Favorit 136 jaký benzín?

prohledat
61 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 12.04.2009 do 28.10.2011, založil/a stana1
řadit dle data
19:26:26
28.10.2011
Hurdis
-> Tomaso435: 1 A jestli nemá rasové předsudky a nestojí v průjezdu pro kamiony, zvolí černou.
19:25:08
28.10.2011
Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435: special byl olovnatej s nizsim okt. cislem, obdoba naturalu 91 ale s olovem a dnes s aditivem, super byl olovnatej s vyssim okt. cislem 4

special se lil do skodovek s nizsim kp, tedy i do fava 135
upraveno 1x, naposled 28.10.2011 19:28:15
18:53:29
28.10.2011
Tomaso435
-> jawa250: hele,,, a to od 20:53:26 - 27.10.2011 stojíš u benzínky s ajfonem v ruce a čekáš kdo tu co odpoví a podle toho si vybereš barvu pistole? :-D
18:48:46
28.10.2011
jawa250 - zrušená registrace
ok ta obyc zeleny 95
18:37:00
28.10.2011
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Tomaso435: taky jsem už něco takového chtěl napsat.



Do fava lít obyč natural 95 a hotovo nevím co vymýšlíš
18:32:28
28.10.2011
Tomaso435
-> Jarda: natural 91 je do 135.. speciál je zase něco jinýho , to je právě s tim aditivem pro škodný ne?

-> jawa250: ty hele, a co zkusit naftu ?
17:15:24
28.10.2011
Jarda - zrušená registrace
-> jawa250: 9 proboha, proc? do 136 special a bude ti to klepat3 davej tam normalni natural 95, special je do 135 4
16:44:41
28.10.2011
jawa250 - zrušená registrace
takže najlepsi bi bol ten special ?
16:39:29
28.10.2011
jawa250 - zrušená registrace
aditivum vcera mi jeden napsal ze i aditivum +95 zeleny ma se tam davat a alebo special ten ma sam v sebe aditiva ne ??
16:24:02
28.10.2011
Tomaso435
-> jawa250: naco aditivum ??? a kde si naposled viděl 96ku ?? to bejval super ne ?



favo není škodovka ..... nat 95 ideál 98... a jezdi...
upraveno 1x, naposled 28.10.2011 16:24:36
16:20:10
28.10.2011
jawa250 - zrušená registrace
takze 95 zelej +adituvim staci kdyz tam dam ?? alebo teda alebo supr

upraveno 1x, naposled 28.10.2011 16:37:00
20:59:53
27.10.2011
Jarda - zrušená registrace
-> Nwkt: bude pro nej jezdit do ruska :) ja tam mel strach, abych do fabie nedal olovnatej1
20:55:07
27.10.2011
Nwkt
-> jawa250: To by mě zajímalo kde chceš shánět olovnatej benzín
20:53:26
27.10.2011
jawa250 - zrušená registrace
cavte ja by som sa chcel opitat ci mozem dat do facka 136l rok 90 olovnatu 95 mozem ju tam dat ? alebo musim len natural ?
14:44:47
25.09.2011
Markop
-> Martin/125/: Ano, přibližně něco takového.
13:58:59
25.09.2011
Martin/125/
special je něco jak kdyby si natankoval natural 91 a do toho dal přísadu je to tak?
01:01:09
25.09.2011
vhml
-> David29: dlouho
21:32:30
24.09.2011
David29
-> Markop: Ona to umí i 105 či 1000MB.



Otázka je, jak dlouho 3
21:06:07
24.09.2011
Markop
Ano, všechny opakuji VŠECHNY Škody Favorit/Forman mají tvrzená sedla ventilů.

Takže VŠECHNY umí jezdit na Natural.
20:25:30
24.09.2011
MOLSO
-> sbf: tvrdene mali len 742.135ky, 136ky boli bez upravy na bezolovo a ak nahodou mali tak mali vyznaceny naliatok na hlave.



