skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Antifreeze G12 do Garde?
10:54:57
04.08.2011
04.08.2011

Kočislav
Správně by měl jít do škodovek s litinovou hlavou Fridex Stabil a do těch s hliníkovou hlavou G48, tj. ten modrozelený. I když na obalu od Stabilu je psáno, že je určen i pro 135, 136, G48 je pro celohliníkové motory a na něm zase píšou jako specifikaci Fa, Fe.
09:32:46
04.08.2011
04.08.2011

čert
-> Urbi: mám růžovej už asi 5 let a nic neteče, takže bych to viděl na problém někde jinde...
09:26:53
04.08.2011
04.08.2011

suri
-> Urbi: chyba bude asi inde ak to tečie
09:25:51
04.08.2011
04.08.2011

Petr Urban
Dokáže někdo znalí řící jaká správná barva patří do škodovky s celohlíníkovým motorem ? Protože s růžovou kapalinou mi tečnou hadice. Budou mi téct s jakoukoli jinou a je problém jinde ?
18:28:58
02.08.2011
02.08.2011

suri
-> ozzman1000: viem že je to také smiešne ale je mi to jedno , velvana robí originál G12 a to je kvalita overená praxou ako aj G11
15:40:43
02.08.2011
02.08.2011

Eidy
Tak jsem si přečetl ten test a možná schválně nakoupili to co nakoupili jako konkurenci. Nicméně požadavky normy Velvana splnila a to je důležitý. Jestli je OMW nebo kdokoliv další lepší, to nikdo nepopírá. Ačkoliv Velvanu nepoužívám, příště si jí klidně koupím. Třeba do spotřebáka jsem si koupil Sheron v dobré víře a evidentně platím jen značku (patrně špatnou). Ale od Sheronu už nikdy nic nechci, nejen kvůli tomuhle testu, ale po zkušenostech s několika drahými chemiemi.
15:26:40
02.08.2011
02.08.2011

ozzman1000
-> suri:
som sa nesmierne pobavil
samozrejme je mi jasné že ten Sheron nie je žiadny zázrak, to bez debaty uznávam. Ale vychádzať z "nezávislého testu chladicích kapalin" ktorý si nechala urobiť resp. zaplatiť Velvana je už trochu silné kafe. Už len ten výber vzoriek je veľmi zaujímavý. Metodika: vyberiem si ako konkurenčné výrobky najväčšie shity na trhu tak potom mám zaručené že bude jednooký medzi slepými kráľom. Nikde v teste nevidím ako Fridex dopadol v porovnaní s výrobkami od Castrolu, Repsolu, Valvoline. Miesto toho tam vidím nejaké OEM výrobky pre autokelly, elit, Hekra, Cinol a podobný garážový maglajz. Naozaj si dovolím pochybovať, lebo to vyzerá skôr ako produkt PR oddelenia Velvany a nie ako seriózny test.
som sa nesmierne pobavil

11:21:25
02.08.2011
02.08.2011

suri
-> ozzman1000: ak ti nevadí že to v testoch neprešlo základnými vecami tak kludne , inak som za fridex stabil čo tam patrí od Velvany trtsoft.profitux.cz/sceni
c/velvana.pdf
09:57:57
02.08.2011
02.08.2011

ozzman1000
-> Urbi:
ja mám tú ružovú G12 a nejak ma odradili od toho, dám tam asi ten starý žltý sajrajt: oleje.cz/eshop/show_prod. php?id=1153
ja mám tú ružovú G12 a nejak ma odradili od toho, dám tam asi ten starý žltý sajrajt: oleje.cz/eshop/show_prod. php?id=1153
05:31:46
02.08.2011
02.08.2011

Groopi
Mne kamarát od jeho brácha doniesol 5l bandasku jakejsi modro-zelenej nemrzky, riedenie 1:1 a úplná spokojnosť. Takto to je do -30 stupňov. Ani nemením na leto, len pred zimou kontrola do kolko má ešte a viacej neriešim.

