
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Favorit 136 jaký benzín?
19:26:26
28.10.2011
28.10.2011

Hurdis
-> Tomaso435:
A jestli nemá rasové předsudky a nestojí v průjezdu pro kamiony, zvolí černou.

19:25:08
28.10.2011
28.10.2011

Jarda - zrušená registrace
-> Tomaso435: special byl olovnatej s nizsim okt. cislem, obdoba naturalu 91 ale s olovem a dnes s aditivem, super byl olovnatej s vyssim okt. cislem 
special se lil do skodovek s nizsim kp, tedy i do fava 135

special se lil do skodovek s nizsim kp, tedy i do fava 135
18:53:29
28.10.2011
28.10.2011

Tomaso435
-> jawa250: hele,,, a to od 20:53:26 - 27.10.2011 stojíš u benzínky s ajfonem v ruce a čekáš kdo tu co odpoví a podle toho si vybereš barvu pistole? :-D
18:48:46
28.10.2011
28.10.2011

jawa250 - zrušená registrace
ok ta obyc zeleny 95
18:37:00
28.10.2011
28.10.2011

ZdeněkH - zrušená registrace
-> Tomaso435: taky jsem už něco takového chtěl napsat.
Do fava lít obyč natural 95 a hotovo nevím co vymýšlíš
Do fava lít obyč natural 95 a hotovo nevím co vymýšlíš
18:32:28
28.10.2011
28.10.2011

Tomaso435
-> Jarda: natural 91 je do 135.. speciál je zase něco jinýho , to je právě s tim aditivem pro škodný ne?
-> jawa250: ty hele, a co zkusit naftu ?
-> jawa250: ty hele, a co zkusit naftu ?
17:15:24
28.10.2011
28.10.2011

Jarda - zrušená registrace
-> jawa250:
proboha, proc? do 136 special a bude ti to klepat
davej tam normalni natural 95, special je do 135 



16:44:41
28.10.2011
28.10.2011

jawa250 - zrušená registrace
takže najlepsi bi bol ten special ?
16:39:29
28.10.2011
28.10.2011

jawa250 - zrušená registrace
aditivum vcera mi jeden napsal ze i aditivum +95 zeleny ma se tam davat a alebo special ten ma sam v sebe aditiva ne ??
16:24:02
28.10.2011
28.10.2011

Tomaso435
-> jawa250: naco aditivum ??? a kde si naposled viděl 96ku ?? to bejval super ne ?
favo není škodovka ..... nat 95 ideál 98... a jezdi...
favo není škodovka ..... nat 95 ideál 98... a jezdi...
16:20:10
28.10.2011
28.10.2011

jawa250 - zrušená registrace
takze 95 zelej +adituvim staci kdyz tam dam ?? alebo teda alebo supr
20:59:53
27.10.2011
27.10.2011

Jarda - zrušená registrace
-> Nwkt: bude pro nej jezdit do ruska :) ja tam mel strach, abych do fabie nedal olovnatej

20:55:07
27.10.2011
27.10.2011

Nwkt
-> jawa250: To by mě zajímalo kde chceš shánět olovnatej benzín
20:53:26
27.10.2011
27.10.2011

jawa250 - zrušená registrace
cavte ja by som sa chcel opitat ci mozem dat do facka 136l rok 90 olovnatu 95 mozem ju tam dat ? alebo musim len natural ?
14:44:47
25.09.2011
25.09.2011

Markop
-> Martin/125/: Ano, přibližně něco takového.
13:58:59
25.09.2011
25.09.2011

Martin/125/
special je něco jak kdyby si natankoval natural 91 a do toho dal přísadu je to tak?
01:01:09
25.09.2011
25.09.2011

vhml
-> David29: dlouho
21:32:30
24.09.2011
24.09.2011

David29
-> Markop: Ona to umí i 105 či 1000MB.
Otázka je, jak dlouho
Otázka je, jak dlouho