Favority uz mali vsetky tie japonske tvrde sedla.
19:49:06
24.09.2011
sbf
MOLSO: no ale niekde som cital ze vsetky favority nemali tvrdene sedla. tvrdene mali len vsetky 135 fava, a len niektore 136, najma neskorsie rocniky (urcit sa da podla cisla na hlave).
18:27:51
24.09.2011
vhml
-> Dakotta: naturál, pokud to už má ty lepší sedla. Nic jiného nemá cenu vymýšlet. Přídáš-li VIF aditivum tak nic nezkazíš
18:02:12
24.09.2011
Dakotta
co tankovat do favorita 135 karbec?? lebo to nejak nedrzi volnobeh a rozmyslam ci to nemoze byt benzinom.. 24
23:38:16
31.08.2011
Markop
-> palinator: Rychlost hoření je při stejném kompresním poměru prakticky stejná. Vysokooktanové benzíny hoří pomaleji při vysoké kompresi, kdy se využívá vyšší odolnost proti samozápalu.

Ono totiž čím pomaleji palivo hoří, tím víc energie se získá.

Pokud zvýšíš oktanové číslo, můžeš zvýšit kompresi, a protože je rychlost prohořívání směsi menší, musíš zvětšit předstih. Palivo potom využiješ lépe, a nebude dohořívat ve výfuku.

Takže třeba u Fáčka 135 je stejný předstih od 90 oktanů výše. Tohle ale neplatí u LPG, propan-butan hoří pomaleji než benzín, ale hodně je to znát až od komprese 10:1 a víc.
22:38:12
31.08.2011
palinator
-> Markop:

Já myslel, že N95 hoří pomalejc oproti N91 nebo Specialu, proto je lepší větší předstih.
22:27:12
31.08.2011
vhml
On taky je-li tankován značkový 100oktan tak obsahuje mnoho dalších aditiv a není to jen o oktanech. Viz. diskuze s názvem V-power a v ní účinky aditiva VIF
21:25:14
31.08.2011
James1991
Jednou jsem ho nerad nataknkoval (98) a rozdíl byl určitě znát, auto bylo prostě živější. Chtěl sem se jen zeptat jestli mu to nějak neuškodí tedy...
upraveno 1x, naposled 31.08.2011 21:25:23
21:23:45
31.08.2011
Markop
Mimochodem, je zajímavé sledovat, že stotřicetpětky jedou nejlépe při nulovém předstihu. Za to taky může Natural 95. Special 91 by ztrácel výkon.
21:18:42
31.08.2011
Markop
-> Jumbo: Tak říká se, že na benzín s více oktany jedou motory lépe, ale to se spíše jedná o ty upravené. V sérii to může být možná tím, že jak se spalovací prostor zanáší karbonem, stoupá komprese a oktanový požadavek, a motor začíná lehce klepat. Natankování benzínu s vyšším okt. č. tento stav upraví.

Pokud by se mu eventuálně zvednul na N98 u 135 motoru výkon, bylo by to zřejmě způsobeno hůře nastaveným předstihem, než lepší využitelností paliva. Právě proto je lepší jezdit u 781.135 na 95 okt., motor je méně citlivý na předstih.
20:59:08
31.08.2011
spartra
to je problém koupit olovnatej super 96140 na to to byl drak156
19:53:01
31.08.2011
Jumbo
-> Markop: Já nevím, já lil do sériové 135ky 98ku a na stejnou trasu 140 po dálnici jsme měl o trochu menší spotřebu, která vyrovnala cenu nákladů a auto bylo ve vrchu trošku pružnější. Teď mám hlavu na úrovni 136 (135 šla o 0,8mm dolů) a myslím, že to jde poznat taky. Motor jde krásně do otáček, ale samozřejmě to může být subjektivní názor. Pokud sem jel delší trasu pomalej (Chorvatsko), tankoval sem 95, ale jinak dávám 98 a myslím že tam drobný rozdíl je. Ale všechno může být jenom v hlavě...

