-> Olgoj Chorchoj: A to myslíš že jezdily s úplně originálním kontaktem 540 ? Určitě ne, jinak by se opravdu udetonovaly k smrti. Jinak motory s litin. hlavami se nastavují s trochu vyšším předstihem než favo konstrukce, ale s 9st. základního předstihu s orig. rozd. to nemohlo fungovat ani náhodou ! Typ 540 má rozsah 14 až 15st. Tzn. 9st. záladního + 30 stupňů rozsahu je 39st. nejvyššího předstihu, to možná zvládne mrtvá Š120 s mrtvou kompresí ale určitě ne upravený motor na kterých se předstih musí hnát dolů v otáčkách a né nahoru. Tehdy určitě někdo věděl jak rozdělovač upravit a nebo jezdili dobové bezpodtlakové, fotka zde: skoda-virt.cz/cz/.../9172
-upravy-rozdelovacu-odlade
ni-motoru
-> ZdrubT: V 1200ot. už na 100% dost zabírá odstředivka. Kolik máš základ na stojícím motoře ?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vačka
Tak já jsem tam naladil 0,30 za studena a Předstih na volnoběh (1200ot. ) mam cca 10 A jede to normálně Jen ten volnoběh kolísá.
-> Urbi: ahá, tak proto už nejezděj žádný stotřicítky LA, protože ty měly základní předstih 9° a to se pak hned udetonovaly k smrti:-) ... při základu 6 by to mělo bejt bez detonací

-> vhml: továrenský 280st. česana měly vůle 0,45 za tepla, což u železných tyček znamená 0,35 za studena, u hliníkových 0,40. Motor jezdí v 99% za provozní teploty, proto se vůle nastavují za tepla. Tak i tak jsou tam jen malé rozdíly, ale protože se hledají výkony a stabilní chod i na volnoběh, je dobré seřizovat vůle za provozní teploty, na co mi budou přesné vůle za studena, když motor jezdí v 80-90 C a proto to v této teplotě nastavím co nejpřesněji. Tvé ventilové vůle jsou sice dobré v top otáčkách, ale v nejnižších a středních budeš ztrácet krouták.
-> Olgoj Chorchoj:
To si mu poradil tedy výborně ! Jen ať si detonuje, nemá výkon a kurví motor jako polovina virtu, jen tak dál ... 
-> Olgoj Chorchoj:


-> Olgoj Chorchoj: 0,35 za studena? Není to moc? Kolik to vychází ze tepla? Já mám vačku 280, origo 120S a taky jsem nevěděl co dát, tak jsem dal nekonfliktně 0,20/0,25mm
Bezejmenný vačky taky uměj fungovat... 0,35 za studena S i V, 5-7° předstih a máš základní nastavení jako víno
-> ZdrubT: jakou čekáš odpověď čoveče na otázku ...."mám nějakou vačku" ...Mám doma nějakou marmeládu z lídlu, nevíte jak chutná a jak se maže na chleba ? Výrobce vačky ti udává vent. vůle, k této vačce obvyklé kolem 0,45 za tepla na obou a základní předstih si musíš najít sám na origo rozd. - poradím bude kolem 0 pokud je KP 10,7-11, bez upraveného rozd. to ale fungovat nebudu jak má a budeš se s laděním trápit.
skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
Ahoj. Mam v autě nějakou 280 vačku a seřizuju motok. Kolik by jste udělali předstih a jemé vule na ventilech?
-> buco0071: V jakém použití tato vačka je, has. mašina ? Pokud to jde s vodou, tak motor se točí zhruba v otáčkách nejvyššího kroutícího momentu, což by 4000ot. odpovídalo. Pokud je třeba větší výkonosti, je třeba se zaměřit na celý sací trakt, od karb. až po ventil - slícování, zvětšení atd. Pokud chcete aby mašina točila více, dejte nějakou kvalitní vačku 280/280.
Dobry den kupil som vacku uhol ventilov 270/270° MSZV 106° ten upravca ju pouzval na motory ktore mu stacili okolo 3500ot/min cize odspodu sa bere riadne ale len do 4000ot/min viac nejde ani ked som prestavil +-zub na kolese tak sa chcem spytat ci je mozne aby tato vacka ktora je prebrusovana z original taz1500 sa da nastavit tak aby fungovala okolo 5000ot/min lebo sa mi zda ze ona je tak nacasovana ze nestiha uz nasat za taky kratky cas vo vysich otackach.Za radu vopred dakujem
pokud byste někdo měl vačku na změření třeba z motor excel nebo cokoli tak jí můžem změřit... samotného mě to zajímá... pak to sem hodím a uvidíme...
