skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
suchá skrín
prohledat
46 příspěvků (zobrazeno 1 až 46) od 22.04.2009 do 23.04.2009, založil/a gabo000000 - zrušená registrace
-> Eidy: ano..aj icq ma nevyhody...a inac momentalne mam motor bez suchej srine:D tak este stale nechapem preco nie je normalny:Dje to klasicke favo s odlahcenymi piestmi..ojnicami..lesten
ou klukiu...odlahcenym zotrvakom a home made hlavou + najnovsie vacka chovanec...home made vyfuk a karburator webber z fiata....podla mna je dost normalny a tentokrat uz fakt az priliz precizne poskladany...chyba ho akurat doladit..vlasne uz len predsih..a este aj na webry chcem kusa experimentovat s vecsou triskou 2 komory...
-> gabo000000: Tenhle příspěvek už se mi líbí víc
Psal jsem normální motor. Tím myslím bez vychytávek třeba jako suchá vana. A pokud jsem psal pořádný, myslel jsem tím to samé. Vím, že to stojí peníze, proto ani já zatím nemám nic extra a proto jsem nemyslel, abys do něj nacpal 100ooo. Stačí použít \"běžné\" osvědčené věci.
ICQ jsem používal chvíli, ale nemám na to čas. A navíc musí být oba ve stejné chvíli online. Když sednu k PC, můžu si SZ vyřešit v klidu. Nehledě k tomu, že na služební noťas si ho ani nemůžu nainstalovat.

Psal jsem normální motor. Tím myslím bez vychytávek třeba jako suchá vana. A pokud jsem psal pořádný, myslel jsem tím to samé. Vím, že to stojí peníze, proto ani já zatím nemám nic extra a proto jsem nemyslel, abys do něj nacpal 100ooo. Stačí použít \"běžné\" osvědčené věci.
ICQ jsem používal chvíli, ale nemám na to čas. A navíc musí být oba ve stejné chvíli online. Když sednu k PC, můžu si SZ vyřešit v klidu. Nehledě k tomu, že na služební noťas si ho ani nemůžu nainstalovat.
-> gabo000000 23.04.09 19:31:15: To je telefon na erotickou linku?
-> gabo000000: v lepsich rodinnach se zdvihatka nezakladaji kladivem

-> Eidy: keby nieco tak 224-205-350
-> Eidy: faskedy by sme to fakt mali rozobrat cez icq...môj mladicky dojem mozno pobudne po rokoch ..neviem..snazim sa byt v norme
ohladne motoru...staviam 2 evoluciu a okrem vacky som si ho robil sam..vsetko...nechapem preco pises uz po 2 x ze si mam postavit poriadny motor...vzhladom na moju financnu situaciu je tento motor asi to naj co som zo seba vedel vytiahnut..len neviem preco sa tebe nepaci...v motore mi tukalo zdvyhatko ktore bolo nadmerne odlahcene a ked som ho zakladal tak prasklo alebo sa zlomilo..to da podla mna stava aj v lepsich rodinach...ked chces koniky musis ist do niektorych veci s rizikom...s tym sa pocita....a este k suchej srini...myslel som ze viem naco je...preto som premyslal o vyrobe a az teraz som zistil ze ani sam neviem vlastne ake ma velke vyuzitie...a ako hej..je to ceresnicka na torte ale preco nie keby sa dala doma postavit? prvotne som si myslel ze to je realne...a chcel som sa tu opytat ci myslim dobre...

-> Jirik - pan továrník: ještě jsi zapoměl "velebnosti" 

-> Eidy 23.04.09 18:39:14: Jsi morous, ale to bude tim, že už jsi stejně jako já starej a uschlej. No, je to prostě hnus. 

