přepínání LPG->benál a z5 v zimě

prohledat
98 příspěvků (zobrazeno 51 až 98) od 28.01.2005 do 08.04.2005, založil/a fine_ray
řadit dle data
08:33:35
09.02.2005
KEAN
Tak ted nevim jestli je jeste rec o startech nebo o svickachKtere svicky jsou tedy nejlepsi pro skodovku na plyn???
18:51:54
08.02.2005
PeterP136
Ja frcim uz len na briskoch 15tkach takych ako su predpisane pre 742.136 motor. Myslim D15YC a absolutne bez problemov. Predtym som ich menil len preventivne (poskodenie bolo kvoli nedostatocne utiahnutej sviecke) a napriek poskodeniu ziaden problem. menil som ich za ngk v-line (s takmer 3x tolkou cenou, inac podla odporucania vyrobcu) a ziadn azmena. Menil som ich zase len kvoli prevencii a kvoli tomu,z e jedna elektroda sa uz dost pokodzovala (zase kvoli slabemu utiahnutie). Takze teraz uz ich nemienim menit vobec :), len obcas skotrolovat. Zatial len 15tkm, ale bez problemov.

Zaujimave je, ze na favo 136tku mi tvrdili v G=K v ziline, ze tam patria 14tky (15tky ani nemali) aj ked podla vyrobcu sviecok tam maju ist 15tky.

Inac isto mas Ludek tie 17tky? Ved pre 136 je odporucane 15. 17 su pre 135.
11:44:32
03.02.2005
COL
2 king2: Kdyz jsem to tehda zkousel, tak prave volba 14tek vymytila byt jen sporadicke strileni do sani pri jizde na plyn. Krom toho, z tech zkousenych mely vzdy nejzdravejsi barvu. Zatim jsem s nima nemel problem, pravda menim je nejpozdeji po 20tkm (nekdy prilezitostne i driv) - bez ohledu na to, jak na tom jsou, zas takova investice to neni. Startovani je v poradku, ale jestli se na to dostanu, tak to muzu zkusit s nejakou teplejsi svickou. Bez toho odrusovaciho odporu se podle mne nevyrabi. Nicmene i tak proti obyc jednoelektrodam se s nima motor choval lip, ne ze by to pozorovatelne lip jelo, ale ten chod byl takovy "lepsi" :o). Docasne jsem s nima jezdil i v kombinaci s klasickym kontaktnim zapalovanim a niceho patologickeho jsem si nevsiml - ovsem nezameroval jsem se na to. Nouzove jsem s nima dokonce jel s favozapalovanim a s obycejnou! (ne favoriti) civkou a taky to nejak jelo, jak - to bohuzel nemuzu poradne posoudit, protoze jsem mel totalne rozhozenej karbec (osazeni, nastaveni).
10:57:34
03.02.2005
King
2 COL: Myslim, ze jsou za 50-60Kc/ks, ale jejich problem je ze, maji v telese dalsi odrusovak (jsou pro auta se zapalovaci listou) a to muze delat problem lidickam s kontaktnim zapalovanim. Me vydrzely DR15TC asi 16tkm a pak zacaly vynechavat. 14ka je IMHO dost studena, kamos na to v rapidu loni dojel, protoze na teplym motoru sice supr, ale starty se ponekud protahly, pokud se vubec konaly :)
22:49:18
02.02.2005
COL
17tky svicky na LPG?? Kdysi jsem na motoru 136 lpg s favozapalovanim experimentoval se svickama a skoncil jsem na 14tkach - konkretne DR14TC, trielektordovy, uplne bez problemu (urcite >20tkm) a nejsou drahy.
16:36:50
02.02.2005
Luděk
-> King2: záleží kdo a kde Ti je kupuje,první jsem kupoval v klasickým obchodě (AutoForum,bývalá mototechna) a byly dost drahý (5 kil?),druhý jsem si nechal přivézt od známýho,co dělá zásobovače pro opravnu VZV a tam byly podstatně levnější,cenu ovšem nevím,páč mu to platím v hospodě a tam mi to většinou splyne4
16:33:38
02.02.2005
King
Jo, D17YS jsou predepsany pro 742.136 plynifka. A kolik to ted tak kostuje, ha? :)
16:08:05
02.02.2005
Luděk
-> King2: to jo,ale Tvůj příspěvek,resp. věta:Co funguje na benal nemusi fachat na lpgcku, kde jsou pozadavky na el. parametry (resp. jejich "zivotnost") svicek vyssi ... mi vyzněla tak,že jako kdybych já jezdil na benzín,což není ovšem několik let (5) pravda.Pokud opravdu opět vyzkoušíš Brisk,zkus D17YS (pořád se domnívám,že tam mám tyhle) a uvidíš4
16:03:28
02.02.2005
King
Netvrdim, ze upravy jsou prinosem, ale rozhodne neskodej , btw: zkus si zmerit ubytek napeti mezi privodem + k zapalovaci civce a + baterky pri klasickym zapojeni via klicek (pochopitelne pri odberu cca 10A).