-> Saky 06.11.09 22:08:24: no já ted řeším konkrétně jen to časování... ale do úplných detailů to taháš většinou ty a potom se zjistí že to nejde vyřešit protože úplné detaily nemá vyřešeny ani výrobce. stačí řešit věci na 95% a budem spokojeni a ne to tahat do extrémů, to nevyřešíme nikdy... co se týče časování na brzdě tak samozřejmě něco málo doladíš ale když je vačka teoreticky dobře načasovaná tak na brzdě na běžícím motoru můžeš zkusit ještě trochu hnout doleva a doprava rozvodem ale už si moc nepomůžeš když je ta vačka dobře načasovaná.. ty hodnoty má správné a na běžícím motoru třeba 1 - 2 koně doženeš zdůvodu toho že každej motor je jinej... někdo má větší ventili, někdo zas větší karbec atd.. ale ta dobrá vačka je jednou dobrá a za provozu už ji moc nedoženeš.. většinou spíš vůbec...
Dám příklad... koupíš vačku např. 270/270 třeba od Čepka, ta vačka je dobrá protože od něj jsou dobré vačky a protože je dobře teoreticky načasovaná tak když jí zkusíš ještě na brzdě dočasovat a měřit výkon tak třeba ještě dostaneš o 1 - 2 koně víc někdy ale je to jen otom že každej má malinko jiný příslušenství... takže když tu vačku od Čepka koupím tak vím že je dobrá a už zní víc nedostanu a kvůli jednomu koni to nebudu měřit...je to zbytečný.. to samý je u mě... objednám si vačku od svého brusiče a vím že je dobrá, jen jí zkontroluju v bloku a vím že zní víc nedostanu protože její teoretické načasování je správné... a dal už to neřeším ikdyž vím že každej motor je trochu jinej (komprese, karbec, ventily atd) a někdy třeba na brzdě bych zni dostal o minimum více ale nebudu to kvůli jednomu koni podstupovat protože namám u koho a platit za to namá cenu... každej za to chce hodně...
Dám příklad... koupíš vačku např. 270/270 třeba od Čepka, ta vačka je dobrá protože od něj jsou dobré vačky a protože je dobře teoreticky načasovaná tak když jí zkusíš ještě na brzdě dočasovat a měřit výkon tak třeba ještě dostaneš o 1 - 2 koně víc někdy ale je to jen otom že každej má malinko jiný příslušenství... takže když tu vačku od Čepka koupím tak vím že je dobrá a už zní víc nedostanu a kvůli jednomu koni to nebudu měřit...je to zbytečný.. to samý je u mě... objednám si vačku od svého brusiče a vím že je dobrá, jen jí zkontroluju v bloku a vím že zní víc nedostanu protože její teoretické načasování je správné... a dal už to neřeším ikdyž vím že každej motor je trochu jinej (komprese, karbec, ventily atd) a někdy třeba na brzdě bych zni dostal o minimum více ale nebudu to kvůli jednomu koni podstupovat protože namám u koho a platit za to namá cenu... každej za to chce hodně...
-> Fifa: Tak to ja jsem zase otevrel stredoskolskou ucebnici z roku 2006. Tam je psano ze: Casto se pouzivaji Asymetricke harmonicke vacky. Jijich boky jsou tvoreny kruznicemi,jenz se dotykaji zakladni kruznice a oblouku vrcholoveho prechodu. Nabezny a ubezny bok maji jiny tvar, je to dano jinym polomerem kruznice.
napr. tady se o tom neco pise www.gsxr.wz.cz/vacky.htm
Tak ti nevim,chce to jeste neco pohledat. Ne ze by to nebylo jedno,ale jen abych mel jasno co je co
EDIT: Ted me napadlo ze se mozna nebavime o stejne veci. Ono symetricka vacka-jedna a symetricke casovani vacek-hridele neni to stejne,to je jasne. Mozna proto se nemuzeme dohodnout.
napr. tady se o tom neco pise www.gsxr.wz.cz/vacky.htm
Tak ti nevim,chce to jeste neco pohledat. Ne ze by to nebylo jedno,ale jen abych mel jasno co je co

EDIT: Ted me napadlo ze se mozna nebavime o stejne veci. Ono symetricka vacka-jedna a symetricke casovani vacek-hridele neni to stejne,to je jasne. Mozna proto se nemuzeme dohodnout.
Fifa 06.11.09 23:58:31 napsal:
→ upír 130: → Saky: Ale řekl bych že se
shodnem na tom že bez brzdy, nebo nějakého kvalitního měření parametrů
motoru se hledá optimum velmi velmi obtížně.
preto vyrobca vacky ti ma povedat okrem vsetkych potrebnych parametrov aj kde ma byt vrchol sacej vacky....to sa docasuje klinkom alebo nastavitelnym rozvod. kolom
→ upír 130: → Saky: Ale řekl bych že se
shodnem na tom že bez brzdy, nebo nějakého kvalitního měření parametrů
motoru se hledá optimum velmi velmi obtížně.
preto vyrobca vacky ti ma povedat okrem vsetkych potrebnych parametrov aj kde ma byt vrchol sacej vacky....to sa docasuje klinkom alebo nastavitelnym rozvod. kolom
-> upír 130: -> Saky: Ale řekl bych že se shodnem na tom že bez brzdy, nebo nějakého kvalitního měření parametrů motoru se hledá optimum velmi velmi obtížně.
