skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Felicia Mpi ostrá vačka
-> havlik: samozrejme ze ano, ale riesi sa to vymenou jednotky kedy ti daju uz hotovu a tu tvoju potom kuchaju
-> Jezevec33: abych nekecal ale nemusí se u MPI měnit celej ten šváb a ne jen přehrát FW, což právě nejde??
Tak já už mám v motoru vačku 280/280,hlavu dole o 1.2 a zítra to jde na chip. Zatím sem to jel projet a i když ŘJ není na vačku poladěná tak to jelo krásně (na volnoběh to chcípá a . Motor má tah až v točkách s čímž jsem počítal. Zítra napíšu jak to jede po chipu ale zatím jsem spokojen.
oh, jasne, ospravedlnujem sa ... ten graf co sa tu preberal bol od Cimbu, sorry

-> Nolimit: to sú ... chod do ME sú síce drahý ale funguje to ..
Právě že ME je firma za kterou bych šel, oni maj výsledky reálné a věčinu úprav vyvynuli a né jen skopírovali od kokurence.
Např. Cimbu má údajně 60KW jednotkou a s vačkou 68 což jsou dost vesmírné hodnoty.
Např. Cimbu má údajně 60KW jednotkou a s vačkou 68 což jsou dost vesmírné hodnoty.
-> Acryll: tomu nechápem , ja sa ME zastávam lebo viem že to čo deklarujú tam aj dostaneš mňa nezaujíma ani koľko mám koní či kw ale ako to auto ide
suri 15.05.10 18:56:52 napsal:
o plácaní do vetru ...
myslim, ze narazal na to, co sa tu preberalo vo fore, ze nejaky graf upravy bol trosku prehnane optimisticky
o plácaní do vetru ...
myslim, ze narazal na to, co sa tu preberalo vo fore, ze nejaky graf upravy bol trosku prehnane optimisticky

-> Nolimit: záleží na stave motora , a pri Me by som o plácaní do vetru nehovoril , majú úpravy ktoré len pomôžu a na životnosti neuberú
Taky řeším jak upravit motor na 1.3mpi jedna varianta je koupit vačku a jednotku v nějakej firmně která se tim zabívá a má doložitelné výsledky. Docela se mně líbil set od ME který by neměl nějak radikálně omezovat životnost a auto by mělo mít cca 60kw což je sice údaj dost do větru, vše záleží na konkrétním základu před úpravou.
Docela mně ale trápí otázka jestli má něco začínat na motoru kterej má najeto 140.000.
Docela mně ale trápí otázka jestli má něco začínat na motoru kterej má najeto 140.000.
tak to je mi jasné že budu muset nechat upravit ŘJ
-> Jezevec33: Bez upravy počítače nic:D navíc jakou kompresi máš mít ti má udat výrobce vačky včetně nastavení vůle ventilů a tak
Kolik koníků to tak přidá ta vačka a hlava?
-> Jezevec33: to si myslím že je v pohodě...
Tak ročně najezdím cca 5000km
-> Jezevec33: tak hlava většinou vydrží :)...spíš spodku motoru se to nebude moc líbit..ale taky to něco vydrží když bude vše jak má být.....Jinak pojem rok,dva je velice široký.
a vydrží to pak ta hlava něják rozumně? Nepůjde třeba za rok,za dva do kytek??
-> Jezevec33: pro 280 KP kolem 10,8 až 11,3:1 ...možno i víc....osobně volím střední cestu a to 11:1...to znamená snížení hlavy o 1,2 mm
Tak když bych se rozhodl pro vačku 280/280 jak moc je potřeba zbrousit hlavu? výkon se mi zdá u feldy od začátku dobrý. Takže jsem spíše pro výkon v točkách,ten felda nyní nemá.
-> Jezevec33: nejdřív bys měl zvážit jakej chceš výkon a jestli spíš v točkách nebo ospoda a podle toho usoudit jakou vačku s KP tam dát.. a ne střílet od boku jak píšeš 280/260 nebo 260/280 což snsd ani nikdo nebrousí..
Tak úprava už započala. Jakou by vačku by jste doporučili tedy? Mně zatím doporučili 280/260 a nebo 260/280. A popřípadě bych se chtěl zeptat,jak moc mám snížit hlavu? Díky
-> Jezevec33: myslim ze rady si tady jeste nedostal.. zatim to byly hodne obecne informace..
Jak jsem říkal...stačí mi pár rad jak začít a jdu do toho..Práce byla,je a bude...v tom mám štěstí.
-> Jezevec33: dnes nic neni problem, pokud je za co...
montáž problém není. Tu zařízenou mám.
-> Jezevec33: vačka + čip a máš 8tis pryč jen to fikne a to si jí musíš namontovat
-> Jezevec33: podle me bys mel zacit rozpoctem, abys mel co navysovat..
jako uvaha je spravna pokud udelas tyhle tri veci najednou plus pridas upravu hlavy tak urcite poznas rozdil a je to takovej zaklad co muzes delat.. tohle pokud ma za neco stat tak jses v cene od 10ti do 20ti, 10 je takovej hodne optimistickej spodni strop kdyz si udelas dost veci sam, (montaz).. a 20 je takovej horni strop u profi firem na klic .. pak je jeste reseni vacka od Franty chip od Pepika a hlavu berem vibrackou a tam ses na cene nekde .. ono se to vetsinou pak navyssi az to rozeberes..

Tak rozpočet zatím nemám...zvážm co to bude stát a podle toho budu navštěvovat práci.. :-D takže každá rada dobrá... Bylo mi řečeno začít vačkou a snížením hlavy a nějákým chipem...co Vy na to?
-> Jezevec33: jakej mas rozpocet?
Já se v elektronice vůbec nevyznám a ve feliciích už vůbec ne...měl jsem rapida 136 a ted mám feldu a chtěl bych udělat něco s motorem. Ta vačka,snížení hlavy a chip bylo první co mně napadlo.. Ale Vašim radám se nebráním :-)
a pokud to bude na elektronice tak se z toho zblázníš:)
jj původní,do ničeho jsem zatím nerýpal. radši jsem se tu chtěl poptat
-> Jezevec33: tak to uz bude mit vacku na velke ulozeni,tudiz z Favorita tam nebude pasovat.Ten motor je doufam puvodni?
Je to ročník 1999
aky rocnik je ta felicia ?
-> Jezevec33: Měli by se tam lišit velikost ložisek. MPi má větší
-> Jezevec33: Jestli je menší šroub na řemenici tak pasovat nebude
ak je blok fakt MPi a nie prebuchane BMM z prvych felicii mpi, tak nebude pasovat
Zdravím virťáky. Mám dotaz-bude do Felicie 1.3 Mpi pasovat vačka z favorita (rapida 136)? Je to 300°. Děkuji