skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
hlavy favo vs. felda
prohledat
119 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 10.09.2009 do 22.09.2009, založil/a gabo000000 - zrušená registrace
-> gabo000000: pise se o vstupnim kanale a ose ventilu, proto narazi do steny..
-> AZmotor: no asi tak..60-70 ja som myslel uhol podnim....to je jedno..stejne ti ta modra ciara naraza do steny
-> AZmotor: tak kolko? 110? stejne je tam velky ohyb
-> gabo000000: no ale mpi tam 90 stupnu nema ani nahodou...
Někdy svírá vstupní kanál s osou ventilu 90° i více. Takový kanál je znázorněn
na obr. 21a. V tomto případě je velmi obtížné využít celého obvodu sedla ventilu.
Prudký ohyb potrubí v hlavě má ještě jednu nevýhodu. Intenzivnějším narážením
molekul vzduchu na vnější stranu ohybu vzniká nejen větší povrchové tření, ale i větší
přenos tepla do plynu. Každé ohřátí vstupního vzduchu snižuje hmotnostní náplň válce
a výkon motoru. Proto má být sací potrubí přímé, pokud možno bez ohybů, zejména v
teplé hlavě válce.
na obr. 21a. V tomto případě je velmi obtížné využít celého obvodu sedla ventilu.
Prudký ohyb potrubí v hlavě má ještě jednu nevýhodu. Intenzivnějším narážením
molekul vzduchu na vnější stranu ohybu vzniká nejen větší povrchové tření, ale i větší
přenos tepla do plynu. Každé ohřátí vstupního vzduchu snižuje hmotnostní náplň válce
a výkon motoru. Proto má být sací potrubí přímé, pokud možno bez ohybů, zejména v
teplé hlavě válce.
-> Labros: hladal som viterature a napriklad pan mackerele vo svojej knihe o zavodnych motorochy pise o kanaloch ake ma felda MPi alebo BMM ze su najnevyhovujucejsie pre zavodny motor lebo je obtiazne vyuzit cely priemer sedla
skopcim to sem

vidim to stejne:
Felicie MPi : nizsi euro, snaha dosahnout max vykonu pri zachovani urcitych vlastnosti..
Fabie: vyssi euro, motor je celkove priskrceny (vacka, hlava) aby splnoval normu, vykon podobny jako felicie jen vyssi kroutak v dusledku vyssiho objemu..
Felicie MPi : nizsi euro, snaha dosahnout max vykonu pri zachovani urcitych vlastnosti..
Fabie: vyssi euro, motor je celkove priskrceny (vacka, hlava) aby splnoval normu, vykon podobny jako felicie jen vyssi kroutak v dusledku vyssiho objemu..
-> Labros: spravne je to aj o vstrekovacoch, na fabke to spravili tak aby to vyhovovalo Euro norme (kanale, sekvencny vstrek, dve lambdy atd....)
se bojim že jedinou kvalifikovanou odpověď by mohl dát někdo kdo byl u vývoje té hlavy - asi to souviselo s úplně jiným sáním a umístěním vstřikovačů - ale možná by ses mohl kouknout do literatury týkající se návrhu hlavy - možná by se něco našlo i v článcích od Čecha na techwebu.
podme ku korenu..lebo takto to nidke nespeje...vie mi niekto napisat preco sa zacali do BMM felicii robit hlavy s takymi kanalmi ake maju? preco to zmenili? a pri fabke sa zas vracaju k tangencialom?..to uz sice odznelo ale preco sa robili vôbec feliciove hlavy?
-> AZmotor:
akoby sme to uz nevedeli

-> gabo000000: no tak takova odpoved o necem vypovida...
-> AZmotor: 600
-> gabo000000: no a kolik koni je rozdil?
-> AZmotor: vsetko je uz vyskusane a odbrzdene