-> upír 130: mozna delame chybu-) ja mluvim obecne ty moc konkretne pro jeden pripad.. ale s tim casovanim stejne nesouhasim.. i tu samou vacku od stejneho vyrobce dam do dvou motoru, resp muzu dat pokazde jinak.. a nebude to delat blbyho pul kone to by se s tim nikdo na brzde necasoval..
-> Saky 06.11.09 15:00:12: samozřejmě že v každém režimu otáček je potřeba něco trochu jinak ale to už si hrajem s půl koněm sem a s půl koněm tam což poznám jen na brzdě... a proto že u škodovky není za normálních okolností možno měnit časování za uřčitých otáček tak se vychází z nějakýho standartu... to překrytí od 0 do 5° by měla mít každá vačka.. a když se měří zapíšou se hodnoty a zjistím že je překrytí víc nebo miň tak tak se to dohání klínkem až se dostanu do té hodnoty... (pokud to pujde, jsou paskvili co nedoženu) a už nemá řešit jestli je to 2 nebo 5° protože když budem řešit ty největší detaily tak se nic nedořeší... taky kdaž se trochu vytahá řetěz tak je to jinak ale nikdo to nepozná... chci jen říct že kolikrat je vačka kterou vyndám dost špatná a motor šlapal docela dobře takže nemá cenu řešit 0,1° atd... ale daná vačka je spravně načasovaná jen jednou +/- 2 - 3°, a pak si jen vybrat jakou... a nemá cenu zkoušet nesmyslně posouvat časování z normalu doleva nebo doprava protože to stejně líp nepojede.... musí se to prostě nastavit na ty honoty co ta vačká má mít v nějaký malý toleranci a dál nic víc stou vačkou nevykouzlíš... pak si jen můžeš vybrat jakou chceš pro svuj motor a namontovat... a stímhle každýmu poradí kdejakej motorář co se tím zabýva jakou vačku vybrat...
-> upír 130: ja bych si s prominutim dovolil nesouhlasit-) kdyz s tim budes takhle pohybovat plus minus stupen, dva tzn v tvem prepoctu se budes hejbat treba nekde od 7mi do 3stupnu tve pomyslne cislo 5 beru jako stred tak prece nejde jednoznacne rict ze vzdy bude tech tvejch 5 nejlepsi, pokud to odbrzdis a nacasujes pri zmenach tak dokonce zjistis ze pro tu samou vacku je lepsi mit treba tvych 5 v nizsich otackach a treba 6 bude lepsi ve vyssich.. takze to nacasujes tak jak je to nejlepsi v tech otackach v kterych budes jezdit ale pro jine otacky to bude lepsi zase trochu jinak..
-> Ultim: Symetrickou vačkou jsem myslel vačku s takovýmto časováním. Totok je tzv. symetrická vačka. Zdroj: Vozy pro závody a soutěže - návrhy úprav z roku 1979.
-> Gemini 05.11.09 23:10:09: překrytí je to co jsem popisoval... pokud myslíš ono...
-> Ultim 05.11.09 22:38:23: tak na tohle ti odpovím snad jen tak že všechna udané hodnoty jakýchkoli vaček ať seriových nebo závodních nebo jen trochu ostřejších které byly vyráběny fabrikou měli tento rozdíl max. 5 stupňů, může být i nula, měně ne, a hlavně jsem se již dávno přiučil od dvouch motořářů nedaleko odtud kteří stavějí závodní motory a časují vačky i samy závodily... takže to je takhle... ale pokud změříš sání a výfuk tak první na co koukáš je tahle hodnota a když je to v normě tak je to vpohodě... když ne tak zkusíš dočasovat.. pokud je to nula tak to neřeším protože když se je trochu unaví řetěz tak se to víc překrývá... a je to víc než nula...
-> upír 130: o tych tvojich 4-5 stupnoch nic neviem, nahodou nenastavujes vrchol sacej vacky na 103-105 stupnov ?
velmi dolezity udaj pri sportovych vackach je prekrytie (overlap).....
velmi dolezity udaj pri sportovych vackach je prekrytie (overlap).....
-> upír 130: Jsem nejdriv premyslel jak chces casovat strich ventilu,ale pak me to doslo
Jak jsi prisel na to cislo 4stupne? Jakoze jsi zkousel ruzne nastaveni a tohle ti vyslo jako optimalni? Mas to nejak podlozene? Ja bych mozna mel zajem o to nacasovani...