21:06:07
24.09.2011
24.09.2011

Markop
Ano, všechny opakuji VŠECHNY Škody Favorit/Forman mají tvrzená sedla ventilů.
Takže VŠECHNY umí jezdit na Natural.
Takže VŠECHNY umí jezdit na Natural.
20:25:30
24.09.2011
24.09.2011

MOLSO
-> sbf: tvrdene mali len 742.135ky, 136ky boli bez upravy na bezolovo a ak nahodou mali tak mali vyznaceny naliatok na hlave.
Favority uz mali vsetky tie japonske tvrde sedla.
Favority uz mali vsetky tie japonske tvrde sedla.
19:49:06
24.09.2011
24.09.2011

sbf
MOLSO: no ale niekde som cital ze vsetky favority nemali tvrdene sedla. tvrdene mali len vsetky 135 fava, a len niektore 136, najma neskorsie rocniky (urcit sa da podla cisla na hlave).
18:27:51
24.09.2011
24.09.2011

vhml
-> Dakotta: naturál, pokud to už má ty lepší sedla. Nic jiného nemá cenu vymýšlet. Přídáš-li VIF aditivum tak nic nezkazíš
18:02:12
24.09.2011
24.09.2011

Dakotta
co tankovat do favorita 135 karbec?? lebo to nejak nedrzi volnobeh a rozmyslam ci to nemoze byt benzinom.. 

23:38:16
31.08.2011
31.08.2011

Markop
-> palinator: Rychlost hoření je při stejném kompresním poměru prakticky stejná. Vysokooktanové benzíny hoří pomaleji při vysoké kompresi, kdy se využívá vyšší odolnost proti samozápalu.
Ono totiž čím pomaleji palivo hoří, tím víc energie se získá.
Pokud zvýšíš oktanové číslo, můžeš zvýšit kompresi, a protože je rychlost prohořívání směsi menší, musíš zvětšit předstih. Palivo potom využiješ lépe, a nebude dohořívat ve výfuku.
Takže třeba u Fáčka 135 je stejný předstih od 90 oktanů výše. Tohle ale neplatí u LPG, propan-butan hoří pomaleji než benzín, ale hodně je to znát až od komprese 10:1 a víc.
Ono totiž čím pomaleji palivo hoří, tím víc energie se získá.
Pokud zvýšíš oktanové číslo, můžeš zvýšit kompresi, a protože je rychlost prohořívání směsi menší, musíš zvětšit předstih. Palivo potom využiješ lépe, a nebude dohořívat ve výfuku.
Takže třeba u Fáčka 135 je stejný předstih od 90 oktanů výše. Tohle ale neplatí u LPG, propan-butan hoří pomaleji než benzín, ale hodně je to znát až od komprese 10:1 a víc.
22:38:12
31.08.2011
31.08.2011

palinator
-> Markop:
Já myslel, že N95 hoří pomalejc oproti N91 nebo Specialu, proto je lepší větší předstih.
Já myslel, že N95 hoří pomalejc oproti N91 nebo Specialu, proto je lepší větší předstih.
22:27:12
31.08.2011
31.08.2011

vhml
On taky je-li tankován značkový 100oktan tak obsahuje mnoho dalších aditiv a není to jen o oktanech. Viz. diskuze s názvem V-power a v ní účinky aditiva VIF
21:25:14
31.08.2011
31.08.2011

James1991
Jednou jsem ho nerad nataknkoval (98) a rozdíl byl určitě znát, auto bylo prostě živější. Chtěl sem se jen zeptat jestli mu to nějak neuškodí tedy...
21:23:45
31.08.2011
31.08.2011

Markop
Mimochodem, je zajímavé sledovat, že stotřicetpětky jedou nejlépe při nulovém předstihu. Za to taky může Natural 95. Special 91 by ztrácel výkon.
21:18:42
31.08.2011
31.08.2011

