Špatné starty, když je ohřátý motor - Help

prohledat
25 příspěvků (zobrazeno 1 až 25) od 09.06.2009 do 04.11.2012, založil/a fkc
řadit dle data
11:35:18
04.11.2012
WingArrow - zrušená registrace
-> filip.kosut:

skus znizit predstih o 5°4
09:57:27
01.11.2012
filip.kosut
Čaute, mám ten stejný problém, akorát Fáčko,karbec, LPG, teplé starty jsou mojí noční můrou. studené starty se celkem dají. Na benzín šlape vše jak má. co tedy bylo špatně s Tím LPG?? svíčky mají nalítáne BRISK 15tis vypadají hezky, startér je favorit, baterka nová BOSH. nemůže to mít něco s cívkou? mimo to se mi zdá že při ranním startování při cca 3°C se celkem pomalu točí startér. baterka má ale startovací proud kolem 500A. už jsem pročetl snad vše:(
21:13:08
13.12.2011
vedec
tak zahada objasnena, po vymene vseho mozneho i nemozne je problem nekde v LPG. pri jizde na benzin se starty problemy nejsou. cca za 14 dni se chystam na pravidlenou revizi plynu tak se na to budou muset podivat bliz. zatim to resim tak, ze cca km pred dojetim do cile prepinam na benzin a dojizdim na benzin..a nasledne starty v pohode...tak uvidime co vykoumaji....
20:21:11
09.12.2011
vedec
tak dneska jse poridil nejakou prisadu do benzinu na procisteni palivovyho systemu..melo by to zabrat i na vstriky, zejtra budu jezdit jenom na benzin aby se to proplachlo teda tak uvidime...dalsi krok bude vyndani a kontrola vstriku jestli nekapou pokud tohle nezabere..jen tak pro predstavu kolik maj ty auta nalitano ? ja mam momentalne 160 000 z toho poslednich 30 000 na LPG, je to 99 rok, 40kW Mpi
upraveno 3x, naposled 09.12.2011 20:23:58
14:40:25
09.12.2011
Billislav
Pripajam sa znova do diskusie,nakolko riesim dlhodobo tento isty problem,a ked som docital posledny prispevok s tou lambdou,tak ma napadlo,ze uz dvakrat som mal na diagnostike jedinu chybu vo vypise,a to lambdu..! A lambdu mam novu,a nemala na tuto zavadu ohladom startovania ziadny vplyv,chova sa to tak ako na starej...Cize si myslim ze toto je slepa ulicka,tie lambdy budu same o sebe v poriadku,preco to ale dava potom zavady na nich,nechapem...LPG ja ale nemam...Aby nakoniec za vsetky tieto nase problemy nemohla samotna RJ,pretoze dako prilis vela ludi ma s tymto problem,menia vsetko mozne,ale RJ nemenil nikto...Nemohol by za to samotny program RJ??? Nedal by sa nejak upravit na povedzme nejaku novsiu,alebo upravenu verziu,neviem ci je to takto mozne s tym hybat,ale mohla by to byt zaujimava cesta...Ale ja este skusim prehodit samotnu klapku,z druheho auta,a zapalovaciu listu,ci to nebude mat nejaky vplyv...Napisem skusenosti...
20:49:39
08.12.2011
vedec
-> Petr Volfik: tak tohle jsem primo nezkousel ,ale nalil jsem tam velflobin (snad to pisu dobre) takze voda by tam bejt vysrazena bejt nemela...

jinak palivovy trubky jsou novy filtr vlastne taky, mozna ze je to tema vstrikama, nevim...
20:46:19
08.12.2011
vedec
vedec 06.12.11 22:27:28 napsal: tak soucasna situace ja takova asi:

jsou novy svicky, nova lambda, novy teplotni cidlo vody, novej snimac otacek a novy cidlo nasavanyho vzduchu.....jsou vmazany chyby v rj..bohuzel v poblouzneni z novy hracky (rucni diagnostika na takove to domaci zvykani) jsem nejak nezaznamenal jaky tam byly ulozeny.....:)

kazdopadne po par startech se tam nic neobjevilo…vecer jsem jel do prace a rano zpet tak se uvidi…jestli se neco ukaze, ale zatim to vypada ok..doufam ze to tak zustane..pokud ne tak se asi podivam bliz na ty vstriky..pokud by byl problem s jejich tesnosti jde to nejak vycistit aby to zaviralo, nebo pouze vymenit za funkcni ??? ma nekdo zkusenost ?