-> gabo000000: Tak pokud vím, tak před pár dny jsi rozebíral motor, protože vydával divné zvuky. Proto jsem usoudil (možná špatně), že ještě nemáš pojízdné auto.
Nicméně když o něčem něco nevíš a zeptáš se jak to funguje, není problém. Poradíme, vysvětlíme. Ale když zároveň přemyšlíš i o výrobě, tak, já nevím, myslím si něco o bláznech.
ad marnění času: Postav "normální" motor a jezdi. Získej zkušenosti a mezitím pročítej články, diskuze, knížky. Já osobně jsem s mazáním nikdy problém neměl. A třeba ani pistaa a že ten jezdí jinou ligu než většina z nás. Takže pro tvoje potřeby je to úplná blbost. Ale budiž, někdo by mohl namítat proč si kupuju polozávodní gumy na auto, když je použiju 2x do roka. Je to proto, že chci a proto, že i když nezávodím, můžou mi pomoct při krizový situaci na silnici. Aspoň občas mají opodstatnění. Suchej karter v mém ani tvém případě není potřeba nikdy! To už považuju za takovou třešničku na dortu. Podvozek potřebuješ, brzdy taky, dobrou sedačku oceníš taky často ale tohle? Ne! A to je to o čem tu mluvím. Pokud nestavíš repliku, nemá smysl utrácet peníze za něco jako je tohle. Je to stejný jako křídla a spoilery. Je to třeba hezký ale beze smyslu.
Jezdi s autem a vylepšuj věci, které jsou potřeba. Až budeš mít všechno v cajku, použij čas a finance na suchou kliku. Comprende segnore?
Mášli dotaz ohledně něčeho, směřuj ho do SZ.
A že jsem ti nikdy neporadil? Možná máš pravdu. Nechce se mi radit lidem, kteří působí mladičkým dojmem a jsou takoví bezhlavě hrrr do všeho. Takový už jsem a lepší to nebude. Nebaví mě totiž vysvětlovat elementární věci (to myslím obrazně). Zkus trochu zvolnit a pak můžem dlouze diskutovat. Jestli mě máš teď za morouse, tak ji jen odpovím, že máš asi pravdu
.
Nicméně když o něčem něco nevíš a zeptáš se jak to funguje, není problém. Poradíme, vysvětlíme. Ale když zároveň přemyšlíš i o výrobě, tak, já nevím, myslím si něco o bláznech.
ad marnění času: Postav "normální" motor a jezdi. Získej zkušenosti a mezitím pročítej články, diskuze, knížky. Já osobně jsem s mazáním nikdy problém neměl. A třeba ani pistaa a že ten jezdí jinou ligu než většina z nás. Takže pro tvoje potřeby je to úplná blbost. Ale budiž, někdo by mohl namítat proč si kupuju polozávodní gumy na auto, když je použiju 2x do roka. Je to proto, že chci a proto, že i když nezávodím, můžou mi pomoct při krizový situaci na silnici. Aspoň občas mají opodstatnění. Suchej karter v mém ani tvém případě není potřeba nikdy! To už považuju za takovou třešničku na dortu. Podvozek potřebuješ, brzdy taky, dobrou sedačku oceníš taky často ale tohle? Ne! A to je to o čem tu mluvím. Pokud nestavíš repliku, nemá smysl utrácet peníze za něco jako je tohle. Je to stejný jako křídla a spoilery. Je to třeba hezký ale beze smyslu.
Jezdi s autem a vylepšuj věci, které jsou potřeba. Až budeš mít všechno v cajku, použij čas a finance na suchou kliku. Comprende segnore?

Mášli dotaz ohledně něčeho, směřuj ho do SZ.
A že jsem ti nikdy neporadil? Možná máš pravdu. Nechce se mi radit lidem, kteří působí mladičkým dojmem a jsou takoví bezhlavě hrrr do všeho. Takový už jsem a lepší to nebude. Nebaví mě totiž vysvětlovat elementární věci (to myslím obrazně). Zkus trochu zvolnit a pak můžem dlouze diskutovat. Jestli mě máš teď za morouse, tak ji jen odpovím, že máš asi pravdu

-> mb-czechoslovakia: naco ti 2 nicky?...co uz tom.t nick sa nepaci nikomu??
-> gabo000000: "....a este by som rad pocul odpoved na to co nemam po kope? "
...rozum..
...rozum..