Verim, ze jses se Silverama spokojenej, ale nejsem sam, komu se proste neosvedcily. Obycejna "benzinova" boshka je levnejsi a udela stejnou sluzbu....Ale stejne si me nahlodal, takze je asi po letech zase zkusim :) Co se tyce pameti a sledovani prispevku - to ze nekomu neco funguje k plne spokojenosti, neznamena, ze dalsich 10 si vymejsli4
15:23:43
02.02.2005
Luděk
ono obecně vzato,je otázka,jestli tyhle všechny Tebou popsaný úpravy jsou přínosem.Já mám normální zapalování,kabely jako má Favorit a jinak nic speciálního
15:21:57
02.02.2005
Luděk
-> King2: pokud by jsi četl svědomitě příspěvky,anebo si alespoň něco pamatoval,pokud je čteš,tak by jsi věděl,že mám na dvě sady svíček Brisk D17YS najeto 70tis. km na motoru 742.136 na LPG4
14:31:38
02.02.2005
King
2 Ludek: A kdyz ti jako lpg uzivateli zacnou predepsany brisky "cukat" po 5-10tkm a vymenis je za nove a je klid a po 5-10tkm je nasrane zahodis a koupis BOSHky a mas 20tkm klid a po preventivni vymene zase v pohode? Co delam (nejen ja) spatne coby user? Skoro novej rozdelovac, novy viko, ETZ, civka, silikonovy LPG kabely, napajeni ETZ privedeny nejkratsi cestou od baterky 2,5mm2 kabelem, proklemovanej odrusovak v palci rozdelovace.........Co funguje na benal nemusi fachat na lpgcku, kde jsou pozadavky na el. parametry (resp. jejich "zivotnost") svicek vyssi 4
12:39:11
02.02.2005
Luděk
-> Baghira: no vidíš a já jsem tu svou starou sadu daroval spořivému sousedovi,kterému na ně favorit na LPG jezdí pořád4
12:36:57
02.02.2005
Baghira
-> Luděk: Ano to je pravda, je to uživatelem. Brisky poté, co jsem je vymontoval byli již opravdu nepoužitelné, neboť jsem je vzteky hodil za garáž do přilehlého lesíka a už nenašel :-).
12:28:09
02.02.2005
Luděk
no já sytič na tunelu vytahuju ještě před startováním,proto nemusím potom držet nohu na plynovým pedálu.Jinak,co se Brisků týče,je to jeden z nejkvalitnějších výrobců svíček,takže si na něj říkejte co chcete,ale většina problémů s nima je způsobena uživateli,nikoli svíčkama
10:53:12
02.02.2005
fine_ray
-> Baghira, King2: díky!4 Zas o něco chytřejší1 Ty věci sem tak nějak věděl, ale je lepší když mi to potvrdí víc lidí.5
09:47:38
02.02.2005
King
2 fine ray: Jo, start bez benosytice, ale po nastartovani ho samozrejme vytahnout, protoze normalne promrzlej motor proste volnobeh neudrzi - teda pokud nemas nastavenej volnobeh treba 1200rpm nebo nehejckas motor syntetikou.
22:02:52
01.02.2005
Baghira
-> fine_ray: Při startu nepoužívat, po startu vytáhnout...pokud motor nedrží otáčky (za studena)

-> Luděk: Já teda četl..."jak řešíte v zimě starty? prostě když startuju na plyn(auto je venku přes noc)" :-).