Markop
-> Jumbo: Tak říká se, že na benzín s více oktany jedou motory lépe, ale to se spíše jedná o ty upravené. V sérii to může být možná tím, že jak se spalovací prostor zanáší karbonem, stoupá komprese a oktanový požadavek, a motor začíná lehce klepat. Natankování benzínu s vyšším okt. č. tento stav upraví.
Pokud by se mu eventuálně zvednul na N98 u 135 motoru výkon, bylo by to zřejmě způsobeno hůře nastaveným předstihem, než lepší využitelností paliva. Právě proto je lepší jezdit u 781.135 na 95 okt., motor je méně citlivý na předstih.
Pokud by se mu eventuálně zvednul na N98 u 135 motoru výkon, bylo by to zřejmě způsobeno hůře nastaveným předstihem, než lepší využitelností paliva. Právě proto je lepší jezdit u 781.135 na 95 okt., motor je méně citlivý na předstih.
20:59:08
31.08.2011
31.08.2011

spartra
to je problém koupit olovnatej super 96
na to to byl drak


19:53:01
31.08.2011
31.08.2011

Jumbo
-> Markop: Já nevím, já lil do sériové 135ky 98ku a na stejnou trasu 140 po dálnici jsme měl o trochu menší spotřebu, která vyrovnala cenu nákladů a auto bylo ve vrchu trošku pružnější. Teď mám hlavu na úrovni 136 (135 šla o 0,8mm dolů) a myslím, že to jde poznat taky. Motor jde krásně do otáček, ale samozřejmě to může být subjektivní názor. Pokud sem jel delší trasu pomalej (Chorvatsko), tankoval sem 95, ale jinak dávám 98 a myslím že tam drobný rozdíl je. Ale všechno může být jenom v hlavě...
Edit: v mojí hlavě, ne v hlavě motoru
Edit: v mojí hlavě, ne v hlavě motoru
19:51:31
31.08.2011
31.08.2011

Vojtisek
-> Tomaso435: alternativně LPG



19:50:02
31.08.2011
31.08.2011

Tomaso435
-> James1991: do 136ky je 98ka akorát, a 95 málo . . . do 135 lej ten nejlevnější 91ku ;)
19:43:54
31.08.2011
31.08.2011

Markop
-> James1991: Protože motor s oktanovým požadavkem 91 OKT benzín s vyšším oktanovým číslem nevyužije. Musel by mít větší kompresi.
19:40:37
31.08.2011
31.08.2011

Kaprof-Pisařík
-> maca: Leda ve šrajtofli :o)
19:37:51
31.08.2011
31.08.2011

maca
-> James1991: protože nepoznáš rozdíl....
19:35:22
31.08.2011
31.08.2011

James1991
-> Markop:
Proč myslíš?
Proč myslíš?
19:33:48
31.08.2011
31.08.2011

Markop
-> James1991: Ne. Ale je zbytečné ho do něj lít.
19:25:27
31.08.2011
31.08.2011

James1991
Může nějak uškodit Favoritu 135L karbeci natural 98?
Díky
Díky
16:34:44
17.04.2009
17.04.2009

formen
-> waca:
stavaj se horsi veci v lepsich rodinach proto rada pro vsechny kanystr je lepsi popsany



16:30:53
17.04.2009
17.04.2009

waca
-> formen: Když člověk splete kanystry a nečumí co to vlastně teče tak je to hned...
16:15:11
17.04.2009
17.04.2009

formen
-> waca: No fuj
nechtel bych za tebou jezdit


16:12:47
17.04.2009
17.04.2009

waca
Fávo jezdí na všechno...i na výpary
...ps:měl jsem i tam i směs naturál+nafta a taky to jelo 


