
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyvážení setrvačníku
-> ondie: Držím palce.

-> srdcar 120L: Já právě řešim něco podobnýho,za studena v zátěži (nejvíc při couvání do kopce) mi v tom někdy trochu povrzává.. Všechno sem dával nový a má to najeto tak 5tkm.. Mrkev mám s drážkou..tak jestli se mi neděje něco tam,že by ten O-kroužek umřel,anebo zmetkový ložisko-dával sem zakrytovaný.
Ale tvoje teorie (v praxi záhy ověřená) s kvičením/vrzáním a rozvibrováním lamely mi přijde jako docela logická dedukce.
Respektive celá ta spojka byla trochu experiment.
Mrkev s drážkou,spojkový ložisko v plastovým obalu z posledních modelů a odpružená lamela TAZ1500 koupená v Ocelotu od Jirouše. O té jsem se později dozvěděl,že je kupuje v číně a už na ní pár lidí nadávalo.
Tak sem zvědavej co bude při rozborce špatně.
Ale tvoje teorie (v praxi záhy ověřená) s kvičením/vrzáním a rozvibrováním lamely mi přijde jako docela logická dedukce.
Respektive celá ta spojka byla trochu experiment.
Mrkev s drážkou,spojkový ložisko v plastovým obalu z posledních modelů a odpružená lamela TAZ1500 koupená v Ocelotu od Jirouše. O té jsem se později dozvěděl,že je kupuje v číně a už na ní pár lidí nadávalo.
Tak sem zvědavej co bude při rozborce špatně.
-> ondie: Byla normální, bez drážky, hladká. S drážkou jsem žádnou neměl. Oboustranně zakryté ložisko vydrželo asi 70.000 km, pokud dřív neodešla lamela spojky nebo se něco jiného nepo...lo. Je tedy fakt, že někdy byla hřídel v ložisku volnější a někdy festovější, ale tak nějak se to neřešilo.
-> srdcar 120L 07.02.16 22:12:00: A mrkev si měl normální,anebo tu poslední verzi co má (v místě ložiska u kliky) drážku na O-kroužek?
-> srdcar 120L: tak bylo to tak půl na půl...ale spíše kratší trasy a hlavně ložisko z dob mládí takže spojka byla určo hodně :).U mě tam sou ty vibrace při rozjezdu kdy to škude autem ale za jízdy taktéž pociťuju vibrace.Ted mi začala brnět řadící páka hlavně při částečné zátěži stylem 4.rychlostní stupen a 1/4 plynu,při akceleraci celkem ok a potom ve vyšších otáčkách to je cítít.
davat vyvazovat zmontovanu spojku s lamelou ? pekna kokocina :D a kto to tak vyvazi je pekny FICO
Od minuleho roku davam vyvazovat p. Brzakovy - zotrvak + pritlacak a poznacene polohy
Od minuleho roku davam vyvazovat p. Brzakovy - zotrvak + pritlacak a poznacene polohy
-> Evž@: Záleží na tom, jak kvalitní kožisko tam bylo a hlavně jestli ty km jsi najezdil na dálky nebo na krátkých trasách, kde často řadíš. Ložisko v klice to má u tebe asi za sebou.
U jedné starší série přítlačáků rády praskaly packy na centrální pružině, stalo se mi to 2x za sebou asi před 12 lety a taky to pěkně klapalo jak ty zbytky létaly u lamely. To jsem čuměl, když jsem to rozebral.
U jedné starší série přítlačáků rády praskaly packy na centrální pružině, stalo se mi to 2x za sebou asi před 12 lety a taky to pěkně klapalo jak ty zbytky létaly u lamely. To jsem čuměl, když jsem to rozebral.
-> srdcar 120L: děkuji za přínosný komentář.Popravdě přesně nad tímto co popisuješ jsem přemýšlel protože už opravdu nevím co jiného by to mohlo dělat.Všechno jsem vyměnil.Ložisko v klice se tam kdysi měnilo snad při první výměně spojky v roce 08 cca.Mohlo najezdit 50 tis odhadem.Mě tam navíc něco malinko klepe od te spojky,opravdu jakoby klepala ta hřídelka v tom ložisku.