-> King2: Jj brisky jsou na hovňajs, měl jsem na 130 silvery a pohoda 15tkm, ale na favo motoru silvery 5 tkm a konec, škubání, mizerný starty. Teď mám 15 tkm na Bosch, čtyřboďáky a naprostá spokojenost.
18:17:17
01.02.2005
fine_ray
Sem rád že sem tu slyšel hafo názorů!!!!

Ještě bych se vrátil k tomu ben. sytiči.. Takže při startu vůbec nepoužívat? Ale mě se po nastartování za boha neudržív otáčkach.. tak kterým šikovným šroubkem otočit?
18:14:36
01.02.2005
PeterP136
Ja som minulu zimu fachcil an klasickych kontaktoch a rekord bol dvakrat pri -20. Akurat som musel asi minutu drzat motor pod plynom, lebo mi zamrzal spynovac a nestihal dodavat dostatok plynu.

Tento rok uz mma bezkontakt, ale neviem pri akych teplotach som to startoval. -10 urcite, ale ci menej, tak to uz neviem.



Postup asi ako Ludek. Asi 1/2sek lpg sytic, benzinovy sytic neotvoreny, plynovy pedal mierne prisliapnuty a naskoci to podla stastia bud behom prvej otocky alebo do 2s (to uz len vynimocne, ked si napriklad zabudnem vypnut imobilizer :) a uchlastam to). Na benzin uz nestartujem ani pri najvacsich mrazoch. Ale volakedy (pri starej slabej baterke) som isiel nacapovat, potom 3 krat napumpovat. Potom oskrabat aspon jedno sklo (tak pol minuty) a potom s plnym syticom bez plynu startovat. Chytlo to hned, obcas to skapalo, ale hned na to pri dalsom toceni to uz chytalo. Ak nechces chodit capovat, tak jedine elektrocerpadlo.



Najdolezitejsie je mat v slusnom stave starter, komplet elektriku a proste vsetko co sa tyka motora.

Alebo si kupit nezavisle vodne kurenie :).
17:11:54
01.02.2005
King
2 Ludek: Brisk ma problem s kvalitou ruznych vyrobnich sarzi. Neni to muj objev - na tom se shoduje vetsina lidi na LPG konfere na Pandore.
16:14:47
01.02.2005
Luděk
-> King2: mám Brisk D17YS mám dojem (druhá sada za éru LPG,údajná životnost 30tis. km) a nemám problém,takže v tomhle bych to neviděl