09:12:46
17.04.2009
17.04.2009

technic autotronic
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): u 2T je to celkem jedno, tam to jedine poznas podle tvaru spalovaciho prostoru, kdyz je klinovy tak na 91, a kdyz kulovy tak 96, jinak to olovo u starejch 2T mazalo trochu jehlove ojnicní lozisko, ale vzhledem k tomu, ze dnesni oleje jsou podstatne kvalitnejsi, tak N95 by se nemelo nic pokazit
-> stana1: nevim jestli si poznal ten rozdil kdyz se prestal vyrabet super, tak nase 136 jezdila lip na special nez na natural
-> stana1: nevim jestli si poznal ten rozdil kdyz se prestal vyrabet super, tak nase 136 jezdila lip na special nez na natural
19:35:45
16.04.2009
16.04.2009

MOLSO
-> Labros:



13:53:16
16.04.2009
16.04.2009

Labros
jak píše MOLSO
13:20:20
16.04.2009
16.04.2009

gabo000000 - zrušená registrace
100oktan plus aditiva prolong

11:42:40
15.04.2009
15.04.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
Neviem, co liat do fava, ale ako si pamatam benziny z cias konca socializmu, tak bol
Special - (90-91oktanov?) - to sme liali do 120L
Super - (96oktanov?) - to sme liali do erky
Obidva benziny boli vtedy poctivo olovnate.
potom neskor sa zacali delit na olovnate a bezolovnate, predaval sa Super a Special s Pb a Natural bez PB (asi95oktan)
A potom postupne sa prechadzalo na natural 95 a 98, (zelene stojany) a Special91 s nahradou olova (modry stojan) a Super96 s nahradou olova (cerveny stojan)
No a potom sa pomaly ale isto Super96 vytratil z trhu, zostal len Special91 a uz aj ten je rarita....
Takze dnesna ponuka je N95, N98 a nejake miestne speciality ako 100+ a formula a popdobne....
No a kto sa boji o sedla, naleje aditivum s prisadou nahradzajucou olovo
Takze, v sucasnosti, aj ked kupite \"olovnaty\" benzin, tak olovo v nom nieje, je tam ina prisada, nahrada olova...
Sorry za dlhy prispevok takmer od veci, ale nejako som citil potrebu to tu zosumarizovat...
A este jedna takmer suvisiaca otazka: Do stareho dvojtaktu (motorka, malotraktor) mozem liat aj Natural? Myslim, ze v pripade tychto motorov nehrozi zaklepavanie ventilov, takze je zbytocne nejako benzin aditivovat.
Special - (90-91oktanov?) - to sme liali do 120L
Super - (96oktanov?) - to sme liali do erky
Obidva benziny boli vtedy poctivo olovnate.
potom neskor sa zacali delit na olovnate a bezolovnate, predaval sa Super a Special s Pb a Natural bez PB (asi95oktan)
A potom postupne sa prechadzalo na natural 95 a 98, (zelene stojany) a Special91 s nahradou olova (modry stojan) a Super96 s nahradou olova (cerveny stojan)
No a potom sa pomaly ale isto Super96 vytratil z trhu, zostal len Special91 a uz aj ten je rarita....
Takze dnesna ponuka je N95, N98 a nejake miestne speciality ako 100+ a formula a popdobne....
No a kto sa boji o sedla, naleje aditivum s prisadou nahradzajucou olovo
Takze, v sucasnosti, aj ked kupite \"olovnaty\" benzin, tak olovo v nom nieje, je tam ina prisada, nahrada olova...
Sorry za dlhy prispevok takmer od veci, ale nejako som citil potrebu to tu zosumarizovat...
A este jedna takmer suvisiaca otazka: Do stareho dvojtaktu (motorka, malotraktor) mozem liat aj Natural? Myslim, ze v pripade tychto motorov nehrozi zaklepavanie ventilov, takze je zbytocne nejako benzin aditivovat.
20:24:01
13.04.2009
13.04.2009

Tomaso435
přiměřeně od všeho:D na pul 98 na pul 95 a je to nej, teda podle mě:D
22:27:59
12.04.2009
12.04.2009

stana1
Díky chlapi za info! aspoň vím na čem jsem..