Edit: v mojí hlavě, ne v hlavě motoru
upraveno 1x, naposled 31.08.2011 19:54:04
19:51:31
31.08.2011
Vojtisek
-> Tomaso435: alternativně LPG4 3
19:50:02
31.08.2011
Tomaso435
-> James1991: do 136ky je 98ka akorát, a 95 málo . . . do 135 lej ten nejlevnější 91ku ;)
19:43:54
31.08.2011
Markop
-> James1991: Protože motor s oktanovým požadavkem 91 OKT benzín s vyšším oktanovým číslem nevyužije. Musel by mít větší kompresi.
19:40:37
31.08.2011
Kaprof-Pisařík
-> maca: Leda ve šrajtofli :o)
19:37:51
31.08.2011
maca
-> James1991: protože nepoznáš rozdíl....
19:35:22
31.08.2011
James1991
-> Markop:

Proč myslíš?
19:33:48
31.08.2011
Markop
-> James1991: Ne. Ale je zbytečné ho do něj lít.
19:25:27
31.08.2011
James1991
Může nějak uškodit Favoritu 135L karbeci natural 98?

Díky
16:34:44
17.04.2009
formen
-> waca: 3 3 3 stavaj se horsi veci v lepsich rodinach proto rada pro vsechny kanystr je lepsi popsany
16:30:53
17.04.2009
waca
-> formen: Když člověk splete kanystry a nečumí co to vlastně teče tak je to hned...
16:15:11
17.04.2009
formen
-> waca: No fuj 78 nechtel bych za tebou jezdit4
16:12:47
17.04.2009
waca
Fávo jezdí na všechno...i na výpary 3 ...ps:měl jsem i tam i směs naturál+nafta a taky to jelo 4
09:12:46
17.04.2009
technic autotronic
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): u 2T je to celkem jedno, tam to jedine poznas podle tvaru spalovaciho prostoru, kdyz je klinovy tak na 91, a kdyz kulovy tak 96, jinak to olovo u starejch 2T mazalo trochu jehlove ojnicní lozisko, ale vzhledem k tomu, ze dnesni oleje jsou podstatne kvalitnejsi, tak N95 by se nemelo nic pokazit



-> stana1: nevim jestli si poznal ten rozdil kdyz se prestal vyrabet super, tak nase 136 jezdila lip na special nez na natural
19:35:45
16.04.2009
MOLSO
-> Labros: 4 1
13:53:16
16.04.2009
Labros
jak píše MOLSO
13:20:20
16.04.2009
gabo000000 - zrušená registrace
100oktan plus aditiva prolong1
11:42:40
15.04.2009
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
Neviem, co liat do fava, ale ako si pamatam benziny z cias konca socializmu, tak bol

Special - (90-91oktanov?) - to sme liali do 120L

Super - (96oktanov?) - to sme liali do erky

Obidva benziny boli vtedy poctivo olovnate.



potom neskor sa zacali delit na olovnate a bezolovnate, predaval sa Super a Special s Pb a Natural bez PB (asi95oktan)



A potom postupne sa prechadzalo na natural 95 a 98, (zelene stojany) a Special91 s nahradou olova (modry stojan) a Super96 s nahradou olova (cerveny stojan)



No a potom sa pomaly ale isto Super96 vytratil z trhu, zostal len Special91 a uz aj ten je rarita....



Takze dnesna ponuka je N95, N98 a nejake miestne speciality ako 100+ a formula a popdobne....



No a kto sa boji o sedla, naleje aditivum s prisadou nahradzajucou olovo



Takze, v sucasnosti, aj ked kupite \"olovnaty\" benzin, tak olovo v nom nieje, je tam ina prisada, nahrada olova...



Sorry za dlhy prispevok takmer od veci, ale nejako som citil potrebu to tu zosumarizovat...





A este jedna takmer suvisiaca otazka: Do stareho dvojtaktu (motorka, malotraktor) mozem liat aj Natural? Myslim, ze v pripade tychto motorov nehrozi zaklepavanie ventilov, takze je zbytocne nejako benzin aditivovat.
upraveno 1x, naposled 15.04.2009 11:43:00
20:24:01
13.04.2009
Tomaso435
přiměřeně od všeho:D na pul 98 na pul 95 a je to nej, teda podle mě:D
22:27:59
12.04.2009
stana1
Díky chlapi za info! aspoň vím na čem jsem..
Extreme Tyres