olejový chladič

prohledat
47 příspěvků (zobrazeno 1 až 47) od 25.10.2009 do 23.04.2023, založil/a rc007
řadit dle data
12:51:46
23.04.2023
czechino
Hojte,

jak je to s chladičem nad motorem?

Má to nějaké zákonitosti jako expanzka na vodu která má být na nejvyšším místě.

Když dám chladič nad úroveň motoru nebude vznikat nějaká vzduchová bublina, i třeba po startu pár sekund?

LR/H to měly snad ve vaně nad motorem, takže by to nemělo snad vadit. Ovšem rád bych názor?

Díky.
11:26:54
06.12.2019
Lůďa
Ahoj, hledám inspiraci novodobého olejového chladiče do Škody 120S (Š100). Tak jsem chtěl poprosit kdo jaký jezdíte (výrobce + rozměry) a kde máte chladič umístěný (nejlépe s fotkou). Moc děkuju za rady.
zvětšit olejový chladič - obrázek od Lůďa vložen 06.12.2019 11:26:54
15:38:17
06.01.2011
Jozka
-> petr s: 3.

-> suri 06.01.11 15:01:52: jak se to oficiálně jmenuje nevím, ale popsal bych to jako zátku ve tvaru červíka4
15:04:36
06.01.2011
suri
-> afro100: tak potom nechápem myšlienku silikonu
15:04:33
06.01.2011
petr s
-> afro100: Silikon je lepší
15:02:32
06.01.2011
afro100
-> suri: nahodou hej
15:01:52
06.01.2011
suri
-> Jozka: tam nepatrí náhodou červík ako zátka?
14:59:23
06.01.2011
Jozka
-> suri: hlavní olejovej kanál asi..4
14:48:46
06.01.2011
suri
-> kalmik_06: čo chceš tmeliť silikonom?
12:02:14
06.01.2011
kalmik_06
tak jo fááájn sory no se neblázněte když se to někomu nechce celý číst no.

jen jeeště jedna otázka čím to zaslepit jak to má červeně naznašený???nějakej silikon a nebo co tam mám dát???
01:07:14
06.01.2011
Majklsto
-> afro100: to je strašne zložité prečítat si nejakú tému odzačiatku ked niečo potrebuje vediet.Lahšie je opýtat sa po Xmiliontý krát na to isté
00:49:40
06.01.2011
afro100
-> kalmik_06: co tak zarolovat na zaciatok temy a zacat citat ?
00:43:46
06.01.2011
kalmik_06
klucíííííí potřebuju vedět kam zapojit chladič na favo motor předělanej do škodovky. díííííííííííík:)
22:54:12
14.10.2010
matisek
Mohol by mi prosím niekto otpovedať na pár otázok k olejovemu chladiču.Napojiť ho chcem cez medzikus s termostatom pod olejový filter.Auto je rapid.

1-Je jedno v akej polohe bude namontovaný,myslím napojenie hadic z hora/zo spodu?

2-Mal by byť pod urovnou výšky filtra alebo môže byť aj nad jeho urovnou.

3-Mam ho naplniť olejom pri skladaní alebo nechať prázdny?Bojím sa toho že ked otvorí termostat aby sa mi do motora nedostala nejaká velká vzduchová bublina z toho chladiča.

4-ked sa mení olej vypúšta sa aj z toho chladiča alebo ten sa tam nechava?



Nechcem aby sa tu debatovalo o potrebnosti alebo nepotrebnosti chladiča oleja len mi ide hlavne o to ake mám možnosti jeho umiestnenia,pretože to nieje skodovkový takže pôvodne riesenie nedosiahnem.
13:18:40
09.07.2010
kalmik_06
nechci zakládat nový tema ale pánové jak je na těch obrazcích toho zapojení ta červen čára kde to zaslepit, tak mě řeknete čím to mám zalspit nebo spíš jak?? tam de někde zašroubovat šroubek nebo tak něco???díky
16:50:30
01.07.2010
Čokin
afro100 23.06.10 19:44:13 napsal: → Tomaso435: myslim si, ze dnesne oleje su dost schopne aby pracovali aj pri vyssich teplotach spolahlivo, to skor bude tem motor podchladzovat a to neni dobre :/



