
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
cvakání ventilů-fabia 1,2 Htp
no dnes sa vymenil ten olej za 5W50 a je to hotovy zazrak co to s tym motorom sparvilo cvakanie alebo chrapcanie po nastartovani je prec celkovo motor ide tichsie a ta spotreba pred vymenou bola okamzita spotreba 0,8l/h a teraz je 0,4l/h proste parada

-> Ale B: ty taky odchází no
Milan 136 24.02.11 09:40:41 napsal:
→ Ale B: uživatel musí takovým způsobem eliminovat ty
konstrukčí chyby no…
tak nejak, hned to mosím dědovi nařídit má FII 2007 51Kw
→ Ale B: uživatel musí takovým způsobem eliminovat ty
konstrukčí chyby no…
tak nejak, hned to mosím dědovi nařídit má FII 2007 51Kw

-> Milan 136: mne je to jasné , idem napísať mail a zajtra zbehnem do škodovky u nás sa popýtať čo a ako , díky za SZ
-> suri: problémy budou vždy a všude. a nejen u Škodovky...
-> Milan 136: tak ono ešte takýchto zmien bude, kým sa to vychytá ale zaitaľ ten motor vyzerá sľubne
-> suri: taky jsem si říkal. Ale už přišlo z MB TPI na řešení problému s nastavovačem regulace plnícího tlaku. takže jediní nebudou
-> Milan 136: tak mešťáci to sa nie je čo diviť :-)
-> suri: zatím bylo vše v záruce. 1.2 TSi byly dvě turba na městský policii, na 1.4 ty písty jsem zatím viděl jen na VW(Touran), a ty přeskočený 1.8 z důvodu vadného napínáku dvě. těch sání bylo asi 5 a taky na záruku
-> Milan 136: a turbo je aká cena? koľko je takýchto prípadov zatiaľ čo ten motor je?
-> Ale B: uživatel musí takovým způsobem eliminovat ty konstrukčí chyby no...
Gazda2 : jojol 5W-50 a nebo olej měnil každých maximálně 10 000km, proč???
Důvod je velice pěkně popsaný tady:
auto.pravda.sk/v-motore-1 -2-htp-mente-olej-castejsi e-ako-predpisuje-vyrobca-p al-/sk-aporadna.asp?c=A100 630_...
a tady
www.cimbu.cz/clanky/auto- moto_htp.pdf
Důvod je velice pěkně popsaný tady:
auto.pravda.sk/v-motore-1 -2-htp-mente-olej-castejsi e-ako-predpisuje-vyrobca-p al-/sk-aporadna.asp?c=A100 630_...
a tady
www.cimbu.cz/clanky/auto- moto_htp.pdf
-> afro100: někdy to tak vypadá...
Milan 136 23.02.11 21:21:01 napsal:
→ suri: na 1.2 odchází turba, na 1.4 praskají písty, na
1.8 sací potrubí a napínáky rozvodů. Stačí?
snad to je ale jen
nějaká série
Jasne, ta testovacia :D:D
→ suri: na 1.2 odchází turba, na 1.4 praskají písty, na
1.8 sací potrubí a napínáky rozvodů. Stačí?

nějaká série
Jasne, ta testovacia :D:D
-> palinator: ne
-> suri: na 1.2 odchází turba, na 1.4 praskají písty, na 1.8 sací potrubí a napínáky rozvodů. Stačí?
snad to je ale jen nějaká série
-> suri: na 1.2 odchází turba, na 1.4 praskají písty, na 1.8 sací potrubí a napínáky rozvodů. Stačí?