tak po ujeti cca 100km je problem stale ten samej a ve vypisu zavad se objevila 2 x chyba



00525 020D 2342 Lambda sonda -

- výstup otevřen/zkrat na kostru/zkrat na plus/nesmyslný signál/signál mimo toleranci



lambda jenova origo bosch...zkusel jsem i jinou a zavada se opakovala ... takze to asi hodim ze skaly....



nema nekdo predstavu jestli tuhle chybu nemuze mit na svedomi ridici jednotka od lpg ? ta si prece taky bere hodnoty z lambdy, nebo se pletu ???
00:02:50
08.12.2011
Petr Volfik
A nebo splašit někoho kdo má ultrazvukovou čističku.
zvětšit Špatné starty, když je ohřátý motor - Help - obrázek od Petr Volfik vložen 08.12.2011 00:02:50
23:18:10
07.12.2011
Petr Volfik
-> vedec: No ještě existujou nějaký takovýhle fičury do benzínu ale otázkou je jestli to něco pomůže a taky co od který značky jak pomáhá... Př. www.olejspol.cz/zbozi/son ax-cistic-palivove-soustav y-benzin-250-ml
upraveno 1x, naposled 07.12.2011 23:18:44
18:07:52
07.12.2011
Milan 136
-> vedec: se vstřikem neuděláš nic
22:27:28
06.12.2011
vedec
tak soucasna situace ja takova asi:



jsou novy svicky, nova lambda, novy teplotni cidlo vody, novej snimac otacek a novy cidlo nasavanyho vzduchu.....jsou vmazany chyby v rj..bohuzel v poblouzneni z novy hracky (rucni diagnostika na takove to domaci zvykani) jsem nejak nezaznamenal jaky tam byly ulozeny.....:)



kazdopadne po par startech se tam nic neobjevilo....vecer jsem jel do prace a rano zpet tak se uvidi...jestli se neco ukaze, ale zatim to vypada ok..doufam ze to tak zustane..pokud ne tak se asi podivam bliz na ty vstriky..pokud by byl problem s jejich tesnosti jde to nejak vycistit aby to zaviralo, nebo pouze vymenit za funkcni ??? ma nekdo zkusenost ?
upraveno 1x, naposled 06.12.2011 22:28:07
19:36:26
27.11.2011
Milan 136
-> fkc: já si myslím, že ty vstřiky...

netěsní a kapají

na stokoňových 1.6kách s tím byly problémy.

kontrola je jednoduchá. Vyndej lištu se vsřikama ze sání, vytáhni ji někam mimo. Natlakuj to čerpadlem a pod ty vstřiky dej čistej papír. Na pár hodin, nebo třeba přes noc.

Nesmí tam být žádnej flek. pokud bude-špatně
19:54:12
26.11.2011
fkc
Zdravím pánové,



na fórum už nechodím, ale vedec mi poslal zprávu, kterou jsem dostal mailem...

Takže, Feldu stále mám a problém s teplým startem jsem bohužel dodnes nevyřešil :/



Do 2010 jsem různě experimentoval, a tak mohu vyloučit:

- Hall

- čidlo chladící kapaliny

- svíčky

- startér



Na aktivní hledání závady jsem už rezignoval, ale probíral jsem to při různých příležitostech s několika mechaniky:



Jsou tři varianty:

- 1. vstřiky - dle mě hlavní podezřelý (kvůli ceně netestováno). Určitý čas jsem tankoval u Unicornu a jeden mechanik říkal, že jejich "benzin"je na vstřiky mor. Pravda je, že když jsem Feldu kupoval z druhé ruky, problém neexistoval. Kdo nějakou dobu tankuje UNICORN srajdu, má vstřiky s velkou pravděpodobností chycené. Tento názor je v souvislosti se stejnou závadou též zmíněn na jednom fóru a tam to dokonce vysvětlovali (link nemám)

- 2. šktrící klapka

- 3. lambda - zkusmo sem na pár km dal jinou,ale nezabralo to (Pozor, je možné, že jsem testoval na vadné lambdě)



Tak, přeji hodně štěstí.