-> Baghira: pokud by jsi ti četl pozorně,tak níže dotyčný píše,že šlape na pedál plynu při jakémkoli startování
15:47:27
01.02.2005
King
2 Cafe-racer: Pozor, moje metoda je s nepatrnym seslapnutim pedalu plynu4 S aouplne uvolnenym pedalem mi to myslim taky nechyta. Ale hlavne jsem se zapomnel pochlubit, ze jsem nekdy v lete konecne koupil svicky BOSHky (predepsany na 136) a nycko koukam, ze 20tkm a bez skubani. Takze od tedka asi BRISK ee :c)
15:19:58
01.02.2005
Cafe-Racer
Tak dnes ráno bylo kolem nuly, zviklán rozporuplnými názory jsem usednul, řádně přisytil LPG sytičem a aniž bych se dotknul plynu, jal se startovat. A opravdu, dokud jsem nesešlápnul plyn k podlaze, motor se bez tendencí k chycení jenom slepě točil. Stačilo šlápnout na plyn a během pár vteřin vrčel. Volnoběh na reduktoru určitě nemám, jak říkáš - zkontroluju. Auto taky nebude 100%, je to průměrná škodovka se vším všudy. Ale karbec jsem měl do šroubku venku, promazáno, pročištěno, kvalitně utěsněno apod.
12:55:21
01.02.2005
Luděk
-> King2: Tartarini=de facto Lovato,ale pravda je to,že tyhle hromadný montáže,po kterých to nikdo nekontroluje,jsou udělaný všelijak8
12:54:02
01.02.2005
Baghira
-> Luděk: No jo teplýho motoru jo, ale my se bavíme o zimních startech...s teplym motorem to na LPG startuje podle mě všem na dotek :-).
12:49:10
01.02.2005
King
Nezapominej, ze tech systemu se dneska montuje vic, nez obligatni LOVTEC a BRC. Me tam treba na hulvata ty teleta namontili jakejsi reduktor Zavoli, proteze tenkrat byl nedostatek LOVATA a v technicaku je bez zkrupuli Tartarini.
12:36:04
01.02.2005
Luděk
-> King2 01.02.05 12:09:53: no tak to tam montoval asi nějakej pitomec,protože jinak si to nedokážu představit.Ta krabička s tím jedním vypínačem je totiž podstatně levnější,anebo mu tam ten reduktor někdo vyměnil za novější v průběhu provozní doby
12:12:35
01.02.2005
King
2 Max: LPGcku je stav karbu vicemene sumak, hlavne kdyz se otviraji klapky a jakstaks funguje volnobeznej system, takze obtiznej start na lpg neni jenom problem karbu. Ja uz jsem moc pohodlnej na poskakovani se studenym motorem 4
12:09:53
01.02.2005
King
2 Luděk: Mno, ja asi pred rokem delal manikovi 130ku a mel tam na tutti elmag. odblok 2. stupne (snimac zazehu) a mel normalne prepinac i tlacitko sytice - takze realita je asi pestrejsi4
10:41:59
01.02.2005
Luděk
nemám bezkontaktní rozdělovač,mám úplně normální klasiku 742.136 a teplý motor chytne na 1/4 otáčky startéru bez jakýhokoli doteku ničeho jinýho,než klíčku v zapalování

-> King2: kdyby měl novější LPG princip,tak už na tý krabičce u volatnu nemá tlačítko na sytič,ale pouze jedno přepínací na volbu paliva LPG-benzín
10:36:38
01.02.2005
Max
Já startuju v zimě jen na benzín...a to se tomu ještě nechce...ale je to hlavně tim,že ten karbec je od LPG dost v prdeli....plánuju dát jinej...