No a podle me je to stejne jedno, pokud ty kanaly nechate upravit tak vysledek bude skoro stejny a když to nenechate odbrzdit tak rozdil ani nepoznate...
-> gabo000000: ja by som povedal ze fabkovy kanal je asi vhodnejší nie ?
favo / fabka
obrazky som si prepozical z knizky pana Juliusa Mackereleho
obrazky som si prepozical z knizky pana Juliusa Mackereleho
pre ozrejmenie...takto nejak vyzera kanal MPi a BMM hlavy
Labros 15.09.09 11:16:29 napsal:
→ gabo000000: protože všichni chtějí tu novější verzi
která opravdu líp tvarovaný kanály má. Já teda měl obě a nepoznal jsem
rozdíl. ale co je to lepsie tvarovanie a preco je lepsie?
→ gabo000000: protože všichni chtějí tu novější verzi
která opravdu líp tvarovaný kanály má. Já teda měl obě a nepoznal jsem
rozdíl. ale co je to lepsie tvarovanie a preco je lepsie?
AZmotor 15.09.09 11:26:59 napsal:
→ Labros: mpi 8mm a mpi 7mm maji kanaly tvarove
stejné=rovný kanál, bmm má stejné kanaly jako
favorit=zahnutý kan álty si tiez v omyle..BMM ma kanali presne take ako MPi
→ Labros: mpi 8mm a mpi 7mm maji kanaly tvarove
stejné=rovný kanál, bmm má stejné kanaly jako
favorit=zahnutý kan álty si tiez v omyle..BMM ma kanali presne take ako MPi
-> Labros: no je aj neni, prej kdyz se upravi obe dve uplne stejne tak je tam rozdil nejaky konik.. prave kvuli ventilum..
ale pokud to neni na zavodni motor kde je každý kun dobry tak to podle me nema cenu..
ale pokud to neni na zavodni motor kde je každý kun dobry tak to podle me nema cenu..
-> AZmotor: ok. Pak je výměna starší za novější MPi hlavu opravdu blbost.
-> Labros: no ja teda tu starsi hlavu mam, vim na 100procent ze to je mpi hlava. a ma to rovné kanaly a 8mm drik, jim jde asi o tom ze 7mm ventily jsou lehci a v kanalu maji nepatrne mensi odpor proti proudeni smesi.. mam fotky jen upraveneho kanalu..jinak bych to sem dal
-> Jirik grilovaný: alkyton a přez to tlumex, ale to přeci není kůli výkonnu, ale antykonceční ochranně 

-> AZmotor: teda v době kdy já kupoval hlavu (už 5 let nazpět) tak všichni říkali, že tu novější MPičkovou poznám kromě ventilů i podle rovnějších kanálků, a tak se mi to i při porovnávání těch dvou hlav zdálo, leda že bych předtím měl BMM, to by to vysvětlovalo, ale o kanálcích tehdy mluvili všichni včetně profláklách motorářů. Takže od té doby žiju v tom, že se liší kanálkama. Jestli teda všichni chtěj tu novější hlavu jen kvůli tenčím dříkům ventilů, tak to je trochu úchylnost.
Labros 15.09.09 11:16:29 napsal: → gabo000000: protože všichni chtějí tu novější verzi která opravdu líp tvarovaný kanály má. Já teda měl obě a nepoznal jsem rozdíl. A měl jsi jí natřenou alkytonem ?
To by mohlo způsobovat ten menší výkon.

-> Labros: mpi 8mm a mpi 7mm maji kanaly tvarove stejné=rovný kanál, bmm má stejné kanaly jako favorit=zahnutý kanál
-> gabo000000: protože všichni chtějí tu novější verzi která opravdu líp tvarovaný kanály má. Já teda měl obě a nepoznal jsem rozdíl.
gabo000000 10.09.09 20:25:05 napsal:
preco sa vsade pise ze felda MPi ma lepsie tvarovane sacie kanaliky
ako favo?
preco sa vsade pise ze felda MPi ma lepsie tvarovane sacie kanaliky
ako favo?
-> petr s: podla mna tam ide aj o vek pruziny..kuzelovky su novsie...povecsine...vidi
s aky problem som mal ja s favo hlavou...a terz MPi je OK
-> aceboss: Ale když se podíváš na tabulku tak kuželové jsou měkší ale to nikdo nechce slyšet
-> AZmotor: -> gabo000000: Díky 

-> aceboss: presne jak psie adam...tam je rozdiel len v tom ze valcove pruziny zozenies tvrdsie
-> aceboss: rozhodne lepsi je ta s dvojityma pruzinama a 7mm drikem... lip se na ni shani tvrde pruziny.. pokud ji nechces, koupim 