-> Klubko_ 22.04.09 10:23:48: Tak tak, jak pise Eidy... Pri naklonu auta nebo projeti rychel zatackou se odlejval olej ve vane, tak se azcala delat sucha skrin, ze se olej z maly zasobarny misto vany precerpa do nadoby nekde v aute a z ty se motor maze...
-> Adam6666: 

-> Eidy: ja som nidke nenapisal ze nie som spokojny s tymito clankami..len som ich nerozumel..ja som sa zial s tvojou ochotou este nestreto..tymto nechem na teba pvoedat nic zle...akurat tolko ze zatial si ma len kritizoval...ale ok..aj to treba..,..a ano..temat sa vyvynul kusok inym smerom..myslel som si ze viem naco je sushca skrin a potom som zistil ze neviem celkom vsetko...preto tie otazky...a to s tym home made bol len napad co ma tak proste napadlo...doma mam jedno take cerpadlo a ked som ho uvidel tak mi skocil napad...to je vsetko.....a este by som rad pocul odpoved na to co nemam po kope? a v com marnim cas atd co si ppisal nizsie...dakujem:)
-> Eidy: jo -> gabo000000: 

-> gabo000000: Podívej se. Na nikoho si nevyskakuju a každej kdo mi kdy psal SZ ví, že rád pomůžu a jsem ochoten diskutovat.
Vadí mi (ačkoliv mi to může být jedno), že v prvním příspěvku chceš vysvětli co jak a proč a zároveň jestli bys to nemohl vyrobit z toho a onoho. Je to stejný jako kdybych napsal, že mám doma 200 litrovej sud, kanystr benzínu a chci si postavit vesmírnou raketu. Prostě nesmysl. Pokud se zeptáš, rád se připojím do debaty, ale diskutovat o výrobě nečeho bez znalosti alespoň principu a významu věci mi přijde jako velká kravina.
Myslím, že třeba Evž@ i Adam6666 ti tu podali dost informací ve slušné kvalitě a stejně nejsi spokojenej. Tak co už?
Vadí mi (ačkoliv mi to může být jedno), že v prvním příspěvku chceš vysvětli co jak a proč a zároveň jestli bys to nemohl vyrobit z toho a onoho. Je to stejný jako kdybych napsal, že mám doma 200 litrovej sud, kanystr benzínu a chci si postavit vesmírnou raketu. Prostě nesmysl. Pokud se zeptáš, rád se připojím do debaty, ale diskutovat o výrobě nečeho bez znalosti alespoň principu a významu věci mi přijde jako velká kravina.
Myslím, že třeba Evž@ i Adam6666 ti tu podali dost informací ve slušné kvalitě a stejně nejsi spokojenej. Tak co už?
-> Adam6666: vsak si to precitaj a uvidis ze aje tam rozdiel....napr ten druhy clanok krasne popisuje co sa deje dnu v motore..tvoj popisuje len ze naco je sucha skrin dobra

-> gabo000000: jak jinou? je tam jasne napsane k cemu a jak se to davalo na skodovky...
-> Adam6666: precital som to..ale je tvoj clanok popisuje kusa inu problematiku suchej vane...-> Evž@: clanok sa mi paci viac ale nechapal som mu celkom

-> Tom.t: ty si mi tu chyabl akurat
-> Eidy: nechpem celkom tvojmu prispevku...auto mi jazdi...neviem co nemam po kope a co mi nefunguje a cim mrham......a ja nechem aby si neprispieval..ja som ta len ziadal aby si namna tak nevyskakoval..ako aj minule..ako si to poskaldal.v.setko je na pciu a ja som sa tak snazil a pritom mi to vrelo len kôli sprostemu klinu na vodnej pumpe
a slovo odbornik je sice krasne ale kto si to dovoli o sebe povedat?..mozno niekto kto s tym ma 20-30 rocnu prax a nie ako moja 4-5rocna.....ja sa este do mnoooha veci nerozumiem ale chcel by som..tak preco sa neopytat...zatial mi virt vo vela veciach pomohol..vo vela veciach sklamal ale aj pomohol..keby som sa nic nepytal tak hovno by som asi vedel lebo tu na okoli poznam akurat jedneho cloveka ktory vie pocitat svoj cas straveny zo skodovkou v desatrociach...a ani on mi neda na vsetko odpoved...