P.s. jsem rád, že je to taková prkotina, která umožňuje jezdit. Nedokážu si představit, kdybych 2 roky nedokázal řešit nějakou vážnou závadu, to bych to auto shodil ze skály...
23:23:23
25.11.2011
Billislav
Mne to inak nejak tak logicky vychadza len na tieto moznosti: Bud sviecky vobec "nepalia" su totiz mokre,ale motor sa vobec nechyta,aj ked starter toci ako o zivot a aj ked predtym nastudeno chytil okamzite na styri valce,cize bud je zavada v silovej casti,nejde iskra,alebo je slaba,alebo neprichadza pokyn z nejakej riadiacej casti,cidla,aby sviecky "palili",cize bud nehadzu iskru vobec,alebo v uplne nespravnu dobu...Nerozumiem ale preco sa to potom prejavuje tak zvlastne,ze na studeno chyta hned,ale aj ked je zohriaty po dlhej jazde,a vypnem ho a vzapati startujem,tak vacsinou chyti,len ked je taky nejaky 15-30 minutovy odstup,nechyta sa,treba pockat kym zas vychladne za 2-3 hodiny...Alebo,druha cast uvahy,neviem sice ako funguje principialne "sytic" na felicii MPi,ale je dost mozne ze je nespravne uvadzany za takejto zhody okolnosti do prevadzky pri startovani,a bud zbytocne vela paliva davkuju trysky,alebo klapka davkuje prilis malo vzduchu...Samozrejme tym padom,sytic zabranuje startu tepleho motora kvoli prechlastaniu...Je tam prilis vela komponetov v hre,idealne by bolo keby niekto uz nieco taketo riesil a prisiel na to presne co to sposobuje...
22:33:42
25.11.2011
Billislav
Riesim tento isty problem,do bodky ten isty,na mojich dvoch feliciach,je to neskutocne na nervy,na jednej mi to uz robi tak ze uz sa mi par krat ju nepodarilo nastartovat,kym som ju nenechal "oddychnut",ja uz nechapem,idem na jednej z nich teraz vymenit lambdu a snimac otacok,ze ci sa nieco zmeni,ak nie,tak potom uz naozaj neviem,asi ma porazi,dam diplom tomu kto tento problem konecne vyriesi!
20:36:06
25.11.2011
Sejki - zrušená registrace
Milan 136 25.11.11 20:34:29 napsal:

→ Sejki: Felda MPi se dá startovat klikou?3




Tak sem si to neprecetl cele no :-D Alespon je videt ze je ta elektronika na pikacu.
20:34:29
25.11.2011
Milan 136
-> Sejki: Felda MPi se dá startovat klikou?3
20:31:01
25.11.2011
Sejki - zrušená registrace
fkc 10.06.09 21:13:41 napsal:

k problému s teplým motorem- dnes jsem dostal tip na špatný startér –

pry se při zahřátém motoru nedokáže roztočit potřebnou silou…co vy

na to?




Vim ze to je dva roky stare ale na tohle musim reagovat, dneska jsem zkousel po dlouhe dobe natocit zahraty motor na provozni teplotu klikou a stacilo mi pul otacky aby chytnul:) Takze starterem to asi nebude.
20:01:24
25.11.2011
ferrari
-> vedec: chlape, myslíš, že fkc tu bude po 2 rokoch ?
18:46:03
25.11.2011
Milan 136
-> vedec: musí to chytit i s odpojenou sondou4
17:53:26
25.11.2011
vedec
-> fkc: resim ted podobny problem s feldou, pomohla vymena lambdy ?
13:58:26
11.06.2009
palinator
-> fkc:

Tak zpravidla se za horka startuje hůř než za studena, ale v tvým případě si myslím, že v tom problém nebude...Š120 nemá ráda startování horkého motoru, ale teplého ano. Nevim jak jsou na tom felicie. Ochcávka v dieselu taky radši startuje za studena. Vectra 1,6 zase za tepla na drc.
21:13:41
10.06.2009
fkc
To nastavení hodnot klapky nebude asi už potřeba...po ujetí cca 100-1200km se problém s otáčkami na 2000 už zmizel....



k problému s teplým motorem- dnes jsem dostal tip na špatný startér - pry se při zahřátém motoru nedokáže roztočit potřebnou silou...co vy na to?
09:36:14
10.06.2009
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> fkc: vypln si id kartu

tu lambdu by jsi měl vyměnit, co se týče těch 2000 otáček po vyčištení klapky tak je na to software na zresetování a nastavení po vyčištení, pak to bude ok
23:32:40
09.06.2009
fkc
Zdravím přátelé,

obracím se na Vás s prosbou o pomoc s následující "záhadou"...pos lední měsíce mám problém se startováním teplého motoru u Feldy 1.3 MPI (nová maska- 98) Vysledoval jsem, že se tento problém vyskytuje jen za určitých okolností.

Popis:

Situace č. 1- motor studený (po ránu) - chytá na první pokus (startér točí 0.5-1,5s).

Situace č. 2 - když jedu a motor se ohřeje do provozního stavu (jedno jestli 5km nebo 250km). Krátká zastávka - zhasnu motor- pokud startuju vzápětí nebo do 5 minut, chytá hned na první pokus.

Situace č. 3 - stejně jako situace 2, ale s rozdílem, že pokud je po zhasnutí ohřátého motoru přestávka do dalšího startu delší - řekněme 15minut - 4h (do vychladnutí motoru) tak nastává zmiňovaný problém - Startér točí 4-6s, motor škytá, častokrát si musím pomoct plynem. Zatím vždy motor naskočil - max. jsem startoval natřikrát. Nemusím říkat, jak je to nasírající ...



Další detaily: v zimě vše bez problémů, v březnu jsem byl na STK a emisích, kde jsem v pohodě prošel. Motor drží - otáčky nekolísají, volnoběh ok, výkon ok, necuká při záběru. Spotřeba cca 7,4l/100km (a to při jízdě 400km po dálnici při 130km/h). V servisu vyčistili klapku (jediný výsledek-bez prošlápnutí to drží 2000otáček :/- to už se ale samo pomalu normalizuje) = na problém to nemělo nejmenší vliv. Diagnostika poukazuje na špatnou lambdu (? - spotřeba ok, otáčky a výkon ok - trochu divné?). Doma jsem proměřil pojistkovou skříňku, všechny kontakty jsem projel kontaktolem, zapalovací lišta dole, svíčky jsou OK, ale vlhké = bohatá směs, že?

Sundal a očistil jsem čidla - Hall, snímač teploty vzduchu, snímač teploty chlad.kapaliny- proměřeno - odporová křivka asi ok - 12°C- cca 5kOhmů, při 200 Ohmech staruje větrák chladiče). Ukazatel teploty na palubce zobrazuje OK. Do toho proměření čidla teploty motoru jsem měl za to, že to bude tím. (btw:prý je to čidlo "dvoucestné"- pro budík v palubce a pro ŘJ)

Tímto procesem jsem došel k tomu, že zbývá lambda (na vagu vadná) - ale zase si říkám, že jsem prošel emisema, kde měli i diagnostiku lambdy (OK), přitom to už to tenkrát startovalo hůř, do toho je spotřeba ok, otáčky ok...fakt nevím)





A PROTO SE S PROSBOU OBRACÍM NA VÁS - čím by to podle Vás mohlo ještě být zapříčiněno? Co můžu ještě v domácích podmínkách ověřit?

Napadlo mě odpojit lambdu a zkusit, jestli to nepřestane? Kolegyně má stejnou Felcku a říkal jsem si, že bych si mohl lambdu půjčit od ní - mám trochu obavu, aby to ta lambda přežila(?). Poslední dotaz - je potřeba po výměně lambdy něco přenastavovat- např. ŘJ Vagem?

Díky všem, kteří přečetli až sem, pochopili a pokusí se mi poradit ;)
Extreme Tyres