Tak podlchlazovat se určitě nebude. Pokud do toho motoru použije Full syntetiku nebo kvalitní polosyntetiku tak by to mělo při běžném ježdění stačit. Pokud stím bude jezdit ,,tzv. Race" nebo jak tomu říkaté, prostě když bude prasit tak se olej určitě ohřeje na nežádoucí teplotu hlavně při svižné jízdě do kopce. Na 100 k motoru už by chladič měl být, ale je to o tom jak stím chce jezdit, ale nepředpokládám, že by někdo stavěl 100 k motor, aby pak jezdil na půl plynu. Takže za mě pokud ten motor má kolem 100 k tak chladič ano.
23:16:41
23.06.2010
afro100
-> fidelmc: ja sa nepotrebujem hadat, nechces, never, ja viem ze to je funkcne riesenie a tebe ked sa nepaci tak si vymysli nieco ine, nikto ti nebrani a pretahovanim sa o pismenka na nete nic nevyriesis ;)



BTW: vsetko vzadu, vrtula, 130, a okrem blbeho termostatu s tym nie je problem skoda-virt.cz/cz/.../3539 -t-ero
upraveno 1x, naposled 23.06.2010 23:17:27
23:09:27
23.06.2010
fidelmc
→ fidelmc: ked tam nechas vrtulu tak tam nemusi byt ani olejovy chladic ;)



Vrtuli neuchladis 130
19:45:37
23.06.2010
Tomaso435
-> afro100: jasny no, no uvidime jak se to bude chovat při jeho "Race" jízdě :-D
19:44:13
23.06.2010
afro100
-> Tomaso435: myslim si, ze dnesne oleje su dost schopne aby pracovali aj pri vyssich teplotach spolahlivo, to skor bude tem motor podchladzovat a to neni dobre :/
19:42:01
23.06.2010
Tomaso435
-> afro100: takže blbost jo? no já už od durnabacha sháním i hadice no, tak uvidime :-D
20:12:56
22.06.2010
afro100
-> fidelmc: Vidim, ze sa rad zasmejes vlastnej jednoduchosti, trosku sa zamysli nad tym co som napisal a ono ti to dojde :)

.

.

.

.

nic? ok, tak polopate:

Ak tam teda nechas origo saharu s origo chladicom a na tu 1300-vku si nasadis nohu vrtule (s vrtulou samozrejme) z povodneho motora a vymenis remenicu za dvojitu, nevidim nikde problem, preco by to s chladicom vzadu nemalo uchladit tu 1300-vku. ;)
19:49:24
22.06.2010
fidelmc
To jako chces tou vrtuli uchladit 1,3 motor? Pane jo. A jak to myslis? To ji nekdo vyndava? Chapu je tam da preba saharu z oktavky, ale bez niceho? Ty mas prinosne prispevky3
19:47:41
22.06.2010
afro100
-> Tomaso435: pri dnesnych olejoch to je kravina, to uz by fakt muselo byt ;)
19:47:03
22.06.2010
Tomaso435
-> vhml: :-D mysliš? no měje to nakonec jedno :-D
18:10:27
22.06.2010
afro100
-> fidelmc: ked tam nechas vrtulu tak tam nemusi byt ani olejovy chladic ;)
17:31:59
22.06.2010
fidelmc
chladic by se hodil treba na motor 1,3 treba do MB , bez naporaku. To by pomohlo ne?
17:30:18
22.06.2010
vhml
-> Tomaso435: bude rád když se ten olej vůbec ohřeje :-D
17:27:48
22.06.2010
Tomaso435
-> suri: dik
17:27:20
22.06.2010
suri
-> Tomaso435: ano
17:23:39
22.06.2010
Tomaso435
-> suri: ty díry najdu teda někde na boku bloku motoru? je potřeba jenom přijít zapojit a hotovo :-D