Tak jsem si to tady pročetl a,že bych z toho byl nějaký moudrý se říci nedá.Co se týče mě mám doma dva motory 781.136M
Ten první je z Felicie a mám kuželové pružiny a 7mm dřík ventilu.
Druhý je z Felicie Pic up má dvojté pružiny a 7mm dřik ventilu.
Takže o tom zda byli nebo ne nemá smysl se hádat,ale ptám se která z těchto hlav je pro upravný motor lepší.Můlže mi to někdo napsat polopaticky tady jsem to pročetl,ale v hádkách a různých tvzení jsem nějakého koncového přesvědčení nenabyl.
Díky

Ten první je z Felicie a mám kuželové pružiny a 7mm dřík ventilu.
Druhý je z Felicie Pic up má dvojté pružiny a 7mm dřik ventilu.
Takže o tom zda byli nebo ne nemá smysl se hádat,ale ptám se která z těchto hlav je pro upravný motor lepší.Můlže mi to někdo napsat polopaticky tady jsem to pročetl,ale v hádkách a různých tvzení jsem nějakého koncového přesvědčení nenabyl.

-> jerzy: nie nie nei...pisem celkovo..pise sa tam o valcovych 135 a 136
-> gabo000000: ty zase pletes, jak 136tkova? dyt kuzelove byly aji na 135M, to byl v nich snad rozdil? bych rek ze kuzel jak kuzel ne?
-> petr s: 136kova pruzina je teda najtvrdsia..a to take velke rozdiely su medzi 135 a 6?

-> jerzy: je to v té tabulce jsou měkší ale jenom o 25 procent
-> gabo000000: jo jeste to prerusim, nevis presne, jaky je silovy rozdil mezi kuzelovou pruzinou a dvema pruzinama valcovyma?
-> jerzy: dobry nazor ale chcel by som nieco konkretnejsie..v com su lepsie...
vravim ze tolerancia je velka...ale je mozne ze boli aj MPi s mensim kanalom...netusim...ja som este take nevidel
vravim ze tolerancia je velka...ale je mozne ze boli aj MPi s mensim kanalom...netusim...ja som este take nevidel
-> gabo000000: ja tu mam prave tu hlavu mpi co ma kuzelove pruziny, samosebou tedy 7mm ventily ale kanaly jsou 25...
k tem tvym kanalkum, rek bych ze felda bude urcite na vysi, vzhledem k vyvoji... prece by ty kanaly nedelali jine kdyby to nemelo efekt k lepsimu sani ne? tot je muj nazor, necht se vyjadri ostatni.
k tem tvym kanalkum, rek bych ze felda bude urcite na vysi, vzhledem k vyvoji... prece by ty kanaly nedelali jine kdyby to nemelo efekt k lepsimu sani ne? tot je muj nazor, necht se vyjadri ostatni.
-> jerzy: no 25 alebo 27...rozdiely medzi 135/6 su podla mna nepatrne...v serii je tu obrovska odchylka....mali niektore feldy vôbec 25? onich som ziez zatial nepocul..favo smaozrejme...
ale zas sa opakujem...
gabo000000 11.09.09 08:21:55 napsal:
gabo000000 10.09.09 20:25:05 napsal:
preco sa vsade pise ze felda MPi ma lepsie tvarovane sacie kanaliky
ako favo?
ale zas sa opakujem...
gabo000000 11.09.09 08:21:55 napsal:
gabo000000 10.09.09 20:25:05 napsal:
preco sa vsade pise ze felda MPi ma lepsie tvarovane sacie kanaliky
ako favo?
-> AZmotor: joo.r.adim picoviny..chcem kazdeho zmiact a sam hovno viem...eset nieco sisi potreboval dokazat? ani potuchy nemas o co tu ide...vyckaj koniec kamo
-> gabo000000 11.09.09 08:21:41: a co prumery kanalu?? 

-> gabo000000: ty jsi taky zvykly radit, jaktoze tomu nerozumis kdyz tu vzdycky radis kazdemu jak a jakou udelat hlavu...

-> gabo000000: v 8 kanálech se nevyznám
-> vhml: to jo kludne ja sa len cudujem lebo ty si zvykol prave radit:)