skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg problém
22:33:50
26.09.2011
26.09.2011

Markop
-> jans: No samozřejmě. Za deset sekund tomu musel týct propan-butan i z nasávací hadice airboxu na zem...
22:33:43
26.09.2011
26.09.2011

vhml
-> Markop: v zime se startovalo zasadne na benzin pod nulou. Tech 10 sekund byl standartni letni start. Otec na udrzbu prdel
22:28:18
26.09.2011
26.09.2011

Markop
-> Zeke-ten šestý: U karbecu nemůžeš jen tak přepnout z benzínu na plyn a startovat - karburátor je plný benzínu a přisává se s plynem, takže samozřejmě nenastartuješ. Při dlouhotrvajícím startování na LPG v zimě zase zamrzá výparník. Tohle je ti doufám jasné.
Já jenom že tohle dělalo řidičům co měli první karburátorové LPG auto obrovské problémy (přepínání plyn-benzin do kopce, přepnutí na benzín a startování se suchým karbecem a jiné srandičky).
Já jenom že tohle dělalo řidičům co měli první karburátorové LPG auto obrovské problémy (přepínání plyn-benzin do kopce, přepnutí na benzín a startování se suchým karbecem a jiné srandičky).
22:16:53
26.09.2011
26.09.2011

jans
-> Markop:
Přesně tak, v tomhle počasí nechat ten LPG sytič pustit před startováním opravdu jenom na chvíli, řádově pár set milisekund.
Přesně tak, v tomhle počasí nechat ten LPG sytič pustit před startováním opravdu jenom na chvíli, řádově pár set milisekund.
22:10:33
26.09.2011
26.09.2011

Markop
-> vhml: Deset sekund? Tak dloooouho? To tomu v zimě nezamrzl redukční ventil ve výparníku? Já když jsem měl fáčko na plyn stačila sekunda, a tak třetinový plyn. A do dvou, tří sekund to chytlo. I v Krkonoších při -27 st.C
21:49:10
26.09.2011
26.09.2011

Zeke-ten šestý
-> vhml: takze zapnu zapalovani na LPG, to vse cvakne jak ma, drzim plyn a pak startuju, zkusim to zitra :)¨diky
21:48:02
26.09.2011
26.09.2011

vhml
-> Zeke-ten šestý: na lpg na favu jsme startovali tak, ze se na 10 sekund zmacknul plyn. Pak se pustil, zaclo se startovat a pomalu se pritom seslapaval.
U prepnuti lpg-benzin muze zustat viset zavrenej ventilek na privod benzinu
U prepnuti lpg-benzin muze zustat viset zavrenej ventilek na privod benzinu
21:31:16
26.09.2011
26.09.2011

Zeke-ten šestý
To tady obnovíme, jelikoz sem dnes privezl facko karbec na LPG.... kdyz to nastartuje tak to jede pekne, nechcipa nebo tak. Ale s tim startem to je horsi, prepinac cvaklej na LPG a muzu startovat jak chci, neni rozdil jesi na pedal plynu slapnu nebo ne.... na benzin to tez nejak nechce jet, kdyz startuju na tu polohu kdy je zaple LPG a pote to prepnu do polohy kdy tam nejde ani LPG ani benzin tak to vetsinou skytne, pak prepnu na LPG a zase nic.... jeste me napadlo, ze prvni studenej start to chce naskocit hned, skytne to a pak uz to zase jen toci a toci.... kde mam hledat chybu?
23:12:14
23.06.2009
23.06.2009

Kantys3
-> King: nj když plyn je zrovna to čemu já uplně dobře nerozumim, já bych se o to před prodejem nezajímal, ale když to chce kámoš tak mu to nechci dát aby se to sralo... nechceš se mi na to podívat ty?

22:17:20
23.06.2009
23.06.2009

King
-> Kantys3: "...bude to muset do servisu ve kterym vždycky vysolim a za dva měsíce je s tim zase něco.. achjo…"
Ano, to je holt život :) Buď si o problematice zjistím maximum a obětuju tomu nějakej čas a pak jsem schopen si to diagnostikovat a opravit. Nebo zůstat "rybou" a hříčkou v rukou tzv. "servisů"
Ano, to je holt život :) Buď si o problematice zjistím maximum a obětuju tomu nějakej čas a pak jsem schopen si to diagnostikovat a opravit. Nebo zůstat "rybou" a hříčkou v rukou tzv. "servisů"