-> Evž@: Moje vlastní zkušenost s hledáním vibrací motoru ve své škůdce. Od jisté doby mi při vyšlápnutí spojky něco zakvičelo u motoru a při otáčkách kolem 2800, možná trošku víc, šly z motoru divné vibrace. Přisuzoval jsem to spojkovému ložisku, ale muselo dojít i k něčemu jinému. Tak jsem vyndal motor a spojku. Zjistil jsem, že pomocné ložisko v klikovce je zakousnuté, ani se nehnulo. Konec hřídele z převodovky byl ohoblovaný. To bylo to kvičení. Přítlačák, spojkové ložisko i lamela byly v pořádku, v setrvačníku bylo jen trochu prachu. Příčina vibrací byla vůle mezi koncem převodovkového hřídele a zvětšenou dírou v ložisku. Díky tomu se lamela začala chovat jako excentr a vytvářela vibrace.( i když se to nezdálo ) Vyměnil jsem ložisko v klikovce, dal tam oboustranně zakryté, je to 6202 2xZ a hřídel do převodovky. Teď je konečně klid. Do budoucna uvažuji nahradit kuličkové ložisko jehlovým, po patřičné úpravě ( vložka na jehlové ložisko do klikovky podle stávajícího )
-> Evž@: Tak to vůbec... Pokud by tam nastalo nějaké opotřebení povrchové, je to strašně malý úběr materiálu na malém průměru a navíc by byl zřejmě válcovitě rovnoměrný. Pokud by tam bylo tak velké opotřebení na hlavních, že by to mělo dělat něco s vyvážením kliky... to už by byl dříve motor švihlý na klice. NA rozvážení klikovky ale stačí méně než by se čekalo. Pokud je venku z motoru, ve svislé poloze (např. položeno na setrváku) a spadne nešikovně na bok, už je možné ji mírně rozvážit a nemusí být ani naprosto souosé hlavní ložiska.
-> Urbi: ok....u te kliky jsem myslel špatný/opotřebeny uložení že by mohlo dělat vibrace ...ale to bych asi nemazal
-> Evž@: klikovka od favorita dále je z fabriy vyvážena dobře, šel bych spíše po jiných věcech. Klikovka je vyvážena samostatně a co jsem jich už hodně vyvažoval vždy byly do 1-3g a na ní je pak dovážen setrvák, tzn. v ideálním stavu by to vadit nemělo. Klika a setrvák není všechno co se točí....
Dotaz.Jak moc velký průšvih bude když nasadím na motor setrvák z jiného motoru.Je taky vyvážený z fabriky pochopitelně ale jestli to nemůže dělat vůči klice paseku jako celek.Řeším nepříjemné vibrace ve voze tak už nevím kudy.Zaroveň něco poklepává občas v okolí setrváku/kliky.Tak jestli náhodou nemůže lítat samotná klika.
Koho by zajímalo jak: http://www.youtube.com/re
sults?search_query=flywhee
l+balancing&sm=3
-> Jarinko: Jasně, ve fabrice se vyvažovala klika zvlášt a setrvák s přítlačákem taky zvlášť. Ale setrvák byl vyváženej v kompletu s přítlačákem a i dílenská příručka říká, že při výměně jednoho či druhého se má nechat komplet zkontrolovat a případně pokud nebude v toleranci, znova vyvážit. Jestli se to v praxi tak dělalo netuším, to už je jiná otázka.
Nejlepší je samozřejmě vyvážit všechno, ale jakoby zvlášť. Vyvrtat vyvažovací díry do setrváku i do přítlačáku. Při výměně přítlačáku pak nechat vyvážit tento zvlášť a nasadit na auto.
-> dragon_cb_cz: A ked menis pritlacak? pochybujem ze by to niekto riesil ako dodatocne vyvazenie a neviem o nikom aby s tym mal problem... Toto tema sa tu uz preberalo..
