skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
A C - P U M P A - dotaz, rada...
prohledat
82 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 19.12.2009 do 17.02.2018, založil/a su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> isti 17.02.18 19:47:09: netreba dakujem mám ich dosť veľa
kružky 6x10 som tam dával ale nejak sa mi nezdali
ale dakujem za uistenie...rozobrať sa mi to dalo na dvoch kusoch bez poškodenia a treba to rozobrat na komplet ináč to nejde, rozoberal som ale dvojdierové tie sa dajú rozobrať ....

-> juze143: Videl som nový trojdierový spodok v obchode ale cena bola 18-20€.Ak chceš môžem ti to zistiť presne.
-> Bukaj: Hele, víš co.. já to hledal možná skoro dvacet minut..



-> Jozka: Tak jsem si uvědomil, že k těmto čerpadlům mám doma servisní manuály i seznamy dílů...
Tedy:
11) 2 ks - kroužek 10x6 ČSN 02 9280.2 č.v. 913 0105 - nedodává se (obsaženo v položce č. 18)
...
18) 1 ks - 443 919 742 418 - spodní díl "D" kompletní č.v. 974 2418 (obsahuje položky č. 7, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16) 113-945 111


Tedy:
11) 2 ks - kroužek 10x6 ČSN 02 9280.2 č.v. 913 0105 - nedodává se (obsaženo v položce č. 18)
...
18) 1 ks - 443 919 742 418 - spodní díl "D" kompletní č.v. 974 2418 (obsahuje položky č. 7, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16) 113-945 111

-> Vojťas: Právě, že páku vyndavat musí - ta hřídelka je pákou blokována...
Tedy alespoň co si vzpomínám z posledních pokusů o repasi(přetěsnění) použitého spodku, tak jednak dokud nevytáhneš páku, tak nevysuneš hřídel a druhak těmi otřepy (které jen tak neodstraníš) pak poškodíš odlitek, takže výměna o-kroužků moc nepomůže...
...a to nemluvím o tom, co jsem psal níže - o zajištění páky "roznýtováním" tělesa...
Tedy alespoň co si vzpomínám z posledních pokusů o repasi(přetěsnění) použitého spodku, tak jednak dokud nevytáhneš páku, tak nevysuneš hřídel a druhak těmi otřepy (které jen tak neodstraníš) pak poškodíš odlitek, takže výměna o-kroužků moc nepomůže...
...a to nemluvím o tom, co jsem psal níže - o zajištění páky "roznýtováním" tělesa...

-> Bukaj: tam je prece jedinej problem v tom kdyz jsou v hrideli vybehany drazky od páky pumpy, jejichz otrepy muzou poskodit otvory pro hridelku.
Paku vubec vyndavat nemusi aby vymenil o krouzky. Ale jejich rozmer taky nevim
Paku vubec vyndavat nemusi aby vymenil o krouzky. Ale jejich rozmer taky nevim

-> dragon_cb_cz: Krejčík nemá úplně špatné ceny. V krámě stála kolem 800, dokud se ještě prodávala. Dnaska už mají v krámech občas jen spodní, nebo horní díl (kolem 300-400 za kus) a druhovýrobní membránu...
-> Bukaj: Za 700 jí má Krejčík, tak mi neříkej, že nejde levněji 

-> dragon_cb_cz: No, to moc už ne. Celá tak za sedm set...
-> Bukaj: Za 3 stovky se dá sehnat celá, ne?
-> juze143: Bohužel neporadím, ale pomysli na to, jaká je pakárna je vyměnit (vyndat a nandat zpět zajišťovací packy té hřídelky, které jsou zalisované v zinkovém odlitku bez poškození). Nikdy se mi to uspokojivě nepovedlo - a vzhledem k tomu, že se nový spodek AC pumpy dá ještě snadno sehnat za cenu kolem 300 Kč, tak bych se na to dnes už vykašlal...