-> Milan 136: novšie htp som videl a zdá sa že to funguje podľa rozhovorov , som rád za to TSI , neobjavuju sa na tom motore nejaké neduhy?
Nechci vám do toho kecat, ale nejsou to spíš hydroštely, než se natlakujou olejem? Podle mě to dělá každý auto s hydroštelama.
-> suri: ne, tam už je silnější. novější HTP mají ozubený kola a na to uzpůsobenej řetěz. má to víc vydržet a hlavně je to tišší
-> Milan 136: ok ďakujem , Tsi má rozvod tiež jednoradový je to aspoň niečo trvácnejšie ako htp?
-> suri: podle toho, co je nakódované v panelu přístrojů a jaký je použitý olej
-> Milan 136: a ešte mi to rozdeľ , to je podľa roku delené alebo podľa čoho? kod motora ?
ono mamke to je dost problem vysvetlit ze je to treba este teraz hovori ze je cas tak neviem co by vravila na 10000Km ale tak spolahnem sa na vas a da sa tam 5W50
-> suri: QG0/QG2 15000, pokud QG1 tak až 30000
-> Milan 136: a škodovka má na HTP interval stále 15tis km na výmenu oleja?
-> Gazda2: mno, ked je po 15 tis prepaleny, tak ho treba menit skor ... necakat az do poslednej chvile ....
-> Gazda2: meň to prosím ťa po 10 000 keď chceš ten motor používať ešte dlhšie 