-> Nwkt: já ne, ale kámoš má poladěnej motor, jeden 94 a jeden 89. v obojím má takový ty klasický voloviny jako 280/280° vačku a hlavu líznutou o 0,8. myslí že se mu to bude víc hřát....



mimochodem GLS měla chladič už z výroby žejo ? ... proč? když to byl normální "slabší" motor



a ještě jesi existuje něco , co to do chladiče pustí až při vyšší teplotě. (termostat jako mezikus).. ale to je jenom uvaha časem...
upraveno 2x, naposled 22.06.2010 17:27:26
17:18:52
22.06.2010
Nwkt
-> Tomaso435: Dvě hadičky na ty dva šrouby. Proč to tam chceš dávat?
17:18:48
22.06.2010
suri
-> Tomaso435: do tých dier ako na obrázku ako je ten červený kanál tam máš vývody
17:16:47
22.06.2010
Tomaso435
-> suri: no koukám an ten obrázek ale jelikož tomu vubec nechápu, tak bych to potřeboval nějak polopatičtěji vysvětlit. mám tu chladič a dvě hadičky... a teď kam s nima :-D



-> Nwkt: nic než obyč PAL chladič ,,
15:18:33
22.06.2010
Nwkt
-> Tomaso435: Jako na plnoprůtok, když je to stejný. Tam budeš cpát něco s termostatem nebo bez?
14:55:00
22.06.2010
suri
-> Tomaso435: pod tvojím obrázkom je príspevok kam zapojiť
14:48:19
22.06.2010
vhml
-> Tomaso435: zkus to připojit jako na tu kilárnu nebo stodvácu když je to stejnej motor :-D
14:43:16
22.06.2010
Tomaso435
kucí,

kam se u fáčka nechá napojit olejový chladič? našel sem jenom na kilárny a stodváci... umístění je asi jasný - před altík na stojáka a odstranit usměrnovací plast vzduchu.... ale kam ho zapojit,,, -nějak normálně přidáním iurčitýho dílu kamsi... né někde něco navrtávat :-D :-D ( předpokládám že mezi 89 a 94kou nebude rozdíl )
12:23:47
28.10.2009
HodanL
Červená čára je zaslepení.
12:22:23
28.10.2009
HodanL
Takže plnoprůtok bude vypadat asi takhle?
zvětšit olejový chladič - obrázek od HodanL vložen 28.10.2009 12:22:23
22:43:04
27.10.2009
COL
-> Nwkt: na plnoprutok bud s adapterem, nebo jednu hadici na prsa a druhou na blok za prsa a mezi tim zaslepit kanal, jiny jednoduchy moznosti nejsou.



Hlavne bych nicim nedelal by-pass filtru, pac pak pude bordel do kanalu... at uz to budou stary sajrajty z filtru nebo nejaky putovni spony z motoru.
22:26:48
27.10.2009
Nwkt
-> COL: Na plnoprůtok se sériově zapojuje jinak, ten obrázek sem už nedal
upraveno 1x, naposled 27.10.2009 22:27:00
22:25:32
27.10.2009
COL
Urcite potrebujes chladic oleje?? Do ceho to je?

Tohle,co je na obrazku, ti udela obtok filtru - moc se mi to nelibi, radeji bych ta zapojil, tak jak jsem psal niz, ale v takovem pripade je potreba overit, jestli Rkovej chladic nebude klast moc velkej odpor oleji, pak by se musel dat jiny.
17:56:24
27.10.2009
miro_zv - zrušená registrace
14:45:03
25.10.2009
COL
nejlip pres adapter pod filtr, nebo zaslepit kanal a pak mezi prsa a blok. Jinak neziskas plnoprutokovy chlazeni a v horsim priade udelas jeste by-pass filtru.
12:36:51
25.10.2009
Bery
si to najdi a nebuď línej...po milionprvní....
11:32:08
25.10.2009
rc007
kam zapojit olejový chladic? jsou to ty dva srouby v bloku horizontalne od sebe? a ma chladic oleje na 110R smer průtoku?
Extreme Tyres