03:44:30
02.08.2011
02.08.2011

Petr Urban
Co by se správně mělo lít do škodovek za nemrzku ? Od doby co mám růžovou Velvanu, tak mi teče polovina hadic. Zlepší se to když bych dal zelenou nebo tu žlutou eko ? Rapid s fel. motorem.
18:10:25
01.08.2011
01.08.2011

Kočislav
Osobně si myslím, že do motorů s litinovou hlavou, tj. 105-130 je nejvhodnější Fridex stabil a do 135, 136 Fridex G48. Už léta to tak ke své spokojenosti aplikuju. Kdysi jsem nalil po vypuštění předchozí náplně do motoru 742.12X Fridex G48 a zanedlouho se muselo měnit rozežrané těsnění pod hlavou, takže ve mne zbyl ten nepříjemný pocit z toho, že to mohlo souviset.
11:56:52
26.07.2011
26.07.2011

palinator
-> Eidy:
Jo, tak jsem to myslel. Mě se auto stejně nedostane do mrazu většího jak pár stupňů pod nulou, tak dumajem, co je nejlepší.
Jo, tak jsem to myslel. Mě se auto stejně nedostane do mrazu většího jak pár stupňů pod nulou, tak dumajem, co je nejlepší.
08:53:48
26.07.2011
26.07.2011

Mirda
Ještě jsem zapoměl dodat, že záleží v jakém balení se G12 prodává. Běžně je cca na -35°C a bod varu 110°C - tu bych neředil. G12++ (VW,Škoda,Seat,Audi) je cca na -60°C a bod varu něco okolo 118°C - ta je zapotřebí naředit pro běžný provoz 1:1. U nás ve firmě máme i zákazníka, který jezdí hodně na sever a ten má v chladícím systému neředěnou G12++, chladícímu systému to nevadí - výrobce i doporučuje při běžném dolívaní provozních náplní G12++ neředit.
08:07:58
26.07.2011
26.07.2011

Mirda
G12 se nemusí ředit, čím více se naředí, tím klesá bod varu. Budete-li jí přesto ředit, nemusí se ředit destilovanou vodou - G12 obsahuje změkčovadla. Já osobně bych jí nalil bez ředění (ostrou).
07:59:50
26.07.2011
26.07.2011

Eidy
-> palinator: jako čistě chladivku bez destilky? Je to horší z hlediska přenosu tepla. Nařeď to podle návodu.
00:54:58
26.07.2011
26.07.2011

palinator
Ještě se sem vetřu já. Má nějaký význam mít v chlazení kapalinu složenou pouze z Fridexu? Třeba lepší protikorozní vlastnosti, vyšší bod varu.. nežere to na co přijde?
19:04:59
25.07.2011
25.07.2011

ozzman1000
tak čo tam mám teraz dať? doteraz tam bol klasický žltý Sheron Stabil 

21:09:01
24.07.2011
24.07.2011

Star LC20
-> ozzman1000: no tak pokud tam je všetko pôvodné, tak bych to na Tvým místě neriskoval....mohlo by Ti třeba začít téct topení apod - moje zkušenost. Fakt je to agresor, tenhle žůžovej sranec.
21:06:00
24.07.2011
24.07.2011

ozzman1000
-> Star LC20:
tak to teda nemám, je tam teraz klasický žltý fridex, teda už len nejaké jeho fragmenty, chcem v blízkej dobe meniť chladiacu a samozrejme predtým prepláchnuť celý systém. inak je tam skoro všetko pôvodné (hadice, chladič a pod.)
tak to teda nemám, je tam teraz klasický žltý fridex, teda už len nejaké jeho fragmenty, chcem v blízkej dobe meniť chladiacu a samozrejme predtým prepláchnuť celý systém. inak je tam skoro všetko pôvodné (hadice, chladič a pod.)
20:27:41
24.07.2011
24.07.2011

Star LC20
-> ozzman1000: Jestli nemáš kompletně nový všechny trubky a hadice, topení, pěkný těsnění pod hlavou atd, tak Ti to rozpustí ten bordel a usazeniny, a nadělá to víc škody jak užitku. Doporučuju neexperimentovat, a nalít tam modrej fridex
20:24:35
24.07.2011
24.07.2011

ozzman1000
vytiahnem kostlivca... môžem dať toto dole do sériového motora S120? je to ten ružový G12. Je to pomerne "moderná" chladiaca zmes, tak neviem čo to spraví v starej 120ke. Má niekto skúsenosť?
10:26:42
11.09.2009
11.09.2009

TTomas
Pridam se s otazkou co nejlepsiho na chlazeni s litinovou hlavou?
08:15:17
11.09.2009
11.09.2009

David.
-> PeterP136: tak asi těch 10-15 lidí co mi to říkalo nezávisle na sobě jsou idioti,že? navíc jsem teď našel originál lehev G12+ a je na tom jasně napsáno "mísitelné pouze s G12(oranžová barva" takže je to jasně psané i na lahvi tak teda nevím...a je to originální balení G12+ přímo se znakem škoda
23:30:51
10.09.2009
10.09.2009

Mr.Lumpy
-> PeterP136: když to smísíš tak to začne pěnit a stane se z toho takovej puding
23:23:57
10.09.2009
10.09.2009