tak někdo pošlete vačku, pokud máte zájem, odměříme ji, já sem hodím hodnoty a případně ji dočasujem a nebo si řeknem že je kničemu... a on to každej pochopí líp než se jen dohadovat.... ale nebudu ted řešit co je lepší za vačku použít do konkretního motoru ale budu řešit konkretní vačku co by kdo chtěl odměřit... vyřešit problém kterej měl původně Trampajs... prostě drží v ruce vačku a chce zjistit jestli je dobře načasovaná... a taky tím zjistit jestli jí vůbec použije když zjistí že je to třeba jen 250ka atd...
-> gabo000000 05.11.09 20:40:23: takhle se nedá říct co je lepší... musí se odměřit sání i výfuk a potom případně dočasovat. HLAVNĚ TADY CHCI ŘÍCT ŽE NEMÁ CENU TEĎ ŘEŠIT JAKÁ VAČKA JE LEPŠÍ. TVÁ OTAZKA JE NA KONKRÉTNÍ VAČKU A NA KONKRÉTNÍ VAČCE NAPŘ 260/260 SE NASTAVÍ OPTIMÁLNÍ HODNOTY A TY SE Z NORMÁLU NEDAJ MOC POSOUVAT... PROSTĚ KAŽDÁ VAČKA SE MUSÍ NAČASOVAT NA OPTIMUM A TO OPTIMUM JE JEN JEDNO... TAKŽE NEJDŘÍV SI VYBEREŠ VAČKU A KDYŽ SIS JI PRO TEN SVŮJ MOTOR VYBRAL NAPŘ 275/270 TAK POTOM SE ODMĚŘÍ A DOČASUJE TAK JAK MÁ NA OPTIMÁLNÍ HODNOTY.
-> red.bill 05.11.09 17:51:03: -> red.bill 05.11.09 17:51:03: naprosto stebou souhlasím.já chtěl říct že časování ventilů v bloku by mělo stačit a tak to pro běžnýho motoráře je... nezjistím samozřejmě rychlost otevření ventilu. a když se ted budu bavit a rozebírat dál ty stupně tak už jsem tady 2x psal že vačky dočasovávám klínkem a nebo pokud chci přidat nebo ubrat na jednom z ventilů tak třeba i větší nebo menší ventilovou vůlí třeba o 0,05 protože to změní o 5° na časování. to jsem dělal když jsem vačku koupil někde od někoho a samozřejmě byla nanic... já už mám brusiče který brousí tak že nemusím dočasovávát ale stejně když ji vemu od něj tak ji radši změřím i když vím že dělá pořád stejně. mě samozřejmě ty dvě čísla jakoby stačí... ale myslel jsem na odměřené vačce která je vpořádku, a ne že koupím jakousi 280ku a řeknu dobrý to je ona... řeším kdy otvírá ventil, kolik stupnů jsou otevřené ventili a hlavně přesazení ventilů což je rozdíl hodnot když SZ po DŮ a VO před DŮ. tyhle hodnoty musí být stejné nebo nejvíc 5°. uvedu příklad...Vačka
Škoda 110 R:
Sání otevírá: 18° před HÚ
Sání zavírá: 49° po DÚ
Výfuk otevírá: 53° před DÚ 53 minus 49 = 4°
Výfuk zavírá: 14° po HÚ
a všimni si že u každého časování jsou tyto hodnoty nejvíc 5°. když jsou rozhozené tak posouvám klínek a až se dostanu asi na ty 4° , pak ještě kouknu jak vychází sání před HŮ. pár vaček jsem vyhodil protože byly kničemu ale jak říkám už mi brousí brusič a jen to po něm zkontroluju.... a poslední věc co chci říct je ta že už neřeším jaká vačka je kam a co je nejlepší protože už mám svý vyzkoušený a už je jen měřím a to je to hlavní pro mě že vím co tam mám... saky totiž řeší co ti ty čísla řeknou atd, že na graf se líp kouká je fakt ale pokud nevíš co ty hodnoty maj za následek tak naco ti sou... takže ja už neřeším ty čísla protože vím asi co to stím motorem dělá , já už řeším jen abych tam dal ty správný čísla.
Škoda 110 R:
Sání otevírá: 18° před HÚ
Sání zavírá: 49° po DÚ
Výfuk otevírá: 53° před DÚ 53 minus 49 = 4°
Výfuk zavírá: 14° po HÚ
a všimni si že u každého časování jsou tyto hodnoty nejvíc 5°. když jsou rozhozené tak posouvám klínek a až se dostanu asi na ty 4° , pak ještě kouknu jak vychází sání před HŮ. pár vaček jsem vyhodil protože byly kničemu ale jak říkám už mi brousí brusič a jen to po něm zkontroluju.... a poslední věc co chci říct je ta že už neřeším jaká vačka je kam a co je nejlepší protože už mám svý vyzkoušený a už je jen měřím a to je to hlavní pro mě že vím co tam mám... saky totiž řeší co ti ty čísla řeknou atd, že na graf se líp kouká je fakt ale pokud nevíš co ty hodnoty maj za následek tak naco ti sou... takže ja už neřeším ty čísla protože vím asi co to stím motorem dělá , já už řeším jen abych tam dal ty správný čísla.
