-> milox: mi to se sedrem vzdycky v lete startovalo bez sytice,
a to bohatost byla 2x180stupnu, vzduch približně 4 x 180.
ale je to i o tom, v jaké kondici je karb.
zažil jsem sedra, kterej mel tak zacpany benzinovy kanal, že ani ultrazvuk s tim nehnul a bylo potreba davat bohatost na 4 točky a vzduch byl skoro vyšroubovany...ale to už byl karb posmrti...nemyslim mechanicky, jen byl z nejakeho duvodu silene zajebany kanal,kde se neslo nicim dostat a ani ultrazvuk nedostal bordel ven.
A co je za problem, vysroubovat oba šrouby, zkouknout poradne gumky jestli jsou OKa, a pak je nastavit jak pisu malej 2x180st a velky 4x180 st. volnobeh pak dolad podle potreby jen velkym....vyzkousej to zdali ti ti jede v poho, nalij 7 litru a zmer orientačne spotrebu.
pokud budes mit vse v poho, bude ti to startovat,nebude kuckat, dýmit, svice budou cihlové tak to tak nechej....
pokud ti to nebude pasovat, nastav si zpatky 4x180 na malem.....
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ako nastavit bohatost zmesi a volnobeh?
-> milox: no, ak ti to startuje bez sytica tak to budes mat bohate ;) spotreba pojde hore
-> milox: jeb na emisie podstatne je ze ti motor taha

Pockat, pockat......!
Ja tam mam vazne 4 polotacky na malom a 2 polotacky na velkom! A ide to. Ja som to nastavil tak ako mi radil Rabbit: ".....šroub vzduchu povolit o dvě půlotáčky od uzavřené polohy, šroub běhu na prázdno (malej) o čtyři půl otáčky"....
Tak mam to teda zle ci ako? Ma to byt naopak? Velky srob na vzduch 4x 180 a maly 2x 180? Ci ako?
Ja tam mam vazne 4 polotacky na malom a 2 polotacky na velkom! A ide to. Ja som to nastavil tak ako mi radil Rabbit: ".....šroub vzduchu povolit o dvě půlotáčky od uzavřené polohy, šroub běhu na prázdno (malej) o čtyři půl otáčky"....
Tak mam to teda zle ci ako? Ma to byt naopak? Velky srob na vzduch 4x 180 a maly 2x 180? Ci ako?
-> MOLSO: andrt ma v tomhle preklep...asi tak
andrt nebo kdo to to spatne napsal a ma tam byt 4 x 90st....
už nejednou jsem se setkal s tím, že jsem řekl 2 otáčky a blbec otočil o 2 x 90st
nastavoval jsem zakladni nastaveni na nejednom novem nebo ultrazvukovym čistenim repasovanem karburatoru a vždycky opačně než andrt.
no, vono pak stačí zaject na emise a hned uvidíš, jak ti ten maly šroubek stahnou na 1 otáčku aby to nejak proslo prez emise....
kdyby tam byly 4*180 na malem, tak by jim pristroj vybouchl...
andrt nebo kdo to to spatne napsal a ma tam byt 4 x 90st....
už nejednou jsem se setkal s tím, že jsem řekl 2 otáčky a blbec otočil o 2 x 90st
nastavoval jsem zakladni nastaveni na nejednom novem nebo ultrazvukovym čistenim repasovanem karburatoru a vždycky opačně než andrt.
no, vono pak stačí zaject na emise a hned uvidíš, jak ti ten maly šroubek stahnou na 1 otáčku aby to nejak proslo prez emise....
kdyby tam byly 4*180 na malem, tak by jim pristroj vybouchl...
-> ZbyŠek: limak to pise presne opacne ako je to v andrtovi 

-> milox: a jaktoze ty jsi to dal opacne nez pise Limak....a funguje ti to tak co je tedy lepsi ?? vice vzduchu nebo vice benzinu ??
Ja som na malom srobe dal 4 x 180 a na velkom 2 x 180 stupnov a potom este velky o pol otacky pootocil a je to akurat. Motor na rovine ide aj na volnobehu na 1-ke dopredu, a ked zosliapnem pedal krasne plynulo akceleruje. A za studena startuje aj bez sytica 

-> Rabbit:
velky sroub = 4x 180 stupnu(doladit dle potřeby)
maly sroub ´= 2x 180 stupnu (1,25-2 otacky dle potreby)
vse ostatni je blabol,nesmysl,překlep a funguje leda na vyjebanych karbcicích
mam zkusenost s cca 120 karby po ulrazvukovem cisteni
a opravdu jinak nez pisu je to čiry překlep v knize
velky sroub = 4x 180 stupnu(doladit dle potřeby)
maly sroub ´= 2x 180 stupnu (1,25-2 otacky dle potreby)
vse ostatni je blabol,nesmysl,překlep a funguje leda na vyjebanych karbcicích
mam zkusenost s cca 120 karby po ulrazvukovem cisteni
a opravdu jinak nez pisu je to čiry překlep v knize
->ALL: ja som nastavoval karbec presne tento isty typ na velky srob-zduch na jednu otacku a malinky srob-benzin na dve otacky ... potom to prebehnem a doladil som len zduch ak to islo skapat tak som len pridal zduch a ked to bolo moc vysoko ,tak som ubral zduchu a bulo ...



