana hadice z expanzky. Dala se jina a od ty doby ani prd 
Ale to nebylo jen nejaky prehrivani pri vyssich otackach, to zacalo varit at sme jeli 100 nebo 20 tak, ze s tim autem neslo jet...
Ale neodpustim si jeden pribeh co se nam uz davno stal s tatou. Jeli sme z Klatov a najednou z niceho nic rucicka na 110°C a vzadu para z kapoty, tak sme to necahali vychladnout, dolili vodu a jeli dal, o 3km dal to same, takze sme usoudili, ze to bude asi problem... Znovu sme to zopakovali a jeli dal a opet to same... Takze sme se v 1 rano odhodlaly k vyndani termostatu. Ten sme vyndali, nalili vodu a jeli. Celou cestu ok, tak sme usoudili, ze se sek termostat. Koupil se novej a dej se zacal opakovat, opet se vyndal a zacalo to delat i bez nej. Tak hlava dolu a vymenit tesneni. Tesneni se vymenilo, presahy ok a auto varilo dal


Ale to nebylo jen nejaky prehrivani pri vyssich otackach, to zacalo varit at sme jeli 100 nebo 20 tak, ze s tim autem neslo jet...
a samozřejmě správným směrem 

tim nytem navrch
-> petr s: no ale to som chcel pocut od kolegu, nie od ostatnych (ja to viem, otazne je ci to vie aj tu kuchar kolega)
-> darklord: Třeba dírkou na odvzdušnění nahoru
-> dj.kimmi: ako sa tam dava spravne?
jo dal sem to tam spravne
vcera jak sem dojel dom, tak sem to odvzdusnoval, nejdriv to prskalo vzduch, pak sla ledova voda a az po chvilce horka, ale teklo to líně a motor byl uz dobre prohratej /po 30km/
-> dj.kimmi: Dal si ho tam správně?
urcite to vyzkousim, ale takovy rozsah mi ta rucicka litala i pred tim, tech prvnich par otevreni termostatu je skutecne az ke ctvrtine rozsahu budiku na zacatek... a ten termostat je nemeckej wahler...
Mávání ručičky je většinou málo vody
-> dj.kimmi: to zní jako že je to zavzdušněný. Musíš to pořádně odvzdušnit. Tzn.když je motor horkej - chlazení je natlakovaný, a s plně otevřeným topením. Uvidíš, že to pak bude úplně něco jinýho.
-> dj.kimmi: to je nějaká divočina, mně de teplota nahoru plynule žádný mávání ručičky tam a zpět se neděje, dělávala mi to kdysi 100vka ale v ní byl nějakej napytel polskej termostat. kup němce, s těma jsem spokojenej.
prosět teď až pojedeš tak měj furt dva prstíčky ve větráku a jakmile začne stoupat teplota tak zkontroluj jestli najednou nejde zmrzlej vzduch, až zastavíš, očahej trubky k chladiči, od chladiče, ošahej chladič, jestli to bude studený tak je to jasný, zavdušňuje se to.
a úplně nejlepší bude udělat tak pět kilometrů, zastavit, nechat motor běžet na 3000 otáček (něčim zapřít pedál) a otevřít ten kohoutek a třeba to chytat do litrovky od fridexu. dej každou pracku na jednu hadici a až budou obě hřát pěkně a z kohoutku pude jen kapalina tak ho zavři. třeba to přestane, je možný že máš trochu vzduchu a projeví se to až při větší zátěži.
každopádně pokud už to několikrát vařilo tak na jaře bude nejlepší srovnat hlavu a zkontrolovat přesahy
prosět teď až pojedeš tak měj furt dva prstíčky ve větráku a jakmile začne stoupat teplota tak zkontroluj jestli najednou nejde zmrzlej vzduch, až zastavíš, očahej trubky k chladiči, od chladiče, ošahej chladič, jestli to bude studený tak je to jasný, zavdušňuje se to.
a úplně nejlepší bude udělat tak pět kilometrů, zastavit, nechat motor běžet na 3000 otáček (něčim zapřít pedál) a otevřít ten kohoutek a třeba to chytat do litrovky od fridexu. dej každou pracku na jednu hadici a až budou obě hřát pěkně a z kohoutku pude jen kapalina tak ho zavři. třeba to přestane, je možný že máš trochu vzduchu a projeví se to až při větší zátěži.
každopádně pokud už to několikrát vařilo tak na jaře bude nejlepší srovnat hlavu a zkontrolovat přesahy

jenze, fakt je mozny ze je tolik termostatu vadnych? popisu to uplne podrobne, jak to probiha... cca po 2-3km mi termostat otevre a z cca 90 stupnu to klesne nekde k 50-60, pak pokud nejedu pres 80, tak otvira pravidelne, ale jak se celkove voda v okruhu ohriva, tak to spadne pri dalsim otevreni k cca 65°, pak 70°, 75° atd atd az se to ustali nekde mezi 80-90...jenze pokud v 80km/h zaradim petku a pokracuju ke stovce (na tachometru) tak najednou pri tech obvyklych termostat nesepne a teplota pomalu roste k cervenymu poli...asi v pulce biliho pole (mam hranaty budiky) uz vim, ze se to nevrati a hledam misto na zastaveni... vypnu motor, je i slyset, ze se to vari...pockam 2-5 minut, nastartuju, proslapnu plyn k cca 2000 ot/min a termostat sepne...pak pokracuju a zas jak jedu vic jak tech 80-90 nebo dam vic jak pul plynu pri 5q tak se to opakuje...