-> Saky: Aha,takze ani Vy nedokazete z grafu prubehu zdvihu vacky rict ze tato je dobra,tato horsi a tato uplne spatna... Hmmm zajimave....
Fifa 05.11.09 20:35:19 napsal:
→ Saky: Na tom je dost pravdy, proto jsem nikdy moc nepsal
na fórum. Prostě to postrádá smysl a skoro to nestojí za to.
Ještě ke škodováckým výkresům. Je pravda že ani na výkrese se
nepoužívaly čísla jako je 260/260, maximálně jako označení. Na výkrese
je vždy uveden kruový graf kde je označeno kde otvírá a zavírá sání a
výfuk. Vžité označování se začlo používat nejspíš proto, že
v 80tých letech se dělaly časlo symetrické vačky kde s shodovaly úhly
otevření a zavření výfuku/sání.
To se me nejak nezda,symetricka vacka je takova ktera ma nabeznou a ubeznou cast vacky stejnou. Jakoze kdyz rozdelis vacku osou ze stredu do stredu palce,tak se bude jednat o dve stejne poloviny tj. symetricky obraz. To neni ze se otvira a zavira stejne... Teda alespon myslim....
→ Saky: Na tom je dost pravdy, proto jsem nikdy moc nepsal
na fórum. Prostě to postrádá smysl a skoro to nestojí za to.
Ještě ke škodováckým výkresům. Je pravda že ani na výkrese se
nepoužívaly čísla jako je 260/260, maximálně jako označení. Na výkrese
je vždy uveden kruový graf kde je označeno kde otvírá a zavírá sání a
výfuk. Vžité označování se začlo používat nejspíš proto, že
v 80tých letech se dělaly časlo symetrické vačky kde s shodovaly úhly
otevření a zavření výfuku/sání.
To se me nejak nezda,symetricka vacka je takova ktera ma nabeznou a ubeznou cast vacky stejnou. Jakoze kdyz rozdelis vacku osou ze stredu do stredu palce,tak se bude jednat o dve stejne poloviny tj. symetricky obraz. To neni ze se otvira a zavira stejne... Teda alespon myslim....
-> gabo000000: Tak jo...
takze za predpokladu:
1. ze vsechny tri maji stejny zdvih
2. vsechny jsou funkcni,tj. normalni narust zdvihu,zadny paskvil
3. ze prosly nejakym vyvojem a toto jejich vysledna verze
Kdybych se rozhodoval asi tak ze bych ju zkusil porovnat se vackama seriovyma.Rekneme ze vsechny normalni vacky maji saci otevren od 14 do 45 tazke bych si vybral takovou vacku aby byla nejodobnejsi tomuto. Z tveho je to 30+180+70. Ale je to zalozeno pouze na porovnavani a logice. Ty ostatni jsou moc divoke ...
takze za predpokladu:
1. ze vsechny tri maji stejny zdvih
2. vsechny jsou funkcni,tj. normalni narust zdvihu,zadny paskvil
3. ze prosly nejakym vyvojem a toto jejich vysledna verze
Kdybych se rozhodoval asi tak ze bych ju zkusil porovnat se vackama seriovyma.Rekneme ze vsechny normalni vacky maji saci otevren od 14 do 45 tazke bych si vybral takovou vacku aby byla nejodobnejsi tomuto. Z tveho je to 30+180+70. Ale je to zalozeno pouze na porovnavani a logice. Ty ostatni jsou moc divoke ...
-> Ultim: jeste k te literature je nejaky zaklad a obecne principy ty je potreba nejdriv pochopit.. o navrhu vacek co to udela je cela kapitola jednech skript.. jenze jakmile se do toho clovek zacte a snazi se to pochopit je to jeho konec-) jak jsem psal zlate nicnevedeni..