-> Gazda2: ak to nejazdilo na M6A prípadne na jeden olej celý život tak tam karbon byť nemôže
ale tak ten olej je dost prepaleny po 15000 tak tiez si myslim ze to 5W50 vyriesi ale aby sa zas nieco ine neposralo nieje mozne aby ten 5W50 zacal rozpustat carbon alebo nieco take?
-> Gazda2: chtělo by to VW normu toho oleje. ale teoreticky by to mělo být lepší...
jinak to co slyšíš je volnej řetěz, než to tlak oleje došponuje. minimálně na výměnu napínáku, spíš komplet rozvodů
jinak to co slyšíš je volnej řetěz, než to tlak oleje došponuje. minimálně na výměnu napínáku, spíš komplet rozvodů
-> Gazda2: aby ten olej bol na dlhodobé použitie , ostal by som pri overených olejoch čo tam patria , nejaké zaklepkanie na studenom motore je myslím celkom ok
-> Gazda2: 5w 50 bude mat vyssie mazacie tlaky len za tepla, za studena je to stejne ...
zdaravim mamke na fabii tiez 1.2 HTP 47kw klepu za studena tie ventily asi tak 1–1,5 sekundy po nastartovani ma najazdene 70000Km a otazka znie ci tam mozem dat olej 5W50 ked tam je teraz 5W40 viem zo to tu bolo spominane ale nenasiel som ci to tu niekto otestoval tuto vymenu oleja lebo niekedy tu bol odkaz na clanok ze sa tam ten olej moze zohriat niekedy aj na 150°C tak ten 5W50 by to mohol trochu vyriesit
Pozor, ja sa tu nejdem chváliť, nie sú to moje autá, sú to služobáky...proste to tak je, sám som bol často veľmi prekvapený...ale ide to iba na dlhú trasu, na trase do nejakýcjh 50 km aj o liter viac...aspoň podľa palubného poč.
Labros 04.09.09 15:09:18 napsal:
→ ferrari: Po okreskách rychlejší tempo, než po
dálnici? Takže po okreskách 140, nebo po dálnici 80?po okreskách tiež 140-150 km/h...ale nie stále, samozrejme...
→ ferrari: Po okreskách rychlejší tempo, než po
dálnici? Takže po okreskách 140, nebo po dálnici 80?po okreskách tiež 140-150 km/h...ale nie stále, samozrejme...
-> Labros: Ale ozaj, tá HTP, to bola jazda PE-Brno-Praha, potom motanie sa po prahe, potom na Karlštejn, zasa do Prahy a späť do Pe...dokopy cca 900 km, ak si dobre pamätám...4 dospelé osoby, batožina, po diaľnici stále okolo 140 km/h, často plyn na podlahe...spotreba meraná systémom dočapovania doplna a zasa dočapovania doplna a tak...ako, dá sa tak seknúť o liter, možno 2 (ale aj do plusu, aj do mínusu), ale na 900 km to môže byť max 0,2l/100km...kámoš má Fabiu Kombi 1,2 HTP 47kW a tiež bol v HR a aj pri zápchach po ceste mal spotrebu 6,2 l/100km...a to sa dosť motali po pobreží, kde ideš na 3-4ke a tiež cez celé HR po dianici..ale tak 110-120 km/h...4 dospl. osoby, plne naložené batožinou (ako na dovolenku, no)...
A ja na mojej 125ke? Jazda zväčša okolo 100km/h, po vašich neštastných obchádzkach, sem-tam 4 ka doplna do 140 km/h, stále brzdiť, obec, zrýchľovať, brzdiť, zákruta...800 km a spotreba 6,2 l/100km...ale auto prázdne, okrem vodiča a cca 80 kg nákladu nič...
A ja na mojej 125ke? Jazda zväčša okolo 100km/h, po vašich neštastných obchádzkach, sem-tam 4 ka doplna do 140 km/h, stále brzdiť, obec, zrýchľovať, brzdiť, zákruta...800 km a spotreba 6,2 l/100km...ale auto prázdne, okrem vodiča a cca 80 kg nákladu nič...
-> ferrari: Po okreskách rychlejší tempo, než po dálnici? Takže po okreskách 140, nebo po dálnici 80?
-> Jirik grilovaný: Moje spotreby sú 80% okresky, 10% mesto a 10% diaľnica...Tá HTP 40%diaľnica, 10% mesto, 50% okresky ...ale po tých okreskách často tempo rýchlejšie, ako po diaľnici...a všetko jazdy viac ako 150 km...ako, bol som Focusom 1,6 16V 74 kW v Bukurešti, jazda v obci 60 km/h, mimo obec väčšinou okolo 130-140 km/h, časté predbiehanie na 3ke do 140 km/h a spotreba 6,2 l/100 km...proste benzín na dlhšej trase sa hýbe vždy v rozmedzí 6-7 l/100 km, výnimkou je 1,4 55kW pri veľmi kultrúrnej jazde...vravím, Focus 6,2-6,5l/100 km, moja 125ka 6-6,5 l/100 km a Fabie ako som napísal vyššie...Octavia II TDi 77kW okolo 5l/100 km...ale zasa peugeot 407 1,8 B okolo 7,5 l/100 km...
Teda, tak ukazujú palubné počítače, ale na HTP, Focuse a mojej 125ke s Favo motorom to mám otestované cez meranie dotankovaného paliva
Teda, tak ukazujú palubné počítače, ale na HTP, Focuse a mojej 125ke s Favo motorom to mám otestované cez meranie dotankovaného paliva
-> Jirik grilovaný: pravděpodobně to má být spotřeba na okreskách, tam se s takovou spotřebou jezdit dá, když člověk jede jak dědek. Po dálnici už taková spotřeba většinou reálná není. S HTP jsem po dálnici jezdil nejčastěji kolem 7,2, s 1,4MPi 44kW za 6,4, s 1.4MPi 16V 74kW za 6,2.
Ty spotřeby si musíte cucat z péra, protože to by se měli stydět i tovární jezdci a ty mašinky co počítají spotřebu podle postavení hvězd. Za chvíli tady začnou padat čísla z Eko rallye.
Dobré motory...ach jaj...no, z tých 3 spomínaných motorov spotreba na dlhších trasách vychádzala takto:
1.4 16V 55kW - okolo 5,5-6 l/100 km
1,4 MPi 50kW - 6,5-7 l/100 km
1,2 HTP 47 kW - 6-6,5 l/100 km
A akože, proti životnosti motoru 1,4 MPi nič nemám, to zasa neviem zhodnotiť, boli to všetko služobné autá, ale najväčšou bolesťou toho motora je práve tá el. škrtiaca klapka, tá može za to, že je to pre mňa proste grc...to je tak pre dôchodcu...ide šprdbiehať, pridáš, auto nereguje a keď už vidíš, že nestíhaš, dáš nohu dole z plynu a auto vtedytačne ťahať...no comment...verím, že keby niekto poladil vačku, RJ a hlavne odstránil tie brutálne oneskorené reakcie škrtiacej klapky, tak by to bolo OK...
1.4 16V 55kW - okolo 5,5-6 l/100 km
1,4 MPi 50kW - 6,5-7 l/100 km
1,2 HTP 47 kW - 6-6,5 l/100 km
A akože, proti životnosti motoru 1,4 MPi nič nemám, to zasa neviem zhodnotiť, boli to všetko služobné autá, ale najväčšou bolesťou toho motora je práve tá el. škrtiaca klapka, tá može za to, že je to pre mňa proste grc...to je tak pre dôchodcu...ide šprdbiehať, pridáš, auto nereguje a keď už vidíš, že nestíhaš, dáš nohu dole z plynu a auto vtedytačne ťahať...no comment...verím, že keby niekto poladil vačku, RJ a hlavne odstránil tie brutálne oneskorené reakcie škrtiacej klapky, tak by to bolo OK...
-> Labros: presne ako píses za osem rokov stým motorom nebol absolutne ziadny problém, su to dobré motory
-> ferrari: zajímavej názor na českou 1.4 ale asi s tím máš dost zkušeností
-> Labros: přesně tak. na to z čeho to vychází tak je to dost povedený. a když se nezanedbvává údržba tak není problém 300 tisíc a víc km