Edit: Vo fabrike sa s kompletami nikto nikdy nesral... kluky boli v jednom koši a zotrvačníky v druhom a na inej prevádzke, toto sa robi iba na sportove motory, tolerancia kluky od vyroby je tusim 4g. Škodovácke motory nikdy neboli švajčiarske hodinky... A nezabudnut, do kompletu patri aj remenica
Edit: Vo fabrike sa s kompletami nikto nikdy nesral... kluky boli v jednom koši a zotrvačníky v druhom a na inej prevádzke, toto sa robi iba na sportove motory, tolerancia kluky od vyroby je tusim 4g. Škodovácke motory nikdy neboli švajčiarske hodinky... A nezabudnut, do kompletu patri aj remenica
-> Jarinko: I dílenská příručka pokud vím říká před demontáží přítlačáku poznačit vzájemnou polohu se setrvákem, tudíž asi i ve fabrice byly vyvažovaný jako komplet.
-> Exon: Věnec určitě, lépe i s přítlačákem... ideálně celý klikový komplet
-> Exon: Věnec určitě, lépe i s přítlačákem... ideálně celý klikový komplet

-> Exon: Prítlačák by mal byť vyvážený už od výroby, nemal by byť problém to vyvážiť spolu, ale musíš si poznačiť polohu, ideálne ryhou (sekáčom). Veniec nasadený musí byť...
Zdravím když se nechává vyvážit samostatně setrvačník má být na něm ozubený věnec nebo ne případně má tam být i přitlačák? Díky
???
Abych to nechal udelat v me nemam cas, necham origo a po prd... Ted resim jiny problem namontoval jsem lamelu s pritlacakem a koukam na pruzinu ze je da se rici vodorovne neni jakoby vyboulena, skousé jsem namontovat tu starou na jiny pritlacak a az tak jakoby zmackla neni, je mozne ze pritlacak je na 1.6?
Dik.
Dik.
-> czechino: Čepek v Motor Excelu
Tak jsem volal do te Motoreny a řekli mi že vyvažují jen celek s klikou, takže nevíte někdo o někom jiném v Praze kdo vyvažuje samotný setrvačník?
-> minno: To samozřejmě, ale to místní psychopatický vyvažování celku kvůli "výměně klínku u řemenice" je dost ujetý.
-> stepan: až taký nezmysel to nie je, len to treba vyvážiť najskôr všetko zvlášť a až potom ešte dovyvážiť ako celok.
-> sbf: Třeba to že bude vyváženej? Ono totiž vyvažovat to jako celek je nesmysl, ale tak to už se tu řešilo mockrát...
celkom nechapu co autor ocakava od toho vyvazenia samotneho zotrvacnika. co chce z neho vyrobit nejaku remenicu na cirkular?
-> pecen: Máš pravdu každé vyvažování je voprus. Dělali jsme to v let. opr. Malešice a značili jsme každý šroub kam patří. Vyvažovali jsme cca při 950 a 1500 a rozdíl nebyl tak velký. Boleslav si psala nevyváženost mezi klikou a setrvákem 10 dkg. Dokázali jsme udělat nevyváženost na 0,5 dkg ve předu a vzadu váženo jako celek: řemenice , roz. kolo, klika, setrvák, splojka, přítlačák. Bylo to na Schenku mašina používaná na vyvažování leteckých hřídelí. Na takto vyvážený motor jsi mohl postavit kávu, ale to je hodně dávno 1985.
Supr dík.