-> Ultim: ja nemuzu tvrdit ktera vacka je lepsi nejsem buh.. muzu rict ktera z vacek ktere jsem vyzkousel se me zdala jako nejlepsi, jenze nejlepsi pro me nemusi byt nejlepsi pro nekoho jineho.. ale myslim ze muj nazor je obecne znamy ze chvalim Cepkovi vacky a dnes uz ani jine neshanim, protoze vim ze tam dostanu to co chci.. ale tomu predchazelo troufnu si tvrdit stovka hodin na brzde pokud bych ji mel platit stalo by to balik a clovek si udela v leccems jasno je to presne jak jsi napsal.. spoustu casu a spoustu penez o tom to cele je nebot jak jinach chces vedet co je lepsi? podle toho ze ti nekdo z virtu napise dej tam pavlickovku tu mam taky a jede to jako prase? dnes uz si ani netroufam rict ktera vacka bude lepsi nebot bez brzdy to proste rict nejde.. pokud jen posunes nekam casovani a zbytek bude stejnej tak se to jen nekam posune.. ale to jeste neznamena ze muzes o necem tvrdit ze je lepsi.. z jednoho pohledu muze byt nejlepsi vacka takova kde bude nejvyssi vykon takhle uvazuje 90pct lidi z druheho pohledu je to nesmysl.. proste nejde tvrdit ktera vacka je lepsi vzdy je to o kombinaci vacka hlava ventily a vse okolo.. a to znamena porovnavat motor.. a ver tomu ze uz jsem nejaky ten motor postavil i odbrzdil ale nikdy nemeli stejnej vykon.. takze ani nemuzes porovnavat takhle mezi sebou proste opet zkouset postupne jednu druhou treti vse ostatni nechat a mas predstavu
-> Ultim: to je jednopre koho,..to davam jak all
-> gabo000000: ses ted seknul s tou otazkou ne? No melo byt pro Upir 130 snad...
-> Saky: Prave proto ze dost informaci z knihovny je pro skodovku nepostatnych a delat neco stylem pokus omyl je dost casove narocne, je podle me lepsi se o teto problematice bavit na skoda foru,s lidma kteri tomu rozumi. Jako urcite mate predstavu kolik by dalo casu poskladat motor,dat do auta,odladit,nejak zmerit vykon/zrychleni a pak ho zase rozdelat a dat tam vacku od jineho vyrobce atd... nehlede na penize vynalozene za nakup. Proto se po tom pidim nejdriv tady a pak sel alespon dobrym smerem,kdyz uz ne najistotu.
Hadky na webu jsou kapitola sama o sobe,viz Ktera vacka je lepsi? Cepek,Chovanec,Pavlicek,a td...
Prave proto jsem chtel aby jste rekl podle ceho se vacky rozlisuji na dobre a spatne,aby si kazdy mohl udelat obrazek sam. Teda za predpokladu ze bude mit co porovnavat. Je jasne ze kdyz bude mit jen jednu vacku a zadny graf navic,tak ju tam da ono to nejak pojde....
Hadky na webu jsou kapitola sama o sobe,viz Ktera vacka je lepsi? Cepek,Chovanec,Pavlicek,a td...
Prave proto jsem chtel aby jste rekl podle ceho se vacky rozlisuji na dobre a spatne,aby si kazdy mohl udelat obrazek sam. Teda za predpokladu ze bude mit co porovnavat. Je jasne ze kdyz bude mit jen jednu vacku a zadny graf navic,tak ju tam da ono to nejak pojde....

-> Saky: ked sa clovek snazi tak rok dve mu stacia aby v niecom uz vedel poradit alebo neicomu dobre rozumel
opakujem otazku ultima...co je teda lepsie?
50+180+50 alebo 70+180+30 alebo 30+180+70??????????????

opakujem otazku ultima...co je teda lepsie?
50+180+50 alebo 70+180+30 alebo 30+180+70??????????????
-> Saky: Na tom je dost pravdy, proto jsem nikdy moc nepsal na fórum. Prostě to postrádá smysl a skoro to nestojí za to.
Ještě ke škodováckým výkresům. Je pravda že ani na výkrese se nepoužívaly čísla jako je 260/260, maximálně jako označení. Na výkrese je vždy uveden kruový graf kde je označeno kde otvírá a zavírá sání a výfuk. Vžité označování se začlo používat nejspíš proto, že v 80tých letech se dělaly časlo symetrické vačky kde s shodovaly úhly otevření a zavření výfuku/sání. Není pochyb že se dá dosáhnout optimálnějších výsledků s nesymetrickou vačkou. Já sám s tím mám malé zkušenosti, proto se snažím přiučit jak můžu. Virt ale určitě není tím nejlepším místem na sbírání kvalitních vědomostí.
Ještě ke škodováckým výkresům. Je pravda že ani na výkrese se nepoužívaly čísla jako je 260/260, maximálně jako označení. Na výkrese je vždy uveden kruový graf kde je označeno kde otvírá a zavírá sání a výfuk. Vžité označování se začlo používat nejspíš proto, že v 80tých letech se dělaly časlo symetrické vačky kde s shodovaly úhly otevření a zavření výfuku/sání. Není pochyb že se dá dosáhnout optimálnějších výsledků s nesymetrickou vačkou. Já sám s tím mám malé zkušenosti, proto se snažím přiučit jak můžu. Virt ale určitě není tím nejlepším místem na sbírání kvalitních vědomostí.