-> Eidy:



-> Jirik - pan továrník: Jako když jsem viděl tvůj příspěvěk se starou favoritkou, málem jsem si stříknul. Nejlepší vtip za poslední měsíc.

-> Eidy 22.04.09 21:23:44: 

-> Jirik - pan továrník: No samozřejmě silikon na utěsnění a kladivo s hřebíkama na montáž. Nejdřív postavíš fáčko na řídítka a přitlučeš telefon na favorita tak, aby se při jízdě otáčel ciferník. Pak vemeš vanu, po obvodě ji namažeš silikonem (radší víc než míň) a překlopíš ji na to fáčko a rantl vany přitlučeš k rámu. To je celý.
ja mam suchu vanu na bugine, kamosi mi na nej urobili 10cm dieru
-> Jirik - pan továrník: ale to nemas suchu vanu ci hej??
-> Jirik - pan továrník:
úcta pane...

-> Jirik - pan továrník:
ty neska radiš







-> Eidy: Mám telefon, favorita a vanu, co potřebuji dál ?
-> gabo000000: toz pi*a ja uz fakt nevim, to neni videt to co sem tam zkopiroval nebo co ze tomu porad nerozumis? vana je jina, prepazky nema...
-> Eidy: prestan si na neho hnusny a on sa tak snazi ;) ja tiez neviem naco to tam mam, ale povedzme ze sa mi to paci ked je to komplikovanejsie
-> gabo000000: Ty chceš pořád jezdit a přitom to ještě nemáš v kupě. Velkou příčinou je, že se snažíš zvládnout spoustu věcí, kterým nerozumíš. Pak to nefunguje jak má a je to jen mrhání časem, materiálem, úsílím a penězma. Podle mě by ses na to měl vys*** a jezdit s autem tak jak je. Nemůže z tebe být odborník po roce na virtu. To ani omylem. Ze mě není odborník ani po 10 letech škodovkaření a asi ani nikdy nebude.
Pokud ti moje komentáře vadí, nebudu přispívat.
Pokud ti moje komentáře vadí, nebudu přispívat.
-> Eidy: ty ma vzdy musis zaskocit? tebe teraz vadi ze sa o to zaujmam? ked ti to tak vadi tak to necitaj...som ti uz pisal...

