skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kovový zvuk v motoru...Š136 Detonace
-> Rapid22: Ten problém bych videl v kombinaci moc vysokého předstihu a malo bohaté směsi.
Vačka je tovární, byla používána na rally Argentina v 90 letech... Přesné časování ventilů bohužel nevím, ale bude to kolem 300/300 .
Máte někdo nějakou zkušenost se zapalováním Direct Ignition TCI ?
-> havlik: aha..dik
-> gabo000000: já nic moc o tom nevim ale snad se používala ve feldách co jezdili rally argentina
-> havlik: a preco sa pouziva toto pomenovanie? to je tovarenska? viac onej nevies?
-> gabo000000: mam za to že 304/304
Ja se obavam, ze tezko najdes seriovy rozdelovac, ktery bude nahodou tomu motoru vyhovovat. Pokud te to nutni tlacit staticky predstih moc do zaporu, je potreba tam dat rozdelovac, ktery je mene strmy. Zrovna je k tomu diskuze v tematu "pritvrzeni rozdelovace" :o). Mimochodem, aby ty cervene svody nebyly nasledkem maleho predstihu v rezimech castecne zateze.... - to netvrdim, jen mne to tak napadlo...
-> Rapid22: aka je vacka argentina?
-> Rapid22: a co chuda smes? kdyz je to rozpalene, a castecne by to zavinilo detonace..
Je statický. Nemám stroboskop a dynamický předstih. Co bys mi doporučil,rozdělovač ze 105 ? Motor je upraven , vačka Argentina, veklé s.kanálky pr.28mm , ventily upraveny, tvrdé pružiny a kom.poměr 11,8 , výfuk 130 LA.
Obavam se, ze nutnost nastaveni zapalu za tdc ("postih" - to je tedy termin... fuj), predpokladam, ze ten pozapal je staticky nebo na volnobeh, svedci o tom, ze predstihove charakteristiky nejsou vhodne.
Za vznikem nepříjemného zvuku v motoru byly DETONACE. Změnou předstihu (teďje nastaven postih) se problém částečně vyřešil, bylo to o 90 procent lepší. Doladil jsem to změnou typu karburátoru z LADY 1500 .Předtím jsem se snažil jezdit na Jikov DDSR z 613 který je přepákován. Ještě bych potřeboval poradit ohledně výfukových svodů -po pár minutách jízdy jsou krásně červený . Nemůžou ukápnout v.ventily ? Májí přeboušený rádius a ventilové vodítko je odfrézované, nezasahuje vůbec do kanálku jako u serie.
-> COL: ty jo, ja som z toho slaby magor




-> Petr Abrahámek: nataceni rozdelovace posouva celou krivku predstihu jen nahoru a dolu, na jeji tvar (ev. sklon v pripade primky) nema vliv.
čili nepomůže natočení rozdělovače?
nejspis to bude detonacni spalovani. Chce se to podivat, jak je na tom predstih pri ruznych otackach. Kazdopadne snizeni predstihu (v celem rozsahu, ne zakladniho = tj. naladeni rozdelovace) by melo pomoc. Provozovat motor v rezimu detonacniho spalovani je k nicemu…
dava sa bohatsia,t.j. vacsia tryska
k té směsi...aby to nedetonovalo. dává se chudší nebo bohatší směs?
-> Rapid22: nenapisal si aku mas vacku a kompresny pomer........skusaj zmensit predstih, iny rozdelovac.......uprava spalovaku je mozna
Motor chlastá Naturál 98 a ještě do toho dávam nějaké oktany co prodávaj v lahvičkách na benzínce a pořád v motoru zvoní, možná o trošku míň. Dá se nějak líp upravit spalovací prostor vůči detonacím?
-> Rapid22: To vypadá na detonační hoření jedině zkoušet předstih bohatost a lepší benzín
Na otáčkách to nění vůbec zavislé. Jak přidám při zátěži plyn, tak se ozývá kovový zvuk. Řekl bych že není pravidelný vůči otačkám motoru.
-> Rapid22: V jakých otáčkách zvoní?
Motor byl kompletně dělanej, ale asi se stala někde chyba. Mám tam ventilové pružiny z BMW m3 E30, jinak motor při volné akceleraci točí přez 8000 ot/min a žádný neobvyklé zvuky nevidává, jak ho zatížím tak v něm zvoní...

-> Rapid22: tak pokud se to mění ty zvuky s předstihem tak to slyšíš asi jak mlátí ventily
Při volné akceleraci motor nevykazuje žádný kovový zvuk. Při rozjezdu a během jízdy při přidání plynu začne v motoru zvonit. Vše je dost závislé na prědstihu motoru. Nemůže se jednat o detonační spalování??? Motor je upraven... Dík