ahojte, ak niekto vie prosím nech mi napíše veľkosť o-krúžkov na pačke pumpy..
-> Sejki - zrušená registrace: koukal sem a je to ona. Takze ja bych ji vzal
-> aspetras: zejtra mrknu, mel bych mit dve...
-> Sejki: to je ta správná když má jen dvě díry, ne? nebo s dvěma dírama byla i jiná. Zejtra kouknu, ale myslím že jo. A co za ni?
-> Sejki: takze tu druhou co? Jako radej bych tu co tam ma byt. Snad se povede sehnat. Diky zatim.
-> aspetras: mam jen s vyvodem nahoru
-> rsvancara: to je spatne.. Kdo ma dvoudirovou ac pumpu ve stopro stavu na prodej :-)
-> aspetras: Někde jsem četl, že uník u dvojdírového provedení kolem čepu je neopravitelné.
Lidicky jde to teda nejak opravit a vychytat aby to kolem toho koliku neteklo?
-> rsvancara: no to chápu že jsou jiný, ale jde mi právě o to jak to utěsnit, jestli by tam šli dát ty gumičky, ale asi budou jiný když jsou z jinýho kloubku..
-> aspetras: Tam jde spíš o to, že u tý dvoušroubový jde ven jednou dírou páčka cupování benzínu řidičem a pak tam je dalši dvojdíra pro osičku, která houpe páku od vačky (tady to je bez gumiček a právě tady to nejraději teče).
Trojdírová má jen tu jednu díru pro páčku cupování benzínu (pokud by to teklo, tak tudy a díky těm kroužkům). Osička tam je řešená vlisováním futer i s osičkou do těla pumpy.
Trojdírová má jen tu jednu díru pro páčku cupování benzínu (pokud by to teklo, tak tudy a díky těm kroužkům). Osička tam je řešená vlisováním futer i s osičkou do těla pumpy.
-> rsvancara: Diky, takze ty o krouzky z novejsi by mohli jit na tu dvousroubovou? Jelikoz celou pumpu menit nechci pokud to jde jinak. Rad bych tam nechal co tam patri.
-> aspetras: Dvoušroubová příruba k bloku je více-méně neutěsnitelná. Tříšroubová má na páčce gumový O kroužky, takže tam by to mohlo jít vyměnit a mělo by to zase držet.
Chtel bych se zeptat jestli se da nejak opravit ac pumpa kdyz propousti olej kolem toho kolicku na kterem je uchycene raminko. Myslel jsem ze to tece spodem kolem sroubu co drzi plastovy mezikus, ale nejspis to tam jen stika od toho kolicku.
-> Vojťas: jo ja si to nejak poplet...
-> Sejki: ekonostat? Pokud myslis u karburatoru tak sedr ano, edsr ne. Ale ja se ptal na vika pumpy. Asi sem to napsal komplikovane 

-> rsvancara: tak ekonostat by mela mit obe ze?
-> Vojťas: Víka jsou kompatibilní :-)
Ted mi doslo ze kdyz se na neco ptam tak obcas neuvedu o ktery auto jde, coz muze bejt matouci vzhledem k rozdilnejm typum
modra 136 sedr, zelena 105 edsr

-> Sejki - zrušená registrace 16.09.16 07:09:01: po trech dnech stani modry skodovky sednu, 3-4x seslapnu do pulky plynovej pedal a startuju bez problemu
tedy po vyreseni tech ostatnich problemu 
-> rsvancara 16.09.16 01:58:35: a za predpokladu ze budu dostatecne sikovnej, je zamenny to viko? Tzn ze bych vymenil jen to viko a spodek nechal dvousroubovej. Podarilo se mi to utesnit aby z toho nechcal olej
ale jednodussi asi bude vymenit kus za kus, precijen na ty sroubky by byl blbej pristup


-> rsvancara 16.09.16 01:58:35: a za predpokladu ze budu dostatecne sikovnej, je zamenny to viko? Tzn ze bych vymenil jen to viko a spodek nechal dvousroubovej. Podarilo se mi to utesnit aby z toho nechcal olej