-> Labros: přesně tak. na to z čeho to vychází tak je to dost povedený. a když se nezanedbvává údržba tak není problém 300 tisíc a víc km
-> sep: jj 1.4MPi je povedenej motor, na to že je postavenej na 40let starým základě klobouk dolů. Kolega ho má i v provedení EURO4. A přežije fakt strašně moc a jezdí se s ním dobře. Ale už asi nechtěli moc investovat do toho OHV základu. Pět ložisek možná ani nebylo potřeba, s klikou v tom roštu se chová už velice kultivovaně a myslím, že životnost je lepší než u jiných modernějších motorů.
-> ferrari: :vidíš a mně zase 1,4MPI přijde daleko povedenější než HTP,ten motor přežije auto,spotřeba není problém kolem 6litrů a spotřební díly jsou na něj za hubičku.HTP je docela fajn ale jako nástupce MPI to moc dopředu krok není,chtělo to klidně ještě chvíli vyvíjet MPI třeba 5krát uloženou kliku,i když u fabie to tříložiskové uložení dovedli úplně jinde než u tisícovky,ale pro spoustu lidí je to pořád x let zastaralý motor atd atd.Podle mně to byl ve fabii I nejlepší možný motor.
-> VILIBALD: no tak potom tam daj ten 5W-40! To by mohlo vysvetliť, prečo cvakajú hydroštely...
-> Labros: presne-presne, na 1,2 ide HTp 47kW veľmui slušne...mne sa na tom veľmi dobre jazdilo a to som s Fabkou jazdila aj s 1,4 16V 55kW a 1,4 MPi 50kW...Spotreba Haťapka nijak extrém, boli sme v Prahe, 4 dospelí + batožina, Fabia Kombi, po diaľnici Brno-Praha často plyn na podlahe a spotreba 6,3 l/100 km...dobré vcelku...ale inak, tacho tam strašne klame, aspoň s pneu 165/80 R14 (či aké to mali základné), pri 100 km/h o 10 km/h viac...keby som mal tie 3 motory zoradiť, tak na prvom mieste by boli vedľa seba 1,2 HTp a 1,4 16V, pričom HTp má krajší charakter, ale vyššiu spotrebu a na druhom mieste (resp. rovno poslednom) by bol 1,4 MPi - to je podľa mňa biedny motor, ale všetko to robí tá el. škrtiaca klapka...a to som jazdil s 3 exemplármi...proste bieda, neznášam ten motor!
-> Syny: Kvůli tomu bych taky ten motor nikomu nedoporučil a nedoporučuju. Hele a co vyjmenovaný slova po L 

-> Labros: Ale taky je dost dulezity do toho pomeru moznosti a ceny toho motoru zahrnout spolehlivost :) A tou zrovna HTPcka moc neoplyvaj...
-> Labros: konecne nejakej normalni nazor :)
jako je fakt, že většinou lidem ta HTP vyhovuje, všichni co to měli říkají, že jede dobře, 160 po dálnici, mně to taky svýho času vyhovovalo, ale na druhou stranu jsou to asi lidi co nejezdili se silnějším motorem.. Ale to je tak vždycky, člověk vždycky posuzuje podle toho, co zná, ale holt 1.2 atmosféra se nemůže měřit s 1.8 turbo.. Takže v rámci možností a ceny ten motor podle mě jede dobře, rozhodně daleko líp, než Š120..