PeterP136
Onedlho sa tu asi zase vrati povera ze 90Ah baterka vycucne z 55A alternatoru aj uhliky a 90A alternator roztrha 40Ah baterku na kusky :).
23:21:08
10.09.2009
10.09.2009

PeterP136
-> petr s: TO by ma zaujimalo s cim si co miesal, vajicka s vodkou? G12 a G11 dokonca aj so starym fridexom (ale nie tym superstarym etanolovym) mozes zmiesat a siskas stale len etylenglykol a ziadnu trhavinu.
23:19:55
10.09.2009
10.09.2009

PeterP136
-> David.: Somarina. Jednak to vyrobcovia povoluju a navyse je to uz v praxi oskusane, takze to ze to podavaci v obchode alebo servisaci kecaju tak to neznamena ze je to pismo svate. Navyse servisakom by som neveril ani posdrav su to kreteni, kreteni a idioti.
14:36:12
10.09.2009
10.09.2009

David.
-> PeterP136: G12tka se nesmí s ničím míchat, srazí se to a i po dobrém vyláchnutí chladící soustavy takže to nedoporučují do motorů kde už jednou bylo něco jiného. Jinak ty zelené (zelenomodré) na bázi G11 bývají mezi sebou mísitelné ale G11 s G12 určitě ne.
22:12:18
09.09.2009
09.09.2009

petr s
-> jerzy: stane se hustá sraženina
22:03:38
09.09.2009
09.09.2009

jerzy
-> petr s: co se stane?
to me nikdy nenapadlou zkouset
ale ocekavam ze se to asi uvari co?


21:59:02
09.09.2009
09.09.2009

petr s
-> PeterP136: Výrobce na flašku může napsat co chce zkus to smíchat a uvidíš co se stane
21:53:39
09.09.2009
09.09.2009

PeterP136
-> petr s: modra G11 a cervena G12 sa moze miesat, obe su etylenglykolove, sami vyrobcovia to pisu na flasi. DOkonca v praxi sa ukazuje ze sa moze zmiesat aj s tou novou akozeekologickou propylenglykolovou ale nemiesal by som ich preto, lebo maju rozne aditiva na ochranu motorov, ktore spolu nemusia fungovat uplne idealne. Ale to zeby sa zrazu nemrzka zmenila na tuhu kasu, beton alebo vybusnu zmes sa nik nemusi bat.
Len som si vsimol, ze z pump nejako mizne G12 a nahradza junovsia G30, tiez ruzova a plne kompatibilna s G12, takze ak by ste sa zlakli ze ruzova nie je oznacena ako G12 ale G30 tak je to takmer to iste a mozete ju pouzit namiesto G12. Mimochodom G12 je v pripade nulovych unikov nemrzky lacnejsia nez modra G11, pretoze ma zivotnost 5 rokov a G11 len 3. Ale zas eked sa to tak vezme tak na slovenksu je preimerna "zivotnost" nemrzky v autach okolo 10 rokov :). Potom ju obvykle druhy majitel vymeni ako jednu z veci tesne po kupe a niekedy si tym narobi len problemy :).
Len som si vsimol, ze z pump nejako mizne G12 a nahradza junovsia G30, tiez ruzova a plne kompatibilna s G12, takze ak by ste sa zlakli ze ruzova nie je oznacena ako G12 ale G30 tak je to takmer to iste a mozete ju pouzit namiesto G12. Mimochodom G12 je v pripade nulovych unikov nemrzky lacnejsia nez modra G11, pretoze ma zivotnost 5 rokov a G11 len 3. Ale zas eked sa to tak vezme tak na slovenksu je preimerna "zivotnost" nemrzky v autach okolo 10 rokov :). Potom ju obvykle druhy majitel vymeni ako jednu z veci tesne po kupe a niekedy si tym narobi len problemy :).
20:57:13
09.09.2009
09.09.2009

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Hrabosh: G12+ mam ve 3 skodovkach s celohliniovym motorem.neni nic lepsiho,micham to s destilkou na -25C.ma to zivotnost 5let.jinak nekde na pude mam casak o testu chladicich kapalin a velvana mela suverene nejlepsi vysledky na antikorozni vlastnosti.ale velvana je draha,tam vychazi G12+ asi na 120kc/litr
06:56:48
09.09.2009
09.09.2009

Hrabosh
-> David29: Se mnou to právě loni vyjebalo. Měl jsem tam toho Fridexu tak 3 nebo 4 litry cca a v jeden den (toho největšího mrazu) to sice na drc chytlo, ale nekde se mi udelala mrazová zátka, protoze prestoze v expanzce nebyl led, tak to proste neteklo a nechladilo.
20:33:02
08.09.2009
08.09.2009