-> minno: dokonce EDSR

-> Vojťas: Máš SEDR? Tam je v strede tá malá sytičová komôrka (zásoba paliva pre sytič), odtiaľ sa asi palivo tak neodparuje a preto motor síce naštartuje, ale hneď chcípne. V hlavnej plavákovej komore bude už asi ale málo paliva (odparené) a preto to na ďalší chod motora už nestačí. Myslím si teda, že aj keď pumpa bude držať palivo, nebude to fungovať ideálne a bude to mať tendenciu po naštartovaní ihneď skapať, kým sa nedoplní plaváková komora. Dosť veľa som s tým kedysi laboroval a nikdy to nebolo ono. Elektrická pumpa tento neduh vyriešila. Ale aj tak to za chladného počasia a mrazov malo tendenciu po prvom štarte skapínať, lebo tá malá zásoba paliva pre sytič sa po štarte okamžite minula a nestihla sa doplniť.
LEKR to má riešené úplne inak, takže tam takéto problémy nie sú.
LEKR to má riešené úplne inak, takže tam takéto problémy nie sú.
-> Sejki: proto se taky neptam na lekr a favo pumpu, tam sem ten problem nikdy nemel. Jen ted s prvomodelovou pumpou.
-> rsvancara: diky, kouknu na to, ale asi tam prdnu klasickou pumpu a bude vyreseno. Holt to nebude origo no
i kdyz to vlastne ani nema byt na? Na rv81. Kouknu do katalogu
-> rsvancara: diky, kouknu na to, ale asi tam prdnu klasickou pumpu a bude vyreseno. Holt to nebude origo no

-> Vojťas: nevim jestli ma LEKR vetsi plovakovku, asi jo, ale tam teda pumpovat nemusim... nez to spali benzin v plovakovce tak stihne cerpadlo docerpat...ostatne favorit uz byl bez pumpicky...
-> minno: no vsak, z hadicek. Bez napumpovani nastartuju, ale pbratem chcipne a pak toci a toci. Kdyz pumpuju tak dlouho dlouho nic a az po tech deseti pumpnutich slysim jak to vali do karbu, a pak to je na drc
-> Vojťas 16.09.16 00:04:03: Ak pumpa nedrží, vytiecť späť do nádrže ti môže len benzín z hadičiek. Z plavákovej komory (ak máš štandardný karburátor) sa zas benzín odparí (vytiecť nemôže, pretože prívod je zhora z veka). Inak povedané, ak ti aj pumpa bude držať benzín, štarty budú bez ručného dočerpania aj tak dlhé, pretože plavákovka bude aj tak prázdna (poloprázdna) :)
-> Vojťas: ono to ma drzet? me takhle nedrzi ani jedna pumpa :-D tak uz jsem tam chtel davat zpetnej ventilek na palivo...
-> Vojťas: To starší víko, co má ty ventilky měnitelný (nezalisovaný) je takový náchylnější k tomu, že tam ty ventilky utáhneš moc a oni se trochu zkřivěj (v Andrtovi o tom tuším něco takového psali).
Se sem vetřu s dotazem, i když se týká ještě starších pump. Jedná se mi o ac pumpu jen se dvouma šroubama na upevnění a vývodem nahoru.
Je normální že mi za půl dne vyteče všechen benzín zpět do nádrže, že musím pumpovat v motoru jinak nenastartuju? Tedy nastartuju ale po hodně dlouhé době.
A abych napumpoval mačkám tak 10x. Tak že asi netěsnost ventilků? Nebo spíš vlastnost?
Měl jsem to cele rozebrane loni, chodilo to v cajku, ale od zacatku stejne.
Je normální že mi za půl dne vyteče všechen benzín zpět do nádrže, že musím pumpovat v motoru jinak nenastartuju? Tedy nastartuju ale po hodně dlouhé době.
A abych napumpoval mačkám tak 10x. Tak že asi netěsnost ventilků? Nebo spíš vlastnost?
Měl jsem to cele rozebrane loni, chodilo to v cajku, ale od zacatku stejne.
-> Bukaj: hm :-/ si nemám
-> Tomaso435: Kupoval jsem jí nějak kolem pětikila...
...nejlíp, kdybys měl třeba něco výměnou na MB, nebo 130...
...nejlíp, kdybys měl třeba něco výměnou na MB, nebo 130...
-> Bukaj: .... tak vono je to jedno z čeho ji vyndám, jesi z krabičky nebo z pumpy a pumpu hodim mezi díly :D co za pumpu?
-> Tomaso435: Poslední favorití jsem dal nedávno do 130LPG, už mám jenom kompletní Fa pumpy...

-> Bukaj: hmhm, no a pane Bukaj, co kdyby ste kukaj, po nějakým přebytečným kousku?



-> Tomaso435: Jo, je stejná, až na to, že Fa mělo jinej materiál membrány - byla zelenočervená. Ale pozor na druhovýrobu - ta také byla zelenočervená, ale jen dvouvrstvá - originál měl vždy vrstvy tři ;-)