-> gabo000000: Proč se chceš proboha pouštět do nečeho, o čem ani nevíš jak funguje a proč existuje?
Na tvoje ježdění sériový provedení bohatě postačí. Pokud tomu chceš pomoct, dej si do motoru telefon a vanu z Favorita a hotovo.
Na tvoje ježdění sériový provedení bohatě postačí. Pokud tomu chceš pomoct, dej si do motoru telefon a vanu z Favorita a hotovo.
-> Evž@: dost komplikovane napisane...nechapem teraz ze ci je ina aj olejova vana na suchu skrin..respektive ona je ina..je plytsia ale ma aj nejake prepasky??
ovšem pro motory na virtu je tato věc naprosto zbytečná, až na pár vyjimek...
Problematika mazací soustavy motoru se řešila
prakticky od počátku přípravy sportovních modifikací
vozů nové koncepce, od typové řady
Škoda 1000 MB. Ukázalo se, že sériová mazací
soustava je pro sportovní použití naprosto nedostatečně
dimenzována a není schopna dopravit
do ložisek klikového hřídele potřebné množství
oleje. Tím nejvíce trpěla ojniční ložiska
vnitřních válců, kde docházelo k častým poruchám.
Dodávané množství oleje se zvýšilo zvětšením
výšky kol olejového čerpadla na 26 mm
a mezi čerpadlo a ložiska motoru byl vřazen
chladič oleje a plnoprůtokový čistič. Tyto změny
sice zlepšily přípravu oleje před vstupem do ložisek,
ale z toho vyplývající zvýšení odporů při
průtoku oleje chladičem a čističem si vyžádalo
zvýšení výstupního tlaku z čerpadla oleje. A začaly
potíže s únosností šroubových kol pohonu
rozdělovače a olejového čerpadla. Změna materiálu
šroubového kola vačkového hřídele z původně
používané oceli na bronz 423047-ČSN
423047 a nástřik oleje speciální tryskou do soukolí
sice znamenaly zlepšení, ale všechny potíže
odstraněny nebyly. Vlivem rychlého oběhu oleje
systémem se z oleje napěněného ostřikem
z otáčejícího se klikového hřídele nedokázal dostatečně
odloučit vzduch. Bublinky vzduchu
byly cestou od čerpadla do ložisek stlačeny a po
snížení tlaku nad přívodním otvorem v pánvích
ložisek vzduch expandoval. Tento kavitační jev
byl příčinou poruch ložiskových pánví. Jako další
nepříznivý jev se ukázalo odlévání oleje od sacího
koše v motorové skříni („vaně") vlivem vysokých
hodnot bočního zrychlení, dosahovaných
při rychlém projíždění zatáček. S tímto jevem
jsme se setkali již dříve, zejména u závodních
monopostů Škoda F 3.
V kritických okamžicích nakloněná hladina oleje
obnažila sací koš čerpadla, došlo k zavzdušnění
systému a následné poruše motoru. Proto zprvu
vozy Škoda F 3 a později všechny vozy používané
pro závody na okruhu dostaly mazací systém
s oddělenou nádrží oleje a suchou motorovou
skříní, lidově nazývanou „suchý karter". Rozdíl
proti běžnému systému tkví v tom, že zásoba
oleje je uložena v oddělené nádrži mimo motor,
kam olej z motorové skříně přečerpává zvláštní
čerpadlo. Tento systém byl po dobrých zkušenostech
použit i na motoru vozu Škoda 130 RS. zdroj: 130RS
prakticky od počátku přípravy sportovních modifikací
vozů nové koncepce, od typové řady
Škoda 1000 MB. Ukázalo se, že sériová mazací
soustava je pro sportovní použití naprosto nedostatečně
dimenzována a není schopna dopravit
do ložisek klikového hřídele potřebné množství
oleje. Tím nejvíce trpěla ojniční ložiska
vnitřních válců, kde docházelo k častým poruchám.
Dodávané množství oleje se zvýšilo zvětšením
výšky kol olejového čerpadla na 26 mm
a mezi čerpadlo a ložiska motoru byl vřazen
chladič oleje a plnoprůtokový čistič. Tyto změny
sice zlepšily přípravu oleje před vstupem do ložisek,
ale z toho vyplývající zvýšení odporů při
průtoku oleje chladičem a čističem si vyžádalo
zvýšení výstupního tlaku z čerpadla oleje. A začaly
potíže s únosností šroubových kol pohonu
rozdělovače a olejového čerpadla. Změna materiálu
šroubového kola vačkového hřídele z původně
používané oceli na bronz 423047-ČSN
423047 a nástřik oleje speciální tryskou do soukolí
sice znamenaly zlepšení, ale všechny potíže
odstraněny nebyly. Vlivem rychlého oběhu oleje
systémem se z oleje napěněného ostřikem
z otáčejícího se klikového hřídele nedokázal dostatečně
odloučit vzduch. Bublinky vzduchu
byly cestou od čerpadla do ložisek stlačeny a po
snížení tlaku nad přívodním otvorem v pánvích
ložisek vzduch expandoval. Tento kavitační jev
byl příčinou poruch ložiskových pánví. Jako další
nepříznivý jev se ukázalo odlévání oleje od sacího
koše v motorové skříni („vaně") vlivem vysokých
hodnot bočního zrychlení, dosahovaných
při rychlém projíždění zatáček. S tímto jevem
jsme se setkali již dříve, zejména u závodních
monopostů Škoda F 3.
V kritických okamžicích nakloněná hladina oleje
obnažila sací koš čerpadla, došlo k zavzdušnění
systému a následné poruše motoru. Proto zprvu
vozy Škoda F 3 a později všechny vozy používané
pro závody na okruhu dostaly mazací systém
s oddělenou nádrží oleje a suchou motorovou
skříní, lidově nazývanou „suchý karter". Rozdíl
proti běžnému systému tkví v tom, že zásoba
oleje je uložena v oddělené nádrži mimo motor,
kam olej z motorové skříně přečerpává zvláštní
čerpadlo. Tento systém byl po dobrých zkušenostech
použit i na motoru vozu Škoda 130 RS. zdroj: 130RS