-> Ultim: zajímavá úvaha, a já se ptám proč ten člověk prahnoucí po informacích nezabrousí místo na virt do knihovny kde se podle mě dozví teorie podstatně víc a na úplně jiné úrovni, samozřejmě uznávám že mnoho věcí je v škodováckém motoru k ničemu a nebo prostě nejde a nebo do dílny a jednoduše nezkouší a nezkouší co to udělá?..
znám mnoho teoretiků kteří nepostavili jedinej motor ale dokážou o tom psát knihy a rovněž mnoho lidí kteří staví dobré motory a nevědí nic z teorie.. taky znám pár lidí co vystupují na virtu před rokem se ptali jak se utahuje klika a dnes píšou že postavili Xdesítek motorů nabízejí svoje služby a jsou ti nejchytřejší.. a od takových chceš radu? neříkám že tady nejsou chytří ochotní lidi kteří poradí určitě jsou ale podle mě to nelze brát jako jediné info..
na spousty otázek Ti neodpoví nikdo a tak nezbývá než to jít zkusit.. jenže to stojí čas a peníze a o tom celém to prostě dneska je.. věř tomu že je mnoho ochotných lidí poradit, ale prostě nejde radit textem.. taky se tady většina diskuzí zvrhne v nějákou hádku kdo je větší kretén a má smysl něco pak psát?
znám mnoho teoretiků kteří nepostavili jedinej motor ale dokážou o tom psát knihy a rovněž mnoho lidí kteří staví dobré motory a nevědí nic z teorie.. taky znám pár lidí co vystupují na virtu před rokem se ptali jak se utahuje klika a dnes píšou že postavili Xdesítek motorů nabízejí svoje služby a jsou ti nejchytřejší.. a od takových chceš radu? neříkám že tady nejsou chytří ochotní lidi kteří poradí určitě jsou ale podle mě to nelze brát jako jediné info..
na spousty otázek Ti neodpoví nikdo a tak nezbývá než to jít zkusit.. jenže to stojí čas a peníze a o tom celém to prostě dneska je.. věř tomu že je mnoho ochotných lidí poradit, ale prostě nejde radit textem.. taky se tady většina diskuzí zvrhne v nějákou hádku kdo je větší kretén a má smysl něco pak psát?
-> Ultim:
-> upír 130:
ťahá lepšie odspodu preto lebo oneskoruješ expanzný tlak vo valci a nie preto že ho viac preplníš.



-> upír 130: přesně jak říká red.bill.. pokud někomu stačí ke štěstí jen ty dvě čísla bude vždycky tunerem z garáže a nikdy nebude vědět co dělá špatně.. ten tuner z garáže to je pěkné názvosloví, ale to vymyslel někdo jiný ne já-) nemusí být z garáže může mít klidně špičkovou autodílnu, pokud neví co dělá je mu k ničemu.. já nikoho škatulkovat nebudu kdo se vidí v jaké skupině je jen a jeho věc a jestli to někoho uráží je mě jedno.. já jen říkam svůj názor ..
nadruhou stranu uznávám že náš tuner z garáže má spokojený život neboť si řekne teď postavím seriový motor dám 250ku teď postavím lepší seriovku dám 260ku teď závodní dám 300ku a co víc mu chybí ke šěstí? pokud začne studovat tak zjistí že vlastně nic neví a spokojený tuner z garáže najednou vše bude dělat jinak a zkoušet co a jak.. teď otázka co je pro koho lepší..
prostě celá debata je o tom že podle mě nestačí porovnávat dvě čísla nic víc.. pokud to někomu stačí je spokojený člověk..
nadruhou stranu uznávám že náš tuner z garáže má spokojený život neboť si řekne teď postavím seriový motor dám 250ku teď postavím lepší seriovku dám 260ku teď závodní dám 300ku a co víc mu chybí ke šěstí? pokud začne studovat tak zjistí že vlastně nic neví a spokojený tuner z garáže najednou vše bude dělat jinak a zkoušet co a jak.. teď otázka co je pro koho lepší..
prostě celá debata je o tom že podle mě nestačí porovnávat dvě čísla nic víc.. pokud to někomu stačí je spokojený člověk..
-> upír 130: on Saky narážel na to že neni 280 jako 280, protože uznáš že 50+180+50 a 70+180+30 a 30+180+70 ač je to pořád 280 je úplně jiná vačka. Na grafu vidíš její průběh, můžeš odečíst jak rychle otevírá a zavírá ventil atd. Vačku necharakterizuje jen doba otevření ventilu
-> Saky: To byla zase odpoved
Ted takova uvaha: Tuner z garaze postavil/poladil uz par motoru a vdycky to nejak fungovalo,ale chtel by vic. Chtel by tomu rozumet,co dela. Vyvarovat se chybam. Tak cte clanky,chodi na fora,bavi se s lidma. Zjisti ze nejde jen o uhel otevreni,ale i o jine veci,tak jde dal do hloubky a pta se lidi co tumu rozumi PROC? CO? JAK? A lidi mu na to rikaji,ty jsi tuner z garaze,tobe to bude stejne na nic a takyze nic mu nereknou... A tuner z garaze zustane porad tunerem z garaze. A zili stastne az so smrti...