Dělám to tak,že při dojezdu přepnu na benzín...a je to bez prblémů....jak zde někteří skušení jedinci nastínili 5
09:55:00
01.02.2005
King
2 Cafe-racer: A ještě doplňující otázečka: Máš lpg volnoběh nastavenej na maximum otáček šroubem bohatosti na tělese reduktoru? Ten start s plnym plynem vypadá na trusku bohatší směs, ale to je jenom taková úvaha....6
09:24:40
01.02.2005
King
2 Cafe-Racer: A co máš za reduktor? Není to náhodou nějaky novejší BRC či LOVTEC s elektromag. odblokem velký membrány? Tam je poloha klapky v karbu vcelku šumák. Pakliže máš podtlakově odblokovanou klasiku, můžeš mít ješte před startem motor uchlastanej plynem kvůli netěsnosti ventilku 2. stupně reduktoru (někdy to bejva slyšet, že po zapnutí zapalování se z reduktoru ozýva slabé syčení. A pak je varianta, že je to fakt co kus, to originál 6
09:06:16
01.02.2005
Baghira
-> Cafe-Racer: No a já třeba na start sytim i v létě...Ale bezkontakt je myslim na kvalitní startování s LPG v zimě velmi užitečný.
23:42:54
31.01.2005
Cafe-Racer
King2: teorie je bez chyby, v praxi ale platí, že co kus, to originál. Ti, kdo píšou o startech v mrazu, určitě mají bezkontaktní zapalování. Já tedy nemám. A mám vyzkoušené, že v zimě, bez sešlápnutého pedálu až na podlahu, můžu točit do aleluja. Bezvýsledně. Funkce benzínového sytiče mi starty nijak neovlivňuje. Pokud ho ale nevytáhnu, auto mi neudrží volnoběh. Taky užití LPG sytiče bych v mém případě neoznačoval jako chaotické, o tom řeč rozhodně nebyla. Každé auto chce "tu svou" startovací proceduru. Např. teplý motor startuju pouze a výhradně tak, že jen sepnu startér a v momentě, kdy se motor chytí, šlápnu na plyn. Tohle ještě nezklamalo.
11:34:30
31.01.2005
King
Musim si prisadit :) Nejdriv k tezi, ze ben. sytic nema vliv na statovani na lpg - vetsina podtlakovejch systemu lpg, potrebuje k odblokovani membrany 2. stupne (lpg) podtlak v sacim. Pokud je pri startu na lpg zapnutej sytic nebo se hodne slape na plyn, je clovek na nejlepsi ceste nenastartovat. LPG sytic, je bypass tohodle podtlakovyho odbloku. Takze po zapnuti klicku lehce seslapnu plyn (jenom malinko), kratce kliknu na sytic (0,5s) a podle "hloubky" mrazu pockam 1-10s, pak zacnu startovat. Do -5C vetsinou blafne pri prvni otacce, loni pri rekordnich -20C jsem musel starter asi 2s trapit :) Presne jak napsal Ludek, nema cenu chaoticky cvakat lpg syticem pri startovani. Jelikoz nejsem masochista, na benzin se uz startovat neodvazim, ale svoji porci naturalu dostava karbec cca kazdych 50km, ale jenom tak na kilacek, protoze nesnesitelna bolest vrtaku v kolinku ridice vcas ukonci plytvani1
09:37:32
31.01.2005
Luděk
no já zmáčknu ten LPG sytič a držím ho okamžik zmáčknutý,cvakat s ním chaoticky nemá smysl.Motor mi naskakuje běžně na půl otočení startéru,pokud je zima,tak na jedno otočení.Jo a plyn na podlahu teda nedávám,pouze v okamžiku,kdy má motor snahu chytnout ,tak přidám.někdy (třeba dneska) se mi ještě stane,že mi to chcípne,ale pok to už chytí jenom startováním úplně hned.
13:20:18
30.01.2005
juris
já startuju v zimě i v létě na benál,takže kydž dojedu,tak si to přepnu na benzín.Ted jsem koupil jako druhý auto favorita a ten majitel jezdil jen na plyn.........karbec totálně v prdeli,na benál to zdechalo a musel jsem nechat zgenerálkovat celej karbec a ted to jde jako hodinky,ale o5 to dělám tak že pokud auto nejdede,tak je v karbecu benál..........tohle mi radili i v servisu4 a to kilo za měsíc co dám za benzín mě nezabije2
10:51:44
30.01.2005
Cafe-Racer
Gryzly: do určitý teploty mi to tak taky funguje - na LPG sytič nesahám, případně ho jen poškádlím, pak spustím startér a na 3-4 otočení motor chytí. V ten moment plyn na podlahu, ať se rozeběhne a je to. Ve větších mrazech sice škytne, ale neudrží se.
03:02:09
30.01.2005
Gryzly