Kliková skříň tunelová nebo dělená v ose klikového hřídele – používá se u motorů se suchou klikovou skříní. Olej se ze skříně odčerpává přídavnými čerpadly, které musí umět odčerpávat i olejovou mlhu, proto mají často až desetinásobný sací výkon proti čerpadlu mazacímu. Suchá kliková skříň má opodstatnění u závodních motorů s vysokými otáčkami, kdy je nutné snížit ztráty vířením. Obě tyto skříně mají válcový tvar, který nenarušuje rotační pohyb oleje a vzduchu. Na určitých místech ve skříni se vytvoří odváděcí kanálky, kterými nadbytečný olej odtéká k odsávacím čerpadlům. Ačkoli se to na první pohled nezdá, rozdíl v dosažitelném výkonu u suché klikové skříně proti mokré skříni je značný, čistý zisk po odečtení příkonu odsávacích čerpadel se počítá na desítky procent. Důležité je také propojení jednotlivých objemů pod válci, u tunelové skříně je skříň z důvodu tuhosti řešena jako sestava krátkých válců, uložení kliky je řešeno jako kruhová deska s otvorem pro klikový čep. Materiál brání průchodu vzduchu mezi jednotlivými komorami, dochází tam vlivem pohybu pístu k tlakovým pulzům, které znemožňují optimální odsávání oleje. Proto je nutné dbát na dostatečné propojení komor mezi jednotlivými protiběžnými dvojicemi válců, stačí dostatečně velké otvory v jednotlivých přepážkách. Nejvíce je pumpování znát u V – motorů s úhlem 90°. Často se používá trik s vytvářením podtlaku v takové skříni, řidší vzduch klade menší odpor otáčení motoru.
Zdroj:Techweb
Zdroj:Techweb

-> gabo000000: z takoveho duvodu se to tam vubec nedavalo....
-> Klubko_: mne to bolo vysvetlene tak..ze vlasne ked sa ti 4-5L oleja rozkolise v bloku a klukovka donho naraza tak je to vlasnte efekt ako ked sa ruky pod vodu a mas s nimi tocit alebo ked s nimi tocis na vzduchu..a este k tomu mas zarucene mazanie za kazdej polohy auta
ted polozim otazku trochu mimo. K cemu je dobra sucha skrin?
-> Gemini: a preco sa to nemôze tlacit origo cerpadlom? a sacie dat pridavne?
original cerpadlo je sacie, to pridavne na prsiach je tlacne....urcite sa to da spravit aj inak, ak zabezpecis max tlak do 6 atm
mam par dotazov...cely sytem vlastne spocitam v tom ze na prsiach je este jedno cerpadlo ktorym je vycerpavany olej z vane do zasobnika a druhe cerpadlo ostava klasicke?..sucha skrin je dost draha vec a ma napada ze to by sa nedalo pouzit klasicke hydraulicke cerpadlo ...man doma jedno velkostne asi ako skodovkacke klasika 2 ozubene kolesa..2 vyvody...co keby sa nanho urobil drziak..remenicka a napojilo by sa na klinak...napr namiesto alternatora... je v tom nejaky nezmysel? netusim ake su potreby suchej skrine...alebo co a ako..toto je len myslienka a chel by som aby ma opravili ktory sa do toho rozumia