0 g? neexistuje, a kdo řekne, že je to na 0, tak lže, posuneš podložku pod šroubem a seš v pr........vyvažuje se to na určitý otáčky, ono v každejch otáčkách se to chová jinak, rezonance atp. každý díl samostatně se chová jinak a pokud se sejdou kmity je to v háji, za litr je to tak akorát nějak na to naše domácí ježdění.....to vydrží
nechal jsem si vážit komplet u nás, a nikdo mi nebyl schopnej říct na jakých otáčkách a jakej nevývaže tam byl - SCHVÁLNĚ SE ZEPTEJTE JESTLI VÁM DÁ NĚKDO NĚJAKOU KLOUDNOU ODPOVĚĎ - DOST POCHYBUJU - JINAK BY TA SUMA ZA VYVÁŽENÍ BYLA OŘÁD VÝŠ
nechal jsem si vážit komplet u nás, a nikdo mi nebyl schopnej říct na jakých otáčkách a jakej nevývaže tam byl - SCHVÁLNĚ SE ZEPTEJTE JESTLI VÁM DÁ NĚKDO NĚJAKOU KLOUDNOU ODPOVĚĎ - DOST POCHYBUJU - JINAK BY TA SUMA ZA VYVÁŽENÍ BYLA OŘÁD VÝŠ
Motorena Hostivař
Taky bych potřeboval vyvážit setrvák okolí Praha, nevíte nekdo?
Dík.
Dík.
Hoši potřeboval bych vyvážit setrvák a řemenici Beroun,Praha, Kladno, Rakovník nebo okolí nevíte někdo o někom ? Dík
-> m8rinek: mně to dělal p.Brzák asi před 2 roky komplet klika setrvák s přítlačákem. a řemenice ... za 1200 kč
mám to k němu asi 12 k daleko...
mám to k němu asi 12 k daleko...

-> Urbi: to my musis vybavit :)
Tak já mám štestí na staršího pána co hodně detailně udělá nejdříve samostateně kliku, setrvák a řemeničku a pak to celé sváží v kompletu, cena 1000,- Před pár lety ještě za 600,- 

-> Evž@: -> Stepan FUN: Ono by stálo za to říct kde. p. Brzák, kterej je považován za jednu ze špiček (aslespoň co sleduji i konkurenční fóra), tak dnes chce za vyvážení kompletu 1500Kč. Býval to litr, ale to je možná víc jak dva roky zpátky.
-> m8rinek: Vše zvlášť a pak dohromady mě to stálo 1tis. Kč... A je fakt, že to nebylo do druhýho dne...
-> m8rinek: až u nás začnou eura tak to bude taky takhle mastný 

-> minno: hehe tak on i Brzák koukám přitvrdil...
-> m8rinek: tu to nikto nerobí, čo som našiel tak buď toto (100 km), alebo potom 200 km u Koleno Motorsport v Bánovciach.
-> minno: 50e? Za to je tu vše zvlášť a pak i dohromady :D
Ja som dal za dynamické vyváženie zotrvačníku do 0 gramov, 50 €, ale to mi vyvažovali v Kardán servise a museli si robiť prípravok na upnutie.
-> m8rinek: To mám dost daleko no, jinak 400 bych klidně dal, o to nejde.
-> stepan: to je mi jasný, ale na vyvažovačce pro hřídele se vážej i setrváky. Oni to pak týpci co se tim živěj roztáčej jen tak pro prdel na 12000 rpm :))).
Jinak u nás mistr řemesla chce tuším 400kč za samotný komponent, ale máš to trochu z ruky...
Jinak u nás mistr řemesla chce tuším 400kč za samotný komponent, ale máš to trochu z ruky...
-> m8rinek: Ale já chci vyvážit samotnej setrvák, ne žádnou hřídel, takže by stačilo napsat si to na něj a naproti odvrtat, jde mi o tu přesnost.
:D:D:D Ona vyvažovačka na hřídele vypadá trošku sofistikovanějši než v servisu. Navíc jak to vyvážíš? Budeš lepit závažíčka, nebo vrtat na odvrácené straně měsíce pokud omyl? Nesmysl...
Takhle ,,staticky,, si to můžeš vyvážit klidně doma, stejně jako se vyvažujou brusný kotouče.
Takhle ,,staticky,, si to můžeš vyvážit klidně doma, stejně jako se vyvažujou brusný kotouče.
-> stepan: V pneuservisu Ti to udělají klidně na nulu, ale problém bude možná s upnutím toho setrváku
-> minno: No, napadlo mě, že na 5g by to šlo v jakymkoliv pneuservisu, ale to asi není dostatečná přesnost.