No já na LPG startuju tak že asi dvakrát protožím motor a pak teprv šlápnu na pedál. On se tam vytvoří podtal a jak otevřu klapku tak se tam prudce pustí LPG a chytne to. Letos jsem nastartoval i při mínus 9 "C
11:56:55
29.01.2005
Baghira
Jak už jsem mnohokráte psal, tak na LPG jsem startoval i při -20°. Třikrát jsem to tlačítkem přisytil a pak asi 3 sekundy startuju...Jinak ve velkých mrazech jsem si všiml, že je dobrý mít plnou nádrž LPG, asi to pak víc sytí nebo co, ale prostě to tak líp nastartovalo.
23:50:13
28.01.2005
Borin - Král tuzerů
Já u favorita co s ním teď jezdím startuju na plyn tak do -7 a následovně : Zapnu spínačku a začnu točit starterem a po 1-2 protočeních zmáčnu asi tak na 3 vteřiny LPG sytič a většinou naskočí.No a když počítám že bude větší zima tak 500m před dojezdem prepnu na benzín a nechám ho nažrat a ráno nastartuju v pohodě.A u rapida mám automatickej sytič a ten mi tam foukne plyn sám při otočení klíčkem.U něj startuju na plyn tak do -5 a když je a nebo čekám že bude víc pod 0 tak přepnu na benzín jako u toho fáčka 1
17:18:25
28.01.2005
Cafe-Racer
To je zajímavý téma... Na plyn bezpečně nastartuju tak do -7°C tak, že zapnu klíčky, vytáhnu sytič, plyn na podlahu a 2x-3x stisknu sytič LPG na dobu cca 1 vteřiny. Pak nechám tak 5 vteřin odvětrat a spustím startér, plyn stále na podlaze. V tomhle mraze motor chytí asi po 6-10 vteřinách souvislýho točení, což je pro baterku docela nářez. Na benzín auto chytí i v mrazu na 3.-4. otočení, takže pokud tuším, že bude ráno zima, při parkování si připravím ruku na přepínač LPG/benzín, prošlápnu plyn, aby vyletěly otáčky, přepnu na benzín a v ten moment dávám plyn na podlahu. Otáčky klesají, a většinou se auto chytí, ještě než chcípne. A když ne, tak použiju startér, s teplým motorem točí rychle a benzín je tam cobydup. Nejhorší varianta je, když to večer vypadá dobře a ráno -15°, to se mi stávalo. Vychytal jsem postup - zapnul jsem klíčky, přepnul na benzín, 2x-3x protočil motor a šel ručně napumpovat benzín. Když jsem vzadu skončil, vytáhl jsem naplno sytič, podle mrazu 3x-6x prošlápnul plyn na podlahu, nechal pár vteřin a bez plynu (!) startoval. Motor většinou chytí hned i v mraze. Je to sice trochu pracný postup, ale spolehlivý. Dosavadní rekord na LPG mám po dlouhém stání v -9°C, ale to byla opravdu nouzovka, neměl jsem ani kapku benzínu.
17:06:14
28.01.2005
Luděk
-> fine_ray: normální sytič nemá vliv na to,aby naskočil motor,ten jenom drží volnoběžné otáčky za studena na volnoběh,ten samozřejmě vytahuju jěště před tím,než vůbec otočím klíčkem v zapalování
16:37:01
28.01.2005
fine_ray
-> Luděk: hmmm.. takže normální sytič nepoužíváš při LPG vůbec? LPG sytič taky dávam až při točení, ale mam pocit jako by to nebylo znát.. Asi bude nejlepší začít u seřízení karburátory a bohatosti LPG.. abych to měl na co svádět1
15:55:43
28.01.2005
Luděk
no já jezdím imrvére na LPG,jen když už opravdu mrzne,tak mačkám tlačítko sytiče na LPG až tehdy,když už točí startér motorem.Jinak,pokud chceš startovat na benzín,tak je ideální přepnout si už před dojezdem na parkoviště.Pokud si třeba nejseš jistý,čím budeš druhý den ráno startovat (podle počasí,taky jsem s jedním takovým autem jezdil,viď MAXi4),tak prostě ráno přijdeš,přepneš na benzín,se zapnutým klíčkem napumpuješ a pak normálně startuješ,toť vše.
15:24:20
28.01.2005
fine_ray
Dotaz čistě na všechny LPG majitele:

jak řešíte v zimě starty? prostě když startuju na plyn(auto je venku přes noc) tak to opravdu chvilku trvá, se sitičem a třeba na potřetí a než oškrabu okýnka a ometu sních necham sitič a pak uberu a jedem.. jak řešit strat na benál.. po jízdě na LPG bude ráno karbec prázdnej.. to bych musel po každý napumpovat benál nastartovat... po chvili jetí přepnout? Nebo jak?9
Extreme Tyres