David29
-> Nwkt: Tak tam už by to naředění bylo jiný, že-)
Ale nutno říct, že dlooouho jsem tam neměl nemrzku.. a určitě jsem ji tam neměl, když po ránu byly namrzlý auta a kaluže..
Ale nutno říct, že dlooouho jsem tam neměl nemrzku.. a určitě jsem ji tam neměl, když po ránu byly namrzlý auta a kaluže..
20:27:04
08.09.2009
08.09.2009

Nwkt
-> David29: Zkus to v Garde a uvidíš 

20:24:46
08.09.2009
08.09.2009

David29
-> Hrabosh: Není do -30 zbytečný? Někdo může namítat, že v noci určitě ne, ale...
Do našeho Favorita byl nalit POUZE 1litr (slovy jeden litr) fridexu... a když v Praze minulej rok uhodily noční mrazy (-18C, nebo méně? :)), tak kupodivu se žádná ledová "ucpávka" nekonala, a Favorit jezdil naprosto normálně....
Do našeho Favorita byl nalit POUZE 1litr (slovy jeden litr) fridexu... a když v Praze minulej rok uhodily noční mrazy (-18C, nebo méně? :)), tak kupodivu se žádná ledová "ucpávka" nekonala, a Favorit jezdil naprosto normálně....
19:44:11
08.09.2009
08.09.2009

Hrabosh
Tak já teda nevim .. nekde sem četl, že nekdo to zase nalil do žigula a uvařil to právě kvůli tomu.
Každopádně plánuju ředění 1:1
Každopádně plánuju ředění 1:1
19:35:41
08.09.2009
08.09.2009

Vyspu
Kámoš měl ve fáčku jen koncentrát a problémy s chlazením nikdy neměl 

09:30:41
08.09.2009
08.09.2009

spartra
-> petr s: asi na jiný bázi, že?
09:01:19
08.09.2009
08.09.2009

petr s
-> spartra: nesmí se míchat
08:59:17
08.09.2009
08.09.2009

spartra
někdo říká, že růžová je agresivnější, projevuje se netěsnost spojů a následné vzlínání, radší dávají modrozelenou, nevím jak se můžou míchat
08:42:33
08.09.2009
08.09.2009

Jakub M.
-> Hrabosh:
pokud je to určený pro celohliníkový motory, tak proč ne? Já mám modrozelenej Agip ve všech autech a naprostá spokojenost.
pokud je to určený pro celohliníkový motory, tak proč ne? Já mám modrozelenej Agip ve všech autech a naprostá spokojenost.
08:33:15
08.09.2009
08.09.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
Ja som isty cas jezdil s erkou s cistym Alycolom a nikdy som nevaril, chladilo to tak iasto ako s destilkou... no ale to je zase iny system chladenia ako na garde, tak mozno preto
23:18:50
07.09.2009
07.09.2009

jerzy
-> Hrabosh: no ja uz si rikal :) nejak mi to z tveho prispevku vyznelo... kazdopadne je zajimave jake to ma vlastnosti, kdyz je to samostatne.
-> Labros: ředí
-> Labros: ředí

22:40:49
07.09.2009
07.09.2009

Hrabosh
-> jerzy: Kdepák, plánuju to naředit 1:1 s destilkou. Ale kdybych tam pak měl lít něco jinýho, tak bych stejne musel vypouštet celou náplň.
Kdybych tam nalil 11 litrů koncentrátu, tak to uvařím. Ono to sice nezmrzne, ale zase to má velkej tepelnej odpor (či co), takže to prostě tak dobře nevede teplo ... resp. to teplo se tam z motoru nedostane.
1:1 bývá nejvyšší doporučená koncentrace ... je to pak do -30 cca.
Kdybych tam nalil 11 litrů koncentrátu, tak to uvařím. Ono to sice nezmrzne, ale zase to má velkej tepelnej odpor (či co), takže to prostě tak dobře nevede teplo ... resp. to teplo se tam z motoru nedostane.
1:1 bývá nejvyšší doporučená koncentrace ... je to pak do -30 cca.
21:16:26
07.09.2009
07.09.2009

Labros
-> jerzy: to se neředí? :)
15:54:09
07.09.2009
07.09.2009

jerzy
-> Hrabosh: a to tam budes lit celych 11,5 litru tady toho? nic proti to mu nemam, vypada to kvalitne, ale kua to se prodrazi :) ja s moji frekvenci vypousteni vody tam sprcnu pulku destilky, pulku jakehosi antifreeze a dobre 

14:10:41
07.09.2009
07.09.2009

AZmotor
ok