22:14:45
23.06.2009
23.06.2009

King
-> Kantys3: Pokud máš motor (zapalování, těsnost sání atd.) a lpg (nastavení, stav membrán atd.) v cajku, není v podstatě důvod startovat BMM (jednobod) na benál a to ani v mrazech.
Co se závady týče - do studenýho motoru pere BMM slušnou dávku benzínu, aby se kompenzovalo ochuzení směsi na studeným potrubí. V okamžiku, kdyse zastaví vstřikovací ventil (přepnutí na plyn) je na klapce a na stěnách potrubí spousta benzínu a do toho vtrhne lpg směs, která se tím benálem ještě obohatí a je problém (možná :)
Je možný, že je KO lambda a je možný, že zastudena je moc bohatá směs.
Nejjednodužší je asi zkusit odpojit na pár minut baterku. Taky si vzpomínám, že pro BMM existuje procedura pro nastavení studený směsi (sled startů a zdechnutí bez šlapání na plyn) - mělo by to jít dohledat tady:
stekly.wz.cz/bmm.html
...ale v první řadě bych začal nastavením lpg a vychytáním problémů s netěsnostma, případně repase (výměna membrán) reduktoru - ovšem otázka zní, jestli to má před prodejem smysl :)
Co se závady týče - do studenýho motoru pere BMM slušnou dávku benzínu, aby se kompenzovalo ochuzení směsi na studeným potrubí. V okamžiku, kdyse zastaví vstřikovací ventil (přepnutí na plyn) je na klapce a na stěnách potrubí spousta benzínu a do toho vtrhne lpg směs, která se tím benálem ještě obohatí a je problém (možná :)
Je možný, že je KO lambda a je možný, že zastudena je moc bohatá směs.
Nejjednodužší je asi zkusit odpojit na pár minut baterku. Taky si vzpomínám, že pro BMM existuje procedura pro nastavení studený směsi (sled startů a zdechnutí bez šlapání na plyn) - mělo by to jít dohledat tady:
stekly.wz.cz/bmm.html
...ale v první řadě bych začal nastavením lpg a vychytáním problémů s netěsnostma, případně repase (výměna membrán) reduktoru - ovšem otázka zní, jestli to má před prodejem smysl :)
23:05:17
22.06.2009
22.06.2009

PeterP136
-> Kantys3: sam asi nie to by si sa mohol vysypat do jarku :). Zalezi na tom co mas za lgp zariadenie. Na nete su kable, schemy, software ku vsellicomu. Ja si uz napriklad lovato loveco servisujem sam, vratane diagnostiky. Momentalne hladam nejaku schemu k lovtec magic zle zatial bezvysledne, mozno je ale problem v software, takze skusim pootravovat priamo vyrobcu.
22:58:01
22.06.2009
22.06.2009

Kantys3
-> 105: nejde, startovat ne benzin je normál, hlavně na zimu, to na plyn se skoro nedá
-> PeterP136: nj to jsi ale sám neudělám :/ bude to muset do servisu ve kterym vždycky vysolim a za dva měsíce je s tim zase něco.. achjo...
-> PeterP136: nj to jsi ale sám neudělám :/ bude to muset do servisu ve kterym vždycky vysolim a za dva měsíce je s tim zase něco.. achjo...
22:13:17
22.06.2009
22.06.2009

PeterP136
odporucam napichnut lpg na pc a spravit to co popisujes a uvidis co sa deje za neplechu
20:41:19
22.06.2009
22.06.2009

105
-> Kantys3: spravit tlacitko 

20:19:32
22.06.2009
22.06.2009

Kantys3
mam stříkačku.... začalo mi to dělat nedávno... to tlačítko mam nějaký podělaný že mi to na plyn nechce startovat...
19:11:45
22.06.2009
22.06.2009

michalkatka
máš vstrekovanie alebo karburátor ?
ak karburátor tak pri prepínaní na LPG musíš spotrebovať benzín s karbu, na to je na prepínači medzipoloha.
ak máš vstrekovanie by to robiť nemalo...
inak ja štartujem aj zohrievam motor na LPG, benzín používam iba ako rezervu....
ak karburátor tak pri prepínaní na LPG musíš spotrebovať benzín s karbu, na to je na prepínači medzipoloha.
ak máš vstrekovanie by to robiť nemalo...
inak ja štartujem aj zohrievam motor na LPG, benzín používam iba ako rezervu....
18:15:37
22.06.2009
22.06.2009

Kantys3
ty membrány nevim, ale nějak filtr jsem tam měnil... kde najdu ty membrány a kolik tak stojí?
17:46:35
22.06.2009
22.06.2009

Peopas
nemas stare membrany?Jestli jsou stare a stvrdle dela to neustale problemy
16:42:06
22.06.2009
22.06.2009

Toušík
Hele já to měl na 120 úplně stejný a řešil jsem to taky přepnutí až za jízdy... Pak zacukala a jela v pohodě.. A bylo to seřízený tak myslím že to velká závada nebude 

13:21:11
22.06.2009
22.06.2009

Kantys3
Zdarec, tak mam zase problém s LPG ve fačku rv 94, když je auto studený, nastartuju na benzin přepnu na plyn a pohoda, volnoběh drží v pohodě, pak ho vypnu, po chvíli zase nastartuju na benzin přepnu na plyn a volnoběh to neudrží a chípá, řešim to tak že se rozjedu na benzin, po chvíli při jízdě přepnu na plyn, auto musim držet v otáčkách a chvíli škube, pak to přestane a jedu zase v pohdoě na plyn, nevíte čim by to mohlo bejt? budu ho prodávat ale kámošovi tak bych mu to chtěl dát v pohodě...díky moc!