
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fridex
-> Bukaj: pôjdem sa popýtať do predajne... za to nič nedám 

S tou destilkou a pitnou vodou do chladícího systému jsem to taky četl a čuměl na to. Mám to číslo doma v šuplíku.
Tak zrovna pojem "kvalitní voda z kohoutku", to je skutečně pitomina, kdyby řekli tvrdá/měkká, deuterium, chlorovaná/nechlorovaná, bylo by to zřejmé. Dříve se namísto vody z kohoutku doporučovala voda dešťová, čili měkká. Ovšem absolutně nevidím důvod, proč by se nemohla dávat destilka... Do Fáčkového motoru jedině Frídu G48.
kvalitní pitná voda většině z nás teče doma s kohoutku. článek najdu, můžu naskenovat. důvod je tam uveden. je to moderni motor z roku 1971 :-)
-> George88 10.12.13 00:56:42: proč by se jako neředily destilkou? A co je "kvalitní pitná voda"? Minerálka je taky kvalitní pitná voda a do chladiče bych si ji rozhodně dobrovolně nenalil (leda v nouzi).

-> dragon_cb_cz: Bane, většina "moderních" aut je inverzí škodovky - litina blok, hliník hlava 

-> George88: Spíš naopak, ne - litinová hlava a hliníkovej blok?
taky přidám otázečku : měděný chladič, litinový blok a hliníková hlava. co s tím? btw-ve svetě motorů byl minulý číslo velkej test chladících kapalin a moderní se už ředí kvalitíní pitnou vodou a NESMÍ se ředit destilkou..
-> MOLSO 09.12.13 21:56:42: No, to právě nemusí být pravda - nemrzky se prodávají v různé koncentraci, někdy dokonce už "naředěné" na dolévání
Takže u stáčeného Fridexu by bylo dobré se optat, co je to zač...

Takže u stáčeného Fridexu by bylo dobré se optat, co je to zač...
-> Martin NM: Dakujem...tak budem musiet kupit lebo menim motor 120 za 135 fa 

-> LUKAS: pre hliníkové hlavy je vhodný modrý alebo zelený fridex, žlté boli určené pre liatinové 

moj problem možem dat do fa 136 ...klasicky žlty alycol čo sa daval do liatiniek š 100-130 ?
-> Martin NM: len to nie
-> MOLSO: ďakujem molsík. Pán Boh ti to oplatí na deťoch 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: dnes sa uz predavaju nemrzky ze koncentrat (to co je vo flasi) je do -60
-> Martin NM: do prazdneho systemu 4 litre nemrzky zvysok destilky a je to na cca -20°C
system ma okolo 11 - 12 litrov
-> Martin NM: do prazdneho systemu 4 litre nemrzky zvysok destilky a je to na cca -20°C
system ma okolo 11 - 12 litrov
-> Matthes, záškodník z TechWebu: na etiketu sa pozret nemôžem lebo tu v našej mototechne to čapujú z velkého suda do flašiek 

-> Martin NM: A co se podivat na etiketu fridexu? Cistej koncentrat neni nemrznouci.
Tak pridám sem aj svoju otázku. Menil som vodnú pumpu pretože mi slzila a tým pádom mi vytiekla všetka voda z nádržky. Vytiahol som ju a vypustil vodu z motora... kúpil som 2 litre modrej nemrznúcej zmesi a 2 litre destilky. V akom pomere sa to má miešať, poprípade dávate na zimu len čistý fridex ? a ešte by som rád vedel aspon odhadom kolko je vody v celom obehu
Ďakujem

Ďakujem
-> dragon_cb_cz: -> Kuladmin: OK,ak bude potrebné tak si asi dolejem červenou lebo sa mi občas tečie z kúrenia.Možno ešte tento rok to vymením komplet.A mám v pláne aj vymeniť trubky pod autom za nové ale asi s tým bude problém zohnať si vhodné trubky a nájsť si niekoho kto to ohýbá.
-> isti: asi takhle spravne pokud nekecam tak cervena se nemicha se zelenou (zelenomodra +-) jsou na odlisne bazi. A maji i jinou doporucenou dobu vymeny - cervena je na delsi dobu taky je drazsi ze.
-> isti: Obecně ne, nejlepší je nemíchat to vůbec, max když zůstane nějaký zbytek při výměně. Některé normy se mezi sebou snesou, některé ne.
Ohladom tejto témy aj ja by som mal jednu otázku.Tie označenia g11 a g48 nepoznám,určite je to na obale.V aute som mal nejaké spéci chladiacu kvapalinu ktorú som už nevedel kúpiť a doplňal som to asi červenou ale už nie som si istý lebo na farbe sa to nedá vidieť.Dá sa miešať červenú,zelenú a modrú chladiacu zmes?Samozrejme ak sú všetky k alu hlave.
-> OndraST: A proč by neměla? Naopak nemůžeš (klasickej Stabil žere hliníkový hlavy), ale G11 do škodovky klidně.
Záleží co u nás seženu, jinak G11 leju do feldy, to by asi 120 neskousla.
-> OndraST: Tak pokud to budeš mít z velké části vypuštěné, tak bych se na proplach vykašlal - pokud teda nechceš dělat proplach octem nebo něčím podobným na uvolnění vodního kamene. Vypustit co půjde, a pak tam normálně poslal G48 (tuším že jiný označení je taky G11/K11 - např. Autokelly nemrzky).
-> dragon_cb_cz: Výměna.
-> OndraST: A ty budeš jen dolejvat? Nebo kompletní výměna?
Je jedno od koho, proplach nutný nebo se snesou.
-> OndraST: Pokud to má být od Velvany, tak buď klasický Stabil, nebo tam dej G48 (zelený).
Jaké alternativy fridexu jsou pro litinovou hlavu, co vše se dá použít, se mě někde zatoulal lísteček co jsem tam před 3 roky nalil, barva bílá, mírně do žluta, ale to může být stářím.
Co jsem tak koukal tak asi fridex (stabil), ale existuje ještě něco.
Co jsem tak koukal tak asi fridex (stabil), ale existuje ještě něco.
Diky panove pouziju G48
-> ZdenoR: Já mám modrý fridex jak v eRko motoře tak i v MPI a taky si nestěžuju

Souhlasím s Evž@, v žádném případě ne žlutý-na litinu. Já mám v rapidu 136 zelený, žádný problém.
-> ZdenoR: modrý fridex,nebo i zelený,pro hliníkové hlavy.....ale ne žlutý,ten je pro staré typy( litinové hlavy) a pokud ho tam dáš..tak pomalinku bude ten hliník korodovat
Já bych s ohledem na celohliníkový motor z vlastní zkušenosti doporučil G48.
Zdravim zjistil jsem ze je az nezdrave moc druhu podle materialu a nejak jsem se v tom stratil.Mam v eRku 136ku hlinikovy chladic a vodu tazeno v medi. Konkretni dotaz tedy je:
Co pouzit ?
Co pouzit ?