Jasne, dik...uz to je OK 

-> milox: ten vzduchovy srob je uz na take jemnucke ladenie
ja som osobne tiez nastavil zakladne hodnoty, akurat to z casu na cas malo tendenciu chcipnut a z casu na cas to spravilo...tak som tomu troska pridal volnobeh, fakt stacilo malo a je to ok...

ja som osobne tiez nastavil zakladne hodnoty, akurat to z casu na cas malo tendenciu chcipnut a z casu na cas to spravilo...tak som tomu troska pridal volnobeh, fakt stacilo malo a je to ok...

Takze ten maly srob mam nastavit na 4 polotacky a uz len ladit tym velkym na vzduch?
-> milox: steluj uz len vzduch ked ho povolujes tak pridavas a mal by mat tak 800 otacok za minutu pre zohriatom motore na 80 C
-> Rabbit: Este by som mal jednu otazocku. Dnes som konecne zlozil skodovku nastavil karbec ako ste mi poradili. Vzduch na 2 polotacky a volnobeh na 4. Motor ide krasne aj plynule zrychluje ale je tam volnobeh doslova "na hrane". Niekedy mam pocit ze uz-uz ide skapat. A niekedy aj skape. Ktorym srobom to nastavim? Ci musim skusit stelovat obidva? A ked srob volnobehu povolim tak to uberiem ci pridam otacky na volnobehu? Lebo napriklad na motorkach je to tak ze ked ho pritahujem tak dviham supatko a volnobeh ide hore. Ako to je na skodovke?
gabo000000:
Samozřejmě je asi lepší když mu to někdo poměří, ale dá se i od oka. Já nastvuju základ podle dílenský příručky: šroub vzduchu povolit o dvě půlotáčky od uzavřené polohy, šroub běhu na prázdno (malej) o čtyři půl otáčky. (platí pro SEDR). No a potom to du projet. Na zahřátym motoru zkoumám jestli se na rovině rozjedu jen na spojku (bez plynu) a vydrží se převalovat aniž by to nějak cukalo nebo chcíplo. Dál když sešlápnuplynovej pedál až na podlahu, tak to musí plynule zrychlovat.
A hlavně žádný zběsilý kroucení, vždy pootočit jedním šroubem, tak o čtvrt otáčky. Pozkoušet, když pomohlo tak nechat popř.doladit. Když se to zhorší, tak vrátit a otočit na druhou stranu nebo otočit druhým šroubem.
Když sem zběsile ladil oba naráz, tak to dopadlo tak, že sem se musel vrátit na základní hodnoty a začít od začátku.
Samozřejmě je asi lepší když mu to někdo poměří, ale dá se i od oka. Já nastvuju základ podle dílenský příručky: šroub vzduchu povolit o dvě půlotáčky od uzavřené polohy, šroub běhu na prázdno (malej) o čtyři půl otáčky. (platí pro SEDR). No a potom to du projet. Na zahřátym motoru zkoumám jestli se na rovině rozjedu jen na spojku (bez plynu) a vydrží se převalovat aniž by to nějak cukalo nebo chcíplo. Dál když sešlápnuplynovej pedál až na podlahu, tak to musí plynule zrychlovat.
A hlavně žádný zběsilý kroucení, vždy pootočit jedním šroubem, tak o čtvrt otáčky. Pozkoušet, když pomohlo tak nechat popř.doladit. Když se to zhorší, tak vrátit a otočit na druhou stranu nebo otočit druhým šroubem.
Když sem zběsile ladil oba naráz, tak to dopadlo tak, že sem se musel vrátit na základní hodnoty a začít od začátku.
-> milox: větší nahoře je vzduch
-> milox: odporucal by som podla andrta zakladne nastavenei a potomskocit za neikymkto sa dotoho rozumie alebo ma stroj na zladenie..popripade ked mas kamarata na EK tak tam..zakladne anstavenie je ked sa nemylim 4 polotacky vzduchu a 2 polotacky benzinu
SEDR 32
-> milox: typ karburatora?
Prepacte mozno blba otazka ale, cistil som karburator a cely ho rozladil. Potreboval by som poradit ako nastavit bohatost zmesi a volnobeh. Ako zistim ze je spravne nastavena. Este som to nikdy nerobil. Toto je moje prve auto. Vopred dakujem 