-> Saky 04.11.09 21:42:41: stěma lidma z garáže si to nemyslel uplně vážně ne ? vím že většina lidí to nemyslí vážně nebo tomu nerozumí, nebo si myslí že jejich výtvory jsou překrásné a když je vidím tak se musím rozesmát... ale myslím že pár lidí je co tomu rozumí a dělá kvalitně, takže neházej lidi do jedný bedny... to bys mě mohl taky urazit... 

-> Fifa 04.11.09 22:08:45: tak ti dík, že se mě taky někdo zastal stou vůlí... 

-> Saky: Předpis měření časování Škoda vaček je už na výkrese uveden tak že se má měřit při ventilové vůli 0,45mm. Takže se podle tohoto údaje změřeného při téhle vůli vyrábí a porovnávají. Věř mi pár jsem jich viděl, leč nesmím publikovat. Je jisté že to jde měřit jinak a každý výrobce si to dělá po svém. To tak prostě je a my s tím naděláme málo.
Určitě taky vůle ovlivní výsledné časování, přičemž zdvihová křivka jedné a té samé vačky bude stejná, jen se bude úhlově posouvat. To je určitě jasné.
Prostě tenhle způsob měření a porovnávání tam byl kdysi zaveden a stal se jakousi tradicí a taky fungoval, tak ho jednoduše používali..
Samozřejmě pokud to změříš jiným způsobem, tak aby ses dostal do většině lidí známých hodnot, musíš přepočíst s touto vůlí. Pokud děláš svá měření a porovnáváš je mezi sebou, jde to taky. Tady se meze nekladou.. Potom ti to může bejt všechno šumák..
Určitě taky vůle ovlivní výsledné časování, přičemž zdvihová křivka jedné a té samé vačky bude stejná, jen se bude úhlově posouvat. To je určitě jasné.
Prostě tenhle způsob měření a porovnávání tam byl kdysi zaveden a stal se jakousi tradicí a taky fungoval, tak ho jednoduše používali..
Samozřejmě pokud to změříš jiným způsobem, tak aby ses dostal do většině lidí známých hodnot, musíš přepočíst s touto vůlí. Pokud děláš svá měření a porovnáváš je mezi sebou, jde to taky. Tady se meze nekladou.. Potom ti to může bejt všechno šumák..
-> Ultim: podle me tunerovi z garaze jsou ty grafy stejne na nic jako ty dve cisla.. a tuner z garaze stejne vezme neco nejak to slozi a nejak to dopadne.. se podivej co tady beha motoru a pisou mam vacku 280/280 s kp 10:1 to by nikdo kdo o tom neco vi neudelal..
-> Saky: A muzete nam tady rict jake jsou kriteria pro vyber vacy v grafu? At to vime a nejsme hloupi?
Podle nejake funkce zjistit zrychleni ventilu a podle toho vybrat pruzinu?
Celkovou plochu otevreni ventilu pro lepsi plneni?
Vzjemna poloha vacek mezi sebou a vuci klice?
Cim by se mel tuner z garaze ridit,kdyz mu nekdo donese dve vacky s grafama,nebo i bez nej kdyz uz vime jak si je udelat, a rekl mu at si vybere ?
Podle nejake funkce zjistit zrychleni ventilu a podle toho vybrat pruzinu?
Celkovou plochu otevreni ventilu pro lepsi plneni?
Vzjemna poloha vacek mezi sebou a vuci klice?
Cim by se mel tuner z garaze ridit,kdyz mu nekdo donese dve vacky s grafama,nebo i bez nej kdyz uz vime jak si je udelat, a rekl mu at si vybere ?
-> elbacil 04.11.09 20:32:17: šak to tak píšu, pokud má sání víc, nebo výfuk min to je snad jedno a to samý...
-> upír 130: nie náhodou ked má výfuk menej tak ťahá lepšie odspodu?

-> Saky 04.11.09 20:14:37: vzal bych 265/ 257 protože na lepší motor mam radši tah odspoda, ta 280ka bude spíš více točit a kroutící moment se posune nahoru. taky když je více stupnů na sání tak motor spíš taha odspodu protože se více přeplní oproti otevření výfuku které je menší..... ta 265/257 nebo 260/260 mě vyhovuje na lepší motor.
-> Saky 04.11.09 20:14:37: lépe řečeno, vím už co ty vačky dělaj v autech v provozu takže už ani nemusím řešit jakou použit atd. beru to za skoro samozřejmost… na graf se sice dobře kouka ale na co ti je když nevíš jak ty hodnoty fungujou za provozu… beru to že si např. uděláš 5 vaček s grafem, odskoušíš je v provozu a pak už budeš jen vybírat a budeš vědět že vačka stíhle grafem je taková nebo maková atd… a doporučíš ji a namontuješ… to beru jinak nevím na co ten graf je…